I v dnešní záplavě chytrých telefonů, tabletů a notebooků stále dáváme přednost sledování televizního vysílání na klasické televizní obrazovce. Podle průzkumu Českých Radiokomunikací (ČRa) to potvrdila naprostá většina dotázaných. Sonda do českých domácností odhalila například i to, že máme v oblibě 6 televizních stanic, které denně sledujeme.

sledovani

Průzkum potvrdil, že televize stále plní roli sociálního media a lidé chtějí její sledování s někým sdílet. V hlavním vysílacím čase tedy usedají diváci před obrazovku nejčastěji ve dvou. Tuto možnost uvedlo 54 % dotazovaných. 

„Kulturní role televizního vysílání v domácnostech je u nás dlouhodobě velmi významná. To je pro nás hlavní důvod, proč usilujeme o udržení maximální dostupnosti terestrické platformy, která pokrývá téměř sto procent obyvatel a jejímž prostřednictvím bezplatně přijímají televizní vysílání dvě třetiny domácností v České republice. Příprava plánu zajišťujícího hladký přechod na vysílací standard nové generace DVB-T2 je proto z tohoto pohledu naprosto klíčová. DVB-T2 samozřejmě rozšíří také možnosti nových formátů vysílání, které budou optimalizované pro televizory s vysokým rozlišením, ale i mobilní zařízení,“ říká generální ředitel ČRa Martin Gebauer.

tv

Většina dotazovaných sleduje vysílání na televizní obrazovce (92 %), více než čtvrtina uvedla, že se na pořady podívá i na notebooku (27 %) nebo PC (29 %). Současně s nimi využívá malých zařízení, jako jsou tablety a smartphony, 8 % respondentů. Malá koncová zařízení jsou ale oblíbená zejména pro krátkodobé sledování, například zpravodajských obsahů.

Pro necelou třetinu dotazovaných jsou zajímavé on-line TV archivy, avšak jen pokud jsou zdarma. To potvrzuje dlouhodobou neochotu obyvatel České republiky platit poplatky nejen za příjem televizního vysílání, ale také za zpoplatněné pořady dostupné online.

Nejpreferovanějším typem obsahu, který by lidé v TV archivech chtěli sledovat, jsou české filmy a seriály. Naopak zhruba třetina lidí nechce sledovat archivy vůbec, a to ani zadarmo. „Čeští diváci jsou zvyklí na širokou nabídku pozemního televizního vysílání, které je dostupné všem, kdekoli a bezplatně,“ vysvětluje Marcel Procházka, ředitel regulace ČRa.

Reklama