Novinky

Češi jsou spokojení

Spokojeno se svým životem je v současné době celých 82 %Čechů. 93 % obyvatel České republiky pak snadno zvládá pokrýt základní výdaje. Necelá polovina z nás si dokáže bez problému i spořit. Peníze nejčastěji odkládáme na horší časy a také na dovolenou. Právě ta je pro Čechy fenomén – šetří na ni víc jak třetina domácností. Pravidelnou zahraniční dovolenou si může dovolit celá čtvrtina z nás.

To vše vyplývá z rozsáhlého průzkumu Poštovní spořitelny o spokojenosti obyvatel v České republice, finančním chování českých domácností a dostupnosti finančních produktů a služeb.

d

„I pro nás bylo příjemným překvapením, že u naprosté většiny respondentů převládala v odpovědích spokojenost. Jsme spokojeni se svým životem a z finančního hlediska si většina z nás může dovolit pokrýt vše potřebné a ještě něco navíc. Po zaplacení základních životních nákladů zbyde téměř dvěma třetinám obyvatel (63 procentům) dostatek prostředků na financování svých zájmů a koníčků a více jak polovina z nás (59 procent) si může bez problémů dovolit i nákup kvalitnějších a zdravějších potravin, konstatuje Petr Hutla, vrchní ředitel a člen představenstva ČSOB zodpovědný mimo jiné za řízení Poštovní spořitelny.

dj

Půjčujeme si s rozumem

Rozsáhlé šetření sledovalo i rozdíly finančního chování u lidí v Praze a v regionech. Například pravidelnou dovolenou si v metropoli může dovolit více jak třetina lidí, v obcích do tisíce obyvatel je to pak necelá pětina respondentů. Obecně však Pražané vycházejí se svými příjmy hůře, než činí průměr.

dd

Z průzkumu dále vyplývá, že 58 procent obyvatel nevyužívá žádný úvěrový produkt. Spotřebitelský úvěr má pětina populace a hypotéku jen 12 procent lidí. „Lidé jsou ochotni půjčovat si na nové bydlení (60 procent), na auto (41 procent) či na rekonstrukci domu a bytu (40 procent). Nechtějí si naopak půjčovat na dovolenou nebo na dárky k Vánocům (v obou případech jen 2 procenta), což je rozumné,“ konstatuje Jana Opršalová, výkonná manažerka útvaru Řízení segmentu Poštovní spořitelna.

Naopak 78 procent lidí má sjednáno nějaký spořicí produkt, nejčastěji jde přitom o produkty podporované státem, jako jsou penzijní připojištění, stavební spoření a životní pojištění. Spořit bez většího zatížení rozpočtu pak zvládá 48 procent z nás.

df

Spokojenost vládne ve městě i na vesnici

I když se v otázce dostupnosti finančních služeb preference obyvatel z větších měst a z menších obcí a vesnic liší, vesměs jsou všichni spokojeni. A to i přesto, že více jak dva miliony lidí zejména z menších měst a obcí to mají k nejbližšímu bankomatu často více jak 6 kilometrů. „Zajímalo nás, jak jsou spokojeni s dostupností finančních služeb především lidé žijící v menších městech a vesnicích. Vnímáme to jako jedno z hlavních témat. Výsledek nás příjemně překvapil. Současná dostupnost finančních služeb lidem vyhovuje a k tomu přispívá i Poštovní spořitelna, neboť téměř pětina obyvatel obsluhuje svůj účet a vybírá peníze právě na poště,“ říká Jana Opršalová.

Raději off-line než on-line

Výsledky také ukázaly, že kamenné pobočky zůstávají i přes rozšiřující se nabídku on-line produktů a služeb důležitou součástí komunikace bank a pojišťoven s klienty. „Průzkum potvrzuje naši tezi, že lidé stále chodí na pobočky bank i kvůli nejběžnějším produktům. Pokud si chtějí například sjednat běžný účet, zvolí pobočku 61 procent Čechů,“ komentuje výsledky průzkumu Petr Hutla a druhým dechem zdůrazňuje, že tradiční cestu při zakládání účtu preferují i mladší generace. V případě respondentů ve věku 18–35 let by si pro běžný účet zašla na pobočku více jak polovina z nich (56 procent).

Nový Poštovní účet pro všechny věkové kategorie

Právě dostupnost je jedním z klíčových atributů strategie Poštovní spořitelny. Novou vlajkovou lodí v jejím portfoliu se proto stal od 1. května Poštovní účet. „Je určen prakticky všem skupinám klientů. Co se týče podmínek, vyšli jsme vstříc jak rodinám s dětmi, rodičům na rodičovské dovolené, tak studentům i seniorům, konstatuje Jana Opršalová a dodává, že nový účet si zájemci mohou zřídit off-line i plně on-line. Záleží na tom, co komu vyhovuje. „Přestože dnes na trhu vládne trend mít vše on-line, my jsme se rozhodli, že dáme lidem na vybranou. Držíme krok s dobou, ale chceme, aby naše produkty byly dostupné opravdu všem, proto je lze pořídit na na pobočkách České pošty, Finančních centrech, i na webu www.postovnisporitelna.cz. Průzkum, který jsme realizovali, potvrdil, že většina lidí při sjednávání finančních produktů stále upřednostňuje osobní kontakt a ten jim chceme umožnit,“ zdůrazňuje Jana Opršalová. První výsledky po spuštění produktu na trh tomu odpovídají, Poštovní spořitelna zaznamenala obrovský nárůst zájmu o běžné účty o více jak 30 procent.

Podle Petra Hutly bude v nabídce takto dostupných produktů Poštovní spořitelna pokračovat. „Pobočky bank se z menších měst a obcí stahují, my máme ale opačnou strategii a v regionech zůstáváme a posilujeme nabídku. Nabízíme produkty, které jsou nejdostupnější na trhu a našim znalostem o klientech přizpůsobujeme i komunikaci – mimo jiné sjednocujeme názvy našich produktů tak, aby se v nich každý orientoval a spojil si je právě s Poštovní spořitelnou,“ dodává Petr Hutla.

dn

   
26.05.2017 - Redakční novinky - autor: redakce

Komentáře:

  1. avatar
    [11] Eva_CZ [*]

    Suzanne — #9Tvoje maminka je mozna spokojena, ale vsimam si, jak smutno je ji z politiky. To mne taky. Dal z toho, co toho tady jeste nefunguje. Dal z mizernych platu a predrazeneho nekvalitniho jidla. A tak. Sere me to vsechno, ale dnes mam pracovni nedeli, za chvili jdu nabirat byt na Malou stranu a tak mam nedeli pracovni, coz miluju. A nejvic na tom miluju to, ze ten klient ma realitaka v rodine - a vybral si me!Sml57

    superkarma: 2 28.05.2017, 11:22:07
  2. avatar
    [10] Eva_CZ [*]

    Suzanne — #9ale ja jsem spokojena. Sml22 Jenze neziju z duchodu.

    superkarma: 1 28.05.2017, 07:00:34
  3. avatar
    [9] Suzanne [*]

    Eva_CZ — #8 Mám kolem sebe spoustu spokojených lidí. Já jsem taky spokojená. Moji rodiče jsou spokojení. Kolegové jsou spokojení. Tak tu musím mít tebe, aby se to vyrovnalo Sml8

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #10
    2. na komentář reaguje Eva_CZ — #11
    superkarma: 0 27.05.2017, 19:25:59
  4. avatar
    [8] Eva_CZ [*]

    setury — #7 ale hlavne, ze jsou spokojeni. Sml54

    1. na komentář reaguje Suzanne — #9
    superkarma: 0 27.05.2017, 15:57:46
  5. [7] setury [*]

    Eva_CZ — #6 Sml16 to víš, když ho mají v lednici, v peněžence, v hlavě..... Sml30Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #8
    superkarma: 1 27.05.2017, 13:52:36
  6. avatar
    [6] Eva_CZ [*]

    Davidek — #3ale tvari se, jakoby zrovna pozreli hovno. Toz teda nevim... Sml80

    1. na komentář reaguje setury — #7
    superkarma: 0 27.05.2017, 12:48:02
  7. avatar
    [5] Eva_CZ [*]

    Ten pruzkum delali na psychiatrii, ze jo? Sml58Sml58Sml58

    superkarma: 1 27.05.2017, 12:47:27
  8. [4] Moňull [*]

    dobréSml30Sml30Sml30

    superkarma: 0 26.05.2017, 21:19:25
  9. avatar
    [3] Davidek [*]

    .. tak to rád slyším že jsou Češi spokojení Sml67

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #6
    superkarma: 0 26.05.2017, 19:09:14
  10. avatar
    [2] Suzanne [*]

    Sml67

    superkarma: 0 26.05.2017, 18:41:55
  11. [1] MARIE MATEJKOVA [*]

    No vida a pak,že není vše zalité sluncem

    superkarma: 0 26.05.2017, 17:47:05

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Výhodné nabídky dovolené

Doporučujeme