Vaření

Češi jedí málo ovoce, upozorňuje McDonald´s

Více než dvě třetiny Čechů nesní ani doporučenou denní dávku ovoce. Vyplývá to z výsledků průzkumu společnosti McDonald´s ČR. Navíc dva lidé z pěti nevědí, zda konzumují ovoce v dostatečném množství, nebo se o to nezajímají.

Výsledky tak potvrzují, že Češi dlouhodobě patří mezi nejhorší konzumenty ovoce v Evropě. A proto se McDonald´s  ČR připojil k celoevropské iniciativě společnosti a pořádá od 31. května do 1. června 2014 speciální akci s názvem Ovocný víkend. Zákazníci ve všech českých restauracích McDonald´s dostanou v rámci této akce k menu Happy Meal jablko zdarma. Právě jablko je totiž podle uvedeného průzkumu mezi Čechy nejoblíbenějším druhem ovoce. McDonald´s tak chce svým zákazníků připomenout význam ovoce zejména v jídelníčku dětí a inspirovat je k jeho větší konzumaci.

fruit

Ovoce je pro lidský organizmus důležitým zdrojem vitaminů, vlákniny a dalších zdraví prospěšných látek. Správně bychom proto měli sníst přibližně 200 g ovoce každý den, což je jedno větší jablko, pomeranč či banán. Češi však v tomto ohledu dlouhodobě zaostávají nejen za evropským průměrem, ale i za doporučeními Světové zdravotnické organizace. Doporučené množství sedm kusů ovoce během týdne nesní dvě třetiny dotázaných. Dokonce 6 % Čechů nejí ovoce vůbec. Přitom však často mají dobré povědomí o tom, jaký je optimální příjem ovoce, jelikož téměř polovina správně uvedla, že by člověk měl sníst za týden přibližně 1,4 kg ovoce. Zřejmě tedy na něj při stravování spíše zapomínají nebo nevěnují konzumaci ovoce dostatečnou pozornost.

fruitAby lidé na ovoce ve svém jídelníčku nezapomínali, rozhodli jsme se připojit k naší celoevropské iniciativě a uspořádat Ovocný víkend. Každý, kdo si od 31. května do 1. června 2014 objedná v jakékoliv restauraci McDonald´s v České republice menu Happy Meal, dostane zdarma jablko od našeho dlouholetého dodavatele, slovenské společnosti SLOVATYS. Chceme tím upozornit naše zákazníky, aby věnovali větší pozornost konzumaci ovoce, a to především v jídelníčku dětí,“ vysvětluje Drahomíra Jiráková, ředitelka komunikace McDonald´s pro Českou a Slovenskou republiku.

Z výsledků průzkumu je současně patrné, že Češi upřednostňují lokální druhy ovoce před exotickými. Hned za jablkem se tak jako druhé nejoblíbenější ovoce umístila hruška a za ní jahody. Původ ovoce sleduje při nákupu alespoň občas 74 % dotazovaných. Nákup od lokálních dodavatelů ovoce preferuje téměř polovina z nich.

Pokud se blíže zaměříme na české domácnosti, tak ovoce je nejčastěji pravidelnou součástí jídelníčku především žen. Děti se umístily na druhém místě a pouze v 16 % českých rodin jsou největšími příznivci ovoce muži. S tím částečně souvisí také otázka, zda lidé kupují ovoce jako „sladkou odměnu“ namísto čokolády či sušenky. Téměř polovina tak alespoň občas skutečně činí. Druhou polovinu od toho nejčastěji odrazuje vyšší cena ovoce. Co se týče právě výdajů, utratí Češi za ovoce v průměru 250–500 Kč měsíčně.

fruit

 

   
30.05.2014 - Gastronomie - autor: Komerční článek

Komentáře:

  1. [4] janavys [*]

    ne každý má tolik peněz, aby si mohl dovolit ovoce každý den

    superkarma: 0 25.06.2014, 08:30:40
  2. avatar
    [3] Francaise [*]

    Tak tomu nevěřím, zvlášť když to říká McDonald´s. Sml15

    superkarma: 0 05.06.2014, 11:41:29
  3. [2] postolkapet [*]

    no na jednu stranu je hezke, ze dostanou jablko k obedu, na druhou stranu, co je zdraveho na tom, dat si hamburger, hranolky, napoj a k tomu jablko?

    superkarma: 0 30.05.2014, 11:20:53
  4. avatar
    [1] marianaant [*]

    Já si myslím, že je v pořádku, že Češi upřednostňují ovoce , které roste u nás.Sml30

    superkarma: 0 30.05.2014, 09:06:52

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme