Podle průzkumu Tesco si v letních měsících neodpustí zmrzlinu alespoň jedenkrát týdně více než šedesát procent Čechů

Po prvních opravdu letních dnech, kdy se teploty vyšplhaly na třicet stupňů, přichází i zvýšený zájem zákazníků o zmrzliny. V obchodech společnosti Tesco narostly v loňské sezóně* prodeje zmrzlin o téměř sto sedmdesát procent. V létě nakupuje zmrzlinu alespoň jednou týdně více než šedesát procent Čechů, ale ani v zimě úplně nezmizí z nákupních košíků, alespoň jedenkrát za měsíc se objeví u čtyřiceti třech procent zákazníků. Mezi nejoblíbenější příchutě pak patří z padesáti sedmi procent vanilková, padesáti pěti procent čokoládová a dvaceti sedmi procent příchuť jahodová. Vyplývá to z on-line průzkumu**, který si nechala společnost Tesco zpracovat výzkumnou agenturou Perfect Crowd.

Většina Čechů nerada v příchutích zmrzlin experimentuje, rozdíly lze ale přesto najít. Průzkum ukázal, že zatímco muži a lidé nad 60 let dávají přednost čokoládové zmrzlině, ženy a respondenti ve věku 45 – 59 let preferují příchuť vanilkovou. Jahodová zmrzlina je pak oblíbená stejně jak u žen, tak i u mužů

Tesco

Graf 1: Nejoblíbenější příchutě zmrzlin

U mužů a u respondentů nad šedesát let je jednoznačně nejoblíbenější zmrzlina smetanová. Ovocné zmrzliny jsou populární především v rodinách s dětmi a mezi lidmi ve věku 27 – 44 let, ženy pak dávají častěji než ostatní přednost jogurtovým zmrzlinám. „Oblíbenost zmrzlin dokazují i naše prodeje, které v sezóně narůstají o téměř sto sedmdesát procent,“ uvádí k výsledkům průzkumu Jiří Mareček, tiskový mluvčí společnosti Tesco a doplňuje: „Nejoblíbenější zmrzliny v Tesco jsou nanuky, které se v loňském roce podílely na prodejích téměř 40 %.“

Impulzivní nákup zmrzliny

Více jak polovina dotazovaných uvedla, že o koupi zmrzliny se rozhoduje až v obchodě, a to zejména lidé ve věku 45 – 59 let a respondenti bez dětí. „Rodiny s dětmi naopak patří mezi ty, kteří jsou častěji předem rozhodnuti, jaká zmrzlina skončí v jejich nákupním vozíku,“ říká Daniela Divišová, nákupčí mražených potravin společnosti Tesco a dodává: „Tato skupina a rovněž mladší zákazníci se pak také častěji rozhodují o nákupu zmrzliny přímo v obchodě na základě reklam a prodejních akcí na místě.“

Tesco

Graf 2: Jak Češi nakupují zmrzliny

* Období od 23. 4. do 26. 8. 2012

** Průzkum společnosti Perfect Crowd se uskutečnil ve dnech 17. – 18. dubna 2013 v uzavřené komunitě Inspirujeme.net a na vlastním online panelu agentury Perfect Crowd na reprezentativním vzorku účastníků podle pohlaví, věku (18+), vzdělání a regionu. Průzkumu se zúčastnilo 500 respondentů.

Reklama