Reklama

red

Jaké asociace vyvolává v lidech červená barva a jak se v ní a v její blízkosti cítíme? To zjišťoval online výzkum realizovaný v rámci nově vzníkajícího projektu Red Fashion. Ukázalo se, že Češi se této barvy většinou bojí. Red Fashion chce tyto obavy rozptýlit a stát se inspirací a impulsem k odvaze „nosit" červenou.

„Projekt Red Fashion je výzvou k odvaze nosit červenou, nebát se jí, uvolnit se se a experimentovat,“ říká jeden z tvůrců projektu Robert Peňažka ze společnosti Yinachi. Na webových stránkách www.redfashion.cz sledují jeho autoři v krátkých článcích doplněných fotografiemi červenou barvu v módě, designu a architektuře a na příkladech děl českých a zahraničních designérů demonstrují její energii a estetickou hodnotu.

V mnoha případech nám červená připadá příliš vyzývavá a extravagantní a máme zábrany ji nosit. Podle výzkumu pouze polovina dotázaných sáhne po červené v šatníku alespoň jednou za týden - a to nejčastěji v podobě trička, dámských šatů a podprsenky. Každý den červenou nosí pouze 7 % lidí. Ale přitom z tohoto výzkumu také vyplynulo, že ženy oblečené v červené, se zdají být mužům daleko atraktivnější než v jiných barvách. Stejně tak i v interiéru se jí obklopuje málokdo - a když, tak hlavně ve formě doplňků a drobnějších dekorací.

red

„Lidé, kteří nosí červenou, jsou sebevědomí, nebojí se zažitých konvencí, rádi provokují okolí,“ komentuje další výsledky výzkumu Peňažka. „Rozhodli jsme se tyto odvážlivce představit a motivovat je k tomu, aby se stali součástí inspirace i pro ostatní,“ dodává. Součástí stránek www.redfashion.cz je totiž i sekce Red Gallery. V ní se ti, kteří mají odvahu nosit červenou, představují jako autoři fotografií nebo v roli fotografovaného objektu. Podmínkou přijetí fotografie do této červené galerie je splnění stanovených technických parametrů a viditelný motiv červené barvy. Atraktivnost fotek pak mohou komentovat sami uživatelé.

redCelý projekt Red Fashion vyvrcholí letos na podzim vydáním knihy Red Book, která má ambici stát se červenou inspirací s trvalou hodnotou. Obsahovat bude ty nejzdařilejší fotografie uživatelů Red Gallery a nabídne zároveň vůbec první ucelený přehled modelů a děl červené barvy v české módě a designu. Kurátorem knihy a tím, kdo rozhodne, které fotografie uživatelů se do knihy dostanou, je módní fotograf Lukáš Dvořák. Jeho portréty se objevují na stránkách prestižních módních časopisů po celém světě a aktuálně jsou k vidění i na výstavě v pražské Leica Gallery.

Hlavním červeným partnerem Red Fashion je Campari, a to nejen díky své barvě, ale také eleganci a stylovosti tohoto pití. Mediálními partnery jsou fotografický portál www.fotopatracka.cz a portál o české originální módě www.czechoriginalfashion.cz.

A jak jste na tom vy? Máte odvahu nosit červenou?