Bulvár

Černoch je pro mne rarita, ale co neonacisté?

Dobrý den,

já si pod menšinami představuji určité skupiny lidí, které jsou odlišné nějakým způsobem od ostatních, a to jak jazyky, barvou pleti, nějakým postižením nebo vyznáním.

Jsem k lidem velice tolerantní a menšiny mi vůbec nevadí. Každý má právo se svým způsobem vyjádřit, pokud samozřejmě něčím neobtěžuje okolí.

Lidé s jinou barvou pleti mi nevadí, k Vietnamcům například chodím nakupovat. Ale musím se přiznat, že třeba z Romů mám trochu strach. A to hlavně, když jich potkám nějakou větší skupinu. Jinak mi nevadí. A když potkám někde nějakého černocha, připadá mi to jako rarita, protože tady v okolí snad ani žádný nebydlí. Když jsme byli ze školy kdysi na výletě v Praze, tam jich bylo hodně a s jedním jsme se fotili. Nechápal to, ale snažili jsme se mu vysvětlit, že u nás na Moravě jich moc nechodí.

Jediné, čeho je mi líto, je, že je v našem státě tolik nacistů. Když tak, ať si vyznávají, co chtějí, ale hlavně ať to nepropagují na veřejnosti a ať nikomu neubližují. Vždyť už je přece 21. století a takové názory už patří minulosti.

A o čem se musím ještě zmínit, to jsou lidé, kteří jsou nějak postižení. Ty ale moc mezi menšiny řadit nechci, protože prostě také patří mezi nás. My s manželem jsme se vždycky snažili na nějakou tu sbírku přispět, beru to někdy jako dobrý skutek. Myslím si, že jak se člověk chová k lidem, to se mu vždycky jednou vrátí. A už se mi to v hodně případech potvrdilo.

Tak snad jsem svým názorem nikoho neurazila.

Hodně tolerance a moc hezký den přeje Lucie.


Milá Lucie, za to, že jsi se zmínila o neonacistech, Ti posílám balení přípravku Pharmaton Activit.


editorka Mira

Co Vy - jak vnímáte neonacisty a jiné jim podobné skupiny?

Dnešní téma

Jaký máte vztah k menšinám?
Vadí Vám děti cizinců v našich školách?
Registrované partnerství homosexuálů, souhlasíte s ním?
Co nebo kdo jsou podle Vás menšiny?
Pište, nejzajímavější příspěvky odměníme dárečky!

redakce@zena-in.cz

   
15.11.2005 - Společnost - autor: Míra Šindrbalová

Komentáře:

  1. avatar
    [24] tajnostii [*]

    Tak to nic pro měSml23

    superkarma: 0 17.09.2012, 10:52:28
  2. avatar
    [22] Vivian [*]

    Nyotaimori: Ale mně osobně připadá trestní stíhání názorů a symbolů prostě nesmyslné (slušně řečeno).

    superkarma: 0 15.11.2005, 22:49:02
  3. avatar
    [20] Anouk [*]

    Vivian: Ja jejich program nesleduju, jasne, ze to asi neni uplne to same, co pred rokem 1945 Kazdopadne jsou dost xenofobni... Ale ostatne i ti komunisti maji ten program mozna trochu jiny, zavirani politickych protivniku tam asi nefiguruje

    superkarma: 0 15.11.2005, 21:17:15
  4. avatar
    [19] Vivian [*]

    Anouk: a jaký mají program? Snad nechtějí obnovovat koncentráky a oživovat rasistickou praxi?

    superkarma: 0 15.11.2005, 21:10:26
  5. avatar
    [18] Anouk [*]

    Vivian: V Cesku tu sanci myslim nemaji, ale v poslednich volbach v Nemecku dostali v nekterych spolkovych zemich docela dost hlasu, oproti minulym volbam tam byl jasny narust. Na komunisty tedy zatim samozrejme nemaji...

    superkarma: 0 15.11.2005, 21:02:37
  6. avatar
    [17] Vivian [*]

    Anouk: myslela jsem 'mrtvý' v tom smyslu, že přežívá pouze v těch partičkách pitomých holohlavých kluků, kteří zpívají rasistické písničky a občas někoho zmlátí. Nebo si snad myslíš, že nacisté mají reálnou šanci se tady dostat do parlamentu jako třeba komunisti?
    Jistěže se v mnohých státech běžně používají svastiky, hajluje se, velebí se Hitler... ale tomu já neříkám, že 'nacismus žije' Protože to jsou prostě jen něčí názory a myšlenky, které si podle mně každý může hlásat, jak chce. Já si je můžu nebo nemusím vyslechnout a můžu si o nich myslet, co chci. Člověk by měl prostě mít možnost říkat nahlas, co si myslí, ať jsou jeho názory sebevíc debilní. Ale v reálu je nacismus prostě mrtvý, umřel spolu s těmi, kteří ho do roku 1945 aplikovali v praxi.

    superkarma: 0 15.11.2005, 20:30:18
  7. avatar
    [16] Anouk [*]

    Vivian: Souhlasim ohledne dvojiho metru a zakazu , ale nemyslim si, ze nacismus je mrtva zalezitost. Bohuzel V Nemecku neonacistu stale pribyva a pritom je to zeme, kde je toto docela "hlidane". Na nekterych mistech Jizni Ameriky je nacismus jeste docela zivy (nemecke enklavy v Argentine s vyvesenym hakovym krizem...), pred nejakou dobou nekdo tusim na knihach rozebiral nejaky film o neonacistech v Australii...

    superkarma: 0 15.11.2005, 19:50:52
  8. avatar
    [15] Vivian [*]

    (teď to po sobě čtu a vidím, že píšu jak hotentot - chtěla jsem říct, že když tvýho přítele chtěli zmlátit jen tak, tak to nebylo v rámci nacistické ideologie, ale proto, že to byli debilové. A na to, aby byl člověk debil, nemusí bejt stoupencem žádný ideologie).

    superkarma: 0 15.11.2005, 19:49:29
  9. avatar
    [14] Vivian [*]

    kemy: a s čím vlastně nesouhlasíš? Máš s nima negativní zkušenost, to beru a chápu. Ale nacismus není o bití člověka kvůli botám, to je o blbosti jednotlivce. Samozřejmě ti nevyvracím, že to jsou magoři, chtěla jsem jen říct: proč jedni magoři smějí svoje blbiny hlásat a druzí ne? Zakažme všechno a nebo nic, nelíbí se mi dvojí metr.

    superkarma: 0 15.11.2005, 19:45:32
  10. avatar
    [12] kemy [*]

    Boženka: recht
    svetluszka:
    Vivian: tak tohle je asi poprvý, co s tebou nesouhlasim.
    komunismus je hnus a nesouhlasim s tim, že se to netrestá. ale těhle nadšenců se dost děsim. třeba v německu už má každý město nad pár tisíc obyvatel svuj náckovskej klub, kterej je dotovanej starejma fašounama. já sem taky mladá a to, že je to zakázaný pro mě žádný kouzlo nemá. myslim si, že hodně mladejch se jima stává z důvodu, že se s nima nikdo nechce bavit a tadyty dementi berou každýho. u nás na škole je jeden a na výletě sem mu dávala docela slušný kapky. několikrát do kola opakoval furt to samý a když zjistil, že mu jeho myšlenky logicky vyvracim, zmohl se jenom na odchod. i přesto, že sem na něj posledně plivla, mě pořád zdraví. to jen dokazuje, jaký sou to magoři. většinou si nedělám úsudek o lidech, který vidim na ulici podle toho, jak vypadaj a myslim, že je to normální. minule sme ale šli s okolo stolu holejch lebek před hospodou a jen proto, že měl přítel žlutý boty adidas, poté, co zazpívali znělku včelky máji, ho chtěli zbít. prostě jen tak. když sem na ně ukázala prostředníček, měl co dělat, aby mě odtáhnul, chtěli mě mlátit taky. sou to ubožáci a největší póvl, jakej může bejt.
    nikdy sem necítila nenávist v tak pravém slova smyslu jako když potkam nácka.

    superkarma: 0 15.11.2005, 18:54:13
  11. avatar
    [11] kemy [*]

    si svkělá! vidim to hodně podobně. i když já sem asi trochu drsnější. zrovna asi před týdnem mě jeden nácek poprosil o oheň, řekla sem, že nemam a ihned sem si s úsměvem zapálila. nesnášim takovýhle lidi. 20. října byl u nás v jedný hospodě jejich sraz a nevlasntího čtrnáctiletýho bráchu mýho honili tři dospělí skinheadi s křikem: "chcípni, ty černej zmrde!" naštěstí jim utek. jeho kámoše ale zkopali..

    superkarma: 0 15.11.2005, 18:41:24
  12. avatar
    [10] Vivian [*]

    Neonacisti mi vůbec nevadí. Vadí mi zdejší dvojí metr a názorová nesvoboda. Komunismus (neméně šílená ideologie, která má na kontě neméně nevinných obětí) tady smí existovat a šířit své myšlenky zcela svobodně a legálně, tak proč ne i jiné skupiny? Když si srovnám dosud známé počty lidských obětí komunismu a počty obětí nacismu, nezdá se mi, že by komunismus byl o něco lepší.
    Jistě, když neonacista někoho zbije, ať je potrestán jako kdokoli jiný v této zemi. Ale když zvedne pravou ruku nebo zpívá debilní písničku o bílé síle... je to totéž, jako když komunista zpívá Internacionálu a mává vlajkou s rudou hvězdou. Nikoho tím neohrožují. Tak proč jedni smějí a druzí ne?! Nadto nacismus je dle mého názoru dávno mrtvá záležitost, ty partičky holohlavých kluků nejsou pro světovou ani českou demokracii a svobodu žádnou hrozbou. Na rozdíl od legálního komunismu

    A za druhé si myslím, že hysterickým zakazováním jakýchkoli projevů spojených s nacismem se tato ideologie spíš stává jakýmsi kultem, který má pro mladé lidi kouzlo zakázaného ovoce, přitahuje je a vábí. Myslím, že kdyby byl zrušen zákaz "propagace" nacismu, tak by to pro ně ztratilo kouzlo a už by je to tak nelákalo. V zemích, kde "propagace" téhle ideologie zakázána není, se nacismus přece nijak nerozmáhá.
    Nechci nacismus propagovat, jen chci říct, že když už zakazujeme propagaci zločinných ideologií, tak zakažme všechny, a ne jen selektivně ty, které se nám hodí. Další otázka je, k čemu to bude.

    superkarma: 0 15.11.2005, 17:52:26
  13. avatar
    [9] svetluszka [*]

    Lowel: ...černochy jsem jsem vídávala jako učnice na praxi v obchodě.... ...chodili si tam pro svačiny, a vždycky mě fascinovaly ty jejich ůžasně velký tmavý ruce a bílí dlaně.... .
    Jeden z nich, mě vždycky takovou hatmatilkou zval na rande... ... a říkal" ja chcu byt s těbou jeň kamaradem".... .... byl to krásnej chlap, nebýt tehdy ještě skoro panna a neslyšet ty "pohádky" o tom, jak jsou jako chlapi vybavení, asi bych si dala říct.... .....

    superkarma: 0 15.11.2005, 17:22:28
  14. avatar
    [7] Boženka [*]

    Myslíte český neonacisty? Mně hrozně baví představa, co by s nimi udělal Hitler.

    superkarma: 0 15.11.2005, 15:32:06
  15. avatar
    [5] evelyn [*]

    to ja zazila podobnej sok na pracaku(Svedsko), sedel tam takovej cernej ourada, jsem si chtela pustit pusu na spacir a on taky spustil krasnou brnenstinou, mama byla prave z Brna, tatinek byl exotickej

    superkarma: 0 15.11.2005, 14:17:39
  16. avatar
    [4] Meander [*]

    No to je strašný! Ta interpunkce! Ta diakritika! To je na

    superkarma: 0 15.11.2005, 13:14:46

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme