Novinky

Čekej tiše, jsi jen pacient!

Představte si následující situaci. Sedíte v přeplněné čekárně u obvodního lékaře. Z ordinace už nejméně půl hodiny nedali najevo žádnou aktivitu. Někdo v sobě dusí napětí, někdo kašel. A další dává volný průchod všem průvodním projevům, proč tady vlastně je.

A najednou si do té napjaté atmosféry plné bacilů přijde on. Men in Black. V konfekčním obleku a s kufříkem. S plachým úsměvem pozdraví a stoupne si naproti dveřím do ordinace. Osazenstvo čekárny zpozorní. Důchodkyně, která je na řadě a čeká již od půl osmé, tedy téměř dvě hodiny, hbitě vyskočí, aby ji ten panáček v černém náhodou nepředběhl.

V tom se otevřou dveře ordinace a sestřička zve s úsměvem muže s kufříkem dál. „Ale teď jsem na řadě já...“ špitně nesměle důchodkyně, a když jí sestřička odvětí, že pán je objednaný, vrací se poslušně na své místo vedle své vrstevnice, která také už dlouhou dobu čeká, až na ni přijde řada. „Paní, to je na hodinu. Když jsem tu byla v pondělí, byl tu taky jeden s kufříkem.“

Pravda, na hodinu ta návštěva zástupce farmaceutické firmy nebyla, ale měla jsem téměř dvacet minut k dobru, přemýšlet o tom, jak úcta k pacientovi klesla, zřejmě nejen v této ordinaci, na nejnižší možnou úroveň.

dkdkdk

Stalo se vám něco podobného u vašeho lékaře? Diskutovala jsem pak na toto téma s dalšími čekajícími a také jim tato poměrně častá neslušnost, kdy zástupci farmaceutických firem navštěvují lékaře v ordinační době, vadí. Jenže se bojí ozvat, aby se na ně nesnesl hněv zdravotnického personálu, a nebyli tak ochuzeni o plnohodnotnou péči, na kterou mají nárok. Možná i proto trpí tiše.

Já jsem však ovšem rozhodla, že trpět, a ještě k tomu tiše, rozhodně nebudu. Pokud jste pro, společně se tomuto šlendriánu, který se děje na náš úkor, podíváme blíže na zoubek. Pozeptám se na zodpovědných místech, jak je možné, že se pacient, který řádně hradí zdravotní pojištění, těší menší úctě a má tím pádem ve vlastních očích menší hodnotu než pár nástěnných kalendářů, poznámkový blok nebo protokolární pero? Zástupci firem by své dárky lékařům jistě mohli předat i mimo ordinační hodiny. Je to jen otázka nedostatku dobré vůle, neslušnosti, nebo je to celé jinak?

Pokud máte podobné zkušenosti, případně je to u vašeho lékaře úplně jinak, nenechávejte si vaše příběhy, postřehy, nápady, názory pro sebe a pište buď do diskuze nebo na můj e-mail hana.novotna@zena-in.cz

dkdkdkkdkdd

Společně s tím něco uděláme!

 

   
19.09.2014 - Redakční novinky - autor: Hana Novotná

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [86] Allma [*]

    Suzanne — #50 tady se nic takového nedělá a když už, tak jsem si šla pro výsledky druhý den. Na počkání jen sedimentSml24

    superkarma: 0 25.09.2014, 22:51:37
  2. avatar
    [85] gerda [*]

    Eva_Fl — #82aha, jsem to ale...tohle mi přece mohlo napadnoutSml16

    superkarma: 0 24.09.2014, 15:48:44
  3. avatar
    [84] Eva_CZ [*]

    Suzanne — #83Sml52Sml52Sml52Sml52 ale jsme - tedy ja jsem. K temhle darkum me donutil VON, ale i ja resim 23.-24.prosince. Sml54

    superkarma: 0 21.09.2014, 19:28:04
  4. avatar
    [83] Suzanne [*]

    Eva_Fl — #82 Aspoň nejste třiadvacátého ve stresu jako já Sml30

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #84
    superkarma: 0 21.09.2014, 18:29:13
  5. avatar
    [82] Eva_CZ [*]

    gerda — #81co budeme posilat do Ceska, posilame to pres firmu, ktera doruci az do ruky, ale prepravuje lodi a vyplouvaji 3.rijna. Tak to musime resit takhle.... Sml15

    1. na komentář reaguje Suzanne — #83
    2. na komentář reaguje gerda — #85
    superkarma: 0 21.09.2014, 13:32:36
  6. avatar
    [81] gerda [*]

    Eva_Fl — #80jaký vánoční dárky v září?Sml2

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #82
    superkarma: 0 21.09.2014, 11:15:39
  7. avatar
    [80] Eva_CZ [*]

    Sml30Sml30Sml30Sml30Sml30Sml30Sml30 Jsem to hned predala VONovi, balil zrovna vanocni darky a valel u toho sudy. Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje gerda — #81
    superkarma: 0 20.09.2014, 23:27:24
  8. avatar
    [79] paníliška [*]

    gerda — #78 Už dost nebo mi budeš prát textil. Sml52Sml52Sml52

    superkarma: 0 20.09.2014, 18:58:17
  9. avatar
    [78] gerda [*]

    A když si představíte ohnivý tanec v kroji a k tomu v rukách takové kastanětySml57, nemůže být nic krásnějšíhoSml26 Zajímavé, že se toho ještě žádný choreograf nechytl.Sml80 No, možná si to zrovna čte a zapisujeSml58

    1. na komentář reaguje paníliška — #79
    superkarma: 0 20.09.2014, 18:23:15
  10. avatar
    [77] Suzanne [*]

    Eva_Fl — #75 Já si taky z kastanět málem cvrkla Sml30

    superkarma: 0 20.09.2014, 14:09:19
  11. avatar
    [76] Suzanne [*]

    Rikina — #72 Možná jak kde Sml80 Exovu babičku jsem vozila na kardiologii, čekala jsem venku, takže o mně nevěděli, a na kardiostimulátor ji poslali i tak. Dostala ho v 82 letech. To bude všechno o lidech Sml80

    superkarma: 4 20.09.2014, 14:08:57
  12. avatar
    [75] Eva_CZ [*]

    gerda — #70Sml6Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje Suzanne — #77
    superkarma: 0 20.09.2014, 13:56:04
  13. avatar
    [74] paníliška [*]

    gerda — #70 Sml52Sml52Sml52

    superkarma: 0 20.09.2014, 12:44:39
  14. avatar
    [73] gerda [*]

    [72potvrzuju, že pokud je senior nebo i mladší člověk nemohoucí, nikdo za ním nepřijde, aby mu nabídl možnosti, jak si zlepšit život. Je to na rodině. Ono je dost nepředstavitelné, že by to obíhací a vyřizovací martyrium nemocný člověk, který potřebuje svatý klid a pokoj, zvládal. Já mám sama nahoře snímačku, už dobrých....no, skoro 20 let (!) nestála ani korunu, jen ta první, provizorní, abych nebyla do vyhojení nahoře bez. Teď co 3 roky chodím na zhotovení nové. A staré střádám do krabičky - to bude jednou dědictví, to je poklad!!!Sml52 Jinak, za pevný můstek jsem platila skoro 20 tisíc a trnu, aby ještě vydržel, protože další krok už bude jenom snímačka i dole, a ta blbě držívá. Nemá totiž na čemSml30

    superkarma: 0 20.09.2014, 10:06:27
  15. [72] Rikina [*]

    gerda — #70 Není pravda, zubař je zatraceně drahej i tady. Oběma rodičům jsme se ségrou musely falešný zuby zaplatit, a levný to teda nebylo. Sml24Z důchodu by si je platili těžko. A to nemluvím o tom, že to neumí udělat leckde, ale musí se jet světa kraj. S mým otcem to byly tři výpravy na Kladno, pak mu vyrobili protézu, co mu neseděla a byl s ní nespokojenej, tak znova. Když mu bylo 80, tak aby mu nemuseli dělat falešný zuby, vymysleli si, že má prasklou čelist, lemplové jedni. Muselo se jet do jinýho špitálu udělat vyšetření, tam se zjistilo, že to oslovina jest a zuby nakonec byly, ale až po třech měsících. A to jsme musely být se ségrou drsné a nedat se vodbejt, jinak kdyby tam byl otec sám, ani by se neobtěžovali mu něco vysvětlovat. Tohle mě štve - jseš starej, co bys ještě chtěl... lázně? A proč jako? Zuby? Jez kaši! Kardiostimulátor? Po šedesátce ani náhodou. Invalidní vozík? Žádej, obíhej doktory, ať ti potvrdí, že jseš dostatečně nemohoucí, a pak - možná - milostivě pojišťovna povolí příspěvek na vozík, ale pozor, bez brzd. Sml57 Ty se musej nechat namontovat zvlášť, za svý. Nebo holt nebrzdit. Jo, ke zdravotnictví mám řadu výhrad, co se týká starých a bezmocných lidí. Zuby jsou v podstatě detail, protože ono je to daleko horší celkově.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #76
    superkarma: 2 20.09.2014, 09:14:24
  16. avatar
    [71] Suzanne [*]

    gerda — #70 Kastaněty Sml6Sml6Sml52Sml52Sml52Sml30

    superkarma: 0 20.09.2014, 07:38:52
  17. avatar
    [70] gerda [*]

    Eva_Fl — #68tak tady jsou kastaněty komplet na pojišťovnu. Máš nárok 1x za 3 roky si nechat udělat snímací náhradu novou.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #71
    2. na komentář reaguje Rikina — #72
    3. na komentář reaguje paníliška — #74
    4. na komentář reaguje Eva_Fl — #75
    superkarma: 0 20.09.2014, 05:48:36
  18. avatar
    [69] Eva_CZ [*]

    Karo Líná — #66 jeeeeeeeee, to je jen $350. To jsem uz dala vic za ty dve konzultace. Sml30Sml30Sml30Sml30 No jo, starneme a budeme to mit cim dal drazsi. Sml22Sml58Sml58Sml58Sml58

    superkarma: 0 20.09.2014, 04:14:05
  19. avatar
    [68] Eva_CZ [*]

    Karo Líná — #66 vazne nemaji zuby? Ja zadneho bezzubeho neznam - brzy jednoho asi uvidim v zrcadle. Sml30Sml30Sml30Sml30Sml30

    Tady jsou samozrejme i levnejsi moznosti - napr. falesne vyndavacky se daji poridit uz okolo $10 000. Sml52Sml22

    Tady je silenej pruser, ze pokud nejsi zamestnana na plny uvazek ( se vsemi benefity ) u hodne dobre firmy, nemas sanci... Pojistky jsou silene drahe a pojistovny ti vyplatej klido max. litr rocne... To je na hovno. Sml22

    Lide pojisteni zamestnavatelem platej $20 jako poplatek u specialistu i zubare.... Jenze ja nejsem zamestnanec.

    1. na komentář reaguje gerda — #70
    superkarma: 0 20.09.2014, 04:12:23
  20. avatar
    [67] kobližka [*]

    Karo Líná — #65 A to já se nestresuju,tak moc mě doktoři zase neberou.Rozhodně bych neinvestovala tisíce do tonometru.Mě "vyléčila" jedna doktorka - když se nebudu cítit dobře,nemám se měřit,pak začnu prý hysterčit....Tak jsem jí poslechla a doma se neměřím Sml16

    superkarma: 0 19.09.2014, 22:51:20
  21. [66] Karo Líná [*]

    Eva_Fl — #60Docela často koukám na různé americké reality show a teď chápu, proč tolik účasníků nemá zuby. To je fakt drahota. Mně nedávno dávali implantát a stál 7000 Kč. Byl to přední zub.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #68
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #69
    superkarma: 0 19.09.2014, 22:39:23
  22. [65] Karo Líná [*]

    kobližka — #64 Já mám lepší tlakoměr než moje obvoďačka Sml30 (Ta má 25 let starý, i to přiznala.) Stál mnoho tisíc, je profi a používají ho v nemocnicích. Měří přesně. Investice nelituju, protože mě doktoři vystresovali, že jsem nemocná, musím brát dlouhodobě (ne-li doživotně) léky atd., prostě ze mě udělali trosku Sml68 Čím víc mi to tvrdili, tím jsem měla u nich ten tlak vyšší. Šla jsem tam vždy úplně rozklepaná a nechala bych si snad i namluvit, že brzy umřu Sml30

    Bohužel málo doktorů je fakt dobrých.

    1. na komentář reaguje kobližka — #67
    superkarma: 0 19.09.2014, 22:32:34
  23. avatar
    [64] kobližka [*]

    Karo Líná — #59 Jsem nesmírně statečná Sml30.ale na kontroly prostě chodit musím.A neboj se,že nemáme doma pažní tlakoměr,ovšem mudra stejně praví,že neměří přesně.A to nebyl levný.No,já už patřím do té skupiny,která nemusí pracovat,tak to tam vydržím Sml16

    1. na komentář reaguje Karo Líná — #65
    superkarma: 0 19.09.2014, 19:40:05
  24. avatar
    [63] gerda [*]

    Eva_Fl — #60to je strašný. Skoro bych řekla, že až zlodějna. Zlatý můj zubař. Ordinaci má vybavenou špičkově, však je mladý, nadějnýSml30, ošetření u něj nebolí. Co mi v čelisti udělá, to drží a hezky vypadá...ještěže ho mám. Samozřejmě, že můstek a pevné náhrady se platí, implantáty bych beztak nemohla mít, že by neměly v čem držet. Takže to ještě unesu.

    superkarma: 0 19.09.2014, 19:04:12
  25. avatar
    [62] gerda [*]

    risina — #61to je smůla. Osvícený zaměstnavatel přidává zaměstnancům týden právě na takové záležitosti. Dobře ví, že pár dnů kolikrát stačí k tomu, aby se kondice vrátila, kdežto přechozená chřipka může vést k několikatýdenním komplikacím.Sml15

    superkarma: 0 19.09.2014, 18:59:51
  26. avatar
    [61] risina [*]

    gerda — #23 Já si dovolenou kvůli nemoci vybírat nemůžu, mám pevně stavonených 8 týdnů v červnci a srpnu, takže když potřebuju den-dva přidat k víkendu, zůstat doma a vyležet se, musím si pro tu neschopenku dojít... Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #62
    superkarma: 0 19.09.2014, 18:54:44

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Eva_CZ [*]

    Hm, ja mam nejcerstvejsi dojmy z navstevy zubare : ano, v cekarne komfort, obcerstveni, v koupelne jednorazove kartacky a pasta a ustni voda atd.atd.atd. Zubarka se mi venovala uzasne a mela takove diagnosticke metody, ze jsem jen cumela. Lec nic mi neudelala a za konzultaci jsem zaplatila pres $200. OK. Jenze me prelozila ke svemu muzi, ktery se venuje implantatum - takze temer totez v bledemodrem, dalsi konzultace a dalsi prachy.

    A jen tak mimochodem : 1 zoubek - implat - tady stoji az $5000. Ja potrebuju cele horni patro. Sml54Sml54Sml54 To je samozrejme cena BEZ TRHANI. Trha zubni chirurg, trha uzasne, uz jsem mela tu cest, ale 1 zoubek vyjde na $200. V pondeli jdu opet k zubari s tim, jak a pro ktere osetreni jsem se rozhodla. To zase zaplatim za konzultaci. Sml52Sml52Sml52Sml52

    Ale mam to BEZ CEKANI! Sml30Sml30Sml30Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje gerda — #63
    2. na komentář reaguje Karo Líná — #66
    superkarma: 0 19.09.2014, 18:20:39
  2. [59] Karo Líná [*]

    Rikina — #40Prosím, kdes to byla? Tam se rozhodně přehlásím, protože moje doktorka je sice skvělá, ale ty čekačky u ní už nedávám Sml68 Objednat se nelze, to neprovozuje. Každou chvíli má pauzy (v ordinačních hodinách neuvedené), když člověk přijde hodinu před koncem ordinačních hodin, klidně ho vyžene, že už je lidí do konce hodin hodně a přesčasy nedělá Sml15 Často nikdo nevyjde z ordinace hodinu. Je to o nervy, do ordinace pak přijdu celá zpocená a s tlakem u nebe.

    kobližka — #304x do roka si vysedět čekárnu kvůli změření tlaku? To jsi statečná, já jsem u té své čekací doktorky tak jednou za 2 roky a jsem z toho na mrtvici. 4x do roka už by se mnou byl asi amen. Když si koupíš domácí kvalitní tlakoměr, tomuhle se vyhneš. Mě ho koupit dokonce donutili, protože mi opakovaně u různých doktorů naměřovali přes 160/95, aby se pak ukázalo, že mám zcela obyčejný syndrom bílého pláště, který když je posílen o několikahodinové čekání, vystřelí mi takhle tlak a tep přes 100 Sml30 Díky domácímu měření vím, že jsem zcela zdráva s ukázkovým tlakem kolem 125/80 Sml67

    1. na komentář reaguje kobližka — #64
    superkarma: 0 19.09.2014, 17:27:04
  3. avatar
    [58] Suzanne [*]

    Mickey Mouse — #56 Já jsem kousavá? Sml2 Píšu, že se podceňuje rozhovor lékaře s pacientem, že tam obvykle ten člověk nesedí zbytečně Sml80

    superkarma: 1 19.09.2014, 17:22:01
  4. avatar
    [57] Mickey Mouse [*]

    Kadla — #55 Hmm, nejspíš jste vzteklá zbytečně. Sml79 Pokud si pán s kufříkem domluvil přesný čas vyšetření, pak má přednost před těmi, kteří čekají ve frontě bez objednávky.

    superkarma: 0 19.09.2014, 16:17:00
  5. avatar
    [56] Mickey Mouse [*]

    Suzanne — #49 Pavla_b — #44 kobližka — #43 Dámy, jste zbytečně kousavé. Já přece neříkám, že se důchodci mají z ordinací vyhnat.

    Ale rozhodně není pravda, že by se ve frontách čekalo kvůli "pánům s kufříkem". Nějaký takový pán totiž do ordinace praktického lékaře dojde tak jednou za měsíc.

    Zrovna tak hodně lékařů nabízí možnost objednání na konkrétní hodinu a tu se lékař snaží dodržet. Třeba i tím, že nechá čekat ty, kteří se neobjednali.

    To je bohužel jeden ze zvyků starších lidí, že i když jim sestřička napíše přesně, kdy mají přijít, tak přijdou hned ráno. Starší lidé jsou zvyklí přijít co nejdřív "sednout si do fronty". Protože dříve to jinak nešlo a platilo "kdo dřív přijde..." Dnes to ale neplatí!

    Takže pán s kufříkem vůbec nemusel být zástupce farmaceutické firmy. Také to prostě mohl být uštvaný manažer, který si objednal kontrolu nebo vyšetření na přesný čas. Také se raději objednávám na přesný čas, nemohu trávit půl dne ve frontě.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #58
    superkarma: 0 19.09.2014, 16:14:25
  6. avatar
    [55] Kadla [*]

    Tak já jsem na "pána s kufříkem" narazila už mockrát, vždycky tam byl minimálně půl hodiny, spíš tři čtvrtě, a vzteklá jsem byla nejen já, ale celé osazenstvo čekárny. Jinak je běžné, že na kožním čekám půl hodiny, u praktické lékařky 2 nebo i více hodin (mezi kašlajícím osazenstvem),a to mám už třetí praktickou za psledních 5 let, neobjednávala žádná, u zubaře max. půl hodiny a na gynekologii se taky neobjednává a tam většinou ztvrdnu taky skoro dvě hodiny. Prostě - žádná sláva Sml68 A pány s kufříkem bych nejradši poslala někam i s jejich kufříkama. Mají se s lékařem domluvit mimo ordinační dobu..

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #57
    superkarma: 0 19.09.2014, 15:37:01
  7. avatar
    [54] Suzanne [*]

    gerda — #51Sml22Sml67

    superkarma: 0 19.09.2014, 15:32:57
  8. avatar
    [53] Suzanne [*]

    phoebe24 — #52 Fuj Sml52Sml52Sml52 To potěší. Jako historka je to děsně směšné, ale jako přístup k pacientovi ne. Ono je možné, že ATB byla potřeba, ale už doktorka nehledala cestu, jak tě po nich dát dohromady. V tom je ten rozdíl, tomu rozumím Sml22

    superkarma: 0 19.09.2014, 15:32:13
  9. avatar
    [52] phoebe24 [*]

    Suzanne — #50 Já vím. Jednou mi toto vyšetření doktorka dělala. Prý pro jistotu. U nás se to nedělá paušálně, anžto to pojišťovny úplně nehradí.

    Minulá MUDra se jen koukla do krku, řekla: "Fuj!" a psala recept. Já měla cca 7x ATB během jednoho roku (počítám, že minimálně 5x zbytečně) a imunitu v pytli. Dali mě dohromady na klinice přírodní medicíny a k minulé obvoďačce už ani s pistolí u hlavy.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #53
    superkarma: 0 19.09.2014, 15:18:31
  10. avatar
    [51] gerda [*]

    k tomu, že jsou někteří uvnitř strašně dlouho, je vysvětlení. Mladý člověk se k vyšetření připraví raz dva. Shodí ze sebe svršky, po prohlídce se stejně bleskově oblékne. Kdežto vetchý stařec k tomu potřebuje hodně času. Ledaže by ho svlékal a oblékal personál, a to teda asi není běžné. Starému člověku to holt trvá, a doktor aby měl nervy ze železa, protože maroda popohánět nemůže. Ledaže by ho chtěl zahubit.Sml80 Taky to vysvětlování, jak a co brát, aby to pochopil. K tomu se musí přihlížet s velkou tolerancí. Komu jde všecko od ruky a pálí mu to bleskově, ten těžko pochopí.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #54
    superkarma: 1 19.09.2014, 14:35:37
  11. avatar
    [50] Suzanne [*]

    phoebe24 — #48 Na to, aby lékař zjistil, jestli je potřeba ATB, stačí píchnout do prstu. Sml58

    1. na komentář reaguje phoebe24 — #52
    2. na komentář reaguje Allma — #86
    superkarma: 0 19.09.2014, 14:04:55
  12. avatar
    [49] Suzanne [*]

    Mickey Mouse — #42 Moudří lékaři ovšem tvrdí, že takový dobře vedený rozhovor je často víc než deset tabletek. Dá se tak vyřešit mnoho problémů, zjistit příčiny vysokého tlaku či cholesterolu. Dnešní nárůst nemocnosti úzce souvisí s trendem - přijít, otevřít pusu, polknout a vypadnout. Psychika tělo ovlivňuje víc, než si je spousta lidí ochotná připustit. A nemyslím tím ted takové to "věř a víra tvá..." nebo "pani, to si jenom namlouváte".

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #56
    superkarma: 1 19.09.2014, 14:03:29
  13. avatar
    [48] phoebe24 [*]

    Allma — #45 Tak přesně takhle ordinuje moje bývalá obvoďačka. Ovšem někdy začíná až v devět. V pondělí je tam až odpoledne, takže se jí nakumulují pracující a akuťáci, kteří byli přes víkend na pohotovosti. Narvaná čekárna (klidně 12-20lidí) a ona se půl hodiny vykrafává se zástupcem farmaceutické firmy. Na každou nudli u nosu ordinuje ATB, ale výtěry a odběry krve nedělá. Na co má na krku stetoskop asi už neví. Bez základního vyšetření je schopná se pacienta zeptat, co by si přál za léky.

    Naštěstí už mám novou MUDru. Dnes jsme byli v čekárně tři a pán s černým kufříkem byl velice slušně, ale nekompromisně vykázán pryč. Lituju lidi, kteří nemají možnost doktora změnit. A je jich hodně...

    1. na komentář reaguje Suzanne — #50
    superkarma: 0 19.09.2014, 14:01:59
  14. avatar
    [47] Allma [*]

    Pentlička — #16 taky se mi stalo, že jsem byla v ordinaci skoro půl hodiny. Z toho času vypisoval mudr 25minut nějaké lejstra

    datura — #5 ta mláďata přece "nikdy"nezestárnouSml24

    superkarma: 0 19.09.2014, 13:59:05
  15. avatar
    [46] kobližka [*]

    Allma — #45 Skoro jako u nás Sml57

    superkarma: 0 19.09.2014, 13:51:12
  16. avatar
    [45] Allma [*]

    Draco — #1 tak dojeď k našemu obvoďákovi a hodina ti stačit nebudeSml24 přijede v 8h, začne ordinovat 8,30 v 10h mají přestávku na kafe, ve 12 do 13h oběd. Cestou z něho se se staví po návštěvách a vrátí se kolem 13,30. Ordinují do 15h, některé dny do 14h a většinou tam jeden den v týdnu nejsou.

    1. na komentář reaguje kobližka — #46
    2. na komentář reaguje phoebe24 — #48
    superkarma: 0 19.09.2014, 13:48:25
  17. [44] Pavla_b [*]

    Mickey Mouse — #42 Tak mám kolem sebe asi tu zázračnou skupinu seniorů, kteří k lékařům chodí minimálně a minimálně se tam zdržují.Sml57

    Já mám spíš naopak zkušenost s dámami kolem 45 -50 let, které se velmi rády zdržují povídáním u lékařů...a taky je šmahem nehážu všechny do jednoho pytle.Sml80

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #56
    superkarma: 0 19.09.2014, 13:44:41
  18. avatar
    [43] kobližka [*]

    Mickey Mouse — #42 A já bych ty důchodce svázala do pytle a hodila do řeky.Čest jejich památce Sml16....myslíš opravdu,že mají na to,aby zbytečně platili poplatky u lékaře a za recepty a za léky? To by pro ně bylo drahé popovídání...Někdy ale opravdu těm seniorům pomůže i to,že prohodí s doktorem pár slov.No jo,je to problém...až odejdou do věčných lovišť nynější důchodci,nastoupí na jejich místo ti mladí,kteří mezitím zestárnou Sml80 koloběh života.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #56
    superkarma: 3 19.09.2014, 13:32:05
  19. avatar
    [42] Mickey Mouse [*]

    Pavla_b — #35Draco to napsala blbě. Ale přesto má pravdu. Zeptejte se kteréhokoliv praktického lékaře. Většina pacientů důchodců chodí do ordinace zbytečně často a také tam rádi povídají čímž zdržují ostatní.

    Čest těm, kteří takoví nejsou.

    1. na komentář reaguje kobližka — #43
    2. na komentář reaguje Pavla_b — #44
    3. na komentář reaguje Suzanne — #49
    superkarma: 0 19.09.2014, 13:23:18
  20. avatar
    [41] kobližka [*]

    Rikina — #40 Což ovšem pro nás,z malých měst,kam spadají i střediskové obce,je informace skoro záviděníhodná.U nás to jde pořád postaru,i když jeden pokrok jsem i tak zaznamenala Sml16 Nicméně,pokud mudra trvá na tom,že mě chce vidět a musím do ordinace,opravdu není vyjímka,že čekám i hodinu a půl a přede mnou jenom 5-6 lidí.Ovšem dalších 5 jich tam vleze,neb jsou objednaní.A já se zapoměla objednat,no,moje chyba.U nás je pořád prachobyčejná čekárna a ordinace,žádná recepce,žádná nabídka podané ruky,natož nápojů.

    superkarma: 0 19.09.2014, 13:10:53
  21. [40] Rikina [*]

    To jsem tedy už dlouho neviděla čekárnu, kde by se to počítalo na hodiny... naopak když už náhodou dojdu k lékaři, tak tam bývá tak pusto, mrtvo a prázdno, že se bojím. Sml57 A říkám si, že asi je zavřeno, protože kde by jinak byli lidi? Jenže je fakt, že se všeobecně u doktorů nijak často nevyskytuju. Neschopenku jsem si nevzala už roky, na preventivní prohlídky nechodím, žádné léky na nic neberu, co bych teda dělala u lékaře. Sml80 Jo, letos na jaře jsem po deseti letech na tu preventivku šla. Byla tam recepce, tam seděla slečna v bílém, zdvořile pozdravila a tázala se, co pro mě může udělat. Vyhledala kartu, zapsala mě do počítače, což asi byl povel někam do neznáma, odkud vyběhla jiná slečna v bílém, taky zdvořile pozdravila, doprovodila mě ku dveřím ordinace, cestou mi vysvětlila, kdo za nima bude, a který z těch barvených papírů, co mi předá, mu mám předložit. Učinila jsem. V ordinaci byla doktorka, vyšla mi naproti, podala ruku, představila se, mile se poptala, jak jde život a jaký mám dnes den, nabídla nápoj, pochválila mi outfit... pak mi vysvětlila postup prohlídky, co se bude zjišťovat a proč, pak následovaly opět jiné slečny, které prováděly ony experimenty s mou osobou... zkrátka jsem si připadala jako VIP osobnost a vůbec jsem neměla pocit, že pacient jest onucí, která má jen tiše čekat. Sml80 A ne, nic jsem neplatila, bylo to "na pojišťovnu". Asi bych ani nic víc nechtěla a nečekala. Sml30

    1. na komentář reaguje kobližka — #41
    2. na komentář reaguje Karo Líná — #59
    superkarma: 1 19.09.2014, 12:57:31
  22. avatar
    [39] gerda [*]

    Suzanne — #38dobře jsi to shrnulaSml16Sml67

    superkarma: 1 19.09.2014, 12:32:23
  23. avatar
    [38] Suzanne [*]

    gerda — #34 Já si myslím, že je to všechno jen o toleranci. Někomu vadí důchodci a jaksi si neuvědomuje, že i on jednou bude stárý. Někomu vadí děti. Někomu vadí bohatí, někomu vadí chudí a někomu všichni. Ten má pak těžký úděl na světě Sml30

    1. na komentář reaguje gerda — #39
    superkarma: 5 19.09.2014, 12:18:52
  24. avatar
    [37] Suzanne [*]

    evelyn — #31 Naprosto souhlasím Sml22 Lidi obvykle jen potřebují jistotu, jinak si taky myslím, že když na člověka "něco leze", je klid na lůžku to nejlepší.

    Jenže lidi chtějí "být léčeni".

    superkarma: 0 19.09.2014, 12:14:16
  25. avatar
    [36] kobližka [*]

    gerda — #34 Přesně,taky jsem pracovala přes 40 let a rukama.Ty vzdechy Draca č.10 o tom,že nebude mít prachy na nic a bude chcípat na ulici nebo v práci sem nepatří.To musí jít za svým politikem a snažit se s tím něco dělat,když není spokojený/á,my to nezměníme.Oni jsou ti,kteří jsou mladí,činní,aktivní,tak ať se o svojí budoucnost poperou.

    superkarma: 1 19.09.2014, 11:13:39
  26. [35] Pavla_b [*]

    Draco — #1 Nějaký generační problém?Sml80 Uvědomuješ si, že do skupiny Tebou paušalizovaných důchodců patří třeba taky Tvoji prarodiče nebo rodiče?Sml57

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #42
    superkarma: 1 19.09.2014, 11:08:30
  27. avatar
    [34] gerda [*]

    kobližka — #32a i kdyby to všecko člověk pominul, tak ten důchodce už si vážně svoje odpracoval. Já třeba 40 let v plném zápřahu. Tak si myslím, že můžu mít nárok na ledacos - ale neuplatňuju. Dokud stačím, mlčím a držím krokSml30 Však ono to přijdeSml57

    1. na komentář reaguje kobližka — #36
    2. na komentář reaguje Suzanne — #38
    superkarma: 0 19.09.2014, 11:00:56
  28. avatar
    [33] gerda [*]

    A ještě mě baví hlášky na dveřích - NEKLEPAT, SESTRA VYCHÁZÍ V PRAVIDELNÝCH INTERVALECH. No jo, ale někdy člověk potřebuje tu sestru diskrétně požádat, protože když jdete např. s ujímáním a musíte odbíhat, dveře wc jsou samozřejmě zamknuté...Sml15 Ono je dost potupné, že se toho vůbec musíte domáhat před celou čekárnou a každý na vás kouká, jak vám vyráží na čele pot - to není žádná legrace, fakt.Sml80

    hele, a znáte ten ftípek??

    "Klíč od WC vám na požádání vydá sestra. Nemáte-li sestru, máte smůlu" Sml24Sml52

    superkarma: 0 19.09.2014, 10:58:33
  29. avatar
    [32] kobližka [*]

    datura — #5 V tomhle s tebou souhlasím a máš ode mě karmu.

    Draco — #1 Někdy mám dojem,že ti,co pořád nadávají na ty,kteří už nemusí pracovat,jakoby jim právě tohle záviděli! Jsou plni jakési podivné zášti,že oni musí chodit do práce,zatímco ten hrozný důchodce objíždí všechny možné markety,vykoupí slevy a ještě si dovolí překážet u doktora! Jistě,že jsou vyjímky a některý senior si jde do čekárny popovídat,ale vyjímky jsou i u mladých.Tak už bych přestala s trapných házením důchodců do pytle s označením "Všude překáží". A taky je třeba si uvědomit,že ten starý člověk mívá většinou daleko víc zdravotních problémů,než ten mladý a tudíž bude asi u lékaře častěji.Přeju ti,abys byla pořád mladá a zdravá!

    1. na komentář reaguje gerda — #34
    superkarma: 3 19.09.2014, 10:50:56
  30. avatar
    [31] evelyn [*]

    Suzanne — #24pokud se tomu da vyhnout a kvuli nemocenskemu listku tam nemusis. Stejne ti doktor naordinuje kapky do nosa a aspirin, co mas doma, tak proc to delat? Ten cas uzitecneji stravis pocenim v posteli a usetris spoluobcany nakazeniSml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #37
    superkarma: 0 19.09.2014, 10:47:52

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme