.

Čekám dítě s ženatým milencem a nevím, jestli mu to mám říct

Vztahy

Čekám dítě s ženatým milencem a nevím, jestli mu to mám říct

Když se žena dozví, že je v „radostném očekávání“, je to většinou ta nejkrásnější věc a požehnání v jejím životě. Jenže co když si miminko někdo moc přeje, ale zároveň ví, že je to špatně, protože se jedná svým způsobem o omyl? Navíc otcem nenarozeného potomka je milenec, který měl být pouhým kamarádem do postele...

Láska bez dětí je lepší než děti bez lásky.
Artur Nils Lundkvist

Přesně tyto pocity momentálně zažívá osmadvacetiletá Jana, která se sice na miminko těší, ale zároveň má velké obavy, co se vlastně bude dít. „Nad tím, že bych měla mít dítě, jsem nějak nepřemýšlela, samozřejmě, že mám ve svém okolí několik kamarádek, které buď dítě už mají, nebo ho čekají, ale že by to mohlo potkat mě, a to ještě v mé momentální situaci, mě ani nenapadlo. Sice žiju aktivním sexuálním životem, ale nemám přítele, jen kamaráda pro volné chvilky, a to se vším všudy,“ vysvětluje Jana a začíná vyprávět události posledních měsíců, které jí obrátily život naruby. „Lukáše jsem potkala asi před pěti měsíci a líbil se mi na první pohled, byl milý, vtipný, vysoký, charismatický, prostě plnil všechny mé představy o budoucím příteli.“

vztah

Jenže, jak to tak bývá, tak ne ve všech pohádkách se koná tzv. happy end. „Vše bylo krásné a já si to užívala plnými doušky. Chodili jsme na večeře, do kina a já se těšila z každé společné chvilky. Po asi dvou týdnech mi něco říkalo, že možná ne vše bude tak, jak si myslím. Lukáš mi přestal brát telefon, z našich dvouhodinových každodenních hovorů bylo maximálně zavolání jednou za tři dny. A viděli jsme se sotva jednou týdně. Nedalo mi to a při naší další schůzce jsem se ho zeptala, o co jde a proč najednou tak otočil.“
Jana čekala asi jinou odpověď, než kterou jí její do té doby pomyslný princ dal. „Nejdřív na mě koukal a mně se najednou v břiše rozlilo takové to divné mrazení, po chvilce se mi podíval do očí a řekl, že měl problémy s manželkou. Pak už nemusel říkat nic a mně bylo vše jasné, nabrnkla jsem si ženáče! Měla jsem pocit, že se musím každou chvilkou snad složit...“ Jana myslela, že tohle je konec, jenže opak byl pravdou.
„Jen utrousil, že je krátce ženatý, jak mu to je líto, že takhle to být nemělo a podobné nesmysly, koho tohle asi teď má zajímat? Držela jsem se, řekla jsem mu, že mu přeju štěstí, a odešla jsem. V autě jsem se rozbrečela, ale snažila jsem se držet, vždyť se jednalo o chvilkovou známost, to, že je ženatý, jsem nemohla vědět, když neměl ani prstýnek.“
Janě se zalily oči slzami, ale nadechla se a vyprávěla dále. „Dalších asi pět dní se nic nedělo, já si vymazala jeho číslo z mobilu, jela jsem si ve starých kolejích a snažila jsem se na něj nemyslet. Občas to bylo těžké, dostal se mi pod kůži i po tak krátké době. Když už jsem začínala být v pořádku, šla jsem s holkama na večeři do naší oblíbené restaurace, a co se nestalo, narazila jsem na něj, bohužel. Seděl v té „mé“ pizzerii se svým kamarádem. Pozdravili jsme se, já měla pocit, že se snad zhroutím, ale tvářila jsem se jakože nic. Jenže pak jeho kamarád přišel, jestli nechceme jít s nimi do baru, a než jsem stačila něco říct, mé tři kamarádky radostně pokývaly hlavami na souhlas.“

Teď už Jana věděla, že tohle dobře dopadnout nemůže, ale stále se snažila sama sebe přesvědčit, že bude neoblomná a nad věcí, jenže…

„Měla jsem pro něj zkrátka slabost, takže ten večer nemohl skončit jinak než tím, že jsme se spolu vyspali. Sex to byl skvělý, ale Lukáš se pak omluvil, že už musí jet, a mně bylo jasné, že by měl doma asi peklo, kdyby přijel až ráno, takže jsem nic nenamítala. Stejně to bylo jednou a naposled, říkala jsem si. Odjel a já se rozbrečela, jak jsem pitomá. Jenže druhý den mi zavolal, jestli se může stavit na kafe.“
Jana se lehce pousměje, ale spíše takovým tím lítostivým úsměvem. „Říkala jsem si, že si to třeba rozmyslel, že si třeba uvědomil, že já jsem ta pravá pro něj, ale bylo to jen samé třeba, prostě jsem byla naivka… Kafe sice proběhlo, ale já byla jakýsi zákusek ke kávě... zase jsme se spolu vyspali. Vlastně jsme si z toho udělali takovou každotýdenní rutinu. Po nějaké době mi Lukáš řekl, že jsem super holka, ale že budeme jen milenci, že svou ženu miluje a nehodlá ji opustit, ale že v sexu není tak skvělá jako já – jak ubohé, ale co, mám být sama, nebo má mít milence?“ Jana si odpověděla, že když už nebudou pár, budou alespoň milenci, a šla do toho, možná stále doufala, že se to třeba jednou prolomí a on s ní začne žít…

„Jednou jsme se opili, skočili na to a jaksi v tom alkoholovém opojení zapomněli na ochranu, a co čert nechtěl, já to ten měsíc nedostala a v tu chvíli mi vše bylo jasné – JSEM V TOM. Při mém „štěstí“ ani žádná jiná možnost být nemohla. Mou teorii mi potvrdily tři testy a následně i gynekolog. To je to nejhorší, co se mi mohlo stát, říkala jsem si, jenže teď o téměř dva měsíce později to vidím jinak.“
Jana si pohladila zatím ještě ploché bříško, nadechla se a vyřkla ortel: „Já si miminko nechám, nějak to zvládnu, nechci na potrat, co kdybych pak už nemohla mít děti? Jenže teď mám hrozné dilema, jestli mám Lukášovi o dítěti říct, nebo se prostě odmlčet a doufat, že se to nedozví. Nic po něm nechci, ale na druhou stranu nechci svému dítěti odepírat otce, vážně nevím, co dělat…“ uzavřela svůj příběh Jana a vyhlížela přitom z okna kavárny, jako by tam měla najít odpověď na svou otázku...

Jak byste se zachovaly vy, kdybyste byly Janou? Řekly byste o dítěti svému milenci?

Možnost%
Ano, rozhodně!74,9
Nejsem si jistá, stejně by o dítě asi nestál16,9
Spíše ne5,5
Jiná odpověď (napište do diskuze)2,7

Čtěte také:

   
07.01.2015 - Láska a vztahy - autor: Markéta Škaldová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [122] Helpes [*]

    Číst některé reakce na Jany dilema, zda to Lukášovi říct či se odmlčet a doufat, že se to Lukáš nedozví, je hrozné. Já nebudu Janu ani Lukáše soudit. Zavinili to stejným dílem oba dva. Stalo se a tak bych určitě svému milenci řekla pravdu a žádala po něm příspěvek na výbavičku a následně výživné na narozené dítě. Je to její právo ze zákona. Hrdost je sice někdy na místě, ale v tomto případě určitě ne. Dítě má právo znát svého otce a výživné je placeno na výživu a potřeby dítěte. Nějaký "svěřenecký fond" je úplná hloupost. Přece nebude dítě strádat, aby si v osmnácti mohlo za výživné koupit třeba auto?! No a prohlášení "chudák dítě" to také není na místě. Platilo by to v případě matky narkomanky či alkoholičky, třeba i vdané. Pokud je dítě vychováváno s láskou a porozuměním, nezáleží na tom, jak bylo počato. Už jenom dodám, že Jana to nebude mít sama s dítětem vůbec lehké. Moc bych ji přála, aby v budoucnu našla hodného muže, který jí s výchovou pomůže.

    superkarma: 0 19.05.2016, 15:59:42

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [121] bobani [*]

    no právě , a co antikoncepce ? se ženáčem , který tvrdí že manželku miluje , to už je fakt zoufalství a ubohost ...

    superkarma: 0 27.01.2015, 17:59:51
  2. [119] 1anicka [*]

    Tak proč chrápeš se ženatým_?

    superkarma: 2 10.01.2015, 18:43:56
  3. avatar
    [118] Mickey Mouse [*]

    OlgaMarie — #117 Sml52 Nebylo? Již v době renesance se tomu říkalo laškovat nebo skočit si. Ostatně zrovna v době renesance bylo prý nemanželských dětí víc než těch geneticky správných.

    superkarma: 3 09.01.2015, 11:17:47
  4. avatar
    [117] OlgaMarie [*]

    jiti — #116Ostuda to byla určitě do konce 20. století, vždyť odtud pochází ono "musela ses vdávat/musel se ženit". Ale myslím, že nebylo vyjadřování "skočit na to".

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #118
    superkarma: 0 09.01.2015, 10:23:54
  5. avatar
    [116] jiti [*]

    libuno — #113 Můj dědeček se narodil také jako nemanželské dítě v roce 1911. Tenkrát to byla strašná ostuda a jeho mám to rozhodně neměla lehké. Sml80

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #117
    superkarma: 0 09.01.2015, 09:03:07
  6. avatar
    [115] Kimmy [*]

    Eva_Fl — #112 Ďakujem… je to pravda, viem že píšem veľmi dlho a rozvlákle, mojím problémom je, že ja sa v písanej forme neviem vyjadrovať stručne. Skúšam to zmeniť, ale niekedy proste potrebujem na celý názor dlhý priestor. Ale pousilujem sa v budúcnosti Sml16

    superkarma: 0 09.01.2015, 04:45:18
  7. avatar
    [114] Kimmy [*]

    linde — #109 Ďakujem, to je veľmi milé... naozaj ma to potešilo... budem sa snažiť tak rozumne prispievať aj naďalej Sml16 Sml69

    v.poho — #110 Viem, že to je asi individuálne, ale podľa mňa by sa mala Jana zamýšľať hlavne nad dobrom svojho budúceho dieťaťa... aby neskončilo napríklad, ako píše Hyenka v príspevku 46. Alebo čo som dneska čítala v novinách, otrasná správa, nejaký chlap (predpokladá sa, že otec) hodil svoju 5-ročnú dcéru z mosta niekde na Floride a ona to pochopiteľne neprežila... hrozné... alebo nedávno bola v novinách správa, že (tiež niekde v Amerike) nejaký chlap nechal svojho, asi dvojročného syna naschvál celý deň zamknutého v aute, v lete keď bolo horúco, a ten tam zomrel... ten "otec" tvrdil že to bolo nešťastie a že ho tam iba zabudol, ale bola to z jeho strany plánovaná vražda... samozrejme tieto prípady sú dosť drsné a je asi našťastie veľmi nepravdepodobné, že by aj ten dotyčný Lukáš z článku bol až taký asociál, že zavraždí dieťa, ale podľa mňa na každý spôsob by bolo lepšie ak by sa Jana radšej snažila zariadiť aby malo dobrých a milujúcich rodičov obidvoch, a nie len jedného... jasné, môže oboznámiť Lukáša so situáciou, ale potom podľa mňa musí byť pripravená aj na možnú veľmi silnú negatívnu odpoveď, ktorá sa môže ale nemusí zmaterializovať ... no a s tou adopciou... neviem ako je to v teraz v Čechách, či tam zákon umožňuje biologickým rodičom si vybrať adoptívnych rodičov pre svoja dieťa, ale podľa mňa ak tam takáto možnosť je, tak ju môže Jana využiť, tým pádom zoznámiť sa s viacerými záujemcami o adopciu, porozprávať sa s nimi, oboznámiť ich so situáciou, predniesť im svoje predstavy o výchove a budúcnosti dieťaťa a porovnať ich s jejimi, príp. požiadať ich či ju môžu o budúcnosti a raste dieťaťa priebežne informovať alebo či ho môže občas sporadicky vidieť, a tak...

    superkarma: 0 09.01.2015, 02:58:39
  8. [113] libuno [*]

    Moje babička se narodila v roce 1920 jako nemanželské dítě. Kdo to kdy řešil? Nikdo. Kdo se o koho staral? První republika, byl to parchant. No a co? Znáte, milá redakce tento název? Nikdo nikdy tento název nepoužil.

    1. na komentář reaguje jiti — #116
    superkarma: 0 08.01.2015, 22:18:57
  9. avatar
    [112] Eva_CZ [*]

    Kimmy - mas obcas dobre prispevky, ale za sebe ti muzu rict, ze jejich silena delka me vetsinou odradi. Tentokrat jsem vyjimecne precetla, ale vetsinou to nedelam. Ostatni jsou na tom mozna taky tak. ZKRAT TO!

    1. na komentář reaguje Kimmy — #115
    superkarma: 2 08.01.2015, 14:16:08
  10. avatar
    [111] jiti [*]

    Nechat se v 28 zbouchnout od ženáče Sml6

    superkarma: 1 08.01.2015, 11:56:00
  11. avatar
    [110] v.poho [*]

    Kimmy — #102Sice máš svým způsobem pravdu, rozhodně je to další možnost přinejmenším k zamyšlení, ale pokud bych v té situaci byla já, tak možnost, že někde žije mé nechtěné dítě a já nevím jak (ne každá adopce je "šťastná"), by pro mě byla mnohem více traumatizující než vědět, že nežije a je to uzavřená záležitost. Tím chci říct, že vnímání téhož je velmi individuální.Sml80

    Navíc v tomhle vymazleném příběhu není co řešit. Slečna se rozhodla, že si to dítě nechá. Takže se řeší jen další vztah s "tatínkem".

    1. na komentář reaguje Kimmy — #114
    superkarma: 0 08.01.2015, 11:24:24
  12. avatar
    [109] Linde [*]

    Kimmy — #102 Kimmy — #103juj, to máš dlouhé příspěvky Sml16. Sice mi trochu dělá problém číst ve slovenštině, ale přelítla jsem to očima a máš pravdu, a co hlavně -tvé myšlenky mají hlavu, patu a řád, být to v češtině, velmi dobře by se to četlo, určitě lepší jak slohově, tak obsahově, než nadpoloviční většina článků zde od "profesionálních" redaktorek. Alespoň tak to vnímám já za sebe. Jestli jsou toho názoru i ostatní, to nevím, ale ráda si počtu tvé další dílo Sml67, je to jedna z mála věcí ke čtení Sml67

    1. na komentář reaguje Kimmy — #114
    superkarma: 0 08.01.2015, 11:00:48
  13. avatar
    [108] Mickey Mouse [*]

    Eva_Fl — #99 Souhlasím. Ta blbka by to tomu chlapovi říct měla. Chránit se před početím měli oba dva, čili za to nesou odpovědnost oba. Zrovna tak by mu měla říct, co s tím ona chce dělat dál. Protože i když o tom rozhoduje ona sama, ten chlap by mít možnost na to nějak zareagovat. Třeba se o to dítě bude chtít postarat i když se nerozvede...

    superkarma: 4 08.01.2015, 10:53:15
  14. [107] cilani [*]

    rendvo — #100 jj, souhlasím, za blbost se platí. Ať mu to klidně řekne, ale s manželkou ať si to vyřeší sám. Pokud ale ona se chce o to dítě starat sama a ho do toho nezatahovat, měla by tak činit už od začátku.. Taky by se mohla divit, kdyby se chlápek s manželkou (po tom, co odezní nejhorší) rozhodli chtít dítě do své péče, protože oni mu můžou zajistit více než svobodná matka.. Sml16

    superkarma: 3 08.01.2015, 09:21:24
  15. [106] cilani [*]

    Pentlička — #89 matka ale nemusí, je mnoho otců, co by dalo vše za to, aby mohli mít své dítě ve své péči..

    Kimmy — #103 Nečetla jsem to celé, ale nebyl nezodpovědný jen ten chlap, ale také hlavně ta baba, která ví, že o ní chlap nestojí jinak, než jen do postele a přesto si maluje, že z toho bude něco víc, že ho dostane ona.. Nevím, proč si baby myslí, že kdy se s nimi chlap párkrát vidí, nebo snad i vyspí, že z toho musí být vztah. Pokud se na vztahu dva nedomluví, tak je to prostě setkávání dvou lidí třeba i se sexem, ale nikoliv partnerský vztah Sml80 Nevidím důvod, proč by měl ten týpek řešit, že ona se rozhodla, že to bude něco víc a nezajímala se o to, že on o to nestojí..

    superkarma: 2 08.01.2015, 09:15:13
  16. avatar
    [105] Kimmy [*]

    Nikar — #44 Súhlasím... a ja to kľudne napíšem za Teba... je to k0k0t Sml58

    superkarma: 0 08.01.2015, 03:35:08
  17. avatar
    [104] Kimmy [*]

    Rikina — #20 Doporučuješ mu, aby sa choval doslova ako psychopat, ale od teba sa to dá v plnej miere očakávať.

    superkarma: 0 08.01.2015, 03:23:45
  18. avatar
    [103] Kimmy [*]

    No a ohľadne toho, či to má svojmu friend-with-benefits (ako my v jazyku anglickom tento fenomén nazývame) - tak podľa mňa teda na stopro áno. Normálne mu to natvrdo oznámiť aj so svojím rozhodnutím, že dieťa dá po jeho narodení na adopciu a jej rozhodnutie je z dôvodu jeho manželského stavu a jeho prístupu konečné a že si s ním ďalej absolútne nepraje udržovať kontakt. Prečo by ten spomínaný sebecký a nezodpovedný chlap nemal niesť následky svojho konania? Jeden známy citát hovorí "spoznaj pravdu a tá ťa urobí slobodným". Len na upresnenie, ja to nespomínam z náboženských dôvodov, aj keď viem že to pochádza s Biblie, ale proste preto že mi to príde v tomto kontexte dosť vhodné a trefné. Prečo by toto dieťa, ak sa naozaj narodí, malo vyrastať len s jedným rodičom, ochudobnené o otcovskú lásku len preto že má za biologického otca sebeckého idiota ktorý namiesto toho aby riešil svoje manželské problémy v manželskej poradni alebo sa proste rozviedol si radšej nájde bokovku a dokonca je taký neúprimný, že ešte aj tú svoju budúcu bokovku zo začiatku zavádza (do doby kým si ona na neho nevytvorí citovú náklonnosť)? Prečo by jeho manželka nemala vedieť pravdu, že sa vydala za neúprimného klamára ktorý ju podvádza - možno teraz žije v nejakej naivnej blaženosti že sa problémy medzi ňou a jej manželom vyriešili a že je tam všetko v poriadku. A je možné - aj keď nie nutné - že ak by sa dozvedela pravdu neskôr - aj o roky neskôr - tak by jej to uvedomenie si reality mohlo ublížiť ešte viacej ako ak by sa to dozvedela trebárs aj hneď, keď si potom uvedomí, že žila celé tie roky v klamstve a lži. Prečo by jeho manželke malo byť upreté právo rozhodnúť sa na základe faktov, či je aj po tomto opakovanom mimomanželskom extempore ochotná svojmu manželovi odpustiť a zostať s ním, alebo či je to niečo cez čo sa ona proste neprenesie? A konečne, prečo by proste tento chlap mal utiecť pred zodpovednosťou? Však je to dospelý človek, slobodne sa rozhodol v tom vzťahu pokračovať tým že slečnu Janu opakovane vyhľadával, tým že bol nezodpovedný pri plodení detí, a napriek tomu skôr ako by sa mal možnosť k celej veci postaviť ako skutočný chlap, tak radšej dámy navrhujete potrestať to nevinné dieťa ktoré za nič nemôže, ktoré sa na svet nepýtalo tým že ho zabijete (a ešte raz zdôvodňujem že toto nepíšem ako nejaký zatienený pro-lifer). Ak Jana dá svoje decko na potrat a jej nezodpovedný milenec sa to nedozvie, myslíte si že sa celá situácia nemôže neskôr zopakovať (buď s ňou, alebo s nejakou inou nešťastnou/naivnou/oklamanou pipkou)? Myslíte, že on na ňu zase náhodou "nenarazí" v nejakej pizzérii alebo bare a že ak sa s ňou doteraz namáhal udržovať kontakt, tak že s tým len tak bezdôvodne prestane, že ho konečne "osvieti" a z ničoho nič sa začne chovať ako čestný človek (všobecne a k Jane) a verný partner (k svojej manželke)? Myslím že doktor Živago je už dnes dosť neaktuálny, tu (mám na mysli v Čechách) nie je žiadna revolúcia ani iný spoločenský prevrat ktorý by vyústil v rozvrátení rodín a rozbití vzťahov spôsobom aký fungoval v tej knihe, takže nejaké výhovorky nie sú na mieste (aspoň pre v článku spomínaných ľudí nie). Milá redakcia, neviem síce či je tento príbeh skutočný alebo iba vymyslený za účelom získavania klikov na stránku pre zvýšenú platbu od reklám, ale dúfam že ak je skutočný alebo ak existuje teraz vo svete (v Čechách) nietko skutočný kto sa nachádza v podobnej situácii, tak ak si aj neprečíta žiaden iný zo zde uvedených predošlých 101 diskusných príspevkov (z ktorých niektoré sú naozaj zbytočné a od veci), tak že sa k nemu (teda skôr jej) dostanú aspoň moje dva ktoré boli napriek žoviálnej atmosfére tohoto servera v poslednej dobe písané s absolútnou vážnosťou a úprimým želaním niekomu pomôcť prezentovaním môjho názoru. Ďakujem za pozornosť Sml34

    1. na komentář reaguje cilani — #106
    2. na komentář reaguje linde — #109
    superkarma: 1 08.01.2015, 03:20:19
  19. avatar
    [102] Kimmy [*]

    Prečo hneď na potrat, síce nie som zaťatý pro-lifer, ale úprimne si myslím že to chúďa nenarodené dieťa si naozaj nezaslúži, aby bolo kvôli sebeckosti, idiocii a sexuálneho chtíču svojho biologického otca (a naivite a emocionálnej slabosti svojej biologickej matky) zavraždené. To dámy neviete prísť s ničím rozumnejším ako potrat? Podľa mňa je toto riešeni rovnako sebecké ako zde opísaný chlap, ak je teda onen dotyčný skutočný a tento príbeh nie je fikcia. Ja by som vo všetkej vážnosti budúcej matke navrhla, nech dieťa vynosí a dá na adopciu nejakému dobrému a slušnému manželskému páru, kde s dôvodu neplodnosti alebo vážnych genetických postihnutí jedného s manželov (napr. epilepsia - mám takého známeho ktorý to zdedil a nechce mäť vlastné deti okrem iného aj preto, aby im to nepredal ďalej) nemohli mať deti. Neviem síce aká je momentálna situácia v Čechách, ale z toho čo som čítala v minulosti vraj bola čakacia doba na adopcie dosť dlhá (mesiace alebo aj roky). Prečo dieťa radšej ako na potrat nedať nejakému dobrému manželskému páru - tým mám na mysli dobrým ľuďom - ktorý by ho miloval a snažil sa mu spraviť dobré v živote možno viacej ako jeho biologickí rodičia? Podľa mňa sa v Čechách určite takí ľuďia nájdu. Môžete argumentovať že je to jej osobné rozhodnutie a nikto nemá právo sa ju snažiť ovplyvňovať alebo nejako nútiť, ale tento príbeh je zverejnený na verejnom diskusnom portáli za účelom (zrejme) aj rozpútania diskusie a tak ja si sem píšem svoj názor rovnako ako 101 prispievateľok predo mnou (hoci ja píšem so spozdením kvôli časovému posunu a blokovanému internetu v práci). Podľa mňa aj ak by slečna Jana mala mať so straty svojho narodeného dieťaťa nejakú prípadnú psychickú alebo emocionálnu traumu, tak to vždy bude trauma menšia ako ak by ho dala na potrat a potom neskôr ľutovala, že si ho nenechala. Ak ho dá na adopciu dobrým ľuďom, tak aspoň bude mať istotu že jej dieťa niekde žije a (snáď) je v živote šťastné. Zatiaľ čo ak ho dá na potrat tak to bude rozhodnutie konečné a nezvratné.

    1. na komentář reaguje linde — #109
    2. na komentář reaguje v.poho — #110
    superkarma: 1 08.01.2015, 02:42:27
  20. avatar
    [101] Gosi [*]

    Rikina — #94tak chránit se má hlavně ten kdo dítě nechce, tím spíš pokud by nějákyma připadnýma breberama mohl tu nevěru profláknout sám... jestli se s tím svěři doma, jeho boj ale u početí byli oba a holt spolu kradli, spolu viseli...Sml24

    superkarma: 1 07.01.2015, 23:19:31
  21. avatar
    [100] rendvo [*]

    cilani — #55 ok ale pak se musí hold postavit Lukáš za to co nastalo protože známe rčení za blbost se platí :-)

    1. na komentář reaguje cilani — #107
    superkarma: 0 07.01.2015, 23:12:28
  22. avatar
    [99] Eva_CZ [*]

    Kamarad do postele nese stejnou odpovednost za dite ( pokud je ten clanek pravdivy ), jako ta holka. Takze ja bych mu to rekla. Sml22

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #108
    superkarma: 1 07.01.2015, 22:12:39
  23. avatar
    [98] Linde [*]

    teda ta Jana je přece trdlo! Já bych jí poradila určitě o dítěti milencovi říct, jinak on bude brát sex s ní jako zábavu a bez závazků a hranic. Navíc, nikdy Jana neví, jak moc zatěžující pro ni výchova bude, možná bude dítě nemocné, bude potřebovat zvláštní pomoc a kdo jiný by se měl podílet, než otec dítěte? Za lehkovážnost by měli asi zaplatit oba - ona ztratí jeho zájem a bude na ni naštvaný, on bude asi naštvaný pořádně na ni, nebude chtít platit, zřejmě dítě ani nebude mít rád (a potom taky nikdy nepošle peníze na bundu, boty, tábor...jak zde padlo). Manželka by měla vědět, že se odsypávají alimenty na nemanželské dítě, přece jen, manželé mají SJM, takže ji to také musí zajímat. Těžká situace, ale ne nevšední, bohužel Sml15

    superkarma: 0 07.01.2015, 21:01:31
  24. avatar
    [97] gerda [*]

    Mickey Mouse — #92on ten sex může sloužit i k trestání porobených, viz řádění vítězných vojsk. Znásilňování žen v dobytých územích úzce souvisí s pocitem nadřazenosti a v dávných dobách si tak dobyvatelé zajišťovali smíšení své krve a předávání genů dál. Koneckonců, i např. u psů naznačuje samec alfa pohlavní styk na psech, kteří jsou v hierarchii níže. Takže nejen pro rozmnožování nebo potěchu - za trest!!Sml57

    superkarma: 0 07.01.2015, 18:22:14
  25. [96] Rikina [*]

    Pentlička — #93 Ony dokonce i dnes existují přírodní národy, které vůbec nespojují sex s početím dítěte. Nedivila bych se, kdyby tomu tak bylo i v dávné minulosti.

    superkarma: 0 07.01.2015, 18:11:29
  26. avatar
    [95] carmi [*]

    Rikina — #94Ano, rozhodnutí je jen její. Přesto to dítě je společné.

    superkarma: 0 07.01.2015, 18:06:56
  27. [94] Rikina [*]

    Pentlička — #89 Moment - musí? Myslela jsem, že se bavíme o případech, jako je ten z článku, kdy se matka rozhodne, že dítě chce, a na otce jaksi nebere ohled, že on nechtěl, a dokonce to i předem sdělil, že má závazky jinde. To si to slečna má rozmyslet, jestli teda chce nebo "musí" a bude to chtít kompenzovat, ačkoli předem věděla, do čeho jde. Něco jiného je, když to dítě oba chtěli, společně vychovávali a pak se po X letech rozešli. Ale tady se slečna rozhoduje samostatně za všechny tři, protože ona chce a basta. Takže nevidím důvod, proč by jí měl někdo kompenzovat ty, jak píšeš "tisíce obyčejných věcí" - to je jen její rozhodnutí.

    1. na komentář reaguje carmi — #95
    2. na komentář reaguje Gosi — #101
    superkarma: 1 07.01.2015, 17:57:52
  28. avatar
    [93] Pentlička [*]

    Mickey Mouse — #92 Ty důkazy bych chtěla vidět - BTW.

    1. na komentář reaguje Rikina — #96
    superkarma: 0 07.01.2015, 16:47:00
  29. avatar
    [92] Mickey Mouse [*]

    Pentlička — #91 Ta společenská funkce se vyvinula skutečně až později. Jenže...

    Nejen u lidí, podobně i mnoho zvířat kopuluje mimo plodná období. Takže nejde o civilizační vývoj, ale o vývoj biologický. I u zvířat totiž slouží sex k utužování vztahů a zlepšení kooperace - což není o rozmnožování.

    Takže možná to původně byla nadstavba, ale u lidí jde primárně o potěšení už od dob, kdy o žádné civilizaci nemůže být ani řeč! Jsou důkazy o tom, že už pračlověk častěji kopuloval pro zábavu.

    1. na komentář reaguje Pentlička — #93
    2. na komentář reaguje gerda — #97
    superkarma: 1 07.01.2015, 16:40:58
  30. avatar
    [91] Pentlička [*]

    Mickey Mouse — #90 Já ale píšu z biologického hlediska. Rozmnožování je z biologického hlediska prostě prvotní. Ta společenská nástavba tam vznikla postupně tím, jak se lidé ze zvířat postupně stávali civilizovanými lidmi.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #92
    superkarma: 0 07.01.2015, 16:19:39

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme