Domácnost

Čekala jsem měsíc na vrácení peněz

 

 

Rodina mi zakoupila přes internetový obchod mobilní telefon. Telefon byl pro mne nevyhovující, tudíž jsem ho vrátila s tím, že odstupuji od smlouvy do 14 dnů a žádám o navrácení částky Kč 3.690 Kč.

 

Čekala jsem měsíc na navrácení, jakmile jsem peníze neobdržela, tak jsem poslala dotaz, z jakého důvodu mi nebyly peníze navráceny. Telefonicky mi pak bylo sděleno, že sice jsem vymazala zprávy SMS, ale bohužel jsem nevymazala příchozí a odchozí hovory, tak mi nemohou peníze vrátit, poněvadž tam bylo zřejmé, že jsem měla 5 minut příchozí a 6 minut odchozí hovory.

 

Sdělili mi, že mi telefon pošlou zpět a mohu ho někomu darovat. Řekla jsem, že mobil nepřijmu. Pak mi ještě poslal zprostředkovatel SMS, a to doslova: Zvážil jsem celou situaci a rozhodl jsem se postupovat takto. Výkupní cena použitého telefonu je 2500 korun, prodejní cena je 2.500–3000 korun. Mohu Vám tedy nabídnout prodejní cenu použitého telefonu. Pošlete číslo účtu, ještě dnes Vám peníze pošlu.
Ano,zjistila jsem, že mi prodejce odeslal 3000 korun, ale ptám se, prosím, zda mám nárok ještě na zbývající částku 690 korun, vždyť jsem mobil vrátila v pořádku a odstoupila od smlouvy. Děkuji za odpověď.

 

Jak na to
14denní lhůta, která umožňuje spotřebiteli vrátit věc koupenou prostřednictvím internetu bez udání důvodů, je určena k tomu, aby si kupující věc prohlédl, vyzkoušel a rozhodl se, zda si ji ponechá, nikoliv k tomu, aby věc byla 14 dnů intenzivně používána a poté vrácena. Jestliže na telefonu nebyly žádné mechanické stopy používání, 5 a 6 minut hovorů se podle mého názoru dá ještě považovat za zkoušení, nikoliv používání. Prodejci tedy odešlete doporučený dopis s dodejkou, ve kterém ho vyzvěte k vrácení zbývající částky s upozorněním, že pokud tak neučiní do 14 dnů, požádáte příslušný soud o vydání platebního rozkazu.

 

 

 

SOS - Sdružení obrany spotřebitelů, o. s.

www.spotrebitele.info

Poradenská linka 900 08 08 08 (8 Kč/min.)

   
11.01.2008 - Dům a byt - autor: Markéta Breníková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [39] amphora [*]

    přes internet nakupuji hodně a často a zatím problém s reklamací či vrácením zboží naprosto žádný!!Naopak v kamenném obchodě BAŤA jsme reklamovali manželovy boty po 3 měsících NORMÁLNÍHO používání,a první, co zajímalo prodavačku bylo, zda manžel chodil DO a ZE schodů???? a jak často.... no nestačila jsem se divit!! Pak jsem polkla a řekla té milé dámě, že na těchto botech rozhodně nebylo upozornění, že jsou jen na doma...a trvala na vrácení peněz, které mi po cca 40 minutách, nepřetržitého opakování svého požadavku,přišel osobně vrátit nějaký manažer pobočky.BAŤA nikdy více.

    superkarma: 0 14.01.2008, 09:44:27
  2. avatar
    [38] Vivian [*]

    Jeremi: u mě to jsou hovory za celej měsíc

    superkarma: 0 13.01.2008, 23:48:06
  3. avatar
    [37] Jeremi [*]

    pajda: 6 minut je pro mě tak jeden hovor.

    superkarma: 0 13.01.2008, 11:38:24
  4. avatar
    [36] Dášule [*]

    veerac: Nakupou na internetu hodně. Nejdřív si vyhledám výrobek, který chci, potom jej zadám do vyhledávače nebo na nějaký srovnávací web, aby mi porovnali ceny výrobku, překontroluji ceny za dopravu a objednám. Sám fakt, že se prodejce objevil na srovnávacím serveru je pro mě dost důležitý - špatné obchody tam většinou nemají.

    superkarma: 0 13.01.2008, 11:04:59
  5. [35] veerac [*]

    Také z těchto důvodů se bojím něco přes internet nakupovat.

    superkarma: 0 12.01.2008, 17:35:49
  6. [34] Jenka2 [*]

    Řeším jako Venu3 (26), prohlídnu v kamenném obchodě a pak objednám přes net. Mobil bych bez "ošahání" nikdy nekupovala.

    superkarma: 0 11.01.2008, 21:06:41
  7. avatar
    [33] Dášule [*]

    I když bydlím v krajském městě, nakupuji přes internet. I s dopravou to přijde levněji a je větší výběr. Mám dobrou zkušenost s Magnet Pardubice. Pokud něco vracím bezdůvodně, posílají peníze nebo vyměněné zboží, pokud je to závada, platí i poštovné.

    superkarma: 0 11.01.2008, 19:19:44

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [32] Vivian [*]

    Evik8: a čo sa s ňou stalo, keď přišla do styku s vodou?

    superkarma: 0 11.01.2008, 19:07:22
  2. avatar
    [31] Evik8 [*]

    SOS..no s nimi skúsenosti mám.Potrebovala som reklamovať dosť drahú bundu,pretože predajce jaksi nepoukázal čo sa s ňou môže stať ak príde do styku s vodou a SOS mi "pomohlo" tak,že som to radšej nechala plavať,pretože by to nikam neviedlo.Takže nie je reklamácia jak reklamácia a SOS nie je stále na našej strane...

    superkarma: 0 11.01.2008, 18:24:30
  3. avatar
    [30] edith1975 [*]

    ach ty reklamace. Manžel dělá v obchodě, tak to vidí z druhé strany. Lidi si vymýšlejí někdy pěkné blbosti. 1 příklad: Pán koupil synovi ploutve a za nějaký čas přišel, že ploutev praskla. Prasklina zvláštní, chybělo tam 2 ml materiálu, jako by se mu nepovedlo přesně naříznout. Vzal si jiné, o číslo větší. Synovi zřejmě za ten čas vyrostla noha.

    superkarma: 0 11.01.2008, 18:09:44
  4. [29] gentiana [*]

    Žena in se mění na pavlačový magazín, kde se řeší, jak někomu udělali bebínko?
    Potěš koště.

    superkarma: 0 11.01.2008, 17:50:20
  5. [28] mafi [*]

    pajda: 6 nebo 10 minut, na tom prece nezalezi, pani ma rozhodne pravo pristroj vyzkouset, a pokud ji nevyhovuje muze ho bez udani duvodu do 14 dnu vratit, tedy pokud se jedna o vztah podle obcanskeho zak. Ja osobne s reklamacemi problemy nemam, naopak vsude mi vetsinou vyjdou bez problemu vstric. Pokud se prodejce snazi vykroutit, jasne mu vysvetlim, ze znam svoje prava a trvam na svem pozadavku. Je ale fakt, ze hodne prodejcu se snazi hresit na neznalost kupujiciho.

    superkarma: 0 11.01.2008, 16:02:36
  6. avatar
    [25] pajda [*]

    Já nevím, 6 munit hovorů je docela dost. Jinak s nakupováním přes net mám zkušenosti rozporné - třeba z Quelle ráda kupuji oblečení, ale nerada cokoliv jiného, z Horizontem jsem naproti tomu spokojená moc se vším, i reklamace vyřizují ez problémů. Dokonce když mi poslali nádobí a část z toho byla rozbitá, tak oproti rozbitým částem obratem přišlo jiné - a dvě misk, ykteré se rozbilyx úplně a vyhodila jsem je, poslali taky.

    superkarma: 0 11.01.2008, 14:07:16
  7. avatar
    [24] Luciš [*]

    mít třeba deset tisíc ve dvou věcech a nemoct ani jednu používat, před prodavačem být jako největší zločinec, dohadovat se, že potřetí je to opravdu ta stejná vada

    superkarma: 0 11.01.2008, 13:30:04
  8. avatar
    [23] lilithheta [*]

    Luciš: Pokud není ten mobil pracovní ... životně nutná potřeba to není. Co si nedovedu představit, být třeba měsíc bez ledničky nebo pračky (u valchy už mě nikdo v životě neuvidí).

    superkarma: 0 11.01.2008, 13:05:22
  9. [22] Ala.Faba [*]

    už jsem tu psala na bazaru, manžel si objednala posilovací lavici přes net, po sestavení zjistil nedostatky a vady, e.mailem upozornil na vady, a že nevyhovuje, následující týden si prodávající pro lavici přijel vrátil peníze, odvezl lavici. (To si pro ni přijel z Moravy do SČ).
    Super jednání, takhle by to mělo fungovat.

    superkarma: 0 11.01.2008, 12:51:55
  10. avatar
    [21] kareta [*]

    Telefonuju přes skype, popř. skype out - mobil mám, ale používám minimálně. Další mobil chci se skypem

    superkarma: 0 11.01.2008, 11:41:06
  11. avatar
    [20] wich [*]

    Luciš: Jednali podle zákona. Je to nepříjemné, ale neuděláš s tím nic. Všechno je to o lidech a o konkrétní situaci. Bez mobilu jsem si být nezkusila, používám dva a kdyby se něco stalo, přehazuju simky, nebo z šuplíku vezmu náhradní.

    superkarma: 0 11.01.2008, 10:57:29
  12. avatar
    [19] Luciš [*]

    lilithheta: wich: no jo,ale zkusili jste být tři měsíce bez mobilu? Koupit si další a zažívat to samé martirium? Je to zákonný postup, ale čekala bych přátelštější přístup od prodejce. Mobil si nechávali pokaždé přesně 30 dnů, to se snad dá zjistit a spravit dřív, ale to by museli chtít, že.

    superkarma: 0 11.01.2008, 10:51:13
  13. avatar
    [18] duxi [*]

    Přes net nakupuji. Vracela jsem pouze jednou a to odpařovač, bez problémů. Chce to asi nakupovat v známých intern.obchodech.
    Taky je to levnější .

    superkarma: 0 11.01.2008, 10:01:51
  14. avatar
    [17] wich [*]

    Luciš: Toto je běžný ostup podle zákona platného v ČR, takže na tom není nic k divení ani nadávání.

    superkarma: 0 11.01.2008, 09:54:19
  15. avatar
    [16] wich [*]

    Přes net nakupujeme velmi často . Hodně i přes eBay, nejen přes obchody (to především parfumérie), kde muž shání hlavně techniku do studia, kompy atd. ... Neumím si bez toho představit nákup vybavení.

    superkarma: 0 11.01.2008, 09:52:54
  16. [15] peskovka [*]

    s reklamacema mám pomrně dobré zkušenosti

    superkarma: 0 11.01.2008, 09:33:24
  17. avatar
    [14] lilithheta [*]

    Luciš: Ale tak to v tom kamenném postupovali podle zákona. Tuším, že peníze nebo výrobek nový můžeš požadovat, pokud se jedná o neopravitelnou vadu anebo 3x stejnou vadu.

    superkarma: 0 11.01.2008, 09:24:21
  18. avatar
    [13] Heisy [*]

    Nevím, i těch šest minut se mi zdá až až...., když půjdete do obchodu koupi telefon taky si tam nebudete volat - natož šest minut

    superkarma: 0 11.01.2008, 09:20:44
  19. avatar
    [12] Lilinka [*]

    Alfová : To nemá cenu, oni totiž ta negativní hodnocení ve spoustě obchodech mažou

    superkarma: 0 11.01.2008, 08:40:08
  20. avatar
    [11] Alfová [*]

    a co napsat pod zboží hodnocení a přidat i zkušenost s prodejcem? by si příště rozmyslel....
    já nakupuju přes net vše co jde a zatím

    superkarma: 0 11.01.2008, 08:30:58
  21. avatar
    [10] Lilinka [*]

    Přes internet nakupuji celkem často. Zatím jsem reklamovala jen mikrověž, která chvíli hrála, chvíli ne. Dvakrát se pokoušela o opravu, potřetí mi vrátili peníze. Bez problémů.

    superkarma: 0 11.01.2008, 08:22:52
  22. avatar
    [9] Amálie [*]

    Teta si na netu našla krásnou troubu a stejně si zašla k prodejci, který jí ji objednal a přeprodal. Já bych to udělala stejně, nějak mi vadí ta absence přímého kontaktu a nemožnost reklamovat osobně.

    superkarma: 0 11.01.2008, 08:07:29
  23. avatar
    [8] jazuzinka [*]

    mám zatím stejnou zkušenost jako reditelka, většinou je pronlém v kamenných obchodech. přes net nakupuji často a - zatím - bez problémů. také reklamace jsou v pohodě

    superkarma: 0 11.01.2008, 07:38:29
  24. [7] menhet [*]

    Ještě jsem neměla problém s vrácením peněz. Popřípadě to dopadlo na dohodu, že jsem si vybrala zboží ve stejné nebo vyšší ceně, což mi zatím taky vyhovovalo.

    superkarma: 0 11.01.2008, 07:31:15
  25. avatar
    [6] reditelka [*]

    S internetovými nákupy mám zatím jen dobré zkušenosti, většinou je potíž v normálních obchodech nebo ve marketech.

    superkarma: 0 11.01.2008, 07:29:41
  26. avatar
    [5] Luciš [*]

    Přes internet nemám problém, horší je to z kamenného obchodu. Ať to jsou boty, nebo kolegyně s mobily. Kopila jeden manželovi na Vánoce, začal zlobit (nezvonil, nebudil), třikrát ho reklamovali, třikrát ho opravovali, třikrát se vada vrátila, za tři měsíce jim konečně vrátili peníze. Mezitím koupila druhý, protože bez mobilu nemůže být a zase nějaká krpa

    superkarma: 0 11.01.2008, 07:06:02
  27. avatar
    [4] Věrulinka [*]

    Zatím jsem přes internet žádný problém s nakupováním neměla.naopak nemůžu si vynachválit,ale chce to si dobře vybrat

    superkarma: 0 11.01.2008, 05:49:28
  28. avatar
    [3] ZP [*]

    kopují vědšinou přez internet a nikdy jsem neměla žádne potíže

    superkarma: 0 11.01.2008, 00:49:30
  29. avatar
    [2] Vivian [*]

    Já jsem si mobil taky kupovala přes internet a bez problému. Vlastně jsem při nakupování přes internet ještě neměla žádný zásadní problém, a to nakupuju hodně. Chce to nakupovat u osvědčených prodejců...

    superkarma: 0 11.01.2008, 00:40:38
  30. [1] ajme [*]

    přes internet máme taky špatné zkušenosti,už tu nic nekoupíme

    superkarma: 0 11.01.2008, 00:38:16

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme