Jaká je koncentrace vonné esence v % u jednotlivých kategorií vůní?

Eau de cologne: 3-5 %
Eau de toilette: 4-8 %
Eau de parfum: 8-15 %
Parfum: 15-30 %

Jak vznikl vlastně název parfém?
Nejdříve lidé obětovali bohům i vůně: pryskyřice, klovatinu, vonné oleje, jalovec, cypřiše a cedr - vše spalováním, tedy kouřem = PER FUMUM.

Kdy asi vznikly první skutečné parfémářské firmy?
Pravděpodobný je rok 1774, dodnes existují obě firmy Houbingant a Yardley

V poslední době se objevují parfémy s názvy slavných hvězd. To je vytvořili sami?
To samozřejmě ne, ale traduje se, že byli celou dobu při vytváření parfému. Nezdá se mi to pravděpodobné, protože to někdy trvá léta.
Výrobce, nazývaný nos, musí být opravdu velice školený, mít dlouhodobou praxi, aby parfém byl vyvážený a dobře se nosil.
Ale kdysi opravdu monacká princezna Stephanie, která pracovala jako manekýnka, navrhla svoji vůni a tvar flakonu, dokonce i barvu. Stejně tak bývalá tenistka, krásná Gabrielle Sabatini vytváří své vůně sama, lépe řečeno odsouhlasuje konečnou podobu.

Blíží se jaro – co parfémy a alergie?
To bohužel – lidé s migrénou znají vůni jako spouštěče záchvatu. Stejně tak kožní alergie, prostě každý to musí vyzkoušet osobně, univerzální rada neexistuje.
Jen snad u vůní zkusit spíše aldehydové než květinové.

Co je srdce parfému?
Je to vlastně typická vůně parfému
Obvykle se kreslí taková pyramida:
Vysoké tóny = hlava, voní asi 15 minut: citrusy, květiny apod.
Střední tóny = srdce, voní 2-3 hodiny: ovoce, těžší květiny
Spodní tóny = základ, voní ještě 3-4 hodiny, dozvuky: koření, santal, pačuli, vetiver

Co znamená 1 0Z?
1 unce = 29,57 cm3 = cca 28,34 gr. Je to přesně 933 kapek.
100 ml = 3,30 0Z
15 ml = ½ 0Z
7,5 ml = ¼ 0Z

Aby účinek parfému na člověka byl úplný, musí být v souladu vůně s flakonkem – jeho barva, materiál, krabička, vše musí ladit.
Snad největší rozvoj voňavkářského průmyslu nastal v době secese.
Nejznámější jméno sklářského mistra té doby je Emil Gallé. Jeho díla jsou dodnes sběratelskými lahůdkami a lákadly na všech aukcích.
Na jeho umění navázal René Lalique, jeho syn, a dnes i jeho vnučka.
Také známý excentrický umělec Salvador Dalí navrhoval surrealistické nádobky na parfémy.
V poslední době zaznamenáváme zase veliký boom parfémů.
Výrobci pamatují i na sběratele, vytvářejí zvláštní kreace ke Dni matek či na Valentina a vánoce. A my, ubozí sběratelé, si můžeme nohy uběhat.    

 
Reklama