Novinky

Bzanda: Chtělo se mi brečet

Další pisatelce s nickem Bzanda se chtělo po rozbalení vánočních dárků brečet. Ani se jí nedivíme. Více se již dozvíte v jejím příspěvku.

Tak vám tedy taky napíšu, jaké jsem letos měla Vánoce.

Jsme normální rodinka, dvě malé děti, hypotéka na domku, na účtu peněz málo. V říjnu nám zemřela tchýně, manžel to nese jako jedináček velmi těžce.

Letos jsme na Vánoce podarovávali hlavně děti, s manželem jsme si nic většího nedávali. Proto mě celkem zarazilo, že pod stromečkem byly i nějaké ty dárky, které jsem nebalila já sama. Hned bylo poznat, kdo je zabalil, chlapská práce se prostě nezapře, ani cedulku ani nápis „Ježíšek“ nepřidal.

Po rozbalení mě málem ranila mrtvice, v jednom balíčku rukavice, které dostala tchýně od nás loni pod stromek. Ve druhém pletená čelenka, kterou dostala pro změnu od mých rodičů. Ve třetím termo-elasťáky, které tchýně dostala od nás ani nevím kdy – velikost S, já mám po dvou dětech velikost XL.
Vše s poznámkou, že to je pro mě.

Co jsem mu měla říct? Chtělo se mi brečet. Vážně jsem mu nestála za víc, než za věci vyhrabané ze skříně po 80-ti leté babičce? Nebo si myslel, že mi ještě udělají radost, když je donosím?

Kvůli dětem jsem zachovala dekórum a neřekla nic. Večer proběhl normálně. Ale v noci jsem pak nespala, a druhý den s ním nemluvila.

A co jsem s věcmi nakonec udělala? Poslala dál. Máme tu na vesnici takový šikovný kontejner pro charitní věci, hračky, oblečení. Tak jsem to všechno dala do kabely a poslala někomu, kdo to snad využije – na rozdíl ode mě – s radostí.

Bzanda

Pozn.red.: Text nebyl redakčně upraven

___________________

Co k tomu říct? To by snad bylo lepší, kdyby Vám nedal nic.
Děkuji, že jste napsala a ať je to příští rok lepší :)
Saša

Téma dnešního dne: Nechtěné dárky

Napište nám, jestli jste někdy vy nebo někdo z vaší rodiny dostal nějaký nechtěný dárek.

  • Jak jste na něj reagovaly?
  • A co jste s ním nakonec udělaly?
  • Leží dodnes hluboko ve skříni?
  • Nebo je to dárek putovní?
  • A jste si vědoma toho, že jste vy sama někdy někoho obdarovala dárkem, který se nehodil, byl nevhodný?
  • Zažila jste i nějakou úsměvnou historku nebo trapas s nechtěným dárkem?
  • A jaké máte zkušenosti s výměnou a reklamací?

 

pište na redakční e-mail: redakce@zena-in.cz

Nejlepší příspěvek odměníme pěkným dárkem: kosmetickým balíčkem Fa Shower + Lotion

kosmetika.

   
07.01.2014 - Čtenářské příspěvky - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [64] Karo Líná [*]

    peetrax — #59 Vycházím z předpokladu, že nemocný není. Většina lidí po smrti příbuzných depresí neonemocní, takže nevím, proč to, co udělal, rovnou svalovat na nemoc Sml80 Čímž samozřejmě nevylučuju, že nemocný být může. Přeju mu (i pisatelce), aby to tak nebylo.

    superkarma: 1 09.01.2014, 21:15:05
  2. [63] olinka55555 [*]

    Taky by mi to bylo líto, a hodně by mi to vadilo, partnerovi bych to řekla. Na Vánocích ani na dárcích opravdu nelpím, ale všechno má svoje meze a tohle je prostě nevhodné. Neříkám, že je něco špatného na tom, někomu něco dát po zesnulém, ale jako vánoční nebo narozeninový dárek se to prostě nehodí. Dodnes nemůžu zapomenout, jak moje mamá dala mému exmanželovi jako dárek od ní k svátku košili po zemřelém strejdovi, která ještě to ráno visela ve skříni a kterou se ani neobtěžovala vyprat a navíc jsme tu skříň skříň ten den společně vyklízeli.

    superkarma: 0 09.01.2014, 19:09:49
  3. [62] doginka [*]

    draja — #60 Sml22Souhlasím a také si myslím,že mu to ani nedojde, dokud se mu to neřekne

    superkarma: 0 09.01.2014, 16:29:02
  4. avatar
    [61] datura [*]

    To snad není možné, aby se takhle hnusně zachoval manžel Sml80, nejspíš měl maminku radši .

    superkarma: 0 09.01.2014, 14:50:58

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] draja [*]

    A co kdyz si manzel vubec neuvedomil  nebo nepamatoval, ze tyto darky koupili  a darovali loni? Sml80. Vzdyt je to chlapSml32Sml57Sml16.

    1. na komentář reaguje doginka — #62
    superkarma: 2 08.01.2014, 04:35:53
  2. avatar
    [59] peetrax [*]

    Karo Líná — #57 hm, deprese se může projevovat všelijak, nemocnému za to může být i hanba a nechce s tím třeba otravovat okolí anebo myslí, že to deprese není, protože ji dřív neměl, ale pisatelka to nepíše, tak ji manžel určitě nemá... Sml28

    1. na komentář reaguje Karo Líná — #64
    superkarma: 0 08.01.2014, 00:01:46
  3. avatar
    [58] kobližka [*]

    Karo Líná — #56 Souhlasím s tebou.A dost se podivuju tomu,že většině pisatelek absolutně nevadí dostat dárek po mrtvé.Tak tomu teda říkám tolerance.Ovšem,ať si kdo chce co chce říká,od manžela je to teda vrchol nevkusu.Nikdo od něj přece neočekával veledary,článek nakonec není o tom,že by si pisatelka ztěžovala,že se manžel netrefil do vkusu,je o tom,že dal manželce dárek po své zemřelé matce.

    superkarma: 2 07.01.2014, 18:23:53
  4. [57] Karo Líná [*]

    Karo Líná — #56 Totiž ne v depresi, ale chtěla jsem napsat v "depce". V diagnostikované těžké depresi samozřejmě člověk nezvládne ani to, nebo jen s velkými obtížemi. Ale pisatelka neuvádí, že by měl manžel depresi, tak snad na tom tak zle nebyl.

    1. na komentář reaguje peetrax — #59
    superkarma: 1 07.01.2014, 18:04:06
  5. [56] Karo Líná [*]

    Tak to manžel těžce nezvládl. Darovat věci po mrtvé a ještě ke všemu obdarovanou jí vloni darovené je hodně velké faux pas Sml68 V tomhle případě bych víc pochopila, kdyby manželce nedal nic, bylo by to míň nevhodné. I když pokud mají ve zvyku se na vánoce obdarovávat, například krabička ferero rošer se dá pořídit vždycky, že jo. Dokonce i v depresi a při nízkém finančním rozpočtu. 

    Nám vloni těsně před vánoci zemřela maminka. Ne v říjnu, ale v prosinci. Taky jsme museli vyklidit její byt. Po přečtení článku jsem si představila, že bychom si ty věci po ní dali po stromeček Sml28 Hrozná představa, brrr Sml6

    1. na komentář reaguje Karo Líná — #57
    2. na komentář reaguje kobližka — #58
    superkarma: 2 07.01.2014, 17:54:23
  6. avatar
    [55] peetrax [*]

    No, nakonec může být pisatelka ráda, že dostala aspoň něco. Kdyby tehdy, kdy jsem se kvůli úmrtí v blízké rodině dostala do hluboké deprese a bylo mi všechno absolutně jedno, byly v následujících měsících Vánoce, tak o nich ani nevím. A silně pochybuju, že bych někomu vůbec co nadělovala. Byla jsem jediná z příbuzenstva, která neblahou událost takhle po psychické stránce odnesla, i proto se do mě dokázal málokdo vžít.

    Možná proto, že jsem si tím prošla, bych to spíš viděla tak, že bylo na místě si s manželem promluvit, říct, že udělal chybu a případně mu poskytnout útěchu, protože o Vánocích odchody nejbližších a vzpomínky na ně bolí víc než kdy jindy. Sml24 Sml24 Možná paní potřebuje podobnou zkušenost, aby dokázala pochopit, o co jde. Ne, že bych jí to přála. Ale tak to na světě zkrátka je. Sml80

    superkarma: 3 07.01.2014, 17:36:05
  7. [54] bzanda [*]

    díky všem, kteří jste mi tu tak mocně diskutovali, dáreček jsem nevyhrála, tak nezbývá než gratulovat Květuši.Sml16

    superkarma: 0 07.01.2014, 17:32:51
  8. avatar
    [53] kobližka [*]

    Chyba,milá Bzando! Nestačí na manžela nemluvit v domnění,že to prostě pochopí!Omyl! Proč jsi mu to prostě v klidu neřekla?Tohle bych teda asi nevydýchala....

    Já jsem jednou dostala od paní tchýně taky takový "zajímavý" dárek,nebyo to sice k Vánocům,ale k mým padesátinám.Byl to kus uzeného (proti tomu nemám nic) a dvě sklenice zelí.Ta jedna byla prošlá 6 let,ta druhá ještě víc.....

    superkarma: 0 07.01.2014, 16:25:38
  9. avatar
    [52] Ivásek [*]

    pohadka — #51 bingo! Sml67

    superkarma: 0 07.01.2014, 15:52:00
  10. [51] pohadka [*]

    A jinak nechápu, jak některé dospěly k tomu, že Bzanda lpí na dárcích a nejvíc jí vadily ty dárky samotný - když pominu, že to ani dárky nejsou. Je to už jednou darovaný (ještě k tomu samotnou pisatelkou a její rodinou) oblečení vytažený ze skříně po někom, kdo už nežije. Myslím, že jí daleko víc ranil manželův nápad tohle vůbec udělat. Nejde jí o malý legíny, ale o chování manžela.

    1. na komentář reaguje Ivásek — #52
    superkarma: 4 07.01.2014, 15:51:01
  11. avatar
    [50] samecka [*]

    Rikina — #48 bingo! Také bych Bzandě tuto "náplast" přála.

    superkarma: 1 07.01.2014, 15:44:55
  12. avatar
    [49] Suzanne [*]

    Rikina — #48 Pravda Sml16Sml67 Sml22 A přála bych jí to Sml72

    superkarma: 1 07.01.2014, 15:37:35
  13. [48] Rikina [*]

    Jinak tedy trošku off topic, ale autorce gratuluju, neb její příspěvek evidentně zaujal a má tu dneska bezkonkurenčně nejvíc komentářů. Chápu, že to zklamání z podivných dárků to nevynahradí, ale třeba vyhraje dáreček tady... Sml72

    1. na komentář reaguje Suzanne — #49
    2. na komentář reaguje samecka — #50
    superkarma: 3 07.01.2014, 15:31:08
  14. avatar
    [47] Suzanne [*]

    cilani — #46 Nezdá se mi, že tenhle příběh je o netrefení dárku. A atmosféru večera pisatelka nekazila, prostě jí to jen přišlo líto a napsala nám to sem. 

    Nicméně i tvůj postoj je v pořádku, jsme lidé různí Sml22

    superkarma: 6 07.01.2014, 15:24:23
  15. [46] cilani [*]

    Suzanne — #44 To sice může, ale pokud někdo lpí na dárcích víc než na tom, jakou si udělali atmosféru, tak je pro mě ztráta času nějaký dárek pro něj řešit.. Když se netrefím, budu mít tichou domácnost a budu muset snášet uražené pohledy? Měla jsem doma chlapa, který hodně řešil to, jestli mu mí i jeho příbuzní popřáli včas, jestli dostal vhodné dárky a podobné kraviny a dokázal se urazit a vést tichou domácnost, protože dárek nebyl takový, jak si představoval... to není k žití s takovým člověkem.. představa, že bych s někým tak sobeckým a sebestředným měla mít děcka byla hodně odpuzující.. tak letěl jak namydlenej blesk..

    1. na komentář reaguje Suzanne — #47
    superkarma: 0 07.01.2014, 15:13:48
  16. [45] bzanda [*]

    OlgaMarie — #41 Děda zemřel už před dvěma roky, takže byt vyklízíme...

    superkarma: 0 07.01.2014, 15:12:54
  17. avatar
    [44] Suzanne [*]

    cilani — #42 To mi přijde stejně nezralé jako udělat scénu kvůli udělat scénu nad špatným dárkem Sml80

    1. na komentář reaguje cilani — #46
    superkarma: 2 07.01.2014, 15:09:19
  18. avatar
    [43] Suzanne [*]

    OlgaMarie — #41 Tak. Sml22

    samecka — #39 Má poklona Sml16

    superkarma: 0 07.01.2014, 15:08:32
  19. [42] cilani [*]

    Suzanne — #38 jasné, neberu ti to, ale mít tohle doma, tak dostane dárek jen jednou a víckrát ani kytku...

    1. na komentář reaguje Suzanne — #44
    superkarma: 0 07.01.2014, 15:08:12
  20. avatar
    [41] OlgaMarie [*]

    Suzanne — #21 Mně by to líto bylo. Spíš je mi divné, jak vyklízeli nebo likvidovali věci po babičce. Pokud má její manžel ještě otce, věřila bych, že mu to dal, protože je to nové a třeba se  to hodí. Jen to neměl být vánoční dárek.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #43
    2. na komentář reaguje bzanda — #45
    superkarma: 2 07.01.2014, 15:07:43
  21. avatar
    [40] Suzanne [*]

    Rikina — #34 No ale o tom to je, že nelze být stále emočně odpoután. A každý jsme neodpoutaný jindy. Já jen tvrdím, že situaci v článku lze pochopit a že mně osobně by to líto bylo. Pokud se tě taková věc netkne, tak fakt je to jen záviděníhodné Sml80

    superkarma: 1 07.01.2014, 15:06:11
  22. avatar
    [39] samecka [*]

    Suzanne — #21 bez jakéhokoli patosu se tomuto názoru klaním Sml25

    1. na komentář reaguje Suzanne — #43
    superkarma: 1 07.01.2014, 15:04:37
  23. avatar
    [38] Suzanne [*]

    cilani — #32 Asi takhle - podstatné věci řeším pokud možno bez emocí... no a někdy mi přijde líto nějaká kokotina Sml30. Řekla bych, že je to lidské. A ne každý, kdo se dojímá u filmu či u fuseklí pod stromečkem, je troska, která nedokáže řešit velké problémy.

    1. na komentář reaguje cilani — #42
    superkarma: 3 07.01.2014, 15:03:42
  24. avatar
    [37] Ivásek [*]

    cilani — #30 já to myslela spíš tak, že už ten rozdíl mezi nejmenší velikostí a tou z těch větších je do očí bijící - pokud to ovšem bylo  zabalený v původním obalu, potom můžu připustit, že si toho ten chlap nevšiml, nebo se v těch písmenkách prostě neorientuje... ale o tom v podstatě ten článek vůbec nejni Sml58

    superkarma: 0 07.01.2014, 14:55:58
  25. [36] pohadka [*]

    Suzanne — #21 souhlasím

    superkarma: 0 07.01.2014, 14:51:45
  26. avatar
    [35] peetrax [*]

    Akorát nechápu, proč pisatelka manželovi neřekla, že jí to vadí a že se jí to dotklo? Takhle se nevyspala, druhý den byla uražená a jako bonus tady zase za rok máme stejný článek. Sml6

    Nechci se dotyčného manžela zastávat, ale pokud byly předchozí roky dárky jakž takž v normě (o těch nic nevíme), tak letos fakt může být špatnej z toho úmrtí. To lidi dělávají i mnohem nečekanější a drsnější věci, než darování obnošených rukavic. Sml80 Navíc, jak známo, chlapi uvažují - i o dárcích - mnohem praktičtěji než ženy. Víc než tohle všechno mě ale udivuje to, že mu neřekla, až byli o samotě, že jí to vadí. Sml14 Jó, není nad dekórum. Sml24

    superkarma: 1 07.01.2014, 14:49:46
  27. [34] Rikina [*]

    Suzanne — #29 žádný člověk nedokáže být trvale a za všech okolností emočně odpoután. Sml80 To holt máme od přírody, a ony ty emoce jsou občas i užitečné, když se to nepřežene. Ale jak píše cilani - je třeba rozlišovat, kdy jde o drobnost, a kdy o podstatné věci. Od toho lidé dostali též schopnost sebeovládání, aby jimi emoce nemávaly ode zdi ke zdi. Sml80 Nenechat prchlivost cloumat majestátem, jak se praví v jednom filmu pro pamětníky. Sml57

    1. na komentář reaguje Suzanne — #40
    superkarma: 1 07.01.2014, 14:49:16
  28. [33] pohadka [*]

    Myslím, že srovnávat to s dárkem, kdy se partner jen netrefí do vkusu, je úplně mimo. Mně by se to dotklo a hodně. Dárky pro tchýni stejně určitě vybírala a kupovala Bzanda a vrátily se k ní hodně nevhodným způsobem. Tichou domácnost bych nevedla. Před dětmi bych se večer taky udržela, ale až by spaly, s manželem bych promluvila.

    superkarma: 4 07.01.2014, 14:48:17
  29. [32] cilani [*]

    Suzanne — #29 Já si jen kolikrát říkám, jak se ti lidi jsou schopní vyrovnat s něčím fakt podstatným, když je tak sejme blbej dárek? Copak správně vybraný dárek je podstatou Vánoc?

    1. na komentář reaguje Suzanne — #38
    superkarma: 2 07.01.2014, 14:37:58
  30. avatar
    [31] Suzanne [*]

    cilani — #22 Rikina — #27 Fakt nejsem cimprlich Sml16 Obnošené věci ani nabíječky mi nevadí. Ale prostě bych to nechtěla dostat od partnera pod stromeček. Sml23 Resumé - pisatelku chápu.

    superkarma: 3 07.01.2014, 14:37:48

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme