Rodina

Bývalý manžel pořídil synovi štěně. A je problém!

Je to k nevíře, co všechno lze udělat, aby si člověk získal dítě. Zvlášť po rozvodu se někteří rodiče předhánějí v tom, co dětem dopřejí. A občas to může být ke škodě samotných dětí.

To se dá říct třeba o zvířatech. Dvaatřicetiletá Blanka, máma sedmiletého Viktora, má s nimi nedávnou zkušenost. „Jsme s bývalým manželem rozvedení skoro rok, samozřejmě to bylo hrozné, asi jak každý rozvod. Dohodli jsme se, že syna budu mít v péči já, ale v podstatě se střídáme po týdnu, není až takový problém se domluvit.

Přečtěte si také:

pesDonedávna nám tenhle systém docela fungoval. Jenže všechno se změnilo před měsícem, kdy bývalý muž pořídil Vikimu psa. Asi si umíte představit, co z toho vzešlo.

Už dřív jsem měla obavy, aby se něco takového nestalo. Začalo to křečkem, kterého chtěl Viki nechat u tatínka. Pak mu táta pořídil ještě morče. Říkala jsem si, že nemá rozum, že to dlouho nevydrží, protože u něj Viki týden není, a tak se o něj musí starat sám. A taky to dopadlo podle mých předpovědí - morče se stěhovalo nejdřív do sklepa a pak ke kamarádovi, prý dělá hluk a hrozně smrdí.

A teď má Viki psa, malé roztomilé štěňátko. Když je týden u táty, stará se o něj, a v týdnu, kdy je u nás, je mu po něm smutno. Navíc si bývalý muž myslel, že pes se bude stěhovat s Vikim i k nám, což ale nepřipadá v úvahu, já doma zatím psa nechci. K tomu mě Viki každý den přemlouvá, aby mohl jít po škole vyvenčit pejska i v týdnech, kdy není u táty, přestože jsme si s mužem domluvili pravidla, že si do „svých“ týdnů nebudeme zasahovat.

S novým štěnětem jsou prostě jenom problémy, neustále se kvůli němu dohadujeme. Bývalý muž mi vyčítá, že synovi nedopřeju být se psem, když chce, říká mi, že bych mu mohla dovolit, aby byl pes i u nás. Jenže já se s mužem na koupi psa předem nedohodla, to byl jen jeho nápad, vůbec nedomyslel následky! Kdyby se mě zeptal, rovnou bych mu řekla, že s koupí psa nesouhlasím, a pokud si ho pořídí, bude jen u něj. A ještě ze mě dělá špatnou matku, která brání dítěti starat se o psa...

Nakonec to samozřejmě odnese náš Viki, kterému je po pejskovi smutno. A taky to štěně, které bude žít částečně bez Vikiho, v bytě bez zahrady. Jsem zvědavá, kdy bude pejsek následovat morče...“

Dovolila byste dítěti brát psa domů, kdybyste byla v situaci Blanky?

Možnost%
Ano.27,9
Ne.21,4
Nevím.46,7
Je mi to jedno.3,1
Jiná odpověď (napište do diskuse)0,8

Další zajímavé články:

   
17.04.2014 - Děti - autor: Lucie Paličková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [42] LuluButa [*]

    Hmm, takže zase nejde vůbec o syna, ale o spor s manželem. Rozumím ;-). U holek je to jednodušší, ty víc tíhnou k nám a je jednodušší přes ně chlapovi ublížit, s klukem je to horší, ten tíhne logicky víc k tátovi. Zakázání psa myslím nepomůže, radím naopak vzít ho za vlastního a přetáhnout ho zase víc k sobě coby "hodná a uznalá matka" ;-)

    superkarma: 0 22.04.2014, 14:02:28
  2. [41] Sirael 666 [*]

    Sml30  tak už víme kde autorka bere ty příběhy... ono je to z vlastního rozvodu jestli je to ta Paličková od Berounky... akorát jestli dobře vzpomínám co, tak se děckám dost omezuje výběh - a nějaká dohoda týden/týden vůbec nefunguje... o nějakých oboustranných dohodách vůbec nemůže být řeč a táta je bude mít brzy jen na leasing aniž by je až do zletilosti viděl. No, asi to přehánění a jednostranné vidění máme v genech, ale dobře mu tak Lucy, s tím svým novým a novými dětmi budeš šťastnější a ještě bývalému zavaříš. Bez peněz si novou rodinu jen tak nevyubuduje... fandím Sml67

    superkarma: 1 22.04.2014, 13:50:24
  3. avatar
    [40] wich [*]

    Altamora — #38 Výchova k vztahu ke zvířatům a přírodě, což za přítomnosti domácího mazlíčka jde prostě vždycky lépe (moje roční neteř má už teď krásný vztah ke všem našim psům) a množírny (proti kterým mj. aktivně bojuju), to je snad úplně jiné téma!

    superkarma: 1 18.04.2014, 10:21:57
  4. [39] cilani [*]

    bleblemcy — #29 No a pak se synkovi zalíbí koně nebo cokoliv jiného a chlap to koupí a ženská si to bude na týden brát i se synem domů? I pro toho kluka je, dle mého, lepší, když vidí, že maminka nepodlehne.. Pak by mohl domů dotáhnout už fakt cokoliv, protže mu to tatínek přeci koupil... Sml80

    superkarma: 0 18.04.2014, 08:15:37
  5. avatar
    [38] Altamora [*]

    wich — #28 Plné útulky nechtěných a týraných psů jsou mimo jiné kvůli takovým zjednodušujícím heslům. Množitelé vnucují lidem dojem, že bez psa jejich dítě nemůže vyrůst, a tak rodiče podlehnou naléhání dítěte, pořídí psa. Pak se ukáže, že na něho nemají čas a vyhodí ho nebo dají do útulku. To je daleko horší příklad než to, když se rodič rozhodne, že fakt nemá na to, aby se o psa staral a dětem neustoupí. Jaká je nejčastější rada, které se dostane člověku, který se dostal do potíží? "Pořiď si psa." Ne, zvíře není hračka a nemá ho mít ten, kdo se na to necítí. Pes patří do smečky, která na něho má čas a věnuje se mu. Ti ostatní se musejí spokojit s plyšákem.  Tady na venkově to vidím z první ruky. Někdo si udělá čas a chodí se psem na cvičák, na dlouhé procházky, většina ho nechá běhat na zahradě a má dojem, že tím pro něho dělá dost. Hlavně, že ho mají a krmí. To ale nestačí. Mně je těch psů líto.

    1. na komentář reaguje wich — #40
    superkarma: 1 18.04.2014, 00:09:09
  6. avatar
    [37] Alka1 [*]

    emkop — #20 Jinak tvůj názor, že psi a kočky patří na venkov je opravdu hloupý...Sml68

    superkarma: 2 17.04.2014, 22:14:00
  7. avatar
    [36] samecka [*]

    wich — #33 ...damičko??????????????????Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52

    superkarma: 0 17.04.2014, 22:04:35
  8. avatar
    [35] Alka1 [*]

    emkop — #20 Co má co dělat zahrádka ve městě? Zeleň patří na venkov a města zabetonovat...Sml3

    superkarma: 0 17.04.2014, 22:01:08
  9. avatar
    [34] Makynka [*]

    Já osobně mám zvířata moc ráda, pro děti je super, když s nimi mohou vyrůstat, ale jestli něco nesnáším, tak to jsou neočekávané živé dárky. Takže se paní vůbec nedivím, že psa nechce. S manželem už nežije, tak proč by jí měl ovlivňovat rozhodnutí, zda si pořídí psa do svého bytu nebo ne?

    superkarma: 1 17.04.2014, 21:14:51
  10. avatar
    [33] wich [*]

    Samecka: viz muj prispevek c. 28, damicko ;)

    1. na komentář reaguje samecka — #36
    superkarma: 2 17.04.2014, 20:07:00
  11. avatar
    [32] samecka [*]

    Altamora — #15 nevím, jak mám naklikat deset karm...

    cilani — #16 srovnává se tady výcvik a výchova?????

    superkarma: 0 17.04.2014, 19:42:43
  12. avatar
    [31] samecka [*]

    wich — #3 sorry, ale to ses posrala, ne?

    superkarma: 6 17.04.2014, 19:38:28

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Běla [*]

    Tak a za nakonec za všechno může maminka, protože nechce psa.

    No nevím milé ženy-in, ale přeci má právo se rozhodnout zda chce či nechce doma mít psa. A nám to může být jedno. Když otec pořizoval psa, měl použít mozek a předvídat pak následky.

    superkarma: 2 17.04.2014, 18:39:56
  2. avatar
    [29] bleblemcy [*]

    cilani — #17 Bébina — #14 v.poho — #5 molly — #4  Já jsem, ale nenapsala, že s tím aby se k nim pes stěhoval souhlasím. Zajímalo mě proč, když už píše o celé situaci a o všem kolem, proč nepíše i ten vlastní důvod, že psa nechce. Ano otec je bezohledný, ale jestli nemá pes skončit v útulku, nebo hůř tak by možná mohla ustoupit pokud by to ovšem bylo pro ni fakticky proveditelné. Pokud, ale nevíme z jakého důvodu psa odmítá pak ani nevíme, jestli by ho doma mít mohla.

    To ustoupení jsem měla na mysli pro vlastního syna a pro psa nikoliv pro manžela. Pes už tam je kluk ho má rád a tak je třeba vzniklou situaci řešit a nikoliv zabouchnout dveře a dělat, že mě se to netýká, protože já jsem psa nechtěla.

    1. na komentář reaguje cilani — #39
    superkarma: 0 17.04.2014, 18:23:52
  3. avatar
    [28] wich [*]

    Altamora: je to citace poskytovatelky docasne pece, od ktere mame nasi fenku a ja s ni v tomto souhlasim. Jednim z piliru vychovy je vztah k prirode a ke zviratum, coz v rade rodinach chybi a proto to taky vypada, jak vypada (pres preplnene utulky a docasky ztyranymi a zbidacenymi zviraty, az po prosty bordel vsude na ulicich, v lesich, ve vchodech). Ale nema vyznam o tom diskutovat, takze - nech brouka zit :))))

    1. na komentář reaguje Altamora — #38
    superkarma: 2 17.04.2014, 15:43:18
  4. avatar
    [27] monyk [*]

    v.poho — #26 Mas pravdu Sml22

    Tohle neni o kompromisu, ale o podrazu ze strany toho chlapa. Az pak dojde k lamani chleba a pes mu zacne smrdet tak bude mozna (spise zcela urcite svym synem) dotlacena k tomu si psa vzit a postarat se o neho. Pani nestastna, pes nestastny Sml15. Protoze pokud se ona sama neciti z nejakeho duvodu na to, starat se o psa tak to pro ni bude problem. Je take mozne, jak uz nekdo psal, ze je to plemeno psa, ktere je pro ni problemem.

    superkarma: 1 17.04.2014, 14:35:02
  5. avatar
    [26] v.poho [*]

    monyk — #25 ...k paní.Sml31

    Jinak jsem něco podobného jako ty psala už níž.Sml16 Teď jsem reagovala na pajdu, která si myslí, že paní neumí dělat kompromisy.Sml80

    1. na komentář reaguje monyk — #27
    superkarma: 1 17.04.2014, 14:22:30
  6. avatar
    [25] monyk [*]

    v.poho — #24 Mozna neni pani typ na psy a tudiz je to pro ni problem se o psa starat! Navic stene se musi vychovat, naucit se vykonavat potrebu venku a CHODIT s nim na cvicakSml22. Jinak z neho vyroste psi spratek! A ten chlap dava diteti fakt skvely priklad: koupi se morce, nikdo se o neho stara, morcete se zbavi Sml31 Ted poridil psa, kam soupne toho az mu bude smrdet a bude delat hlukSml15.

    1. na komentář reaguje v.poho — #26
    superkarma: 1 17.04.2014, 14:04:31
  7. avatar
    [24] v.poho [*]

    pajda — #8 Kdyby ho koupila sama, tak si vybere plemeno, které jí bude nejlépe vyhovovat a dá mu nějakou výchovu, kterou bude dodržovat.

    Pokud bude pes chvíli tam a chvíli tam a s manželem dohoda jako kozy s petrželí, tak z něj bude nejspíš rozmazlený čoklík... a co ona s ním?

    Bude dělat kompromisy?Sml80

    1. na komentář reaguje monyk — #25
    superkarma: 2 17.04.2014, 13:45:21
  8. avatar
    [23] ToraToraTora [*]

    gerda — #12 Mi o tom povídej, mám doma tři kousky jateční velikosti. Když zašustím taškou, s kterou chodím pro trávu, pískaj první ligu.

    superkarma: 0 17.04.2014, 13:16:16
  9. [22] prababka [*]

    Od tatínka nepěkný nápad přes dítě škodolibě trestat matku, naruší psychiku syna i psa, který těžko pochopí, co se děje.

    superkarma: 1 17.04.2014, 12:32:02
  10. avatar
    [21] Suzanne [*]

    Bébina — #14 Sml67

    superkarma: 0 17.04.2014, 12:17:52
  11. avatar
    [20] emkop [*]

    Mám ráda zvířátka,ale podle mně psi a kočky patří na venkov.U nás se rozmohlo pejskaření ve městě ve velkém,jinde v cizině jsem se stím nesetkala.Lidi u nás dávají přednost psům před dětmi.Když výjdete na ulici všude leží psí hovínka,a když náhodou pejskaře oslovíte,že by si to měl sebrat,ještě se vám vysměje.I u nás v domě nastaly problémy,když podnájemnici pořídili dětem pejska.Nevadí mi,že tyhle malé děti chodi venčit psa i kolem půlnoci,ale vadí mí že mi čůra a kaká na mou soukromou zahrádku,občůrává léčivé keříky,rajčata a bylinky.Na zahrádce hromádky,když je upozorním tak to seberou,no a rodiče je moc nevedou k tomu aby psa vychovávali,a spíš mají z toho srandu.Děti jsou nevychované a pes taky,asi jim zakážu přístup na mou zahradu.(NEVSTUPOVAT)Sml80

    1. na komentář reaguje Alka1 — #35
    2. na komentář reaguje Alka1 — #37
    superkarma: 2 17.04.2014, 12:01:58
  12. avatar
    [19] kobližka [*]

    cilani — #18 Máš pravdu - ono pořídit i psa,je rozhodnutí na 10 a více let.A přemýšlí o tom hlavně ten,kdo si ho chce pořídit.Ale přijít k psovi "jako slepý k houslím" a tvářit se kvůli dítěti,že nakonec s tím budu souhlasit,to je partyzánština.V podstatě bych byla dotlačena do něčeho,co nechci.

    superkarma: 2 17.04.2014, 11:55:41
  13. [18] cilani [*]

    pajda — #8 ty jsi psycholog amatér, ne? Nesuď druhé podle sebe.. Sml57 Může mít milion důvodů, proč ho nechce a žádný nemusí ostatním připadat dosti důležitý, ale je to její rozhodnutí a bylo by její povinností zajistit, aby byl ten pes řádně zajištěn, když se o něj děcko nebude chtít nebo nebude moci postarat.. Co je to za kompromis, když chlap koupí bez jejího souhlasu psa a bez jakékoliv domluvy předpokládá, že se ona o něj bude týden starat?

    1. na komentář reaguje kobližka — #19
    superkarma: 3 17.04.2014, 11:48:29
  14. [17] cilani [*]

    bleblemcy — #2 ten pes potřebuje pána, malé děcko mu jím těžko bude a aby každý týden byl pánem někdo jiný (byť se střídají jen dva) - to je strašná blbost.. Ten pes potřebuje nějaké své zázemí, jistotu.. a pokud ho paní nechce a nemá ke psům vztah, byl by tam chudák.. Hlap je neskutečný blbec, jestli zvíře pořídil jen proto, aby nad tou ženskou získal u toho děcka body.. Jinak nechápu, proč by jedno zvíře (méně náročné na péči) dával pryč a měnil je za jiné - náročnější..

    1. na komentář reaguje bleblemcy — #29
    superkarma: 0 17.04.2014, 11:44:33
  15. [16] cilani [*]

    Altamora — #15 proč mají někteří lidé raději psy než děti? Nejspíš proto, že děcka nechtějí, přijdou jim rozmazlené a prostě je nemají rádi.. taky nemám ráda cizí děti, snesu jen ty od ségry a výjimečně nějaké jiné.. dítě taky podlézá, manipuluje.. tak jako pes je odrazem svého pána i to děcko je odrazem svých rodičů..

    1. na komentář reaguje samecka — #32
    superkarma: 4 17.04.2014, 11:42:17
  16. avatar
    [15] Altamora [*]

    wich — #3 Ach, to je mi líto, že nejsem plnohodnotný člověk, že můj manžel není plnohodnotný člověk, ba ani děti jsme plnohodnotně nevychovali. Hluboce se omlouvám vám, plnohodnotným lidem, že s námi neplnohodnotnými musíte sdílet planetuSml57. (Je to kec. Je spousta lidí, kteří mají raději psy než lidi a jsou to neskuteční hrubiáni, podrazáci a jsou zlí. Proč mají někteří lidé raději psy než děti? Protože pes neodporuje a pánovi podlézá, zatímco dítě je upřímné a má vlastní názory.)

    1. na komentář reaguje cilani — #16
    2. na komentář reaguje samecka — #32
    superkarma: 5 17.04.2014, 11:34:35
  17. [14] Bébina [*]

    bleblemcy — #2 Proboha, pes přece není akvarijní rybička, je to jeden z nejnáročnějších chovanců, navíc malé dítě není schopné se o jakékoliv zvíře 100%ně postarat, vždy musí dohlížet a pomáhat rodič, proto by se také do domácnosti nemělo pořizovat zvíře, o které rodič sám nestojí.

    Co když opouštějí byt v 7 ráno a vracejí se v 6 odpoledne? Třeba nechce mít všechno zničené od štěněte, nemá se psy zkušenosti a neumí psa vychovat a správně se o něj postarat. Pes také něco stojí, co když bude potřebovat neodkladnou veterinární péči? Kdo má zvíře tak ví, že vet může stát i desetitisíce. Kdo to pak bude cvakat, když ona psa nechtěla? A i kdyby byl pes zdravý, něco stojí krmení, odčervení, očkování, obojek nebo spot on proti blechám a klíšťatům. Naprosto s paní souhlasím, psa bych nechtěla, ale protože mám zvířata ráda, nejspíš by mi bylo líto syna i psa a vzala bych psa na milost a jako blbec mu platila nadstandartní péči.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #21
    2. na komentář reaguje bleblemcy — #29
    superkarma: 2 17.04.2014, 11:20:16
  18. avatar
    [13] OlgaMarie [*]

    Přemýšlela jsem, přemýšlela a pes by zůstal u otce. A není to pouze o tom, že se předem se mnou nedohodl.

    superkarma: 1 17.04.2014, 11:10:56
  19. avatar
    [12] gerda [*]

    ToraToraTora — #10 to víš, když se o zvíře špatně starají, pak samozřejmě smrdí a je důvod se ho zbavit. Přitom je morče naprosto nenáročné, akorát je třeba mu sem tam vyměnit podestýlku.Sml80

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #23
    superkarma: 0 17.04.2014, 10:49:52
  20. avatar
    [11] margot [*]

    určitě bych byla za tu zlou matku, která nemá dítě tak ráda jako tatínek, protože "jeho" pejska u sebe nedovolí. ať už jsou důvody paní z článku jakékoli (časová/pracovní vytíženost, bytové podmínky, finanční situace...), plně ji chápu, pořízení psa je dost zásadní záležitost, na které se měli s ex domluvit - ustoupila bych v jednom a pak bych musela ustupovat dalším výmyslům? navíc paní píše, že má dítě v péči, není ovšem jasno, jak dlouho mají každý svoji domácnost a jak dlouho funguje nastavená střídavka per huba - zodpovědnost pán ukázal už na morčeti a s tímto přístupem bych spíš očekávala, že pes zůstane časem na hrbu jen mě.

    superkarma: 2 17.04.2014, 10:49:39
  21. avatar
    [10] ToraToraTora [*]

    Cožeˇ? On odkopnul morče? vy,měnil morčátko za psa? To bych mu neodpustila

    1. na komentář reaguje gerda — #12
    superkarma: 1 17.04.2014, 10:38:17
  22. avatar
    [9] kobližka [*]

    Tak,kdyby to bylo bez mého souhlasu,štěně by zůstalo i nadále u toho dobrodince,který ho pořídil.Někdy prostě člověk musí udělat rozhodnutí a nepodlehnout dětským očím.

    superkarma: 2 17.04.2014, 09:44:05
  23. avatar
    [8] pajda [*]

    ...já psa zatím nechci...takže kdyby ho koupila ona sama, tak by jí nevadil? Proč se asi rozešli? Že by kvůli neschopnosti dělat kompromisy?Sml57

    1. na komentář reaguje cilani — #18
    2. na komentář reaguje v.poho — #24
    superkarma: 2 17.04.2014, 09:42:01
  24. avatar
    [7] Pentlička [*]

    Asi bych dovolila vzít pejska domů, ale naštvalo by mě to,že ex psa pořídil bez mého souhlasu. Jasně, že se sedmileté dítě nemůže o psa postarat plnohodnotně, už jen kupovat pro něho žrádlo a večer ho venčit není v jeho možnostech. Ale já mám pejsky ráda, dělala bych to, i když věci jako očkování, chození na veterinu, péči o srst, drápky a jiné bych nechala na svém ex.

    superkarma: 0 17.04.2014, 08:59:49
  25. avatar
    [6] wich [*]

    Tuším, že se dneska bude filozofovat Sml30

    superkarma: 0 17.04.2014, 08:45:46
  26. avatar
    [5] v.poho [*]

    bleblemcy — #2 ...no já se jí nedivím. To, proč nechce psa v domácnosti, je celkem její věc. Možná jí vadí chlupy, možná se kvůli němu nechce přizpůsobovat o dovolené nebo nechce ráno vstávat a venčit, možná má ráda kočky. Každopádně, pokud se k pořízení psa do svého bytu rozhodne, bude to její rozhodnutí se všemi následky a důsledky. Její a dítěte.

    Stěhovat psa z bytu do bytu je prostě hloupost a tatínek nemá rozum. když už jsme u toho, kdo bude např. platit veterináře? Navíc, pes potřebuje pána a tím dítě asi ještě nebude. S takovým přístupem by milý taťka mohl příště pořídit žirafu....

    Bohužel, máma je v kleštích. Protože všechno tohle handrkování odnese dítě.Sml31

    1. na komentář reaguje bleblemcy — #29
    superkarma: 1 17.04.2014, 08:27:04
  27. [4] molly [*]

    bleblemcy — #2 Protože klukovi nadšení  ze starání se o psa přejde velice brzy a pak to bude vše na ní. Venčit se musí i v noci nebo brzy ráno, za deště, i při nemoci kluka nebo když odjede na školu v přírodě, výlet atd.  Známe to všichni kdo máme děti a psa. Je nefér aby to odskákala Blanka, když neměla ani možnost se k pořízení psa vyjádřit. Ten chlap by zasloužil přes čumák.

    1. na komentář reaguje bleblemcy — #29
    superkarma: 5 17.04.2014, 08:08:30
  28. avatar
    [3] wich [*]

    Výchova plnohodnotného člověka není možná bez zvířete, nicméně těmhle idiotům pes vůbec nepatří. Štěněte je mi líto, však ono brzo vycítí, že ho madam nechce...

    1. na komentář reaguje Altamora — #15
    2. na komentář reaguje samecka — #31
    superkarma: 1 17.04.2014, 08:05:58
  29. avatar
    [2] bleblemcy [*]

    Nějak jsem se nedočetla proč maminka není ochotná vzít psa na milost, když se o něj chce kluk starat . Jaké až natolik závažné důvody jí brání v tom, aby ho vzala k nim domů.

    1. na komentář reaguje molly — #4
    2. na komentář reaguje v.poho — #5
    3. na komentář reaguje Bébina — #14
    4. na komentář reaguje cilani — #17
    superkarma: 0 17.04.2014, 01:10:15
  30. [1] dadma [*]

    Asi ano, protože by mě bylo líto kluka i pejska,ale takovéhle věci se nedělají.Živý dárek by se měl dávat po dohodě.A pes není morče,pokud ho pak dají pryč bude tím trpět dítě.

    superkarma: 1 17.04.2014, 00:14:29

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme