Bulvár

Bylo, či nebylo by, nebýt Sametové revoluce?

Zajímavé zamyšlení ke včerejšímu dni zaslala jako příspěvek k dnešnímu tématu čtenářka Átéčko. Uvažuje nad svým běžným dnem a přemýšlí, jestli by ho za minulého režimu mohla prožít obdobně.

Jak vypadal 17. listopad čtenářky Átéčka? Srovnává ho s běžnými dny v minulém režimu...


Včera, 17. 11. 2011 bylo opravdu lepší i počasí, než v den 17. 11. 1989.
Nedělala jsem nic zvláštního, ale pozorovala jsem každou svou činnost a ptala se sama sebe, jestli bych tohle mohla dělat před 22lety.
Nemohla.
I když to opravdu nebylo nic zvláštního, co jsem dělala.
Vařila jsem oběd. Recept jsem si našla na internetu. Ten by u nás nebyl, být komunisté u kormidla. Pokud by byl, směli bychom jen na určité stránky. A počítač by byl pro nás nedostupný.
Ingredience na vaření by nebyly k dostání. Mezi špinavou zeleninou bych je nenašla, ani v masně, kde by dodnes byly bílé kachlíky a odporné háky, na kterých by visel bůček. Nemohla bych nakoupit v supermarketu, protože by tady žádný nebyl...
Nemohla bych si na netu při vaření psát s kamarádkou z opačné strany světa.
Odpoledne jsem šla ven se psem.Tam, kam jsem šla, bych před 22lety jít nemohla, protože moje procházka je částečně po českém a částečně po polském území. A kdybych se tehdy o to pokusila, zastavili by mě vojáci, kteří tehdy hlídali hranici.
Neměla bych ani oblečeno to, co jsem si směla obléci teď. Byla by to nějaká česká napodobenina termoprádla, a to v lepším případě. Třeba by se už vyráběly i nějaké české, nebo ruské (ne, ruské ne!!!) džíny.
Tak za sebe můžu říci, že bych se do té doby opravdu vrátit nechtěla!
Nemohla bych si zajet natankovat benzín do Polska a zároveň si tam hned nakoupit. Nemohla bych si plánovat dovolenou u moře. Nemohla bych mít kamarádky po celém světě a získávat odpovědi na své otázky na internetu. Televize by neměla tolik programů.
Nemohla bych si svobodně napsat svůj názor, aniž bych se bála následků. A to je důležité!

Átéčko

Pozn. red.: Text neprošel jazykovou korekturou.

(Foto)téma dne 18. listopadu 2011: 17. Listopad

  • Posílejte mi své fotky ze včerejšího svátečního dne!

Doufám, že jste si volno náležitě užily, milé čtenářky, a něco pěkného vyfotily. Zajímá mě, jak jste volný den trávily. Posílejte mi proto fotky a doplňte je krátkými příběhy. Vezmu i příběhy bez fotek, ale s fotkou máte větší šanci, že je uveřejním, když bude příspěvkový přetlak. A pokud chcete, zavzpomínejte i na 17. listopad 1989, ale zde opravdu jen s fotkou! Docela mě zajímá, jestli na tento den máte nějakou fotovzpomínku.

Za svůj příspěvek můžete získat Knihu o kávě od Petry Veselé a krásný kávový set dvou hrníčků ZESPRESSO CAFÉ. Abyste si mohly lépe vychutnávat volné dny plné pohody.

Příspěvky očekávám 18. 11. 2011 do 15.00 hodin na následující e-mailové adrese...

hrnekkniha

   
18.11.2011 - Příběhy - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [101] peetrax [*]

    denkas — #97 možná někdy, ale už to nebude takový jak předtím. Už jen proto, že firmy se naučily existovat s omezenou pracovní silou a kapitálem /nebo zkrachovaly/, lidi si zvyknou na to, že si radši vymalují sami, než by si na to zavolali řemeslníka apod.

    superkarma: 0 20.11.2011, 11:15:00
  2. avatar
    [100] Libča [*]

    pratele teda jedno vam reknu tohle co se tu pise by nevymslel ani nejlepsi komik sveta, ja tu rvu smichy uz od prvniho textu padam na hubu a chlamu se diky vam vsem jsem si dneska zprijemnila uz tak narocny den meho zivota... tak reknu to jednou vetou, sametova revoluce byla krasna, a me prinesla jednu dobrou vec nasla jsem uzasneho manzela a mam prekrasne dve deti, to smutne, manzel je nemec a holt pro lasku jsem musela opustit mou milovanou zemi.. ale co... nic neni zadarmo, ziji dal.. s blbcema se setkavam kazdy den, prestala jsem si jimi lamat hlavu, rikam si ze problemy musim resit sama tak tak jednam necekam na pomoc od druhych a zjistuji ze cim vic se snazim vysoukat se z toho co se mi nelibi tim lepe se mi to vede a tim vic me to bavi..

    ne fakt.. diky bohu ze 17. listopad byl, akorat mi strasne moc chybi ta krasna atmosfera co byla potom.. to bylo nadherny....

    a prestante se tu hadat, myslim ze to je na prd je to smesne a fakt jen pro pobaveni...... toz preji vsem krasny podzim

    superkarma: 0 20.11.2011, 10:10:03
  3. avatar
    [99] hary [*]

    Tak tady se chválí a kritizujou řemeslníci, fajn.Mám poznatek, že čím dál od centra...=...Prahy, tím kvalitnější a poctivější řemeslníci.Na Chebsku si umí vážit,že dostanou zakázku a jejich dílo je na jedničku.Znám případ ,kde stavěla pražská firma lidem barák, snad to trvá už 4-5let a dodnes není bez chyb.Zřejmě zaměstnávají ukrajinské klavíristy a profesory.Třeba ta nadcházející krize vymaže ty špatné a zůstanou jen ti dobří.Každopádně se vyplatí zjistit si na firmu reference a nechat si ukázat, kde a co a jak zhotovili. "Můj" osobní zedník z Chebu si už zřídil,nebo teprve zřizuje webou stránku,kde ukazuje svoji práci na příkladech i z mé zakázky.Sml67

    superkarma: 0 20.11.2011, 08:27:40
  4. avatar
    [98] femme [*]

    v.poho — #95  mám proti němu x výhrad, ale svou práci ovládá na podtrženou jedničku Sml22 ale myslím si, že spíš on půjde dřív do důchodu, než bude po krizi Sml80 ale spíš to vidím na ten jeho SD, do toho by měl jít za 2 roky Sml24 

    superkarma: 0 19.11.2011, 22:37:36
  5. avatar
    [97] denkas [*]

    v.poho — #95 jenže jde o to ,jestli bude nějaký "po krizi"

    1. na komentář reaguje peetrax — #101
    superkarma: 0 19.11.2011, 21:08:10
  6. avatar
    [96] denkas [*]

    já brala 1500korun,na rekreaci sme jezdili,i na tábory,.rodiče byli vyučený,já měla byt podnikovej-kvůli bytu sem šla z prahy ,tudí za bytem a prací! Byli sme normální dělnická rodina Tak si to přeberSml80

    superkarma: 0 19.11.2011, 21:07:17
  7. avatar
    [95] v.poho [*]

    femme — #91 Jestli je slušnej a šikovnej, tak po krizi mít práci zase bude. Teď se lidé bojí utrácet za zbytné věci.

    My si taky podlaháře bereme na natažení lina, i když jsem ho jako malá s tátou taky tahala. Ale dělá fakt dobře a kvalitně a nesnaží se člověka oškubat. 

    Prostě ti slušní a šikovní zůstanou....Sml22

    1. na komentář reaguje denkas — #97
    2. na komentář reaguje femme — #98
    superkarma: 0 19.11.2011, 20:36:59
  8. avatar
    [94] v.poho [*]

    denkas — #93 20000 je po zaokrouhlení (dolů) průměrný plat, v hrubém. To je v čistém tak patnáct. Jistěže nemá každý průměrný plat. Ani tehdy ho neměl. Třeba moje máma brala jenom tisícovku. Byli jsme normální dělnická rodina a máma se nesměla v 50. letech ani vyučit.

    Ale my jsme nedostávali rekreace ani státní byty. Já byla na dovolené poprvé až po revoluci.

    Tak si to přeber.

    superkarma: 1 19.11.2011, 20:32:27
  9. avatar
    [93] denkas [*]

    v.poho — #68 Já neberu 20tisíc! a ani můj chlap je nemá!A tady u nás hodně málo lidí je má ,teda jestli někdo! Máme dohromady 24tisíc! a to oproti jiným máme hodně.Tak si to přeber!

    1. na komentář reaguje v.poho — #94
    superkarma: 1 19.11.2011, 20:20:35
  10. avatar
    [92] denkas [*]

    v.poho — #69 proč bys byla drzá,se zeptej! Táta byl ve straně,je pravda ,ale prostrě tam jen byl ,nebyl nijak aktivní ,byl tam jak spousta jinejch! Ale máme v životě ve straně nebyla a oba makali! Táta v osvobozený domácnosti jako barvíř a máma ve skaldu tahala palety!Takže sme byli normální dělnická rodina!!Sml80Jo a oba byli vyučený!

    superkarma: 0 19.11.2011, 20:08:18
  11. avatar
    [91] femme [*]

    v.poho — #90  to věřím, já jsem to jednou zkusila a byla jsem jak Sml21 Sml30 nedávno volala jedna paní, že by od něj chtěla vymalovat, že prý ještě nikdy neviděla tak čistě vymalovaný byt, jak má teď její sousedka Sml30 on totiž skoro vůbec nenacáká, i montérky má skoro čisté Sml80 

    1. na komentář reaguje v.poho — #95
    superkarma: 0 19.11.2011, 20:05:57

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [90] v.poho [*]

    femme — #89 Sml30Sml30Sml30 ...to snad ani nechci. Trvá mi to déle a jsem u toho špinavější.Sml30Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje femme — #91
    superkarma: 0 19.11.2011, 19:57:02
  2. avatar
    [89] femme [*]

    v.poho — #86  samozřejmě, že existují i tací, ale to se nedá nic dělat, když jsou těžko postižitelní Sml80 no, když myslíš Sml30 ale těžko se budeš srovnávat s vyučeným řemeslníkem s víc jak 30letou praxí Sml24

    1. na komentář reaguje v.poho — #90
    superkarma: 0 19.11.2011, 19:45:10
  3. avatar
    [88] femme [*]

    Lukáš Čejka — #85  jj, teď je špatnej čas.........ale jak na co a jak pro koho Sml58 

    superkarma: 0 19.11.2011, 19:41:04
  4. avatar
    [87] femme [*]

    Lukáš Čejka — #84  Sml67 Sml22 někde jsem četla, že tzv. sametová revoluce byla jen velká bouda na lidi a svůj krk bych nedala za to, že tomu tak nebylo Sml24 

    superkarma: 0 19.11.2011, 19:38:54
  5. avatar
    [86] v.poho [*]

    femme — #83 Problém je, že naši řemeslníci moc poctiví nejsou a to vůbec nemluvím o Tvém muži, protože ho neznám. A často ani šikovní. Zrovna letos mám tedy s řemeslníky dost zkušeností.

    Pán se stavební firmou, který  bohužel neuměl obkládat atd. A když jsem mu to vytkla, tak prý jsem mu já jako zákazník měla poradit, jak se to dělá (neuměl seřezávat rohy) - ten nebyl vyčůraný, jenom to prostě neuměl.

    Topenář, který nám dal obráceně trubky (byl na doporučení) a ve finále si napočítal materiál, který tam prokazatelně nebyl (i já poznám termoregulační ventil) a ještě mi tvrdil, jak mi to dá bez DPH, abych to měla levnější, což se dost divil, když jsem mu to spočítala legálně s DPH a dostali jsme se na stejnou cenou.

    Tak tolik o kvalitě a poctivosti našich řemeslníků.

    Prošel jen jeden, ale toho si berem už léta, protože je šikovný a za rozumnou cenu (=nepodvádí).

    A propos...v malování si jako Pat rozhodně nepřipadám. To totiž není tak těžké se naučit.Sml79

    1. na komentář reaguje femme — #89
    superkarma: 0 19.11.2011, 19:38:44
  6. avatar
    [85] Lukáš Čejka [*]

    femme — #83 nejenom remeslnici - ale obecne OSVC zivnostnici - ted je proste spatnej casSml80

    1. na komentář reaguje femme — #88
    superkarma: 1 19.11.2011, 19:30:52
  7. avatar
    [84] Lukáš Čejka [*]

    femme — #79 oni ted delaji jako ze nevedi o cem je rec Sml54 

    jinak s tema politikama  souhlas, vsak jsem psal, ze neuskutecnena dekomunizace je vec, kterou Havlovi mam za zle

    treba vzdycky kdyz jsem videl Jicinskeho jak  mele ta svoje moudra, tak se mi zacal zvedat zaludek, kdyz jsem si uvedomil jak peknou praci odvedl na socialisticke ustave Sml24(to je jen priklad, protoze ten se aktivne podilel na tvorbe socialisticke zakonosti - ten se ani nemuze vymlouvat ze se jen vezl, ale jinak jich tam je do dnes plno - snad ve vsech stranach)

    1. na komentář reaguje femme — #87
    superkarma: 1 19.11.2011, 19:29:18
  8. avatar
    [83] femme [*]

    v.poho — #82  poctiví řemeslníci už s cenou dolů jít nemůžou, taky se potřebují uživit Sml24 jj, někteří lidi si myslí, že jsou řemeslníci v balíku, ale já jich znám hafo a vím, že tomu tak není Sml23 manžel si např. jako oko v hlavě opatruje už xlet starý auto, protože bez něj by byl namydlenej Sml22 a na dovolenou na Seychely taky nejezdíme Sml24 já jen vím, co ho stojí práce, když si ho pozve nějaký kutil Pat, který si předtím maloval sám Sml24

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #85
    2. na komentář reaguje v.poho — #86
    superkarma: 0 19.11.2011, 19:21:39
  9. avatar
    [82] v.poho [*]

    femme — #80 Tím chci říct, že jsou řemesla zbytná a nezbytná. Že se vždycky najdou ženy, které si budou samy barvit vlasy a lidé, kteří si budou malovat. Pokud to pro ně bude finančně fakt výhodnější.

    Stejně jako jsme si za socíku samy šily, místo abychom si šít dávaly. 

    A pro malíře to znamená třeba to, že budou muset s cenou dolů, pokud se chtějí uživit.

    1. na komentář reaguje femme — #83
    superkarma: 2 19.11.2011, 19:07:06
  10. avatar
    [81] v.poho [*]

    Lukáš Čejka — #71 Jooo, přesně tak, tady to rozhodně není ideální a měla bych milion připomínek, co se udělalo špatně. Hlavně to, že se po revoluci dostali zase k lizu ti, co měli nejvíc informací (tj. zprivatizovali si podniky atd.) a pškně si pokračují v tom, co umí (korupce).

    Ale prostě tvrdit, že tehdy to bylo fajn....Sml80, to je nad mé chápání.

    Ještě dneska, když se dívám na některé filmy nebo dokumenty, pojednávající o té době, tak se mi ježí chlupy.

    superkarma: 2 19.11.2011, 19:02:01
  11. avatar
    [80] femme [*]

    v.poho — #78  a tím chceš říct co??? ne snad to, že jsou všichni řemeslníci stejní???? 

    1. na komentář reaguje v.poho — #82
    superkarma: 0 19.11.2011, 18:57:33
  12. avatar
    [79] femme [*]

    Lukáš Čejka — #76  na to by ses měl zeptat komoušů, někteří sice už dávno převlíkli kabáty, ale dají se dodnes vyhledat mezi dnešními politiky Sml58 

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #84
    superkarma: 3 19.11.2011, 18:55:55
  13. avatar
    [78] v.poho [*]

    femme — #72 ...tak to se ani nedivím, já když jsem si nechala udělat nabídku na malování bytu a ta nabídka zněla od několika malířů na 20 tisíc, tak jsem si radši nakoupila nářadí a vešla jsem se s celým vercajkem (který mi zůstane už napořád) i s materiálem max. do pěti. Sml30Sml30Sml30

    Psala jsem o svářečích. Malovat si lidi nechají, když mají dost peněz a cena není přemrštěná.

    Sml24

    Už si taky sama nešiju. Nevyplatí se to.

    Ale maluju si sama. To se mi fakt Sml24vyplatí.

    1. na komentář reaguje femme — #80
    superkarma: 0 19.11.2011, 18:54:59
  14. avatar
    [77] Lukáš Čejka [*]

    femme — #75 jinak si myslim ze na porpve jsem se vyjadril presne v kontextu a terminech prispevku na ktery jsem reagoval, tak mozna priste poradne cti i na co kdo reaguje a nebudou vznikat takova nedorozumeni Sml37 Sml80

    superkarma: 0 19.11.2011, 18:46:33
  15. avatar
    [76] Lukáš Čejka [*]

    femme — #75 na to zareaguju - on te nekdo veme do zamestani kdyz pro tebe nema praci? to bylo prave za sociiku ne ? sice vsichni chodili do prace, ale nikde to nebylo videt, regaly prazdny, remeslnika clovek sehnal jedine na melouch, tak co vsichni delali Sml80

    1. na komentář reaguje femme — #79
    superkarma: 0 19.11.2011, 18:43:01
  16. avatar
    [75] femme [*]

    Lukáš Čejka — #74  no tak se příště vyjádři hned napoprvý Sml58 k tématu ještě toto, k čemu je ti zaměstnání, když není práce Sml24 ale na to už reagovat nemusíš Sml24

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #76
    2. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #77
    superkarma: 0 19.11.2011, 18:38:51
  17. avatar
    [74] Lukáš Čejka [*]

    femme — #73 nj ale tam praci bylo mysleno zamestnani - sikovnej remeslnik nemusi hledat zamestnani, ale muze dalat sam na sebe - jako zivnostnik - byla to reakce na prispevek, ze jeji syn se vyuci a nenajde praci 

    Takze asi takSml80

    1. na komentář reaguje femme — #75
    superkarma: 0 19.11.2011, 18:35:52
  18. avatar
    [73] femme [*]

    Lukáš Čejka — #70  já to věděla Sml30 zkopírováno: "ja myslim, ze sikovny remeslnik praci heldat nemusi, ten muze delat sam na sebe"  už???????? Sml58 jinak neboj, já samozřejmě vím, že si soukromý řemeslník musí hledat práci sám Sml58

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #74
    superkarma: 0 19.11.2011, 18:30:33
  19. avatar
    [72] femme [*]

    v.poho — #68  optimisto Sml58  můj manžel má za 21 let, co šel tzv. na volnou nohu, hafo zákazníků Sml22 ale......ti si teď buď nechávají malovat, nebo tapetovat méně často, a nebo si vytapetují a vymalují rovnou sami, aby ušetřili Sml22 

    1. na komentář reaguje v.poho — #78
    superkarma: 0 19.11.2011, 18:27:20
  20. avatar
    [71] Lukáš Čejka [*]

    v.poho — #69 ono kdyz clovek chce a otevre oci,tak zjisti ze takovych a podobnych pribehu byla ta doba plna, jednou mi na to jeden pan rek, ze si ti lide za to mohli sami, tak jsem se zeptal jak k tomu prisly treba jejich deti a on uplne v klidu rekl, at si to vyridi s tema predkama - tak mluvil nekdy pred deseti lety - proste v nekterych lidech to porad je   Sml80

    1. na komentář reaguje v.poho — #81
    superkarma: 0 19.11.2011, 18:26:59
  21. avatar
    [70] Lukáš Čejka [*]

    femme — #67  no proste nerozumim tomu proc mi pises, ze kdyz dela sam na sebe, ze si musi shanet praci - to je preci samozrejme ne? tak jsem myslel, ze to ma byt nejake odhaleni, prekvapeni, nebo neco co jsem predem nemel vedet, tak se hned nezlob  Sml80

    1. na komentář reaguje femme — #73
    superkarma: 0 19.11.2011, 18:20:04
  22. avatar
    [69] v.poho [*]

    denkas — #60 Nechci být drzá, ale mohu se zeptat, co dělali tvuj tatínek a maminka? Jestli náhodou nebyli na ÚV KSČ?Sml24

    Protože pak by se ty úžasný vzpomínky daly pochopit.

    Moje máma pro změnu vzpomíná, jak musela makat v JZD a nemohla se ani vyučit. A jak vyháněli sousedy, co měli větší statek s uzlíčkem z vesnice....

    A já si pamatuju, jak si ještě v osmdesátých letech pozval moji spolužačku ředitel školy, jenom proto, aby jí sdělil, že se snad zbláznila, když chce jít studovat pedák a že doporučení nedostane.Vysokou nemá do dneška a v podstatě jí to zkazilo život...

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #71
    2. na komentář reaguje denkas — #92
    superkarma: 1 19.11.2011, 18:17:25
  23. avatar
    [68] v.poho [*]

    denkas — #58 Co to plácáš za kraviny? Divadlo bylo za dvacku a dneska je za dvě stovky. Braly se cca dva tisíce a dneska dvacet tisíc. Naprosto srovnatelná cena. Do divadla jsem chodila tehdy a chodím i teď.

    Kolik stálo kino si nepamatuji, protože jsme nechodili a o oslavu VŘSR jsem fakt v kině nestála. Když se ti to zdá drahé, tak nechoď na blbosti do multiplexů. Existují taky filmové kluby a tam bývají vstupy za polovinu a filmy o něčem.

    femme — #63 Práce se hledá špatně všem, je krize a ta by dolehla i na ten úžasnej socík. Až bude po, dobrý řemeslník práci sežene. Třeba takový profi svářeč je žádaný i dneska. Rozhodně víc než holky z kanclu....

    1. na komentář reaguje femme — #72
    2. na komentář reaguje denkas — #93
    superkarma: 1 19.11.2011, 18:09:43
  24. avatar
    [67] femme [*]

    Lukáš Čejka — #66  bože, kde jsem napsala, že mě to překvapuje? Sml6 ale když si to po sobě přečteš, tak mou odpověď snad pochopíš Sml58 Sml24

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #70
    superkarma: 1 19.11.2011, 18:06:28
  25. avatar
    [66] Lukáš Čejka [*]

    femme — #63 tim jsem myslel samozrejme to, ze nemusi hledat zamestnani, ze muze delat na sebe - kazdej kdo dela sam na sebe si praci - zakazky musi shanet, to te prekvapuje? Sml80

    1. na komentář reaguje femme — #67
    superkarma: 1 19.11.2011, 18:04:34
  26. avatar
    [65] femme [*]

    oprava: love Sml24

    superkarma: 0 19.11.2011, 18:00:01
  27. avatar
    [64] femme [*]

    Gloria — #59  máš pravdu, teď opravdu můžeš koupit všechno, ale k tomu potřebuješ něco, čeho se mnoha lidem nedostává a to jsou.......peníze, many, prachy, škvára, lově, šupy Sml24 

    superkarma: 2 19.11.2011, 17:59:29
  28. avatar
    [63] femme [*]

    Lukáš Čejka — #47 asi si to opravdu myslíš, ale i řemeslník, který dělá sám na sebe, musí hledat práci a věř mi, že to poslední dobou jde čím dál hůř Sml22 vím o čem mluvím, jednoho mám doma Sml24 Sml58

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #66
    2. na komentář reaguje v.poho — #68
    superkarma: 0 19.11.2011, 17:55:56
  29. avatar
    [62] Lukáš Čejka [*]

    a neco k tomu jak je dnes draho a tehdy bylo levno - uz jsem to tu nekde psal, neni to pravda, +- to vychazi v celku na stejno

    koho to zajima, tak vice :

    http://kvety.atlas.centrum.cz/zaujalo-nas/2010/10/15/clanky/jak-se-zmenily-platy-ceny-od-roku-1989-mate-se-lepe/

    http://www.penize.cz/spotrebitel/44665-csu-platy-staci-na-vic-spotrebniho-zbozi-nez-pred-rokem-1989

    http://www.mesec.cz/clanky/doba-pred-listopadem-a-po-nem-z-financniho-pohledu/

    tak at se porad nehadame, kazdy necht si udela obrazek sam Sml80

    superkarma: 1 19.11.2011, 16:44:09
  30. avatar
    [61] Lukáš Čejka [*]

    haluška — #53 ja jsme rad , ze si mela stesti a tak pekne to dopadlo , ja znam ze sve zklusenosti jine pribehy a ze nejsem zdaleka jediny dokladaonen znamy preklad zkratky OUNZ v podani lidove slovesnosti.

    a ano dneska muze studovat opravdu kazdy a bohuzel ne kazdy na to ma - ale neboj za sociku byly vysoke  skoly taky osazene protekcnimi blbecky - jejich jedinym predpokladem byl spriznenost se Stranou a narozdil od dneska je nebylo mozne ani vyhodit

    Jinak prosim upresni jake 5.12.1989 sililySml80 protislovenske hlasy?

    superkarma: 2 19.11.2011, 16:28:14

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme