.

Byla jsem poslední, kdo se dozvěděl o našem rozvodu, říká stále ještě nevěřícně čtenářka Zita

Vztahy

Byla jsem poslední, kdo se dozvěděl o našem rozvodu, říká stále ještě nevěřícně čtenářka Zita

Říká se, že žena má zvláštní intuici, díky které například pozná, že má její manžel milenku (nebo se o to aspoň snaží), aniž by měla důkazy. Stejně tak prý odhadne, jak se budou určité  věci vyvíjet. Není pro to logické vysvětlení. Je to dar, někteří říkají, že prokletí. Ale o to v tomto příspěvku nejde.

Bohužel někdy platí ono příslovečné, že láska je slepá, a pak může být intuice přehlížena do té míry, že si žena ani nestačí všimnout, jak její manželství směřuje k rozvodu, zvlášť když je připravován v promyšleném utajení.

Přečtěte si příběh paní Zity, jenž popisuje právě onu zaslepenost,  kterou může zamilovaná žena „trpět“.

divorce

Zita se svým bývalým mužem, Jiřím, seznámila v práci. Nebyl to prý na první pohled ten typ, z kterého by se vám podlomila kolena, ale zaujal ji svým racionálním přístupem k životu, vztahem k rodině a láskou k přírodě. Nikdy si s nikým Zita více nerozuměla, než s tímto panem „uváženým“, jak mu kolegyně v práci z legrace říkali. Přezdívka skutečně měla své opodstatnění - Jiří nikdy neprojevoval bouřlivé emoce, nekřičel na kolegy na poradách, ani nepoužíval oblíbená chlapská sprostá slova. Jako by se nikdy nerozčílil...  

  • Netrvalo dlouho a řekli si své ANO. Malá svatba, téměř žádní hosté, jen dva svědci a nejbližší rodina.

„Jako holka z vesnice jsem sice toužila po velké oslavě, jak je u nás doma zvykem, ale když je člověk zamilovaný, nevadí mu nic,“ vzpomíná Zita na svůj den D. Novomanželé se odstěhovali do domu po manželových prarodičích, nemuseli řešit tedy hypotéky a podobné věci, které mladým rodinám obvykle komplikují život. Zita se vrhla do zvelebování starého domečku a vše prý připomínalo pohádku, včetně narození jejich potomka.

  • Ovšem v každé správné pohádce se většinou něco přihodí, aby se hlavní hrdina poučil ze svých chyb.

„Dnes už bych se více starala o to, jak tráví můj manžel čas, když já běhám i s kočárkem po všech těch baumaxech a bauhausech a pokouším se za minimální náklady udělat z domu domov,“ říká hořce Zita, která se na renovaci domku vyčerpala fyzicky i finančně.  

Zatímco ona domlouvala u řemeslníků řádné práce i melouchy, aby dokončení díla uspíšila, Jiří trávil čas kdo ví kde. Ráno odcházel do práce a vracel se pozdě večer, často až v noci, se slovy, že je unavený a chce klid. „Já jsem mu věřila, že má hodně práce, koneckonců v té době vydělával na rodinu,“ omlouvá svou naivitu Zita, která si klade za vinu, že nechávala věci běžet a nezkoušela si s manželem promluvit. „Nechtěla jsem být za slepici, která muže otravuje otázkami a naléhá, ať se změní. Vím, že to chlapi nesnáší. Ale možná jsem mohla synovi zachránit dětství,“ dodává.

Na poslední společné Vánoce Zita nezapomene. „Po Štědrém dnu jsme se chystali stejně jako vloni k manželovým rodičům, když tu mi Jiří řekl, že nemusím jezdit, že mě tam vlastně ani nečekají, protože všichni už vědí, že se budeme rozvádět,“ vypráví Zita pomalu zlomový okamžik v jejím životě.

„Naložil syna do auta a odjel. Já jsem zůstala sedět jako ve snu ve svátečních šatech na gauči a vzpamatovala jsem se, až když se oba moji chlapi vrátili z rodinné akce,“ dodává.

Ještě než se Zita prý nadechla, aby se zeptala, co se děje, Jiří ji důrazně upozornil, ať nedělá žádné scény a prostuduje si podrobnosti rozvodu. Pak před ni položil štos papírů.

Na důkaz vstřícnosti s ní ještě zašel do manželské poradny, kde Zita celé sezení probrečela a nezmohla se na slovo. Přesto měla při odchodu dobrý pocit, protože odborník se vyloženě snažil, aby se rodina kvůli malému dítěti zachovala, a z Jiřího dostal i několik pochvalných slov na adresu manželky. „Když jsme pak nasedli do auta, Jiří mi přesto na prvním semaforu, kde jsme na červenou zastavili, řekl jasně a tvrdě – chci se rozvést, tohle bylo fakt zbytečné, ale máš, co jsi chtěla.“

Zita se dodnes nedozvěděla, co se stalo. Z domu se samozřejmě odstěhovala, neměla k němu žádný „majetnický“ vztah, manžel si bere chlapce na všechny víkendy. Novou stálou partnerku zatím nemá...

Přečtěte si také:

   
17.09.2014 - Příběhy - autor: Marcela Macáková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [66] cilani [*]

    Danila — #63děkuju, ale o odvaze to asi nebylo.. prostě jen o tom, že už jsem neviděla jiné východisko.. Teď je těžší to ustát a stát si za svým. :-) snad jsem neudělala chybu, což poznám až bude pozdě ji napravit..

    superkarma: 1 18.09.2014, 07:59:00
  2. [65] KARLA KREPELKOVA [*]

    To je teda gol.Mozna,ze Zita se bude mit lip.Ale nez se vspamatuje.

    superkarma: 0 17.09.2014, 18:30:44
  3. avatar
    [64] paníliška [*]

    blanca — #61 Souhlas, taky jsem ráda, že se dohoda podařila, i když to jednoduché vůbec nebylo.

    superkarma: 0 17.09.2014, 16:00:32
  4. avatar
    [63] Danila [*]

    cilani — #60to chcelo určite veľa odvahy Sml67Sml22Sml67

    1. na komentář reaguje cilani — #66
    superkarma: 0 17.09.2014, 15:42:03
  5. [62] cilani [*]

    Deja — #56Sml67

    superkarma: 0 17.09.2014, 15:36:54
  6. avatar
    [61] blanca [*]

    paníliška — #58 Sml53

    Tak neříkám, že období rozvodu bylo procházkou růžovou zahradou, občas se nějaký problém vyřešit musí dodnes, ale jsem ráda, že to takhle funguje vše domluvou. Navíc jsem ráda i za děti, myslím, že pro ně rozpad rodiny není jednoduchý a proč jim to ještě ztěžovat nějakým dohadováním, přetahováním a naschvály rodičů, jak se dost často v rozvedených rodinách děje.

    1. na komentář reaguje paníliška — #64
    superkarma: 3 17.09.2014, 15:31:07

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [60] cilani [*]

    Danila — #59jj, jeden takový vztah jsem ukončila. I když jsem říkala, co mi vadí, že nechci žít jako dva spolubydlící, že nechci mít pocit, že mám doma děcko a ne parnera.. taky na mě koukal, když jsem řekla a dost.. Teď už pochopil, jen nechápe, proč už se nechci vracet, když jsem teda tolik let chtěla změnu a on je ochotný ji teď udělat.. No, nevysvětlíš, že teď už o tu změnu nestojím, protože už ho jako partnera nevnímám... Když jeden nevnímá a ještě protáčí oči a pak se diví.. těžká pomoc.. Sml80

    1. na komentář reaguje Danila — #63
    superkarma: 2 17.09.2014, 15:22:52
  2. avatar
    [59] Danila [*]

    no možno sa namiesto zvelebovania domu mala starať o zvelebovanie vsťahu. poznám také páry kde je jeden neštatný a nespokojný a ten druhý si to proste nevšíma alebo nechce všímať, a potom sa bude diviť ako naša Zita...Sml80

    1. na komentář reaguje cilani — #60
    superkarma: 2 17.09.2014, 15:12:46
  3. avatar
    [58] paníliška [*]

    blanca — #57 Sml60

    1. na komentář reaguje blanca — #61
    superkarma: 0 17.09.2014, 15:11:07
  4. avatar
    [57] blanca [*]

    paníliška — #50 máme také v rozsudku, styk dětí s otcem dohodou a víc to nikdo neřešil Sml80 táta si je bere pravidelně jednou za dva týdny na víkend, když to někdy nevyjde, víkendy si prohodíme a funguje to tak už víc jak 9 let Sml16

    1. na komentář reaguje paníliška — #58
    superkarma: 0 17.09.2014, 15:02:39
  5. avatar
    [56] Deja [*]

    cilani — #49 souhlas, brát to s rezervou

    1. na komentář reaguje cilani — #62
    superkarma: 1 17.09.2014, 15:00:59
  6. avatar
    [55] selinka [*]

    paníliška — #54 Sml30Sml30Sml30

    superkarma: 0 17.09.2014, 14:44:02
  7. avatar
    [54] paníliška [*]

    selinka — #53Tak to nevím a rozváděla jsem se jen jednou, takže víc zkušeností pro porovnání nemám. Sml30 Ale fakt styk pevně stanovený nemáme, je na dohodě nás dvou. Tedy styk syna s otcem, aby nedošlo k omylu. Sml57

    1. na komentář reaguje selinka — #55
    superkarma: 0 17.09.2014, 14:35:50
  8. avatar
    [53] selinka [*]

    paníliška — #50tak tohle u nás teda neprošlo, muselo se to pevně stanovit a ještě do toho soudkyně zasahovala ..nevím, jestli jsme byli výjímeční my nebo vy Sml30

    Rikina — #51co mi děti povyrostly a začaly si sourozeneckou lásku upevňovat pěstními a slovními zápasy, taky je s radostí předávám jejich otci, ať si to užije Sml57

    1. na komentář reaguje paníliška — #54
    superkarma: 0 17.09.2014, 14:29:32
  9. avatar
    [52] paníliška [*]

    Rikina — #51 Sml67

    superkarma: 0 17.09.2014, 14:14:38
  10. [51] Rikina [*]

    selinka — #47 To není nic dramatického, netrávit víkendy se svým dítětem. Sml80 Mí synci jezdili prakticky každý druhý víkend na výpravy se skautským oddílem, odjezd v pátek po škole, návrat v neděli večer, no a některé víkendy taky byli s tatínkem, některé na návštěvě u prarodičů... jéje, to byly časy. Co já měla volna Sml57 a mohla jsem si víkendů užívat bez ratolestí, mě to bavilo, a potomky taky. Spíš bych řekla, že měli též radost, že nemají maminku furt za zadkem.

    1. na komentář reaguje paníliška — #52
    2. na komentář reaguje selinka — #53
    superkarma: 3 17.09.2014, 14:09:12
  11. avatar
    [50] paníliška [*]

    selinka — #47 Věř mi, že soud to nezajímalo. Soudkyně se jen zeptala, jestli jsme schopni se domluvit a toto taky napsala do rozsudku, Sml80

    1. na komentář reaguje selinka — #53
    2. na komentář reaguje blanca — #57
    superkarma: 0 17.09.2014, 14:04:47
  12. [49] cilani [*]

    Deja — #48 je dosti krátkozraké soudit někoho podle vyjádření druhého... to, že zhrzená baba cosi tvrdí ještě neznamená,že je na tom kouska pravdy, takže bych tenhle výžblept brala hooodně s rezervou..

    1. na komentář reaguje Deja — #56
    superkarma: 1 17.09.2014, 13:39:25
  13. avatar
    [48] Deja [*]

    Na mne pan Jiří působí jako osoba psychopatická, která se tímto způsobem realizuje...

    1. na komentář reaguje cilani — #49
    superkarma: 0 17.09.2014, 13:29:23
  14. avatar
    [47] selinka [*]

    paníliška — #42a která máma se dobrovolně rozhodně, že nebude trávit žádný víkend se svým dítětem? Takže by to skončilo u soudu a ten by na to nepřistoupil taky.

    1. na komentář reaguje paníliška — #50
    2. na komentář reaguje Rikina — #51
    superkarma: 1 17.09.2014, 13:11:23
  15. [46] spavec [*]

    Rikina — #35

    A jo, už to vidím, to „s bývalým mužem“ jsem přehlídla. Sml52

    Teď jsem dumala nad tím, jak to sama mohla zvládat, když byl manžel pořád pryč. S kočárkem jezdit po baumaxech a tak. Já byla ráda, že si ve volných chvílích vyžehlím plíny a navařím na druhý den.

    superkarma: 0 17.09.2014, 13:05:16
  16. avatar
    [45] selinka [*]

    Rikina — #44chudák, teď bude čekat bůh ví co (víc Sml58) Sml54

    superkarma: 0 17.09.2014, 12:55:49
  17. [44] Rikina [*]

    Tak jsem se schválně optala exmanžela, jestli si vzpomíná, proč jsme se rozvedli. Sml57 Bylo dlouhé ticho, a pak odpověď "Hm, člověče ani nevím, a proč? Děje se něco?" Pravila jsem, že nikoli, jen tak že mi napadlo, že jsme se dlouho neviděli, a jestli má čas na pokec u vína. Radostně odvětil, že zajisté, a kdy že by se měl dostavit? Což mě potěšilo, neb vztahy mezilidské se mají posilovati a udržovati. Zejména u vína.

    Takže tento článek, ačkoli je v podstatě o ničem, ode mě dostává jedno bezvýznamné plus. Sml30

    1. na komentář reaguje selinka — #45
    superkarma: 5 17.09.2014, 12:51:29
  18. avatar
    [43] margot [*]

    Rikina — #41 nj, ale protože ty ses tak sama svobodně rozhodla. z článku mi přišlo, že paní ty věci třeba vadí, ale asi to byl jen můj mylný dojem - pokud je to tak, je vše v naprostém pořádku a zalito sluncem - prostě se dva potkali, vzali, počali, oba pracovali a pak se zas rozvedliSml24

    superkarma: 0 17.09.2014, 12:47:15
  19. avatar
    [42] paníliška [*]

    margot — #39 Rozváděla jsem se podle NOZ - styk dítěte s otcem byl ponechán na naší dohodě, soudní řízení o rozvodu trvalo asi 20 minut, nic se neprotahovalo, soudkyni sice důvod zajímal, stačilo však říct pouze alkohol - ál to nepitvala. A vypořádání SJM - no, proběhlo, samozřejmě, jinak by rozvod dohodou neproběhl, ale i tak jsem odešla téměř s holým zadkem, jediné, co jsm si vzala, je auto. Peníze, které se investovaly do rekonstrukce domku, který zůstal exmanželovi, nikdy neuvidím. Tož tak.

    Ale článek každopádně působí dost podivně, to je fakt.

    1. na komentář reaguje selinka — #47
    superkarma: 0 17.09.2014, 12:39:03
  20. [41] Rikina [*]

    margot — #39 Klidně se mohli rozvést podle starého zákona, není řečeno, které vánoce to byly, může to být záležitost stará i několik let Sml80 To, že si pán bere syna každý víkend neznamená, že to tak má soudně určeno, prostě si ho takhle bere, protože se tak domluvili. Ani to vypořádání majetku nemuselo nastat, já jsem rozvedená 13 let a k žádnému vypořádání ještě nedošlo a už ani nedojde. Sml57 Souhlasím s tím, že štos papírů jsme teda nepotřebovali, a taky s tím, že v příběhu jest mnohé zamlčeno.

    1. na komentář reaguje margot — #43
    superkarma: 0 17.09.2014, 12:34:45
  21. [40] patricia077 [*]

    A co mu jako vadilo?? Že jeho žena vše zařizuje, že se stará o dům, o něj a o syna?? Jsem to teda nepochopila:-(..taky je to těžký z jednoho článku..já vím, že nejlepší inspirací pro knihy a články je sám život, ale některým se dá těžko věřit, že se fakt stanou :-(..

    superkarma: 0 17.09.2014, 12:31:38
  22. avatar
    [39] margot [*]

    ze článku se dozví člověk prdSml80 řekla bych, že paní hodně věcí neříká. neumím si představit "štos papírů" k rozvodu dohodou, jak je předkládáno - to je jen dohoda o péči o dítě po rozvodu, vypořádání SJM, samotná žádost a prohlášení druhého manžela, že souhlasí a připojuje se. dále rozvodu předchází "soud o dítě", který je i u rozvodu dohodou, kde zájmy dítěte zastupuje stanovený kolizní opatrovník a ten by ani při svěření do péče jednoho z rodičů ani při střídavce všechny víkendy pouze jednomu neodklepnul. jistě došlo i k vypořádání SJM... jaké páky to asi manžel na ni měl, že tohle odkývala a podepsala? a bylo to vše vůbec tak?

    zatímco dle starého OZ stačilo uvést, že manželství je hluboce rozvráceno atd., po doptání, zda oba účastníci trvají na svém rozhodnutí, bylo odklepnuto. naopak NOZ i při rozvodu dohodou doptává, zjišťuje a zdržuje. samozřejmě v papírech pro soud může být cokoli, nikoli pravý důvod. a ptát se manžela na příčinu rozvodu - no, když nechce, nepovíSml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #41
    2. na komentář reaguje paníliška — #42
    superkarma: 1 17.09.2014, 12:06:01
  23. avatar
    [38] selinka [*]

    Rikina — #36no jo, fakt bývalý manžel ..tak v tom případě tomu nevěřím, protože to, aby si bral syna každý víkend, zní jako scifi. takže jo, wich — #34 je to jen článek k otevření diskuze, ne realita Sml24

    superkarma: 1 17.09.2014, 11:54:51
  24. [37] spavec [*]

    Pentlička — #25

    Pentličko, ano, tomu rozumím.

    Já to moc nesleduju, ale co vím, tak dnes se nerozvádí bez toho, aniž by byla předem dohodnutá péče o děti, majetkové vypořádání a já nevím co ještě. To dřív nebylo. Tedy není mi jasné, jak se třeba vyrovnali, když se Zita, jak se píše v článku, vyčerpala na renovaci domku fyzicky i finančně. A dodnes Zita neví, co se stalo.

    Ale je tam toho víc, co nevíme, a už to nebudu řešit. Ale děkuju za odpovědi. Sml16

    superkarma: 0 17.09.2014, 11:53:54
  25. [36] Rikina [*]

    Mě by zajímalo, jak by to popsal pán. Sml57 Z jeho úhlu pohledu. To by mohlo bejt zajímavý čtení, a poučný. Sml24

    1. na komentář reaguje selinka — #38
    superkarma: 2 17.09.2014, 11:52:27
  26. [35] Rikina [*]

    spavec — #32 Na začátku je psáno "Zita se svým bývalým mužem, Jiřím, seznámila v práci." Jestliže je tedy bývalý, tak předpokládám, že jsou rozvedení. Sml80

    1. na komentář reaguje spavec — #46
    superkarma: 0 17.09.2014, 11:48:32
  27. avatar
    [34] wich [*]

    Anebo redakce jen chce, ať se diskutuje Sml57Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje selinka — #38
    superkarma: 1 17.09.2014, 11:38:50
  28. [33] spavec [*]

    Ivásek — #23

    Přesně tak. Souhlasím. Sml67

    Moc by mě zajímalo, jak to bylo dál.

    superkarma: 0 17.09.2014, 11:37:23
  29. [32] spavec [*]

    Rikina — #24

    Ale vždyť to nebylo bez něj. Odstěhovali se tam po svatbě. A jestli jen mlčky přihlížel změnám, které Zita prováděla? To mi nepřijde fér, nic neříct, (tedy vlastní manželce, ostatní příbuzní byli informováni) hodit pak jen tak před ni rozvodový papíry a podepiš...

    A kde je napsáno, že jsou už rozvedení?

    1. na komentář reaguje Rikina — #35
    superkarma: 0 17.09.2014, 11:33:25
  30. avatar
    [31] wich [*]

    glady — #5 Sml67Sml22 Možná ji víc zajímaly nové kachlíky než manžel Sml80

    superkarma: 3 17.09.2014, 11:25:38

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme