Zdraví

Buďte fit – zacvičte si s námi!

Čtenářky, které tři měsíce intenzivně pracovaly na své postavě, asi nemusíme už znovu představovat.

 

Ve spolupráci s Mirkou Vošickou, trenérkou Lenky, jsme připravili série cviků, které si můžete zacvičit i vy.

 

Každý cvik je rozfázovaný a podrobně popsaný. Těšit se můžete ještě na tři články s cviky pro různé problémové partie.

Držíme palce, ať je vaše postava brzy tak in, jako postavy soutěžících. Míry a váhy můžete porovnat ZDE (vstupte).

Cvik č. 1

Lehneme si na břicho. Nohy jsou rozkročené na šířku kyčlí, špičky vytočené ven. Hlava je opřena o čelo tak, aby krční páteř byla v prodloužení páteře (pokud máme hlavu v předsunu, je možné si čelo podepřít - např. složit ručník).

Zvedneme ruce před hlavu a přitahujeme lokty k hrudníku. Soustředíme se na spodní část lopatek, které se snažíme přitáhnout co nejvíce k sobě a směrem ke kostrči.

Během pohybu se snažíme stahovat hýždě k podložce, nevytahovat ramena směrem k uším a pravidelně dýchat.

Cvik opakujeme po 3 až 4 sériích a 12 opakováních.

 

Cvik č. 2

Sed s podsazenou pánví. Nohy jsou rozkročené asi na šířku kyčlí, holenní kost je kolmá k podlaze. Mírně se zakloníme z kyčlí (záda jsou stále rovná), břicho je zpevněné. Hlava v prodloužení páteře, brada mírně stažena k hrudníku, temeno hlavy vytažené vzhůru. Úchop rukou je širší než jsou ramena, kladku držíme nadhmatem.

Na začátku pohybu, s nádechem, mírně vytáhneme ruce z ramenou. S výdechem souběžně stáhneme ramena do strany, přitáhneme spodní část lopatek směrem k sobě. Kladku stáhneme na hrudník (k horní části hrudní kosti). Při přitažení kladky na hrudník se snažíme lokty směřovat vpřed.
Dbáme na zpevněné břicho (neprohýbání beder), nezakláníme hlavu, nepředsouváme bradu a nevysazujeme pánev.
Cvik opakujeme po 3 sériích a 8 až 12 opakováních.

 Cvik č. 3
Sed s podsazenou pánví. Nohy jsou rozkročené asi na šířku kyčlí, holenní kost je kolmá k podlaze. Hlava v prodloužení páteře, brada mírně stažena k hrudníku, temeno hlavy vytažené vzhůru. Ruce jsou stažené k hrudníku, dlaněmi vytočené vzhůru. S výdechem postupně odtahujeme předloktí směrem od hrudníku a s nádechem vracíme zpět.
Cvik opakujeme na každou ruku po 3 sériích a 12 opakováních.

 

Cvik č. 4
Dámské kliky – vzpor v kleku, ruce jsou opřené o podložku tak, aby mezi pažní a loketní kostí byl zhruba pravý úhel. Hlava je v prodloužení těla, břicho je zpevněné, stažené hýždě.
S nádechem spouštíme plynule hrudník směrem k podložce a s výdechem zvedneme tělo zpět do výchozí pozice. Dbáme na to, abychom k podložce nepouštěli břicho – neprohýbali bedra, ale k podložce přibližovali hrudník. Je důležité během pohybu stahovat lopatky směrem k hýždím.
Opakování - 3 x maximální počet - správnou technikou.

Dámské kliky jsou technicky velice náročné.

   
25.07.2007 - Zdraví - autor: Markéta Breníková

Komentáře:

  1. [5] Mária [*]

    ja nemam vuli, chvili vydrzim, ale pak je konec

    superkarma: 0 04.12.2007, 11:58:19
  2. avatar
    [4] evadolezalova [*]

    a nechtěl by někdo cvičit místo mě ?

    superkarma: 0 25.11.2007, 16:45:38
  3. avatar
    [2] wich [*]

    chuanita: Pokud se cvičí správně . Ze začátku se to vždycky (aspoň moji klienti) snaží šidit a spíš si záda kryplí...

    superkarma: 0 25.07.2007, 21:18:34

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme