Domácnost

Budou z nás vegetariáni?

Kde není poptávka, není ani nabídka! Loňské drastické zvýšení cen už přináší své trpké ovoce. Může za to, že naši zemědělci letos opět snížili výrobu masa.

Od dubna do června poklesla jeho produkce o dvě a půl procenta.

Mastné už do žaludku tolik neklouže...
Největší pokles zaznamenala výroba vepřového masa, naopak – opět začínáme jíst „zdravější“ hovězí – jeho produkce se spolu s drůbežím mírně zvýšila. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu.

Potvrdilo se i – ze zdravotního hlediska nepříliš optimistické zjištění – že přestáváme pít mléko. Jeho produkce opět poklesla, tentokrát o 0,7 procenta.

Přesto stále jíme nejvíc vepřového – z celkové produkce masa na něj připadá 51,8 % a jen 35 % na drůbež. Podíl „nejzdravějšího“ masa – hovězího a telecího – činil v letošním druhém čtvrtletí jen 13,2 %.


Jaké maso máte nejraději? Jak často kupujete dražší hovězí? Nevadí vám kuřecí „rychlokvašky“ plné růstových hormonů?

   
31.07.2008 - Dům a byt - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [221] floo [*]

    Meander: 184, Jj, to máš pravdu, zelenimu mají prvotřídní od Prahy až po Plzeň a kdo ví kam ještě, nehledě na to, že tam seženeš opravdu všecho, ALE! tak ukrutně to zdražilo, že vždycky odejdu jen s rajčaty a okurkou, a to jsem zrovna z těch, kdo kupuje kvalitní, i když dražší potraviny.
    Tuhle jsme byli u našeho oblíbeného zelináře, a to co na nás vybalil za půlku melouna, 4 kiwi, nějaké ty pomeranče a banány, to mě položilo na lopatky....Holt si nevybereš, ale jak říkám, raději koukám na kvalitu než na cenu...

    superkarma: 0 31.07.2008, 21:31:18
  2. [220] Andrejka82 [*]

    *Kotě*: Jsem vegetariánka a záleží mi na tom, co jím, velkou část potravin si kupujeme v bio kvalitě, ale ani by mě nehlo popojíždět po různých částech Prahy... A cestování po Praze je otázkou chvilky? Ani mi nepřijde

    superkarma: 0 31.07.2008, 21:17:10
  3. avatar
    [219] Julianna [*]

    Nyotaimori:

    superkarma: 0 31.07.2008, 20:57:51
  4. avatar
    [217] tyrkys [*]

    Julianna: Představila jsem si Nyo, jak něco pěstuje .

    superkarma: 0 31.07.2008, 20:44:46
  5. avatar
    [216] Julianna [*]

    Meander: 168 proč paranoidní, když chci kupovat a jíst kvalitní potraviny, toho ostatního kolem, co mi ničí život a nemůžu ovlivnit, je i tak dost,ne?
    verlit: 170 ty jo a víš, že by mi to i vyhovovalo, mít dost peněz, nemuset do práce, tak seju obilí - to byl vtip, no i když..
    nedodržujeme zdravou stravu, soju jsem neměla x let, maso jíme, uzeniny zřídka, ale prostě mi vadí to, jak to tady v poslední době funguje, viz níže myšky, v játrovkách více kůže než jater, radši bych těch potravin méně, ale kvalitní, mě tedy fakt není jedno, co jím a čím krmím kluka, nejsem taková ta matka rohlík či kobliha do kočáru, nebo něco jinýho, nahnilý jablka..
    Vivian: 171 ano ano ano, v práci jsem od 9 do 16.30, občas chci něco podniknout s klukem, úklid, vaření..taky se mi nechce obíhat více obchodů, a vůbec, když je všechno tak bezchybné, proč ty dokonalé potraviny nejsou teda všude?
    *Kotě*: 199 tak tak
    stasha: 205 bruna 213: konečně se k nám někdo přidal
    Nyotaimori: 211 asi to neumíš pěstovat, my jsme měli doma i u jednoho a druhého dědy sladké červené jahody, dozrálá rajčata i papriky, oranžové mrkve bez plastikové chuti atd. meruňky a broskve od rodiny ze Slovenska měli taky kapánek lepší chuť
    Chci moc, aby se vyráběli a prodávali dobré kvalitní potraviny????
    Ať se vrátím k tématu kuřátka bez hormonů, dobrý masíčko, šunku bez solí a éček?, dozrálou zeleninku, sladké ovoce...
    Tak teda do mě

    superkarma: 0 31.07.2008, 20:40:15
  6. avatar
    [214] stasha [*]

    Nyotaimori: A proč sklízíte nedozrálé? V tomto počasí zrají rajčata výborně.

    superkarma: 0 31.07.2008, 20:08:14
  7. [213] bruna [*]

    stasha: Jo, to mas pravdu, taky su zvykla na tu zeleninu a ovoce z vesnice...a ty supermarketovy umelohmotny rajcata fakt chutny nejsou. U ovoce mi to pripada snad jeste zretelnejsi, exotickyho jsou zde hromady, ale chutny broskve, merunky, svestky, ... jahody tresne...to proste v celym milionovym meste nesezenu. Zrovna konkretne po merunkach jsem se ted pidila, protoze jsem dostala chut na ty velky sladky, nacervenaly, a k mani jsou jen tvrdy zluty, nebo mekky sladky, ale zas uplne bez chuti.

    superkarma: 0 31.07.2008, 19:43:45

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [212] Vivian [*]

    tyrkys: nebydlím ve strašný čtvrti. Akorát musím pro každej druh ovoce do jinýho kšeftu a někdy holt nekoupím nic. Ale jíst co máme vždycky :)

    superkarma: 0 31.07.2008, 19:27:57
  2. avatar
    [210] tyrkys [*]

    Nyotaimori: Tomu chybí ta chemie .

    superkarma: 0 31.07.2008, 19:24:53
  3. avatar
    [209] tyrkys [*]

    Vivian: Tak asi holt bydlíš ve strašné čtvrti . Já tu mám Alberta a OZ mají v pohodě. Za rohem Lidl, za druhým Delvitu. Ti Vietnamci mi chybí, ale stěžovat si nemůžu.

    superkarma: 0 31.07.2008, 19:24:29
  4. avatar
    [207] Vivian [*]

    *Kotě*: já ale nekvalitní potraviny nekupuju

    superkarma: 0 31.07.2008, 19:21:41
  5. avatar
    [206] Vivian [*]

    tyrkys: ještě si přečti, co o těch Vietnamcích píšu.

    superkarma: 0 31.07.2008, 19:20:09
  6. avatar
    [205] stasha [*]

    Asi jsem příšerně náročná, ale mně nepřijde ovoce a zelenina v obchodech luxusní. Ani u vietnamců Zřejmě mě zhýčkalo 20 let života na vesnici, kdy jsem byla zvyklá konzumovat ovoce a zeleninu zralou. Rajčata byla temně červená i uvnitř, broskve, meruňky nebyly jako šutr apod., všechno vonělo. Mně by se zavděčily takové trhy jako jsem viděla v Paříži Trochu mi to tu kompenzuje Zelný trh.

    Ťapina: Globus je na tom ze supermarketů, asi nejlíp co se týká zeleniny a masa, ale zase taková hitparáda to není. Nedozrálé ovoce a zelenina je tam docela běžná záležitost.

    superkarma: 0 31.07.2008, 19:18:10
  7. avatar
    [204] *Kotě* [*]

    Vivian: tak sama jsi správně podotkla, že Češi prostě koupí všechno, hlavně když to bude levný. Dokud bude tento postoj přetrvávat, tak se prostě nekvalitní potraviny prodávat budou. Protože po těch kvalitních nebude poptávka, jelikož lidem připadá se po nich pídit jako "fakt velká oběť" a vopruz a ještě navíc to víc stojí.

    superkarma: 0 31.07.2008, 19:14:11
  8. avatar
    [203] tyrkys [*]

    Vivian: Sama píšeš, že tam máš Vietnamce. Taky mají shnilou zeleninu? Nebo se ti k nim nechce, protože v supermarketu nakoupíš všechno najednou?

    superkarma: 0 31.07.2008, 19:13:08
  9. avatar
    [202] Vivian [*]

    a....: to uznávám, že možnosti existujou
    Na vsi mě asi nevycvičej Za prvé oni tvrděj, že je to město (má to něco málo přes 2k obyvatel) a za druhé tam žádnej supermarket nemají, čili budu muset jezdit na nákupy do opravdickýho města. A ovoce a zeleninu se pokusím pěstovat na zahradě. Pokud mi to nepochcípá. A pokud mě to bude bavit

    superkarma: 0 31.07.2008, 19:13:04
  10. avatar
    [201] Vivian [*]

    *Kotě*: no tak jsem si dovolila si postesknout, že si někdo dovolí prodávat shnilé ovoce, a jsem bita To si nemůžu postěžovat, aniž bych přitom byla ochotna položit za to dobrý jabko fakt velkou oběť? Já nevím, ale já si za prvé vážně myslím, že prodávat zdravotně závadné (shnilé, plesnivějící) potraviny je od těch obchodníků hnus (a to mi nikdo nevymluví), a za druhé to mám holt tak, že se mi prostě nechce kvůli ovoci trávit půl dne na cestách po Praze, nadto s děckem, které se po hodině sezení v kočárku (o vaku nemluvě) nudí. Občas mám to štěstí a musím ji s sebou vzít na pochůzky po centru a prostě vím, že je to vopruz a že to kvůli nákupům fakt absolvovat častěji nehodlám. Takže se při nakupování omezuju na naše tři nejbližší sámošky, tedy supermarkety, abych nakoupila kvalitní věci a za hodinu mohla být doma. A když kvalitní nemají nikde, tak to holt nekoupím. S tou prioritou se to má asi tak, že jiné než zdravotně nezávadné (čili neshnilé) ovoce bych nekoupila, ovšem než bych ho sháněla bůhvíkde, tak si ho prostě nekoupím.
    A stejně jsem špatná, já vím...

    superkarma: 0 31.07.2008, 19:10:31
  11. [200] a.... [*]

    *Kotě*: Supermatky možná ano
    Vivian: Vždyť to je v pořádku, že když se ti nechce, tak se nikam nepovlečeš. Jde jen o to uznat, že ty možnosti existujou a jsou schůdné pro každého, že na nákupní možnosti si obyvatel velkoměsta stěžovat nemusí, protože čekat, že ten nejlepší krám budeš mít hned u domu, je už zpovykanost. Ale oni tě na vsi vycvičí

    superkarma: 0 31.07.2008, 19:04:00
  12. avatar
    [199] *Kotě* [*]

    Jinak přidám ještě svou nedávnou zkušenost, když jsem strávila nějaký čas na návštěvě v Belgii:
    Běžné belgické supermarkety mají potraviny, jaké se u nás prodávají jen v těch nejdražších obchodech. Kvalita např. masa nebo ovoce-zeleniny neskutečná Přesto jimi Belgičané opovrhují jako něčím podřadným a raději si dají tu práci a zajíždějí např. na místní trhy, kde prodávají své výrobky farmáři, vyhledávají malé specializované obchody... prostě tam lidem obecně na kvalitě potravin velice záleží, a tak podle toho ty obchody vypadají. U nás, ačkoliv skutečně oproti totáči máme výběr nesmírný, je ta kvalita asi tak o 100 procent horší, neboť českému člověku záleží hlavně na tom, aby to bylo levný.

    superkarma: 0 31.07.2008, 19:01:25
  13. avatar
    [198] Vivian [*]

    barasv: naši Vietnamci mají zeleninu úplně stejně "krásnou" jako za rohem v letňanském Tescu, akorát o něco dražší... Odkud ji asi mají?

    superkarma: 0 31.07.2008, 18:59:57
  14. avatar
    [197] *Kotě* [*]

    Vivian: a já jsem jako vyfasovala to dítě rovnou tříletý, jo?
    Vidíš, je to o prioritách. Když ti to nevadí natolik, aby ses obtěžovala kvůli tomu něco dělat, tak proč si stěžuješ? Z principu?

    superkarma: 0 31.07.2008, 18:57:51
  15. avatar
    [196] *Kotě* [*]

    a....: on když má někdo vlastní hospodářství, tak mu zbývá nějaký čas?
    Já mám teda rodiče zemědělce a kdyby bývali zemědělci i v době, kdy jsem byla malá, tak si se mnou celé dětství nikdo nehrál

    superkarma: 0 31.07.2008, 18:56:47
  16. avatar
    [195] Vivian [*]

    *Kotě*: s tříletým se imho cestuje autobusem trošku líp než s devítiměsíčním... Ale já bych nezasvětila svůj volný čas shánění ovoce, ani kdybych dítě neměla. Jak už jsem napsala, když nemají pěkný jedno, vezmu si jiný...

    superkarma: 0 31.07.2008, 18:56:15
  17. avatar
    [194] Vivian [*]

    *Kotě*: to si teda fakt místo švestek koupím radši hrušky, než abych se s kočárem harcovala přes půl Prahy Když mají hnusný jedno ovoce, koupím si jiný, který mají zrovna dobrý.

    superkarma: 0 31.07.2008, 18:53:26
  18. [193] a.... [*]

    Meander: To je přece jasný, kdo je lepší Matka. Nejlepší Matky se přece stěhují na venkov, kde své děti krmí výhradně produkty ze svého hospodářství, čas, který jim zbývá věnují hraní si s dětmi, následně domácímu učení.

    superkarma: 0 31.07.2008, 18:53:03
  19. avatar
    [192] *Kotě* [*]

    barasv: panebože, to je zas logika
    Takže protože bez laboratorního rozboru nepoznám, co je zdravé, nemá cenu se snažit. A protože nakupuji v bioobchodech, nevěnuju se svému dítěti a nehraju si s ním.

    Má cenu vůbec na toto reagovat?

    superkarma: 0 31.07.2008, 18:46:01
  20. avatar
    [191] Meander [*]

    Hahaha, tady se to zvrtává v dokazování, kdo je lepší Matka
    A paranoia je, jak tak koukám, v myslích našich spoluobčanů jako doma.

    superkarma: 0 31.07.2008, 18:44:58
  21. avatar
    [190] barasv [*]

    *Kotě* : jen by mě ještě zajímalo, jak poznáš, že jíte opravdu zdravě...Podle etiket na výrobcích? Já si nedělám iluze, že to, co se jako zdravé propaguje, nutně zdravé je. Občas sleduju testy nějakých výrobků a nestačím se divit, co najdou kolikrát v těch nejdražších potravinách za svinstva...
    Než vyhledávat bioobchody a zabíjet tím volný čas, to se raději svým dětem věnuju a hraju si s nimi. A zeleninu nakoupím v Hypernově nebo u stánku...

    superkarma: 0 31.07.2008, 18:43:31
  22. [189] a.... [*]

    Já jsem s dnešními možnosti nákupu potravin velmi spokojená. Mám v živé paměti doby před dvaceti lety a dokážu si vážit toho, že všechno z potravin, co potřebuju, nakoupím v jednom obchodě. Kdyby tahle možnost nebyla, famílie by mi pomřela hlady
    *Kotě*: Právě jsem se vrátila z krátké dovolené na severní Moravě, ještě stále tam existuje síť obchodů "smíšné zboží". Neodvážila jsem se vstoupit.

    superkarma: 0 31.07.2008, 18:43:22
  23. avatar
    [188] *Kotě* [*]

    barasv: tak třeba u toho ovoce a zeleniny jsou pro mě důležitá kritéria v pořadi čerstvé-chutné-bio. Ony se teda většinou ty první dvě rovnají tomu poslednímu, ale pokud nemám čas jít do biokrámku, tak u Vietnamců zaručeně na nic shnilého ani nedobrého nenarazím.

    superkarma: 0 31.07.2008, 18:40:09
  24. avatar
    [187] *Kotě* [*]

    barasv: jak pravily Meander a Ťapina - máme v ulici dvě vietnamské ovo-zeleniny a mají vynikající zboží. Takže pokud potřebuji doplnit čerstvé, nakupuji opravdu tam.

    superkarma: 0 31.07.2008, 18:38:45
  25. avatar
    [186] barasv [*]

    Meander, Ťapina: nemám nic proti zelenině od Vietnamců, taky ji tam nakupuju, jenže asi není jaksi BIO, jak tady některé propagují...

    superkarma: 0 31.07.2008, 18:38:41
  26. avatar
    [185] *Kotě* [*]

    barasv: JSEM zaměstnaná matka od dětí a představ si, ten čas fakt mám.

    A myslím, že je to o prioritách - pro mě je důležité, co a jak doma jíme, zejména pak co jí moje dítě. Proto si radši zajdu, resp. teda zajedu, protože MHD po Praze je cestování otázkou chvilky. Pokud to pro někoho důležité není, ať si nakupuje v Albertu.

    superkarma: 0 31.07.2008, 18:37:45
  27. avatar
    [184] Meander [*]

    barasv: Vietnamci prodávají zeleninu prvotřídní

    superkarma: 0 31.07.2008, 18:36:58
  28. avatar
    [183] Ťapina [*]

    barasv: A proč ne u Vietnamců? Ovoce a zeleninu mají luxusní.

    superkarma: 0 31.07.2008, 18:36:15
  29. avatar
    [182] *Kotě* [*]

    Ťapina: teď jsme byli na dovolené v Adršpachu - vzpomínám si, jak jsem v Polici nad Metují bezradně bloudila v Penny, jediném to jejich větším obchodě, a hledala jakýkoliv špekáček, který by obsahoval maso

    superkarma: 0 31.07.2008, 18:35:54
  30. avatar
    [181] barasv [*]

    *Kotě*: teda nic proti, ale osobně bych taky dělala něco užitečnějšího, než jezdila po celé Praze a hledala bio-obchody - zvlášť když o vysoké kvalitě biovýrobků nejsem zrovna příliš přesvědčená... Je pravda, že je v Praze velký výběr, ale taky je dost časově náročné jezdit z jednoho konce na druhý - tam pro maso, tam pro jogurty, jinam pro pečivo...To si opravdu zaměstnaná matka od dětí nemůže dovolit a často jí nezbývá než nakoupit v tom jednom dvou obchodech či obchoďácích, co má tak nějak po ruce, aby ještě vůbec stihla uvařit večeři... A kupovat biozeleninu jednou týdně? Ta přece musí být čerstvá, jinak si ji můžeš koupit rovnou u Vietnamců...

    superkarma: 0 31.07.2008, 18:34:45

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme