Bulvár

Budou platit i novorozenci v inkubátorech?


Poplatek za pobyt v nemocnici se vztahuje na všechny bez rozdílu. Takové je stanovisko ministerstva zdravotnictví.
Tato zpráva z dnešním tisku mě nemohla nechat klidnou.
Když si vzpomenu na svá nedonošená dvojčátka, která jsem bezmála tři měsíce piplala, než jsem si je s vahou dvou a půl kilogramů mohla odvézt domů, je mi dnešních podobně postižených matek a jejich dětí upřímně líto. Dočetla jsem se, že pětiměsíční pobyt jednoho novorozence a jeho matky vyjde zhruba na 18 000 Kč. U dvojčat to tedy vychází na 27 000 Kč. Slušná sumička, když si představíte, že v rodině vydělává jen otec. A co když je matka samoživitelka? Ani to přece není žádnou výjimkou?

Pak že stát podporuje porodnost! Pěkně děkuji za takovou podporu. Jsem ráda, že už jsem ve věku, kdy to nemusím řešit.

Ale člověk si nevybere. Zase se blíží stáří, nemoci a obava z toho, jestli si nějaký pobyt v nemocnici budu  moci vůbec dovolit.

Co si o tom myslíte, milé ženy-in?
Je správné, že budou platit všichni bez rozdílu?
Ovlivní reforma zdravotnictví porodnost v Čechách?
Měla byste pro ministra zdravotnictví nějaký návrh?
   
17.10.2007 - Společnost - autor: Dana Svobodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [127] rek11 [*]

    spetulka: jinak to je 5krat 120-tedy pokud tam jses regulerni dobu-nevim kde jsi vzala 6krat 60

    superkarma: 0 18.10.2007, 08:46:54
  2. avatar
    [126] rek11 [*]

    Suzanne: mě nevadí,že se skládám na nemocné, mě vadí,že i když se skládám,musím pak platit za novorozeně S ostatními poplatky sohlasím a podle mě by měly byt odečitatelne z najmu....jestlize tedy platim nekde,tak proc to mam platit dvak
    rat?

    superkarma: 0 18.10.2007, 08:40:48
  3. avatar
    [125] rek11 [*]

    Vivian: no jo,ale kdysz tam lezu porodit,tak co tam chteji regulovat?porodnost?

    superkarma: 0 18.10.2007, 08:38:20
  4. avatar
    [124] Linde [*]

    v mém okolí jsou důchodci, kteří si do nemocnice fakt jezdí "na přilepšenou". Beru, že člověk tam něco projí, propije, zašpiní...
    I rodičky bych ještě chápala-těch prostěradel a prádla po porodu, to není jen tak. Ale ty miminka?
    Většina matek kojí,oblečky, pleny a pomůcky stejně musejí mít svoje.Jasně, že nonstop intenzívní péče na novorozeneckém stojí spoustu peněz, ale ASPONˇ toto mohlo být pokryto z toho pojištění.
    Ale budiž, nějak to dopadne.
    Vivian: plně souhlasím, strava je tam poživatelná a za 60Kč doma celodenní jídlo neuděláš a samo se ti pod nos nepřinese a nádobí samo neumeje.

    superkarma: 0 18.10.2007, 08:07:22
  5. [123] gentiana [*]

    No, myslím, že problé, je jinde, než v šedesáti korunách denně - ty se fakt prožerou a protopí a proprostěradlujou mnohonásobně. Konec konců, krmení není zdravotní péče.
    Problém je jinde, a to, že systém je v pérdeli. Například, při zlomenině krčku platí pojišťovna tři šrouby na sešroubování. U dědků a babek s řídkýma kostima je jich potřeba v 95% případů tak pět, ale dávají se tři, protože pojišťovna platí tři a dědek nemůže říct Né, si ty dva koupim, protože máme demogracii, fšichni stejný práva, všichni jenom to, co je na pokladnu. Takže dědka sešroubujou a protože by bylo potřeba šroubů pět, tak se ty tři vyrvou, protože pořádně nedrží a operuje se znova - znovu anesteziolog, ortoped, přidržháky, sálová..... a další šrouby, na pojišťovnu. Asi že dvě operace jsou levnější než jedna.
    No a pak dědek leží, jídlo po něm hodí, niokoho nezajímá, že nemá zuby a rohlík neukouše a má parkinsona a rohlík neulomí, tak dědek chcípne hlady, třeba. Nebo chcípne na uleženost, protože rehabilitační pracovník přijde, dědek řekne Né, se mi nechce, mám zaražený prdy a bolí mě záda. Rehabilitační si udělá puntík za odpracovanou hodinu a jde na kafe. Takže dědek leží, atrofuje, pak je uložen na LDNku, to všecko furt platí pojišťovna.... LDNka je někde padesát kiláků v lesích, takže babka se za dědkem nedostane, nemajíc řidičáku, dědek chípne smutky, babka chcípne smutky po dědkovi, takže stát ušetří, protože těm šmejdům nemusí platit důchod.
    Jak pěkné a bohužel reálné.
    Když si lid budou must občas za něco zaplatit, tak budou řvát, že to nefunguje nebo že na to personál zvysoka sere, přestože si platěj.

    superkarma: 0 18.10.2007, 00:07:31
  6. avatar
    [122] Vivian [*]

    Suzanne: jenže někteří jedinci mají snahu si to "vybrat" , a tak lezou k doktorům s každou ptákovinou a "dyť si to platím, tak co bych nešel"...

    superkarma: 0 17.10.2007, 21:25:25
  7. avatar
    [121] Suzanne [*]

    rek11: jak píše spetulka, je to princip solidarity. Možná platím já na tvoji maminku, možná platíš ty na moji babičku, to se nikdo nedopátrá. My zdraví se prostě skládáme na nemocné dítě někoho jiného, což v pokročilé civilizaci chápu jako samozřejmost.

    superkarma: 0 17.10.2007, 21:16:28
  8. avatar
    [120] spetulka [*]

    rek11: peníze z tvýho zdravotního jdou na zdravotní péči , nikoli na ty "hotelové služby", jak to tu někdo definoval. To, že ty jsi svůj díl zatím nevyčerpala je věc druhá, ale prostě v rámci solidárního přístupu ke zdravotní péči platíš i pro lidi, kteří mají x operací, který jim zachránili život a prostě z jejich pojištění by fakt nebyly k zaplacení Já byla taky v nemocnici jednou a to před půl rokem v porodnici a vůbec by mi teda nevadilo, kdybych těch 6x60kč zaplatila. Je teda fakt, že těch 6x60kč za mládě už mi nepřijde stejně spravedlivých, ale i to bych zkousla

    superkarma: 0 17.10.2007, 20:49:32
  9. avatar
    [119] spetulka [*]

    Vivian: taky si myslím, že poplatek na pohotovosti je zejména kvůli lidem, kteří dojdou na pohotovost v neděli v devět večer s hláškou, že už týden mají 38st.teplotu a že teda neví, co jim je, ať je prohlídnou(toto fakt není výmysl, opravdu se to stalo)Pořád to beru tak, že pokud mi bude opravdu tak ouvej, že potřebuju na pohotovost, tak těch 90kč ráda zaplatím. Navíc pokud člověka z pohotovosti pošlou do nemocnice(čili vyhledal pohotovost"právem"), tak poplatek neplatí. Zaplatí až v nemocnici-a tam platí za stravu, teplo, světlo, možnost neomezeně se ráchat ve sprše,...a jiný vymoženosti, který doma taky zacvaká

    superkarma: 0 17.10.2007, 20:46:34
  10. avatar
    [118] Vivian [*]

    rek11: no TADY ti na takovou otázku asi těžko někdo odpoví. To se běž zeptat na ministerstvo, jak tam s těma penězma hospodaří, že pořád chyběj
    Nicméně já si myslím, že tyhle poplatky se vybírají spíš jako regulační, aby lidi nelezli na pohotovost nebo k doktorům s každou kravinou, aby se neplýtvalo léky nebo aby si lidi nechodili lehat do špitálu na zimu, aby ušetřili za topení, apod.

    superkarma: 0 17.10.2007, 19:54:08
  11. avatar
    [117] rek11 [*]

    Pořád mi nějak nikdo neodpověděl na otázku,kde jsou ty prachy co platime jako zdravotni Já v enmocnici byla dvakrat po porodu.Nejde o to,že bych za peci o dite nechtela zaplatit,jde o to,ze mam pocit,ze jsme do pojistovny uz narvali prachu dosta jeste je dotovat?!Zdravotnictvi je cerna dira na prachy a pak se divi,ze lidi prskaj..ja tedy ne Prskam taky

    superkarma: 0 17.10.2007, 19:10:24
  12. avatar
    [116] Meander [*]

    a....: Mně přijde, že se tváří docela spokojeně.

    superkarma: 0 17.10.2007, 17:44:06
  13. [114] a.... [*]

    Meander: Když ta tvoje kočka vypadá děsně submisivně a tváří se, jako kdyby jí právě utopili koťata.Připomíná mi mýho tuňtu černýho, na toho když křikneš BAF, tak zaleze pod gauč. To prostě nejsi ty. Tak se na nás nezlob a přej nám naše infantilní radosti

    superkarma: 0 17.10.2007, 17:22:50
  14. avatar
    [113] Suzanne [*]

    Ťapina: 101 - to jsi trefila kladívkem do hřebíčku Nejlepší je argument "asi jsi nikdy nebyla chudá" Dokud mám čas brouzdat v pracovní době po netu, nota bene mám vůbec kde brouzdat, tvrdím, že mám velké rezervy

    superkarma: 0 17.10.2007, 17:14:34
  15. avatar
    [112] Meander [*]

    Otvírá si tu na mě ústa jedna, co nemá vůbec žádnej ksicht, a jedna, co se veze s davem a má breberu. Dámy, že vám není stydno.

    superkarma: 0 17.10.2007, 17:07:14
  16. avatar
    [111] vininka [*]

    Vivian: ...spoustu koťátek...

    superkarma: 0 17.10.2007, 16:42:37
  17. [110] a.... [*]

    Manx: Mně se líbí tvoje kočka. Vypadá velmi ušlechtile a tajemně

    superkarma: 0 17.10.2007, 16:41:52
  18. [109] a.... [*]

    Ťapina: Nepřipadá ti překřížená s mývalem? Nevím ty jsi odborník. A ty uši rysa No, nikdo není dokonalý

    superkarma: 0 17.10.2007, 16:40:26

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [107] a.... [*]

    Vivian: Takže meander se nám mění před očima!!!!

    superkarma: 0 17.10.2007, 16:37:03
  2. avatar
    [106] Ťapina [*]

    Meander: Dyť je hezká, a že jí roste přední noha z krku, no co, nikdo nejsme dokonalej

    superkarma: 0 17.10.2007, 16:35:42
  3. avatar
    [104] Vivian [*]

    a....: ta kočka působí jako milé, mazlivé, nekonfliktní, laskavé a mírumilovné zviřátko, které chce mít spoustu koťátek...

    superkarma: 0 17.10.2007, 16:31:49
  4. [103] a.... [*]

    Meander: Jo je to moc hezký, ale tobě to nesluší neladí k tvé internetové osobnosti

    superkarma: 0 17.10.2007, 16:29:48
  5. avatar
    [102] Meander [*]

    a....: Tohle je logo CHS Meander*CZ. Jestli se ti nelíbí, není to můj problém. Holt nemáš vkus.

    superkarma: 0 17.10.2007, 16:26:08
  6. avatar
    [101] Ťapina [*]

    Ono to fakt není jen jídlo, ale veškerá péče, která je mimo péči zdravotnickou, tzn. mimo vyšetření, zákroky a léčiva. I ty lůžkoviny a ten úklid. Pro srovnání, den hosipitalizace zvířete ve veterinární nemocnici stojí +/- 500 Kč. A naprostá většina majitelů, kteří se dostanou do situace, že jejich zvíře to potřebuje, peníze seženou. Maminky si svých dětí cení míň?

    superkarma: 0 17.10.2007, 16:26:04
  7. [100] a.... [*]

    Ťapina: Copak? Ona si na té obludce nějak zakládá?

    superkarma: 0 17.10.2007, 16:25:48
  8. avatar
    [99] Ťapina [*]

    a....: Ta ti dá, počkej

    superkarma: 0 17.10.2007, 16:23:30
  9. avatar
    [98] Vivian [*]

    kominice: pokud je tady někdo tak chudý, že nemá ani na jídlo, tak se může obrátit na sociální odbor na příslušném městském úřadě.

    superkarma: 0 17.10.2007, 16:18:36
  10. avatar
    [97] vininka [*]

    V porodnici jsem byla před 5 lety a svoje pleny jsem mít musela...Jinak nic...Za 2 měsíce vám napíšu, jestli se ve Vyškově v tomto směru udála nějaká změna

    superkarma: 0 17.10.2007, 16:15:54
  11. [96] a.... [*]

    Meander: Pročpak jsi ten svůj krásný meander vyměnila za tuhle příšerku???

    superkarma: 0 17.10.2007, 16:14:18
  12. avatar
    [95] Meander [*]

    Manx 89: No, mě už teď taky.

    superkarma: 0 17.10.2007, 16:09:03
  13. avatar
    [94] JanaVi [*]

    Vivian: to máš zbytečné, šetři energii na něco užitečnějšího. Ony ty děti, co se teď narodí těmhle šetrným maminkám, potom budou splácet ty dluhy. Je mi jasné, proč preference ČSSD stoupají. Jestli takhle přemýšlí většina....

    superkarma: 0 17.10.2007, 15:51:42
  14. avatar
    [93] kominice [*]

    Vivian: Evidentně nevíš co to je být bez peněz.Pro někoho je i 60kč dost. Když jsem viděla holku jak čeká co nechají dvě malé děti od večeře a potom to dojídala protože pro sebe neměla bylo mi do breku.Chodí do práce není to vyžírka ze socky.

    superkarma: 0 17.10.2007, 15:50:16
  15. avatar
    [91] Vivian [*]

    Manx: já bych chtěla vidět toho, kdo těch šedesát opravdu nemá Asi nějaká nadpřirozená bytost, co žije z vody nebo ze vzduchu.

    superkarma: 0 17.10.2007, 15:45:04
  16. avatar
    [88] Kuře [*]

    kominice: Doma tyhle jídla nevařím. Ale tvrdím, že se to jíst dá.
    A pokud jde o ty peníze, tak věřím tomu, že ti, co mají "holej zadek" to zvládnou, Hádat se budou ti, co to pro ně není problém. Zažila jsem chvíle, kdy si manžel musel přibrat ke své práci ještě noční brigádu, aby mohl zaplatit můj pobyt s dcerou v nemocnici. Přišel z práce, zašel do nemocnice, doma hodinku pospal a mazal na noční do pekárny. Ráno přejel do práce.... Jenom v neděli celý den spal. Nebalo to moc dobře, není to optimální řešení, ale nikoho z nás nenapadlo, že by to za nás někdo zaplatil.

    superkarma: 0 17.10.2007, 15:36:13
  17. avatar
    [87] Vivian [*]

    No on ten poplatek zjevně není za nic konkrétního, prostě je to paušální poplatek za pobyt v nemocnici A většina lidí na tom stejně ještě ušetří.

    superkarma: 0 17.10.2007, 15:33:47
  18. avatar
    [86] kominice [*]

    Majucha: Víš co?Kdyby řekli na rovinu: budete platit 60kč protože chybí prachy ,dobrá ale děti bych do toho netahala. A už vůbec bych se neoháněla stravou. Člověka naštve že tady chtěj poplatky za děcka ale na druhé straně si páni poslanci žijou jak prasata v žitě a projednávají si zvednutí platů.

    superkarma: 0 17.10.2007, 15:33:09
  19. avatar
    [85] Kuře [*]

    Pokud jde o nvorozence, tak pokud si mám donést plíny, kosmetiku a prádlo, tak za zapůjčení erární postýlky mi 60Kč připadá dost.

    superkarma: 0 17.10.2007, 15:31:04
  20. avatar
    [84] rek11 [*]

    Kuře: no prave,ja treba travila v porodnici o dva dny dele z toho jeden den byl nasledkem kvalitni pece jedne sestry nechapu proc bych za tohle treba mela platit.Malem jsem brecela,kdyz spolurodicka odchazela a ja tam kinklala nohama na posteli kvuli ty krave

    superkarma: 0 17.10.2007, 15:30:54
  21. avatar
    [83] kominice [*]

    Kuře: tak na rýži s kompotem vidím hodně.To je prostě sračka k nesežrání a jestli takhle vaříš doma tak se nedivím že jsi spokojená.
    Samozřejmě že zaplatí člověk za nemocné dítě ale co ti co na to opravdu nemají.Kamarádka zůstala se dvěma dětma sama ,rozvést ji nechtějí,manžílek je kdesi v luftě(vzal roha do ciziny) alimenty neplatí a ona si pořádně rozmyslí než vydá korunu. To je ta sviňárna. Ty co na to mají to překousnou ale odnášet to budou děcka těch co mají holej zadek

    superkarma: 0 17.10.2007, 15:29:22
  22. avatar
    [82] Kuře [*]

    rek11: Já reagoval na kominici (68). Moje děti pohotovost párkrát potřebovali, ovšem o kvalitě ošetření se v polovině případů dalo polemizovat. V jednom případě k nám nakonec přiběhla naše lékařka z domu, napravit péči pana doktora.

    superkarma: 0 17.10.2007, 15:28:18
  23. avatar
    [81] rek11 [*]

    Kuře: tady se píše o novorozencich a pobytech.Pohotovos je něci jiného.My na ní byly dvakrat-z toho jednou jsme dceri nemohli za boha vytahnout kliste,ktere mela za krkem presne v pateri-z toho jsem mela malem infarkt

    superkarma: 0 17.10.2007, 15:24:01
  24. avatar
    [79] Kuře [*]

    kominice: Podívej se, pokud je to skutečně zapotřebí, tak za své děti na pohotovosti v klidu zaplatím. Taky jsme ji potřebovali a rozhodně by mne nezastavilo to, že mám zaplatit. Ani v době, kdy jsme měli nárok na sociální poříspěvek.
    neříkám, že to je úplně OK, pokud jde o děti. Jinak, pokud je na tom dospělý tak, že musí do nemocnice, tak nic neplatí (aspoň tak si to pamatuju).
    A na sladké rýži s kompotem nevidím nic špatného, je to jedlé a pokud to někomu nevoní . Já zase nenávidím nudle sa mákem a nikdy bych si nedovolila nad tím ofrňovat v nemocnici.

    superkarma: 0 17.10.2007, 15:20:49
  25. avatar
    [78] OlgaMarie [*]

    Pavla_b: Jsi dobrá,protože teď to oželíš a právě proto,že ho platíš se tam nedostaneš.Tohle mě docela vyděsilo,ale pojišťovny asi zvednou pojistné.Jinak myslím,že v Japonsku,kdo jde do nemocnice,musí mít někoho,kdo se tam chodí o něj starat a nosí mu jídlo.

    superkarma: 0 17.10.2007, 15:17:00
  26. avatar
    [77] rek11 [*]

    Opravdu si myslim,ze tohle je antikocepcni politika statu...bohuzel pro bile

    superkarma: 0 17.10.2007, 15:16:51
  27. avatar
    [76] rek11 [*]

    Já už jen čekám,kdy zdaní porod... Dítě-novorozenec , ji prevazne od matky,v drtive vetsine to jde.Nemluve o to,ze treba me by zajimalo,kam mizi moje penize ze zdravotniho,nejen toho,co ma za me platit sta,ale toho ,co jsem si uz zaplatila.Protoze jak tak pocitam.Jeste litam po doktorech za "svoje" Hormony pojistovnu stoji 90kc a to uz si na ne doplacim ...nemocna prakticky nejsem,ani si to dovolit nemohu.Jinak se ptam,proc bych mela platit za novorozence?Jinak s priplatkm za luzko dospeleho souhlasim.

    superkarma: 0 17.10.2007, 15:15:43
  28. [75] Pavla_b [*]

    OlgaMarie: pojištění na pobyt v nemocnici si platím třeba já

    superkarma: 0 17.10.2007, 15:10:40
  29. avatar
    [74] alifie [*]

    kominice: Je to sice jen náhražka rýžového nákypu, ale je to jedlý a není to drahý. A mi v nemocnici takovéhle jednoduché jídlo stačilo - dokud mi nedonesli z domu mňamky, až pak mi to začalo připadat nepoživatelné. Zkrátka hlad je nejlepší kuchař.

    superkarma: 0 17.10.2007, 15:07:49
  30. avatar
    [73] OlgaMarie [*]

    Nevím,nevím,ale snad dostanu účet,kde bude rozpis,za co platím.A také už teď jsou pojištění na pobyt v nemocnici.Kdopak si ho platí?

    superkarma: 0 17.10.2007, 15:07:35

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme