Bulvár

Budete si přát?


„Budete si přát?“ Jako malá jsem tuto otázku ráda kladla svým plyšovým hračkám, když jsem si hrála na prodavačku. Toužila jsem stát za pultem a podávat zákazníkům požadované věci a brát si od nich peníze.
 
S přibývajícím věkem se můj vztah k povolání prodavačky změnil. Už osobně vím, co taková práce obnáší a že nikdy někdy není lehké s paní za pokladnou vyjít.

Tohle určitě neobléknete!
 
Nechci všechny házet do jednoho pytle. To určitě ne. Ale ve chvíli, kdy se mě v obchodě s oblečením hned při vstupu unuděná paní zeptá, co si budu přát, mám chuť okamžitě odejít. Nikdy jsem také neměla ráda „velmi cenné“ rady typu: „To vám to ale sluší.“ „Myslím, že byste si měla vzít větší velikost.“ V tu chvíli propadám zuřivosti a musím počítat do deseti, abych dotyčné paní něco jedovatého neodpověděla.
 
Zle začne být také, když mě hned na začátku prodavačka upozorní na fakt, že bude zanedlouho zavírat. Nesnaží se o taktnost a doslova mě míní svým tónem hlasu vyhodit z obchodu. Chápu to v případě, když přijdu na poslední chvíli. Ale když se podívám na hodinky a zjistím, že zanedlouho je až za patnáct minut, říkám si, proč takový přístup.

Přece vím, jaké to je, když čekáte na poslední vteřiny, než skončí pracovní doba. Je to úleva za dnem, který byl náročný, zamknout dveře. Ale nikdy se nesnažím kvůli svému pocitu svobody zkazit náladu druhým.

Nezapomenutelná scéna s toaletním papírem

Když mi bylo čtrnáct, rodiče si místo garáže v našem rodinném domku zařídili malý odchod s potravinami a já mohla díky tomu poznat povolání prodavačky z druhé strany. Můj vztah k tomuto povolání se začal rapidně měnit.

Velmi jsem prožívala okamžiky, když mým rodičům některý ze zákazníků vynadal a sprostých slov nešetřil. Proč? Většinou mu stačila maličkost k tomu, aby si vylil bezdůvodně vztek na cizí lidi. Na sídlišti, kde se každý znal minimálně od vidění, mi takové chování přišlo spíš hloupé.

Sama jsem si vyzkoušela povolání prodavačky během letních prázdnin. Asi do smrti si budu pamatovat okamžik, kdy jsem rodičům v obchodě pomáhala a jedné paní špatně spočítala cenu za toaletní papír. Asi o čtvrt hodiny přišla, tedy spíše přiběhla a seřvala mě, mé rodiče a skoro i zákazníka, který byl v prodejně jen nakupovat.

Vy nás okrádáte!

Postupně jsem začala nesnášet přístup některých lidí, kteří měli pocit, že prodavačka není nic jiného než služka. Viděla jsem průběh chování rodičů, kteří ze začátku byli ochotní udělat pro své sousedy první poslední a postupně zjišťovali, že všechny odepřené dovolené a dlouhé hodiny strávené v obchodě neměly téměř žádný smysl.

Po pár letech, kdy začínalo být tradicí, že minimálně jednou týdně někdo přišel jen s tím, aby rodičům řekl, že oproti hyper- a supermarketům mají velice drahé zboží, jsem byla ráda, že se nakonec rozhodli se soukromým podnikáním skoncovat.  

Možná i proto, že vím, jaké to je, když si člověk obchod „vypiplá“ doslova od plenek, nesnáším přístup: „je mi jedno, co zákazník chce, hlavně, ať už jdu domů“. Asi žádný z extrémů v chování není ten nejlepší, ale je to fajn pocit vejít do obchodu a odcházet z něj příjemně naladěna, jako byste se právě setkala s kamarádkou.

Dnešní téma
PRODAVAČKY

Jaké s nimi máte zkušenosti?
Co vám provedly?
Čím vás potěšily nebo překvapily?

Do kterého obchodu už nepůjdete?
Kam se vracíte ráda?
Je prodavačka vaše kamarádka?

A co páni prodavači?
Kdo je lepší za pultem - muž nebo žena?
S kým si lépe rozumíte?
Kdo lépe rozumí vašim požadavkům?

Pracujete jako
 prodavačka?
Jaké je to zaměstnání?
Jak se k vám chovají zákazníci?
Baví vás práce?
Co je nejobtížnější zvládnout?

Napište mi své zážitky zkušenosti s prodavačkami či zákazníky na adresu:
redakce@zena-in.cz

   
15.06.2006 - Společnost - autor: Iveta Šafránková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [74] lilian.machova [*]

    Rikina — #61 Za to bych fakt střílela. Tohle mi vážně leze na nervy a nechápu, proč se to ty prodavačky ještě nenaučily. Copak nemají žádnou sociální inteligenci? Pokud ne, tak by si o tom měli aspoň něco přečíst. Třeba tady.

    superkarma: 0 04.07.2014, 22:11:27
  2. avatar
    [73] lumpici [*]

    Vivian: Bohužel změnit to nejde, jsou to pravidla, která musíme my prodavači dodržovat. A i když jsem se jednou dost bránila proti tomuto pravidla, vysloužila jsem si akorát tak špatné pracovní hodnocení a urychlený přestup na jinou restauraci. A to jsem byla mooooc ráda, že jsem o práci nepřišla úplně. Bohužel jsem v situaci (rozvedená se 3 dětmi) kdy si práci moc vybírat nemůžu a musím být vděčná, že vůbec nějakou práci mám.
    Evka

    superkarma: 0 18.06.2006, 13:56:10
  3. avatar
    [72] Ťapina [*]

    Vivian: Hlavně by se ty popisy přístupu ke klientům měly trošku modifikovat podle toho, do jaké země firma jde prodávat. To jako bude mít pokladní všude povinnost "navázat oční kontakt", i když se to někde třeba považuje za extrémně nezdvořilé? To obtěžování "co si budete přát" a "už máte vybráno" mi zrovna u nás nezdvořilé přijde.

    superkarma: 0 18.06.2006, 10:10:58
  4. avatar
    [71] Vivian [*]

    lumpici: a kdo ten úžasnej "popis práce" vymýšlí, probůh? Zdá se mi, že ten, kdo vymýšlí tahle pravidla, snad v životě nebyl nakupovat, v každém případě nemá páru o tom, že tohle chování prodavačů leze většine zákazníků krkem... Já vím, že "ti dole" za to nemůžou a nedávám jim najevo, že mě serou , ale jak to změnit?

    superkarma: 0 18.06.2006, 10:02:59
  5. avatar
    [70] Meander [*]

    lumpici: Průser je, že se americká pravidla aplikují na nebohého českého zákazníka.

    superkarma: 0 17.06.2006, 17:27:27
  6. avatar
    [69] lumpici [*]

    Pracuji v restouraci McDonalďs, proto trochu chápu prodavačky, které hned při příchodu zákazníka uvítají dotazem "co si dáte". Protože přesně to samé musíme dělat také. Zákazník který se k nám přiblíží na dva metry už musí být pozdravený a musíme stát s naprosto vymátým obličejem a čekáme až si vybere a několikrát se ho zeptáme, jestli už si vybral, jestli mu můžeme pomoct s výběrem, co mu můžeme nabídnout. To aby prý viděl, že o něj máme zájem. Chápu že to spoustě lidí leze na nervy, ale snažte se taky pochopit ty prodavačky, že prostě některé věci mají v popisu práce (nemyslím tím bez rukavic plácnout nakrájený salám na ostatní nebo nepoužívat na saláty různé nabírací lžíce) a některé věci i když jsou jim proti mysli tak s tím nemůžou nic dělat a prostě jenom dodržují to co jim nařídí zaměstnavatel. A takových různých nařízení je v restauračním provozu spousta.
    Evka

    superkarma: 0 17.06.2006, 14:50:10
  7. avatar
    [68] Meander [*]

    Ťapina: Já ti nevím. A dneska - kámoška se vdává. Dva dny sháním šaty, nesehnala jsem nic. Vzala jsem si staré, přijedu k nevěstě domů a koukám, je v nich hodně viditelná díra. Jela jsem do jiného krámu, nesehnala nic. O.K., tak říkám, že akorát do kostela odvezu mého drahého s kamerou. Pic, kamera nefunguje... Asi se zabiju.

    superkarma: 0 17.06.2006, 14:18:24
  8. avatar
    [67] Ťapina [*]

    Meander: Kde na ty exoty furt chodíš?

    superkarma: 0 17.06.2006, 10:45:35
  9. avatar
    [66] Meander [*]

    Uáááááá! Včera jsem se utkala s babou od kabinek v Tesku. Zkrátila mi život o několik hodin! Příště použiju pěstní argumenty.

    superkarma: 0 17.06.2006, 09:23:10
  10. avatar
    [65] Ťapina [*]

    tabitka: Tak jsi přepdokládám nechala zboží na pásu a odešla.

    superkarma: 0 16.06.2006, 16:49:22
  11. avatar
    [63] zeva [*]

    Přesně tak, buď ty postupy vymyslel a prosazuje někdo, kdo absolutně nemá páru o prodejní strategii, anebo se postupy dostaly k prodavačkám značně zdeformovné. Já se do obchodů chodím převážně koukat a když se mi něco líbí, tak to koupím. Nedělám si předem plán co jdu koupit. Ale pamatuji si ve kterých obchodech mi lezou bez vyzvání do kabinky, nebo po mě skočí hned u vchodu a těm se opravdu obloukem vyhýbám.

    superkarma: 0 15.06.2006, 18:28:04
  12. avatar
    [62] Ťapina [*]

    Rikina: Ten postup vymyslel člověk, který věděl, o čem mluví, ale než se to dostalo ke konečnému článku - prodavačce, prošlo to přes několik mezistupňů v podobě vedoucích a podvedoucích, kteří to pochopili po svém, takže z pozornosti k zákazníkovi máš rázem pozornost takovou, že tě pomalu ani nepustí do dveří
    Tak to bejvá, a ten, kdo nejmíň ví, nejvíc prosazuje

    superkarma: 0 15.06.2006, 16:46:24
  13. [61] Rikina [*]

    Mialau: přesné postupy - a proč, sakra, když se to zjevně zákazníkům nelíbí? Nejvyšší čas postupy přehodnotit. To nemá žádnou logiku, vybafnout na zákazníka mezi dveřmi, co si přeje. Něco patrně ano, jinak by tam nelezl, a přesnou představu má jeden ze sta. Ostatní by se rádi napřed rozhlídli. Osobně odpovídám, že už nic, ootčím se a mizím.

    1. na komentář reaguje lilian.machova — #74
    superkarma: 0 15.06.2006, 16:43:16
  14. avatar
    [59] femme [*]

    dneska jsem si chtěla koupit v obchodě dobře vypadající vlašák už jsem měla nakročeno, ale pak jsem zahlídla, jak paní prodavačka svým prstem přendavala zbytek jiného salátu do nově přinesené misky a chuť mě hned přešla

    superkarma: 0 15.06.2006, 15:25:39
  15. avatar
    [58] Velvet [*]

    Alenka0010: ano, to by prodavačky mít měly a ve větších obchodech taky mají, ale v naší vesnické Jednotě jsem ještě rukavice koutkem oka nezahlédla.

    superkarma: 0 15.06.2006, 15:10:24
  16. avatar
    [56] Alenka0010 [*]

    Velvet: ale to nesmí, dnes už musí mít rukavice.

    superkarma: 0 15.06.2006, 14:52:29
  17. [55] Sasa [*]

    ____________-

    superkarma: 0 15.06.2006, 14:22:29
  18. avatar
    [54] Velvet [*]

    Nesnáším prodavačky, které při krájení uzenin si každý ukrojený plátek nechají padnout na dlaň a pak ho pečlivě připlácnou na hromádku

    superkarma: 0 15.06.2006, 14:12:10
  19. [53] Mialau [*]

    zeva: Jde o to, že "prodavačky"(bohužel jsem tuhle bohulibou činnost dělala a to dost dlouho a mrzí mě, že se např. pani co váží uherák v masně a někdo ve specializovaných prodejnách hážou do jednoho pytle "prodavaček")právě v těch "lepších" obchodech jsou pod strašnym tlakem a právě se ihned při vstupu zákazníka musí ptát co si přeje a tlemit se na něj jak tele na nový vrata atd. atd. - jsou naprosto přesný postupy, který musíš dodržovat. Chodí na to i taková kontrola-falešnej zákazník-mystery shopping- a ten tě kontroluje jestli ten postup prodejního procesu dodržuješ a když ne, tak nejsou prémie, nebo můžeš i letět..... takže asi tak... bohužel tohle způsobuje i to, že je spousta prodavaček zprudlejch a unavenejch,protože jsou v permanentnim stresu.Tak kupříkladu mně kontrolovali kolikrát jsem se na zákazníka během obsluhy usmála, tak jsem vždycky odvětila, že se budu usmívat až se mi to bude zdát vhodný k situaci, protože to bych třeba u rozčílenýho zákazníka taky mohla po úsměvu dostat přes držku!!!! Nic naplat, naštěstí už jsem odtamtud vypadla.

    superkarma: 0 15.06.2006, 13:57:32
  20. avatar
    [52] zeva [*]

    damanka: Tak to mi mluvíš z duše, to je nehorázný nešvar některých "prodavaček", které lezou bez dovolení do kabinky a - ukažte jak Vám to sedí , nevím kde berou tu drzost. Takže v těchto případech rychle bez nákupu odcházím a příšte už do obchodu nejdu. Také mi vadí s samoobslužném obchodě hned při vstupu - máte přání ?? Některé prodavačky by se měly opravdu zamyslet, aby zbytečně zákazníky neodháněly.

    superkarma: 0 15.06.2006, 13:43:58
  21. avatar
    [50] Meander [*]

    Bóbika: Protože po mně divné koukají A pořád na mě mluví A pohybují se směrem ke mně

    superkarma: 0 15.06.2006, 12:47:32
  22. avatar
    [48] Asdareel [*]

    Jsem zastáncem malých soukromých obchůdků a jsem ochoten, abych je podpořil, něco slevit z požadavku na sortiment a zamhouřit oči i nad vyšší cenou. Ale to, co absolutně nesnáším, když se majitelé chovají povýšeně, arogantně nebo nadmíru bodře a familiárně. Jednou jsem zákazník a vyžaduji, aby se to promítlo do způsobu, jakým se mnou obchodník jedná.

    superkarma: 0 15.06.2006, 12:13:51
  23. avatar
    [46] Ťapina [*]

    Vivian: Když ono je to těžký, pana ochranku ve většině případů sleduje kamerou ještě zas nějaký überboss, takže on musí hlídat tak, aby bylo i na monitoru vidět, že hlídá To je jako v Delvitě, kde jsem byla pár dní na pokladně. Když přišel někdo s více lahvemi ve vozíku, musela jsem vstát, řádně se naklonit, aby to bylo znatelné na kameru, a počítat prstem

    superkarma: 0 15.06.2006, 11:53:55
  24. avatar
    [45] Vivian [*]

    Amélie: taky nevlezu do obchodu, kde nikdo není Nesnáším to, protože tam jsou dvě nudící se prodavačky a obvykle ještě nějaký pan "ochranka" a jakmile tam vejdeš, tak se na tebe upřou tři páry očí a upřeně sledují každý tvůj pohyb... Já jsem nejradši, když si mě nikdo nevšímá a můžu si v klidu prohlížet a vybírat. Když jsem pod bedlivým dozorem několika lidí, tak prostě ten klid nemám. Oni se většinou neumějí chovat taktně, pan "ochranka" jde dva metry za tebou a dívá se ti pod ruce, jestli něco nekradeš...

    superkarma: 0 15.06.2006, 11:50:13
  25. avatar
    [44] Meander [*]

    Amélie: To mi taky vadí. V jednom takovém krámě mi prodavačka dokoce lezla do kabinky.

    superkarma: 0 15.06.2006, 11:37:05

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [43] Amélie [*]

    Nemám ráda podezřívavé pohledy prodavaček (typické pro dražší obchody). Nemám ráda, když mají všechno oblečení tip ťop poskládané a když se na něco mrknu, tak to jde prodavačka po mě ihned opět složit .A nakonec - nevkročím do obchodu, pokud tam nikdo není (jen prodavačky) a měla bych být tudíž jediným zákazníkem. Nevím proč, ale vadí mi to.

    superkarma: 0 15.06.2006, 11:29:59
  2. avatar
    [41] Kelly [*]

    Ťapina: dostat zapocenou blůzu a ještě po někom jiném ... to bych ji ještě vážně pozvracela ... a pak odešla.
    Dnes je mi už úplně šumafuk, jestli si někdo o mně myslí, že jsem fajnovka. Radši fajnovka, než smradlavé prase. Kolikrát stojím u pokladny s pořádným odstupem od zákazníka přede mnou, jak se to nedá vydržet.
    Dneska lidi snad šetří na všem. Oni se snad ani nemyjí. Kolikrát mám pocit, že vůbec neví, co je mýdlo a voda, natož si přeprat prádlo. A když smrdí prodavač, který dělá vizitku danému obchodu, tak fakt nechápu. Jako šéf bych takového hnala zpět domů se umýt.
    A dost ... už je mi blivno ...

    Meander: ... a proooooč???

    superkarma: 0 15.06.2006, 11:12:10
  3. avatar
    [39] Meander [*]

    Já se prodavaček bojím

    superkarma: 0 15.06.2006, 10:58:03
  4. avatar
    [38] Ťapina [*]

    Aja: Nevím, já si každýho dědka nepamatuju, když tam přijdu jednou za pět let

    superkarma: 0 15.06.2006, 10:49:25
  5. avatar
    [37] Aja [*]

    Ťapina: To je ten dědek, jak tak strašně smrdí? Na Maliňáku?

    superkarma: 0 15.06.2006, 10:46:27
  6. avatar
    [36] Sirikit [*]

    Jako čerstvá absolventka školy jsem byla v roce 1969 poslána na půlroční stáž do Bruselu. Zvyklá na móresy prodavaček našich socialistických obchodů, byla jsem docela vykulená z toho, jak to chodí "na západě". Hned druhý den jsem si potřebovala koupit zimní botky, neb bylo kolem 20. listopadu a na moji pidinožku jsem u nás žádné nesehnala (..zeptejte se příští měsíc... ). Tak jsem zašla do nejbližšího obchodu s obuví a zeptala se, zda mají kozačky č. 35 nebo 36. Prodavačka přikývla, požádala mě, ať se posadím a počkám chvíli. V domnění, že jde hledat někam dozadu, jsem se usadila a pak se začaly dít věci. Přiběhly dvě prodavačky, každá s náručím krabic, a začaly je pokládat vedle mé židle. Odběhly a vrátily se znovu s krabicemi. Takhle asi čtyřikrát. Už jsem z toho byla nervózní, vůbec jsem netušila, co se bude dít. Když se po mé pravé i levé straně navršily dostatečně vysoké pyramidy krabic s botičkami, paní prodavačka sejmula tu nahoře, otevřela a požádala, až si botku vyzkouším. Tak jsem začala zkoušet. Ten výběr mi bral dech, kdo si nepamatuje, jak prázdné byly kdysi naše obchody, nepochopí. Ale já najednou měla na výběr alespoň třicet párů kozaček, jedny hezčí než druhé a cenově se tak moc nelišily. To bylo dilema, teď které vybrat. Připadala jsem si jak Alenka v říši divů. Prodavačka byla velmi milá, trpělivá, až mi bylo trapně. Byla jsem zvyklá spíš na tehdejší - NEMÁME ! Nakonec jsem si přece jedny vybrala, krásné černé z měkoučké kůže a při placení jsem k nim dostala ještě krém zadarmo. Ani nevím, jak jsem se dostala z obchodu. Když jsem to potom po návratu domů vyprávěla, tak mi skorem nikdo nevěřil. A botky dosloužily až po deseti letech, byly skvělé.

    superkarma: 0 15.06.2006, 10:46:03
  7. avatar
    [35] závislá na čokoládě [*]

    Pracovala jsem nějakou dobu jako prodavačka a již nikdy více .Nejhorší je smradlavá prodavačka, to je někdy na .Když jsou prodavačky hnusný, odcházím a ať mi vlezou na záda.

    superkarma: 0 15.06.2006, 10:36:15
  8. avatar
    [33] ad.astra [*]

    Měla jsem vlastní prodejnu - maso, uzeniny, potraviny. Byla jsem tam ve svém živlu, i když z počátku, co jsem otevřela, měla jsem strach, zda to zvládnu. Byla to klasická pultovka, potom rozšířený prodej potravin samoobslužně. Na každého jsem se snažila být milá, hodně jsem si i se zákaznicema pokecala, někdy byla i sranda. Ještě ted dávám občas k dobru, co se parkrát stalo u několika zákaznic. Přišla do obchodu, a že neví, co udělat k obědu, tak jsem podávala různé návrhy - a výsledek? Tak mi prosím zabalete 10 deka krájenýho gothaje
    Taky se našlo pár jedovatých jedinců, jedna mě fakt dostala, procházela se po prodejně, nakoupila, chválila, jak je to čisté apd. Při placení mě seřvala, že rohlíky mají v delvitě levnější, tak jsem ji odvětila, že to je možné, ale že tam berou větší množství, tak mají asi velkou slevu. Mezi dveřmi si odplivla
    jedna zákanice pravidelně každé pondělí podupávala před otevřením u dveří a vždy chtěla 1/2 kila mleté. V pondělí ráno občas maso ještě ani nedovezli, natož, aby bylo naporcované a připravené a udělaná mletá...nepochopila nikdy, ač jsem ji to několikrát slušně vysvětlila, a že to není moje chyba, že stačí, aby přišla za hodinku...asi ji už taky došla trpělivost, seřvala mě na tři doby, tak jsem ji slušně poslala do Delvity, že tam mají z pátku mletou určitě No a o zlodějích se ani nezmiňuji, to je kapitola sama pro sebe a že i postižený člověk na vozíku je pěkný poberta Kšeft už je zavřený, postavily mi za zadkem Hypernovu a začaly se stupňovat hlášky, že tam je to levnější, to mě kolikrát popadl takový běs, že bych ty zákazníky nejradší rovnou posílala do Hypky, jen co by otevřeli dveře - místo úslužného "co si přejete"

    superkarma: 0 15.06.2006, 10:18:41
  9. avatar
    [32] Ťapina [*]

    slonbidlo: To já zas radši za zadkem pána z ostrahy, než abych přišla k zamčené skříňce s kosmetikou a musela si někde říkat o to, aby mi něco ukázali. Nakupuju kosmetiku výhradně v DM, protože to je jediná samoobsluha i těch nejmenších a zároveň nejdražších serepetiček

    superkarma: 0 15.06.2006, 10:12:09
  10. avatar
    [31] Ťapina [*]

    Kelly: To je ovšem záležitost toho obchodu, jak často dovolí prodavačkám čistou uniformu. Jako brigádnice v Hypernově jsme dostávaly pořád dokola ty stejné košile a to ještě namátkou, pokaždé po někom jiném

    superkarma: 0 15.06.2006, 10:07:00
  11. avatar
    [29] Žábina [*]

    Sarir: a co ti na tom přijde nenormálního, myslím tu parfumerii? zatímco vybíráš může obsloužit někoho jinýho, zrovna většinou u výběru vůně si člověk dává na čas a proč by měl za tebou někdo stát a čekat např. 10 minut než si vše "očucháš"?

    superkarma: 0 15.06.2006, 09:55:07
  12. avatar
    [28] Aja [*]

    V těch garážových kšeftících se mi docela protáčí panenky Je tam docela draho a pultovky nemám ráda

    superkarma: 0 15.06.2006, 09:37:15
  13. avatar
    [27] Kelly [*]

    Sasa: ... a teď, při těch teplotách, to teprv začne. Upocený nepraný zápach silonových obleků a košil některých prodavačů/ček, či pokladních, hraničí s výdrží mého žaludku.

    superkarma: 0 15.06.2006, 09:37:08
  14. avatar
    [26] marcellina* [*]

    Aja: kez by

    superkarma: 0 15.06.2006, 09:35:07
  15. avatar
    [25] Aja [*]

    marcellina*: Hodinu? To sis ty nožky škubala tam?

    superkarma: 0 15.06.2006, 09:34:20
  16. avatar
    [23] paviocko [*]

    Je to povolání jako každý jiný a kdo ho dělat nechce, nemusí. Taky nesmím bejt otrávená na návštěvy svého šéfa, i když bych je občas nejradši nakopala ...
    Po škole jsem byla na brigádě v zelenině, klasická pultovka a bylo to super, náhodou mě to bavilo, ale byl to záhul na nohy.

    Mám super zkušenost z prodejny OP Prostějov, kde jsme s přítelem kupovali oblek. Prodavač byl skvělej, rozuměl tomu, věděl přesně co k čemu ladí atd. Akorát byl asi na kluky a tak mě strašně pobavilo, jak příteli lichotil, jak mu to pěkně sedí a v tom pase se to musí zabrat a že mu to nastehuje. Mohla jsem se umlátit smíchy, ale máme doma krásnej oblek a další sako a výborně mu to sedne.

    superkarma: 0 15.06.2006, 09:18:47
  17. [22] Sasa [*]

    Vdí mi páchnoucí prodavačka...jak v oblečení tak v potravinách! Prchám!

    superkarma: 0 15.06.2006, 09:14:21
  18. avatar
    [21] marcellina* [*]

    a muj cestvy zazitek v sobotu z Datartu, chtela jsem se podivat na damskej epilator, tak oslovim prodavacku, ta se nejdriv musela domluvit s kolegou, aby ji pujcil klicek od vitriny, pak vytahla strojek a dala mi ho do ruky. Rekla jsem ji, ze je hezkej ( ), ale ze ho chci zkusit do zasuvky. Podivala se na mne zoufalym vyrazem a rekla: Ale to budu muset do skladu . No holt tam musela, musela jeste rozbalit novej strojek a to jeste muze byt rada, ze ja jsem ten strojek moc chtela, (byl v akci za super cenu) a muj chlap se mohl kochat plazmovejma TV , jinak . Stravili jsme tam s ni hodinu a neco

    superkarma: 0 15.06.2006, 09:11:27
  19. avatar
    [20] marcellina* [*]

    ja jsem k prodavackam slusna a totez ocekavam ja od nich

    superkarma: 0 15.06.2006, 09:00:32
  20. avatar
    [19] Midsummer [*]

    Taky jsem chvilku prodávala - v drogerii, pultový prodej. Jednou jsem obsluhovala takovou stárnoucí megeru (jinak se to prostě nedá nazvat), váha asi 100 kilo, trvalá na palici utažená do kastrolu, potištěná polyesterová halena, odér typu několik dní nemyto, antiperspirant neznám. Udělala normální, ale velký nákup za několik stovek, současně se rozhodla, že se snad prvně v životě rozšoupne a vybrala si taky rtěnku - za celých 30,- Kč. Když jsem jí to sčítla, tak vytáhla peníze a začala na celý krám hulákat, že jsem jí rozhodně ZASE OKRADLA!!! Samozřejmě za ní ve frontě hromada dalších lidí. Po chvilce dohadování, se mi podařilo docílit toho, že baba přistoupila na to, že zboží bude znovu vyndavat z tašek na pult, a přepočítáme to. Vyšlo to - až na 30,- Kč. Baba řvala jak divá, že to věděla, že to říkala, a jsem jí okradla a okradla. Naštěstí mi to v té mojí makovici včas docvaklo, tak říkám: "A co ta rtěnka?!" A baba na to, že prý jaká rtěnka... že v taškách už nic nemá. Tak já na ní, že si jí dávala do kabely přes rameno. Moje jediné štěstí bylo, že toho si všimlo i pár dalších zákaznic za ní, protože baba jinak nebyla ochotná to přiznat.

    superkarma: 0 15.06.2006, 08:58:45
  21. [18] petrolejkaa [*]

    Jako vrchol chování prodavaček přidám dva příběhy (vlastně tři, abych se zastala těch co si to zaslouží).
    1) Moje korpulentní matka vlezla do obchodu s oblečením a prodavačka na ni od pultu zakřičela :"Pani, na vás tu nic nemáme."
    2) Neteř požádala prodavačku, aby jí ukázala svetr, který byl zavěšen po stropem. A reakce prodavačky ? "Svetr sundávat nebudu, protože vy vypadáte na to, že byste si ho stejně nekoupila."
    Dobrý ne ? Tak třetí příhoda.
    3)V pekárně nakupovala stará babka dva rohlíky. Už si ani nepamatuju s čím vším otravovala, ale výběr dvou rohlíků jí trval nejmíň pět minut. A prodavačka ? Se širokým úsměvěm běhala a vyměňovala, podle toho, co si babka zrovna vymyslela. Já už tam nadskakovala jak na pérku, ale neřekla jsem nic, protože musím uznat, že tahle prodavačka byla prostě profík.

    superkarma: 0 15.06.2006, 08:41:58
  22. avatar
    [17] Beruška1 [*]

    Mně nevadí, pokud se mě hned u dveří prodavačka zeptá, co si přeji. S úsměvem jí odvětím, že se nejdříve porozhlédnu. Ale vadí mi, když mě neustále sleduje, jak kdybych jí měla něco ukrást. To je mi nepříjemné a raději odejdu, aniž bych si cokoli pořádně prohlédla.

    superkarma: 0 15.06.2006, 08:36:03
  23. avatar
    [15] svetluszka [*]

    SENSITIVESKIN: ..copak pracovnicím v super a hyper. se taky říká prodavačky..?... ...Spíš vyskladňovačky... ...zkus jich někdy na něco zeptat....

    superkarma: 0 15.06.2006, 08:25:54
  24. avatar
    [14] alko [*]

    Žížala: Dcera jednou brigádničila ve fast foodu a tam taky nesměla zůstat stát nebo, nedej bože, si sednout i když zákazníci nebyli. Museli uklízet, utírat ap.

    superkarma: 0 15.06.2006, 08:21:39
  25. avatar
    [13] SENSITIVESKIN [*]

    Nesnáším neupravený prodavačky - což je pochopitelně v souvislosti s prostředím, kde prodávají. Např. prodavačku z PLUSU poznám na 50 km

    superkarma: 0 15.06.2006, 08:19:36
  26. avatar
    [12] Žížala [*]

    Já nechápu proč v anketě tolika lidem vadí, že se jich prodavačka hne dptá jestli něco chtějí . Od toho tam přece je. A když nechci její pomoc tak jí řeknu že se rozhlídnu sama a ona si mě už nevsímá.
    Kamarádka dělala pár dní v nějakém z těch pražských obchodů vy hypersuper, a byla na plech z toho, že museli pořád JAKO přerovnávat zboží nebo prostě NĚCO dělat - prostě pořád. Nesměla ani chvíli sedět, i když tam nikdo nebyl. To by mě asi jeblo.

    superkarma: 0 15.06.2006, 08:11:03
  27. avatar
    [8] Dášule [*]

    Dcera má při výšce 156 cm problém s nákupem vypasovaných kostýmků. Většinou mají pas tam, kde ona už boky, takže si mě bere sebou, abych jí řekla, jak to vypadá. Nemluvím jí do výběru asi od 13 let. Šli jsme kupovat kostým a věděly jsme přesně, co dcera chce. Klasický kostýmek do práce pro sekretářku ředitele při oficiálních návštěvách u obchodních partnerů. Po neúspěšném pátrání na mnoha místech jsme došly do jednoho obchodu a vysvětlily prodavačce, co chceme. Nabídla nám rozevlátý průhledný kostýmek -Slečno, tohle vám bude určitě slušet. Upozornila jsem prodavačku, že tohle není to co chceme. Následovaly dva šoky. Prohlášení prodavačky ve stylu no to víte, slečno, maminky mají poněkud konzervativní vkus a odpověď mojí dcery, která prodavačce řekla, že si myslí totéž, co já a "mami pojď, tady nenakupujem". Zírající prodavačka s otevřenými ústy vypadala dobře. Perfektně padnoucí kostým jsme koupily v italské prodejně. Vysvětlily jsme co chceme a prodavačka nám ukázala jeden kostým, se kterým jsme odešly.
    Jiný zážitek mám z Györu. Manža si zkoušel oblek, líbil se mu, ale pořád měl pocit, že je mu malý. Upozornila jsem jej, že do něj asi nebude nosit teplou mažestrovou košili. Nezávisle na mě /mluvila jsem česky/ přišla prodavačka, půjčila mu dámskou halenku k tomu určenou a než si to manža v kabince vyzkoušel, měla k obleku připravenu dobře ladící módní košili, kravatu a ponožky. Vzali jsme všechno.

    superkarma: 0 15.06.2006, 07:40:43
  28. avatar
    [5] svetluszka [*]

    ..je to v lidech, ne v tom, na ktetré straně pultu stojí....
    Mě poslední dobou max. vytáčí když jdu nakoupit a ty holky za pokladnama jsou tak úslužný a vlezlý ale na hlase jim je znát, jak jim to nejde přes pusu a nejrači by utekly.... .

    superkarma: 0 15.06.2006, 07:11:23
  29. avatar
    [4] Linde [*]

    Bridgetj: takový tam byly obden Ale už to znám i z druhé strany-kytky váže kdekdo a když jsem si vloni nechala vázat kytku, myslela jsem, že to koště za 200 Kč prodavačce z ruk vytrhnu a uvážu si to sama , navíc prodavačka byla držkatá, protože se jí nedařilo.

    superkarma: 0 15.06.2006, 07:00:56
  30. avatar
    [2] Linde [*]

    buď se prodavačky ptají, co chci, ještě nemám ani při vstupu dovřené dveře, nebo mám problém vůbec prodavačku vytrhnout z hovoru s její kolegyňkou. Jak kde a jak kdy. Brigádně jsem vázala kytky v květinářství a někteří zákazníci byli hodní, uctiví a pochválili výtvor, jiní dávali najevo nadřazenost a opovržení - oni jsou ti, co platí Sto lidí, sto povah

    superkarma: 0 15.06.2006, 06:43:29

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme