Bulvár

Budeme u lékaře platit?

Nedávná jednodenní stávka ambulantních lékařů, zejména praktiků, znovu otevřela diskusi o připlácení u lékaře. Zatímco část lidí si už připlácí, například za to, že nemusí čekat dlouhé hodiny v čekárně, další část by si připlácela ráda a nemálo je těch, kteří o něčem takovém nechtějí ani slyšet. Argumentují na první pohled logicky – platíme si už dost na zdravotním pojištění, někdy jsme za celý dosavadní život žádnou lékařskou péči nepotřebovali a najednou bychom si měli připlácet?

Jenže, celý problém je mnohem složitější a nejde v něm jen o dvacku nebo padesátikorunu z vaší peněženky. Na jedné straně stojí lékaři, volající po penězích, které jim dluží zdravotní pojišťovny - to je samozřejmě špatné a je neoddiskutovatelné, že na tyto peníze mají ordinace právo. Řekneme-li A, je třeba říci i B. A tím je stav celého zdravotnictví, který rozhodně není ideální. Nejde ani tak o kvalitu léčby, ale o způsob, jak tento resort vychází s penězi.  A k tomu patří i to, že součástí změn by mělo být zavedení přímých plateb u lékaře, o kterém polehoučku začíná uvažovat i sociální demokracie, která byla dosud dost vehementně proti.

Proč by tedy lidé měli připlácet? Proto, že zdravotnictví se dlouhodobě nedostává peněz. Asi vám zrovna tohle bude znít hrozně – ale jedním z důvodů nedostatku peněz je fakt, že lidé tu chodí k lékaři zbytečně často, rozhodně mnohem častěji než je zvykem třeba v Evropské unii.

Proč by nechodili, systém jim to umožňuje a tak se ledaskomu vyplatí třeba sedět celé dopoledne v čekárně jen proto, aby získal předpis na Paralen. A ušetřil tak pár korun, které by jinak lék stál, kdyby si ho koupil rovnou v lékárně. I kvůli těmto návštěvníkům ordinací musí lidé v čekárnách mnohdy strávit hodiny čekáním. Aby bylo jasné, rozhodně nejde o platby ve výši stovek korun, ale dejme tomu o dvacet, možná padesát korun. A možná by se mělo uvažovat i o tom, že by si pacienti přispívali na jídlo či hotelové služby v nemocnicích, protože jíst či používat ložní prádlo musí koneckonců i doma. Na Slovensku před časem právě v tomto duchu zavedli desetikorunový poplatek za každý recept na lék a osvědčilo se jim to. Výše doplatku by zkrátka měla být taková, aby zabránila zbytečným návštěvám a naopak nebyla pro nikoho neúnosná.  

Samozřejmě, zavedení přímých plateb by s sebou obnášelo i jasné stanovení toho, na koho by se nevztahovaly - jistě by nebylo v pořádku, chtít vysoké doplatky třeba od dlouhodobě nemocných nebo sociálně slabších lidí. Součástí změn by pak mělo být i jiné nastavení celého systému, který zatím ještě pořád příliš staví na nemocnicích, do nichž někdy posílá i lidi, které by bylo možné léčit ambulantně.

 Jak to s penězi u lékaře vidíte  vidíte vy?

   
17.10.2005 - Společnost - autor: Anna Příhodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [74] Suzanne [*]

    Enicka.H: sociálně slabší jsi i ve chvíli, kdy se ocitneš v neschopnosti kvůli těžkému úrazu a nejsi dědička milionů. Sociálně slabší jsi ve chvíli, kdy čekáš dítě a máš rizikové těhotenství. Sociálně slabší jsi i ve chvíli, kdy se ti narodí postižené dítě. Sociálně slabší jsi, když jsi na volné noze a dostaneš rakovinu (ani nemusíš kouřit a jíst černé buřty). Tak co, hrdinko, budeš hrdě vykřikovat, že si za to můžeš sama?

    superkarma: 0 18.10.2005, 22:26:55
  2. avatar
    [71] mutina [*]

    Nějak se ovšem zapomíná, proč chodí Češi k doktorovi častěji než jinde. Přivodila jsem si ústřel neboli lumbágo, bolest jako blbec. Obvoďák napíše doporučení, na základě kterého mi ortoped dá obstřik. A bodíky od pojišťovny mají oba. Copak ortoped sám bez držení nepozná, že mě bolí záda?

    superkarma: 0 17.10.2005, 20:27:44
  3. avatar
    [68] Suzanne [*]

    louže: Samozřejmě - tvoje poslední věta je správná podmínka, neplatila bys do kasy, ale přímo lékaři

    superkarma: 0 17.10.2005, 17:52:06
  4. avatar
    [67] Andula [*]

    Enicka.H: mezi sociálně slabé patří i někteří starší lidé, lidé vážně nemocní... fakt bych si netroufla říci, že si za to mohou sami...

    superkarma: 0 17.10.2005, 16:56:26
  5. avatar
    [65] Vivian [*]

    lilithheta, alifie: já myslím, že je dobře, že to automatické není. Když si spočítáš, kolik by stálo poslání přehledu všem lidem (z nichž velká část o ně ani nestojí) a kolik by vypracování přehledů pro ty statisíce pojištěnců zabralo času (že by na to třeba museli zaplatit extra člověka)... bylo by to další zbytečné vyhazování peněz (v řádu miliónů!!) .

    superkarma: 0 17.10.2005, 14:21:05
  6. avatar
    [64] lilithheta [*]

    Vivian: Jenže právě tohle by právě mělo být automatické. Pokud je to jenom na písemnou žádost, tak na to se jim vykváknu i já, která jsem jinak velkým zastáncem těhle výpisů.

    superkarma: 0 17.10.2005, 14:09:57
  7. avatar
    [63] lilithheta [*]

    Letemsvětem: To jsem nevěděla. Tak to budu dělat taky. Ale jak je vidět (já jsem toho případem) většina lidí o téhle možnosti neví a i tak by se na to plno lidí vykašlalo. Přitom si myslím, že když by tady byla tahle automatická kontrola (český národ je pasivní, proto jsem stejně pro to, aby to pojišťovny zasílaly automaticky lidem domů), tak by pojišťovny hodně ušetřily.

    superkarma: 0 17.10.2005, 14:07:26
  8. avatar
    [62] alifie [*]

    Vivian: Stopro souhlasim. Pojisteni by melo byt na to, aby mi pojistovna platila osetreni, ktera bych si sama nedokazala zaplatit.
    Taky me stve, ze pojistovna se muze rozhodnout neuzavrit s doktorem smlouvu. Pojistena jsem k certu ja, a mela bych snad mit narok vybrat si doktora. Tomu by pak pojistovna mela dat penize podle sveho sazebniku, ale ne, ze rekne, ze s timhle doktorem nebo s touhle nemocnici proste neuzavre smlouvu.

    superkarma: 0 17.10.2005, 13:46:58
  9. avatar
    [61] Vivian [*]

    Letemsvětem:
    Přehled plateb poskytnou na požádání všechny zdravotní pojišťovny, stačí si podat písemnou žádost.

    superkarma: 0 17.10.2005, 13:36:17
  10. avatar
    [58] Vivian [*]

    Souhlasím. Jak už jsem napsala pod článek o nemocném Kubíkovi, připadá mi strašné a naprosto nepřijatelné, že z veřejného pojištění jsou hrazeny všelijaké Paraleny a prášky na bolení hlavy, a když těžce nemocný potřebuje životně důležité léky nebo pomůcky, musí si je zaplatit sám nebo pořádat veřejné sbírky, protože na ně "nejsou peníze"

    Solidární zdravotní pojištění by mělo sloužit k hrazení skutečně důležitých výdajů na léčbu. V současnosti se bohužel vyhazují peníze za zbytečnosti

    Já osobně jsem ochotná si většinu nákladů uhradit, investici do vlastního zdraví nepovažuju za vyhozené peníze .
    Současně by ovšem bylo potřeba zgruntu změnit celý systém financování zdravotnictví

    superkarma: 0 17.10.2005, 13:14:10
  11. avatar
    [55] lilithheta [*]

    1. Zajímavé, na jednu stranu je každou chvíli v televizi reportáž, že nemáme přecházet chřipky apod. a k tomu vždycky lidi z ulice, jak říkají: "...já to přecházím, nemůžu si dovolit stonat ..., apod". Takže, když si plno lidí nemůže dovolit stonat, kdo to pořád vysedává u doktora v čekárně?

    2. Kdyby zdravotní pojišťovny každý rok zasílali svým pojištěncům výpis všech návštěv lékaře a lékařských úkonů, které za ten rok měli (klidně i místo toho nákladného časopisu, který VZP vydává), tak by rozhodně dost ušetřili. Je určitě hodně obvoďáků, co si píší úkony navíc na pacienty (např. moje obvodní MUDr).

    3. Připlácet si budu ráda, pokud u své doktorky nestrávím půl dne. A přístup personálu v nemocnici bude tomu odpovídat.

    superkarma: 0 17.10.2005, 12:48:04
  12. avatar
    [53] Andula [*]

    navia: hotelové služby by smaozřejmě musely mít limit, beroucí ohled i na sociální situaci pacienta.

    superkarma: 0 17.10.2005, 12:26:08
  13. [51] xenie [*]

    louže: no, myslím že by ubylo právě těch vykecávajících se důchodců, ne ? ti by asi 50 za každý pokec u doktora neplatili...

    superkarma: 0 17.10.2005, 12:09:56
  14. [50] louže [*]

    xenie:
    --, ale také našemu zdravotnictví nepomohou (ty poplatky viz. Slovensko)

    superkarma: 0 17.10.2005, 12:03:31
  15. [49] xenie [*]

    chrobi: díky za přesné info, je fakt že takové ceny asi nikoho nezruinují

    superkarma: 0 17.10.2005, 11:42:58
  16. avatar
    [47] šája [*]

    Gabi:

    superkarma: 0 17.10.2005, 11:21:05
  17. avatar
    [46] Gabi [*]

    Nezlobte se na mě, ale zdravotní pojištění by mělo být podstatné v případě, že potřebujeme něco závažného - operace s cenou ve statisících apod. Určitě nejde o návštěvy praktického lékaře s chřipkou. Také bych uvítala možnost, která zatím není - připlatit si za kvalitnější šicí materiál nebo třeba za lepší kloubní náhradu. V Čechách se nadstandardem rozumí hlavně jednolůžák s televizí a lepším jídlem, ale to jsou hotelové služby - opravdový zdravotnický nadstandard neexistuje. Vždycky šílím z toho, že se řeší, zda se bude platit za recept nebo za návštěvu lékaře - takové kraviny Vždyť je to jedno, potřeba je změnit celou koncepci zdravotnictví, absolutně překopat prohnilý a nepřehledný organizační systém na klinikách, změnit systém zdravotního pojištění.
    Já se přiznám, že ve svém okolí také neznám nikoho, kdo by zneužíval neschopenek nebo chodil k lékaři pro recept na Paralen (něco jiného jsou staří lidé, kteří berou návštěvu u lékaře jako zpověď a psychoterapii). My všichni "blbouni" si bereme místo neschopenky dovolenou nebo pracujeme z domova (pokud můžeme aspoň telefonovat) a pro nemocné děti sháníme hlídání. Ale pokud půjde o něco vážného, tak bych zase ráda vzorné lékařské služby a rozhodně nehodlám někomu podstrkovat "všimné".

    superkarma: 0 17.10.2005, 11:18:39
  18. avatar
    [45] navia [*]

    S těmi hotelovými službami v nemocnici taky nevím. Představte si starou paní, žijící od důchodu k důchodu, bydlící sama v garsonce. Musí na 14 dní do nemocnice. Doma musí zaplatit inkaso jako kdyby tam byla a strava, kterou jí naúčtují v nemocnici bude určitě dražší, než za kolik je schopná vyžít doma. Z čeho to zaplatí?

    superkarma: 0 17.10.2005, 11:12:19
  19. [44] Rikina [*]

    Dickie: "jak jim ten zákon poslanci napsali, tak pojišťovny jedou" - pochopitelně. Ale to je přesně to, co říkám, že se má změnit - zákony. Že tak, jak je to teď, je zbytečné na cokoli připlácet, protože to bych stejně tak mohla házet peníze do kanálu.

    superkarma: 0 17.10.2005, 11:08:07
  20. avatar
    [43] Markýza [*]

    Dickie: na "svého" poslance apeluju už sedmý rok a je mi to vcelku prd platné

    superkarma: 0 17.10.2005, 11:01:13
  21. avatar
    [42] Andula [*]

    yoda: nikdo přece nechce, aby si lidé platili samo injekce za sto tisíc. Právě ty by měly být vždy hrazené.

    superkarma: 0 17.10.2005, 11:00:56
  22. avatar
    [41] Křeček [*]

    Dickie: "apeluj na svého poslance"????? Myslíš, že to někomu nebo něčemu pomůže?

    superkarma: 0 17.10.2005, 10:59:20

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [40] Kayty [*]

    Já byla na neschopence loni, kdy mě po 14-ti denním přecházení chřipky bohužel dorazila tak, že jsem nebyla schopná vstát z postele a jít do práce (a obtěžovat v kanclu ostatní kašlem, rýmou ... což není moc ohleduplné). Za recept si klidně zaplatím, nechodím tam totiž pro každou blbinu
    A jelikož jsem alergik a částečně astmatik, tak bych se u lékaře za ošetření nedoplatila (min. 2-3x ročně kontrola a 1x za 3 roky přetestování) - a to doplácím spousty peněz jen na léky samotné.

    superkarma: 0 17.10.2005, 10:51:35
  2. avatar
    [39] Dickie [*]

    Rikina: pojišťovny mají na provoz ze zákona vyhrazený nějaký procento pojistného. A to stopro nepřekračujou - s tím, jak je Emmerová miluje, by tam při překročení o jedinou blbou korunu už dávno měly nucenou správu...

    Pokud snad mají "neúměrně drahý" provoz, apeluj na svého poslance, aby jim zákonem snížili podíl z pojistného určený na provoz.

    A všelijaký to placení bazénů, antikoncepce apod., to nejde z pojistného, ale z tzv. fondu prevence - do něj jdou peníze vybrané na penále, které (opět dle zákona) nelze směšovat s vybraným pojistným; penálůe je určeno právě na tenhle typ fondů.

    Čili opět - jak jim ten zákon poslanci napsali (resp. vláda napsala a poslanci tvůrčím způsobem vylepšili), tak pojišťovny jedou...

    superkarma: 0 17.10.2005, 10:50:49
  3. avatar
    [37] Křeček [*]

    šája: tak to jo

    superkarma: 0 17.10.2005, 10:41:35
  4. [36] Rikina [*]

    Celý systém potřebuje zásadní změnu, jinak se bude zdravotnictví dlouhodobě nedostávat peněz pořád. Dvacet nebo padesát korun u obvoďáka to nezachrání. Jediné, co z tohohle zní rozumně, je placení hotelových služeb v nemocnicích. To jsem pro. Jinak odmítám připlácet na něco, co už platím ve zdravotním pojištění, a ne málo. Druhá věc je, že i pojišťovny mají na tristním stavu zdravotnictví svůj podíl, tam by se dalo nepochybně ušetřit dost na věcech, které se zdravotnictvím vůbec nesouvisí. Provoz pojišťoven je neúměrně drahý, občas se o tom něco někde řekne, aby se někdo zviditelnil, ale nic se neřeší.

    superkarma: 0 17.10.2005, 10:40:42
  5. avatar
    [35] šája [*]

    Křeček: třeba by se to dalo řešit poštou - poslat to jako fakturu s platbou na účet ono když se chce, jde všechno...

    superkarma: 0 17.10.2005, 10:38:01
  6. avatar
    [34] Křeček [*]

    šája: obávám se, že to pozná až doktor, když je prohlídne a zjistí, že jim nic moc není.
    Já jsem občas doma s dcerou, přijdu okolo 1600,- za týden.

    superkarma: 0 17.10.2005, 10:36:12
  7. avatar
    [33] Křeček [*]

    šája: tyjo, to by se snížila návštěvnost u doktorů. Strávit pak celý dopoledne, ne li dýl, v té pojišťovně Ale to bych teda fakt nerada

    superkarma: 0 17.10.2005, 10:34:14
  8. avatar
    [32] šája [*]

    Křeček: jak ty lenochy poznáš? Mmch - jsem po viroze, kterou jsem přes víken zmákla doma sama. K doktorovi mě nikdo nedostane - už jen kvůli té žebrácké nemocenské. Můj muž za první tři dny nemoci dostal 127,- Kč

    superkarma: 0 17.10.2005, 10:33:51
  9. avatar
    [31] šája [*]

    Tenhle článek je dost zavádějící, plete si jablka a hrušky, už jen tím skokem od stávky praktických lékařů (že bych taky jako soukromník začala stávkovat, že mí někdo nezaplatil včas? to bych asi narazila, co? ) rovnou k přímým platbám v ordinacích.
    yoda:
    Zdravotní pojištění není totiž jen o návštěvách obvodního lékaře. Zdá se vám zbytečné platit zdravotní pojištění, když nemarodíte, hm. Nikomu nepřeju nic zlého, ale taková složitá operace po havárii, kterou nikdo nepředvídal, je zatraceně drahá. Léčba onkologických onemocnění taky není sranda. Taky máte pocit, že byste to zmákli zaplatit sami?
    A ještě jednu věc nakonec - pokud jde o přímé platby v ordinacích - líbila by se mi jiná věc: Zaplatit doktorovi za návštěvu třeba tisícovku, nechat si vystavit účtenkku a s tou se dostavit do pokladny zdravotní pojišťovny, kde mi ji proplatí. Doktor dostane své peníze včas a nebude muset stávkovat a já jako pacient mám ve výsledku vše hrazeno pojišťovnou.

    superkarma: 0 17.10.2005, 10:29:58
  10. avatar
    [29] Křeček [*]

    yoda: Platit na nemocné ANO - ale ne hypochondry a lenochy, kterým se nechce do práce

    superkarma: 0 17.10.2005, 10:17:47
  11. avatar
    [27] axikola [*]

    mam tri deti. jak se venku trochu ochladi, tak u nas zacne kolotoc nemoci. prvni dcera sla dnes poprve po nemoci do skoly, druha je vnrmocnici ze zapalem plic a treti do rana dostala teplotu 39. tento mesic jsem doplacela za leky kolem 600kc. jsem na materske a platit si jeste lekare? tak to uz by sme opravdu nezvladli.

    superkarma: 0 17.10.2005, 10:00:55
  12. avatar
    [26] svetluszka [*]

    navia: No, a já měla neschopenku po 5-ti letech v loni... ale zase skoro 9 měsíců, protože jsem byla na rizikovým těh. po IVF. A dost mě urážely telefonáty ze sociálky- volali co dva měsíce- jestli jsem ještě pořád těhotná....

    superkarma: 0 17.10.2005, 09:59:37
  13. avatar
    [25] navia [*]

    No tak já měla neschopenku nedávno. (Po dloooouhé době). Musela jsem na operaci. Neschopenku mi vystavili v nemocnici, ovšem po návratu domů, do tří dnů k obvodnímu. Na konci měsíce pro lístek na peníze k obvodnímu. Nikdy se na mě ani nepodíval, řekl, že bez zprávy od odborného lékaře stejně nemůže dělat nic a tam jsem měla jít až za dva měsíce po operaci - prý standartní postup. Tak jsem nakonec se nakonec telefonicky zeptala odborníka, zda jsem práceschopná a on bez toho, že by mě viděl, řekl, že ano, zašla jsem (opět) k obvodnímu, řekla, že chci ukončit neschopenku, a on bez toho, že by mě jakkoli prohlédl mi ukončil neschopenku (přesto, že na mě koukal jako na blba, pravděpodobně to ostatní natahují, jak jen to jde). Možná by mě na můj kontakt s obvodním lékařem stačil úředník s blokem neschopenek a ne lékař s šesti roky studia a několika atestacemi. Tož tak.

    superkarma: 0 17.10.2005, 09:53:55
  14. avatar
    [24] lumpici [*]

    Já jsem u dospělých taky pro to, aby si rozhodly, jestli chtějí srážet peníze z platu a pak mít návštěvu zdarma, nebo jestli si chtějí kažou návštěvu zaplatit zvlášť. Jenom nevím, jak by se to řešilo u dětí, jestli by měli návštěvy zdarma a hradil to nadále stát, nebo jestli i u nich platit. Stejně když jdu na očkování mimo očkovací kalendář, tak si vlastně navíc chráním zdraví, ale musím si i to že mi doktorka píchne injekci tak zaplatit. Tak to se mi nelíbí, chápu že si koupím očkování ze svého, ale proč platit za to, že mi to píchnou? Evka

    superkarma: 0 17.10.2005, 09:41:47
  15. avatar
    [23] Křeček [*]

    svetluszka: No jo, ale s tou soudností je to problém. Každej, kdo byl někdy u obvoďáka, by mohl vyprávět. Prostě nevyhazovala bych chudé dědečky od doktora, ale zase by si z čekárny nikdo neměl dělat společenskou událost.

    superkarma: 0 17.10.2005, 09:38:17
  16. avatar
    [22] svetluszka [*]

    Křeček: ...souhasím s tebou, ať si každej platí pojištění jak uzná za vhodný.
    Jenom nechápu, jak si může kdekdo myslet, že bude pořád jenom zdravej a vždycky si léčení zaplatí ze svýho. Nemoci nejsou jenom chřipky . Uznávám, že u nás stojí zdravotní pojištění za prd, ale je spousta nemocí, který ani kdyby ses rozkrájela ze svýho prostě nezaplatíš.
    Tohle celý je jenom o slušnosti a soudnosti....

    superkarma: 0 17.10.2005, 09:29:11
  17. avatar
    [21] Křeček [*]

    navia: Pro ukončení? Já teda měla neschopenku naposled v roce 2001, ale ukončovat jsem ji nemusela, dostala jsem ji rovnou na týden, že kdybych ji potřebovala prodloužit, tak mám přijít, jinak už nemusím.
    Sarir: přesně tak, já bych nechala na každém, jestli chce platit pojištění a pak mít "zadarmo" doktora, nebo jestli chce rovnou platit.

    superkarma: 0 17.10.2005, 09:06:04
  18. avatar
    [19] navia [*]

    No ono asi taky bude něco na tom, že "normální" zaměstnanec, když se mu udělá špatně, musí jít s horečkou k doktorovi nechat si vystavit neschopenku a pak si ji zas nechat ukončit. Kdyby zalezl do postele a koupil si Paralen, tak se vypotí, za dva dny mu bude dobře a ušetří 2 dopoledne u doktora.

    superkarma: 0 17.10.2005, 08:56:02
  19. avatar
    [18] Křeček [*]

    K praktickýmu doktorovi chodím v průměru jednou za dva roky, když už to nejde vyléčit doma.
    svetluszka: a moje babičky (75 a 83 let) by se k doktorovi nechaly leda odvézt v bezvědomí, dobrovolně tam nejdou.
    Souhlasím s barou79 a Kacenou1

    superkarma: 0 17.10.2005, 08:55:13
  20. avatar
    [17] Žábina [*]

    někdy nejdu k doktoru celý rok, až když už jak tady někdo psal, to nejde vyléčit doma a musí nastoupit ATB
    nesnáším plný čekárny, změnila jsem kvůli tomu i praktickou doktorku, která byla tak pomalá a vykecávala se s každým, že když bylo 5 lidí v čekárně, bylo to na celý dopoledne

    superkarma: 0 17.10.2005, 08:46:34
  21. avatar
    [16] svetluszka [*]

    bara79: Kačena1: Přeju vám holky, abyste až budete starý, byly jenom zdravý, a když už ne , tak aby za to mohl "někdo jinej" .
    A opatrně s koukáním do monitoru PC- poškozuje to prý zrak. ...taky si to pak může někdo naůčtovat...

    superkarma: 0 17.10.2005, 08:29:30
  22. avatar
    [14] Kačena1 [*]

    bara79: U mě jo, máš můj hlas ! Tohle mě taky vytáčí
    Máš cukrovku a dlabeš ostošest, žádná dieta? Ze svýho. Chlastáš? Zaplať.
    Ale pravda, nikdy bych si netroufla soudit kdo je vinen a kdo ne, velmi ošemetná záležitost.

    superkarma: 0 17.10.2005, 08:24:15
  23. avatar
    [13] svetluszka [*]

    bara79: 12 : ...nepřeháníš to trochu..?

    superkarma: 0 17.10.2005, 08:15:51
  24. [10] louže [*]

    Suzanne:
    Nevím kolik platíž zdravotní ty jako OSVČ (nedávno se to povinně najak zvedalo), ale zaměstnanci mají nějaká procenta z platu a ještě za ně platí zaměstnavatel, takže to rozhodně není malá částka, konkrétně já jsem za měsíc září zaplatila (i s platbou zaměstnavatele) 2 334,- a přitom jsem za celý rok (dle výpisu zdravotní pojišťovny) utratila - bylo za mě placeno v ordinacích 3.800,-. Takže pokud mám horečku a je mi blbě rozhodně do práce nepolezu a navíc by mě zajímalo, kde je ta černá díra kam ty prachy tečou!!! Pokud budu mít o ty dva tisíce vyšší částku měšsíčně na kontě tak si klidně budu u doktorů platit.

    superkarma: 0 17.10.2005, 07:57:20
  25. avatar
    [8] svetluszka [*]

    Suzanne: ...určitě máš pravdu, ale v marodění zaměstnanců hraje dost velkou roli motivace.... ...... když si vydělá v práci pár korun a za marodění má skoro stejně, proč by se honil s horečkou do práce. Když jedeš sama na sebe, máš víc co "ztratit" .
    A platit v ordinaci by se mělo.

    superkarma: 0 17.10.2005, 05:57:49
  26. avatar
    [7] Eva_CZ [*]

    Suzanne:

    superkarma: 0 17.10.2005, 01:32:11
  27. avatar
    [6] Suzanne [*]

    Eva_Fl: Věřím Od té doby, co jedu na vlastní triko, neměla jsem neschopenku. Je statisticky dokázáno, že zaměstnanci marodí víc než OSVČ, protože tělo ví, že může

    Nyotaimori: potěšnáskoště

    superkarma: 0 17.10.2005, 01:30:08
  28. avatar
    [5] Eva_CZ [*]

    Suzanne: ver mi, ze kdyby pojisteni nebylo povinne a ty bys vedela, ze vlezes k lekari a hezky to zacvakas, nebyla bys tak moc nemocna. Tady jsou i pojistky drahy jak a lidi si sveho zdravi sakra hledej.

    superkarma: 0 17.10.2005, 01:27:14
  29. avatar
    [3] Suzanne [*]

    Nyotaimori: Máš recht - tam byl vůbec problém NĚCO HLEDAT Ale že to byla i mrcha zlá, to jo

    superkarma: 0 17.10.2005, 01:19:25
  30. avatar
    [1] Suzanne [*]

    Souhlasím s tím, že někdo vyhledává lékaře kvůli prkotině, na to pak doplácejí ti, kteří ho skutečně potřebují.

    Jen nechápu, proč ještě není určený standard. Já prostě chci připlatit za to, že dostanu nadstandardní služby, za to, co pojišťovna nehradí. Je na tom něco k nechápání? Bývalá pí ministryně to každou větou odsuzovala, já skutečně nechápu proč!

    superkarma: 0 17.10.2005, 01:05:03

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme