Bulvár

Budeme platit za vstup do přírody?

O víkendu se mi dostalo do rukou vydání deníku Metro z pondělí 18. dubna. Na straně tři je otištěn článek s nadpisem Lidé jsou ochotni platit vstupné do lesa.

Průzkum, který si objednal Magistrát hl. m. Prahy, se týkal Kunratického lesa a obory Hvězda a jeho cílem bylo zjistit, zda lidé jsou ochotni podpořit údržbu příměstských lesů, tedy PLATIT za vstup do přírody.

Zhrozila jsem se toho nápadu a jeho případné realizace.

Za vstup do příměstských lesů by se mělo platit 10 Kč. Já jsem proti, proti jakékoliv částce, proti tomu, abychom si museli platit vstup do přírody, za to, že chceme relaxovat, projet se na kole jinde než na ulici, za to, že chci jet s kočárkem do zeleně a ne brázdit chodníky s troubícími auty a řinčícími tramvajemi...

Když se na to podívám podrobněji, co vůbec ten akt vybírání 10 Kč od každého, kdo bude chtít vstoupit do lesa, sebou ponese, tak:
* Někdo těch 10 Kč musí vybrat a vydat potvrzení
* Ten někdo musí pobírat mzdu
* Nebude přeci stát jen tak na čerstvém povětří, takže se pro něj vybuduje přístřešek
* Ten někdo musí chodit na toalety, takže se tam vybudují, nebo přivezou přenosná WC
* Přenosná WC něco stojí...
* ...a tak bychom mohli pokračovat do nekonečna. A v důsledku by nás celých nevinných 10 Kč přišlo na mnohem víc.

Osobně znám oboru Hvězda mnohem lépe než Kunratický les, vím v oboře Hvězda o 4 vchodech, takže vše výše popsané vynásobíme čtyřikrát.

Denně do obory Hvězda chodí lidé na procházky, sami nebo ve skupinkách, cyklisti se tam jedou projet, pejskaři vyvenčit psy, maminky na mateřské se tam jdou projít se svými dětmi a bez strachu, že je něco přejede, je tam mohou učit jezdit na kole či bruslích, děti ze škol tam chodí na odpolední procházku s družinou.

Celý záměr Magistrátu, pokud se zrealizuje, bude akorát Pyrrhovým vítězstvím. Ano, možná se vybere několik milionů korun, ale lidé se budou muset vyhýbat těmto oázám klidu, protože na to nebudou mít. A co hůř, vznikne precedens i pro ostatní obce a města, kdy zavedou za každý krok v parku či lese mýtné. A my za touhu po procházce v přírodě budeme muset platit.

Vracíme se snad o několik století zpět, kdy lidé nesměli vkročit do panského lesa?!

 

PS. V sobotu jsem byla ve Hvězdě s naším miminkem, bylo tam nádherně. Ema celou dobu spala a já se kochala zelení korun stromů a právě rozkvetlými drobnými kvítky. Bylo mi fajn.

   
27.04.2005 - Společnost - autor: Tereza

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [45] JanaVi [*]

    Já jsem dobře věděla, co dělám, když jsem si před pár lety začala pěstovat vlastní les.

    superkarma: 0 27.04.2005, 20:35:03
  2. avatar
    [44] medved [*]

    ale dyt by urcite byly nejaky permanentky...co blaznite...kdo chodi casto, tak by si koupil...ja nevim, za 300 celorocni a bylo by, ne ?

    superkarma: 0 27.04.2005, 17:31:47
  3. avatar
    [43] Lubar [*]

    Lhasa: víš, podle mě ty, kteří by místo do lesa šli na čumendu do hyper super jen proto, že v lese (teda v parku či oboře, les je blbost) platí vstupné, bys hledala hodně dlouho ... to je jako kdybys řekla, že ti co na procházku do hyper super chodí teď, tam chodí proto, že se platí za vstup na zámky
    Věřím, že by se tohle opatření hodně dotklo lidí, kteří bydlí v blízkém okolí obor a parků, do kterých by se nově začalo platit vstupný, ale tak by holt za přírodou jezdili stejně, jako jezdí teď lidé třeba z Černého Mostu a konec konců, ač bydlím nedaleko Kunratického lesa nebo Hamerského rybníka, tak občas taky jedu na procházku jinam, do jiného lesa

    superkarma: 0 27.04.2005, 17:00:39
  4. avatar
    [42] Vivian [*]

    Mně je to celkem fuk, já do těchto lesů zrovna moc často nepřijdu a když už, tak mě ta desetikoruna určitě nepoloží Kdyby chtěli stovku... ale desetikoruna je fakt pakatel. A pokud se to magistrátu vyplatí... to je ostatně jeho věc, že . Hlavně aby ty lesy byly opravdu udržované, když už se vybírá na tu údržbu

    superkarma: 0 27.04.2005, 15:49:40
  5. avatar
    [41] catcat [*]

    Haňulinko - ai jsme se nepochopily - bodejž by Němci neměli uklízeno, když odpadky vozí s velkou oblibou odhazovat k nám do příkopů u silnic v pohraničí v Čechách...
    A vůbec vrátím se ke své původní myšlence - ano ano , Pražáci by měli platit za vstup do přírody, neb odporně remcají, když se jim my, lidé ze stromu zrovna slezlí, placatíme po Praze A vůbec, Pražáci se neumí v přírodě chovat - to mi dokazuje jeden vlastní zážitek, kdy jsme se v Krušných horách dohadovali dost bouřlivě s jedním vlekařem a výsledkem debaty byl jeho skoro hysterický výrok : "běžte si na svůj Václavák, vy zblblí Pražácí" Pražáci holt pohoršují nás, ctihodné občany ostatních míst republiky a tak si platbu ve vlastním parku ZASLOUŽÍ

    superkarma: 0 27.04.2005, 15:06:19
  6. [40] Rikina [*]

    Lhasa: a v tom obchodním centru pak utratí několikanásobně více než by bylo to vstupné, že ?

    superkarma: 0 27.04.2005, 14:52:30
  7. avatar
    [39] Lhasa [*]

    Lubar: Máš pravdu... Nicméně nevidím jediný důvod, proč kvůli tomu zpoplatnit vstup do parku a nevyřešit to "slovenskou cestou" Kolik třeba starých lidí by muselo oželet procházky, protože pro ně by i těch 10,- několikrát týdně bylo dost... Kolik rodin by místo do Hvězdy šlo třeba jen "na čumendu" někam do obchodního centra...

    superkarma: 0 27.04.2005, 14:47:33
  8. avatar
    [37] Lubar [*]

    Prakticky si nedovedu představit, jak to zařídit u Kunratického lesa, ale u obory Hvězda s jiných parků si to představit dovedu ... Vnitřně cítím velký rozdíl mezi lesem a parkem ... do lesa (až na výjimky v podobě chráněných a nějak ekologicky významných oblastí) bych se vstupným nesouhlasila (mmch - les se podle zákona nesmí oplotit ...), ale u parků, obor apod. klidně ...
    Taky bych ale očekávala, že když do parku či obory vstoupím, tak tam bude tomu odpovídající komfort ... počínaje dostatkem odpadkových košů přes WC a samozřejmostí bude uklizeno a kontrola volného pobíhání psů (i dětí, ať nejsem nařčena, že diskriminuji psy )

    superkarma: 0 27.04.2005, 13:40:10
  9. avatar
    [36] Haňulinka [*]

    catcat: Jezdíme tam tedy každý týden a nikdy jsem neviděla velký nepořádek jako je u nás.

    superkarma: 0 27.04.2005, 13:16:50
  10. avatar
    [35] catcat [*]

    Haňulinko - nojo, oni tam mají Němci úúúúžasný pořádek - až takový, že bordel vozí vyhazovat do příkopů k nám

    superkarma: 0 27.04.2005, 12:31:46
  11. avatar
    [34] Haňulinka [*]

    catcat: Vždyť je to ostuda jaký máme v Čechách nepořádek. Všichni chodí do lesa na procházky,ale ten bordel po těch lidech to je hnus. Podél silnic, no všude kam se člověk podívá. Stačí přejet hranice do Německa a poznáte hned ten rozdíl. My Češi jsme takový dobytkové až se stydím, že jsem Češka. Názorný příklad-včera šel tatínek s klučíkem, který měl papírový pytlík a hodil ho na zem. tatínka jsem oslovila ať si po klučinovi uklidí a ten se mi jen vysmál a poslal mě do ..................... V tu chvíli bych mu jednu nejraději vrazila.

    superkarma: 0 27.04.2005, 12:27:48
  12. avatar
    [33] medved [*]

    Rikina:

    superkarma: 0 27.04.2005, 12:21:16

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [32] Rikina [*]

    catcat: jenom tak mimochodem - v Rakousku, kdo chce vidět nejvyšší horu Grossglockner, taky musí zaplatit - už u vjezdu do údolí, z kterého je tam přístup... rovněž v řadě jiných alpských údolí se platí za vstup do chráněné horské oblasti. To by bylo řečí, zavést to tady...

    superkarma: 0 27.04.2005, 12:14:33
  2. avatar
    [31] catcat [*]

    Ano, Pražáci by za vstup do přírody platit měli!!! To jen my, vidláci zpoza pražských hradeb můžeme mít vstup do přírody zdarma a kochat se...

    superkarma: 0 27.04.2005, 12:08:24
  3. avatar
    [30] Haňulinka [*]

    Rikina: Moc hezky jsi to napsala a máš pravdu.

    superkarma: 0 27.04.2005, 11:59:02
  4. [29] Rikina [*]

    Ten nadpis je zavádějící - nebudeme platit za vstup do přírody, ale do městského parku. To je podstatný rozdíl. Do průhonického parku se vstupné platí, a nikdo neprotestuje. Takže nevidím důvod, proč neplatit i do obory Hvězda. Stejně se platí i za vstup do zahrad na Hradčanech. Někdo prostě tuhle městskou zeleň musí udržovat, a opečovávat, jinak to uprostřed velkoměsta nejde. Tady na severu se třeba už roky platí za vstup do Tiských stěn, a taky nikdo neprotestuje, všichni vědí proč a za co se platí.

    superkarma: 0 27.04.2005, 11:49:17
  5. avatar
    [28] Hannah01 [*]

    medved: Na Slovensku to vyřešili tak, že dostávají jenom minimální část podpory, aby, řečeno natvrdo - nechcípli hlady, ale všichni mají možnost přijít a dělat podobnou práci. Po jejím skončení dostanou poukázku třeba na maso, mléko... Mají s tím neuvěřitelné výsledky, skutečně se to osvědčilo.

    superkarma: 0 27.04.2005, 11:43:26
  6. avatar
    [27] medved [*]

    Hannah01: vis proc se nevyuzivaji ty sily, ktere se vali doma ? protoze kdyz nekdo nechce delat, tak ho proste nedonutis ...nad partou "pracantu" musel cely den stat nejaky hlidac a to je ten lepsi pripad...90% lidi by vubec neprislo...a kdyby byly nejake sankce, tak je mi jasny, ze vetsina by si nasla doktora, ktery jim vypise potvrzeni, ze jsou silene nemocny a delat nic nemuzou
    to je stejne jako verejne prospesne prace misto vezeni...u nas to lidi bud delat nechteji, protoze se stydi nebo na to proste pecou a neni sila je donutit

    superkarma: 0 27.04.2005, 11:25:51
  7. avatar
    [26] Haňulinka [*]

    Hannah01: Tak s tímle plně a na 200% souhlasím.

    superkarma: 0 27.04.2005, 10:28:46
  8. avatar
    [25] Hannah01 [*]

    Haňulinka: Ať tam klidně správce je, to nemůže škodit - já nic proti poplatku nenamítám (pokud se zavedou permice pro maminy, které chodí poctivě s dětmi každý den ven. Při výši mateřské by to fakt nebylo možné utáhnout), v Polsku se platí i vstup do Krkonoš, ale stejně potřebuješ síly, které budou pořádek udržovat - tak proč nevyužít ty, kdo se válí doma, protože je to pro něj jednodušší...a ještě má od státu vyšší příspěvek, než mamina, která se stará o dítě.

    superkarma: 0 27.04.2005, 10:26:19
  9. [24] Tobbi [*]

    Pokud by za ty prachy hlídač z parku vyhazoval feťáky, váguse a úchyláky, tak bych možná byla i pro. Ale jak znám náš stát, tak by akorát vybírali a vybírali a nic z toho. Jednou jsme s kámoškou v hostivařské lesoparku potkaly TŘI úchyláky. Já nevím, jestli tam šli jako parta ve stylu "Jeden hlídá věci, tři se promenádujou nahý", nebo jestli to byla náhoda, ale u toho třetího už se člověk vážně musel smát.

    superkarma: 0 27.04.2005, 10:26:11
  10. avatar
    [23] Haňulinka [*]

    Hannah01: Omlouvám se ti za chyby.

    superkarma: 0 27.04.2005, 10:09:34
  11. avatar
    [22] Lhasa [*]

    Ferdicka: Já s tebou do puntíku souhlasím

    superkarma: 0 27.04.2005, 10:07:47
  12. avatar
    [21] Haňulinka [*]

    Hannah01: To né,ale dle mého názoru by to nefungovalo. Neumí ty vysvětlit proč,ale myslím si, že by yblo lepší aby tam byl správce,který to bude spravovat. Když pojedeš do Prachovských skal, tak také zaplatíš a mnohonásobně více.

    superkarma: 0 27.04.2005, 10:07:36
  13. avatar
    [20] gavi [*]

    medved: Křeček: Haňulinka: souhlasím

    superkarma: 0 27.04.2005, 10:06:05
  14. avatar
    [19] Hannah01 [*]

    Haňulinka to 7: Takže se raději mají válet doma a my na ně platit? Uklízet se musí stejně, tak proč nevyužít takovouto pracovní sílu... Ale souhlasím s tebou, že lidi jsou a hrozně mě vytáčí, když vidím, jak rodinka doblíže zmrzlinu a všichni svorně odhodí obaly na zem

    superkarma: 0 27.04.2005, 10:04:43
  15. avatar
    [18] Haňulinka [*]

    Ferdicka: Připlatíla by jsi si radši 10,- Kč,ale budeš vědět, že se Tvé dítě nepořeže o plechovku?

    superkarma: 0 27.04.2005, 09:45:59
  16. avatar
    [17] Křeček [*]

    Ferdicka: ono "to svoje", co bych vyžadovala já, by mělo být samozřejmostí i bez poplatků

    superkarma: 0 27.04.2005, 09:32:02
  17. avatar
    [16] Křeček [*]

    Souhlasím s medvědem a dalšími - vysoké procento našeho národa jsou čuňata a vandalové, neváží si přírody - do parků se stahují feťáci a "houmlesáci" (čili trvala bych na tom, že za tento poplatek je budou hlídači vyhazovat.
    Do února jsem taky byla v kategorii maminek s dítětem, které jsem se snažila brát do přírody, a řeknu vám, že bych dala i víc za to, abych mohla do té přírody opravdu pustit. Takhle jsou všude opadky, jehli, hovínka od a spousta dalšího nepořádku, takže procházka konkrétně po Modřanské rokli nebo lese Kamýk spočívala v tom, že jsem dceru neustále prudila, aby se držela na cestě a na nic nesahala.

    superkarma: 0 27.04.2005, 09:30:54
  18. avatar
    [15] medved [*]

    Ferdicka: rozcilit ja si jen myslim, ze s tim drastickym narustem poplatku to nebude tak dramaticke ...a to ze lidi budou vyzadovat za poplatek "to svoje" ...to je prece skvely, ne ? ja to tak aspon chapu...no my za to platime z dani i dneska, akorat to neni tak jasne videt

    superkarma: 0 27.04.2005, 09:30:31
  19. avatar
    [13] Haňulinka [*]

    medved: Souhlasím s tebou. Za to, že ta naše země vypadá takhle si stejně můžeme sami a jestli chceme,aby to bylo čím dál tím horší, tak proto nic dělat nebudeme.? Dost jednoduchý řešení, viď?

    superkarma: 0 27.04.2005, 09:23:23
  20. avatar
    [12] medved [*]

    Ferdicka: neprehanis trochu ? v cizine se opravdu za vstup do parku zhusta plati...ale taky jsou parky perfektne udrzovane, bezpecne (nevaleji se tam v kazdem rosti bezdomovci), upravene i pro deti atd atp
    me tohle pripomina debatu, jestli zpoplatnit bezecke stopy...to je to same...lidi jsou v cechach zvykli chodit na bezky "zadarmo"...ale pritom ta udrzba stoji more penez a ja bych za to klidne platila, protoze si myslim, ze je za co platit, prakticky vsude se za to plati a nikdo se nad tim nepozastavuje

    superkarma: 0 27.04.2005, 09:19:34
  21. avatar
    [11] Haňulinka [*]

    Ferdicka: V tomto máš pravdu,ale jak jinak takové věci řešit když si lidé lesa neváží? Lidé, kteří tam budou nahnáni z pracáků to nevyřeší.

    superkarma: 0 27.04.2005, 09:19:20
  22. avatar
    [9] Haňulinka [*]

    Kdyby lidi nebyli prasata a vážili si věcí okolo nás, tak by to nemuselo takhle dopadat. Když si nebudeme chránit ani tu trošku,co nám zbejvá, tak kde budeme za 20 let..................

    superkarma: 0 27.04.2005, 09:13:00
  23. avatar
    [8] medved [*]

    me taky prijde jako 10 Kc jako pakatel, ktery bych klidne zaplatila...navic verim, ze by urcite byly k dostani i nejake "permanentky" jako je to treba v pruhonickem parku...ale fakt si nedovedu predstavit, jak by to nekdo technicky provedl v kunrataku, kam vede milion pristupovych cest jedine, ze by se to cele nejak oplotilo
    i kdyz na druhe strane je skoda, ze takhle uvazujeme, jsou zeme, kde proste vsichni vedi, ze je nekam vstup a dobrovolne a bez hlidani si u vstupu listky kupuji nebo penize hazeji do kasicek...sami od sebe...to u nas fakt nehrozi

    superkarma: 0 27.04.2005, 09:08:31
  24. avatar
    [7] Haňulinka [*]

    Hannah01: No jo,ale to bude fungovat jen chvíli. To by tam ty lidi mohli být také pořád a jen sbírat a sbírat,protože lidi jsou prasata.

    superkarma: 0 27.04.2005, 09:06:11
  25. avatar
    [6] Ryta [*]

    Nějak si nedovedu představit, že bych měla platit za vstup do lesa ať už jakoukoliv částku. Chodím se psem do lesa každý den a někdy i vícekrát. Když si to pronásobím tak platit 300 měsíčně mi přijde hodně - to už vážně nevím kolik bych měla vydělávat, abych si potom mohla dovolit takový luxus jako jít se projít do lesa. Holt hovadin se ještě pořád nevymyslelo dost

    superkarma: 0 27.04.2005, 09:05:06
  26. avatar
    [5] Hannah01 [*]

    Haňulinka: Tak proč tam na uklízení nenaženou osoby pobírající sociální podporu? To zatěžuje státní kapsu podstatně víc... Na Slovensku něco podobného zavedli a funguje to spolehlivě.

    superkarma: 0 27.04.2005, 08:48:01
  27. avatar
    [4] Jana31 [*]

    Já teda s tímto nápadem nesouhlasím bydlíme přímo na hlavní silnici kde projedou denně tisíce aut autobusů a tramvají a tak kdykoliv mám volno tak beru děti a jdeme někam do přírody a kam jinam v Praze jít než je třeba právě Hvězda.Proto si myslím ,že to není zrovna správný nápad platit zato že chci nachvíli si odpočinout a neslyšet ten celodenní ruch,kterého mám opravdu dost.To je můj názor a třeba někdo má opačný

    superkarma: 0 27.04.2005, 08:42:58
  28. avatar
    [3] Aja [*]

    Myslím si, že tohle není technicky možné...

    superkarma: 0 27.04.2005, 08:37:53
  29. avatar
    [2] zelvicka [*]

    Mě by se líbilo, kdyby byla obora Hvězda více urdžovaná , taky mi nepřijde 10Kč hodně.
    V Anglii to tak funguje, teda aspon tam, kde jsem byla.

    superkarma: 0 27.04.2005, 08:21:45
  30. avatar
    [1] Haňulinka [*]

    Vím, že je to hrozné platit za to, že člověk bude chtít vyjít do přírody,ale když si to vezmu i z druhé stánky,tak bych klidně těch 10,-Kč dala,kdybych věděla, že tam bude nějaká osoba, která ten les bude udržovat a nebudou se tam všude povalovat pet-lahve, konzervy a papíry od svačin.

    superkarma: 0 27.04.2005, 07:11:31

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme