Nejnovější výzkum britského obchodního řetězce s domácími mazlíčky Sainsbury potvrdil, že od roku 2006 se zvýšil prodej maličkých psíků o neuvěřitelných 417 procent. Enormní nárůst zájmu o tzv. kapesní pejsky mají prý na svědomí dědička hotelového impéria Paris Hiltonová (27) a zpěvačka Britney Spearsová (26), které své psíky nosí jako módní doplněk v kabelce.

 

Ochránce práv zvířat Neal Devine však varuje, že pes nepodléhá módním trendům a má také své potřeby a práva. „Je nemorální kupovat si psa jako módní doplněk. Pes je živý tvor, který má své fyzické a psychické potřeby. V posledních dvou letech se bohužel extrémně zvýšil prodej čivav a dalších miniaturních psích plemen, které jsou nezodpovědnými majiteli pořizovány pouze na okrasu,“ uvedl Devine s tím, že s tímto trendem přišly Paris a Britney, které své psíky berou v kabelkách všude s sebou, čímž jim způsobují psychickou újmu.

 

„Pes není hračka. Při jeho koupi musí lidé vždy zvážit, zda mu dokáží zajistit základní životní potřeby, a nikoliv, zda jim bude ladit s barvou bot,“ dodal Devin, který by nejraději nošení psíků v kabelkách uzákonil jako trápení zvířat.

Reklama