Reklama


České boty pro Afriku

Boty jsou pro nás každodenní záležitostí, které nevěnujeme příliš velkou pozornost. Většina z nás vlastní minimálně pět, deset i mnohem více párů. Vybíráme si je podle materiálu, barvy, anebo třeba jen momentální nálady. S klidným srdcem je také po nějaké době odkládáme a vyhazujeme.
Jsou však lidé, pro které boty znamenají doslova přepych. Proto se značka Kiwi, světový výrobce prostředků pro péči o obuv, rozhodla u příležitosti stého výročí od zaležení uspořádat charitativní akci na podporu chudých Afričanů. Cílem projektu, který probíhá v několika vyspělých zemích, je shromáždit sto tisíc párů obuvi pro obyvatele černého kontinentu.

Záměrem značky Kiwi je shromáždit v různých zemích světa – v Evropě, Americe, Asii a Austrálii –  na 100.000 párů obnošené, avšak stále použitelné obuvi. Tato sbírka poté bude v rámci rozvojové pomoci směřovat do těch nejchudších oblastí v Africe.

Akce s názvem Malaki probíhá také v České republice, a to od 3. do 7. července. Zapojit se do ní může každý, kdo ve svém botníku najde nepoužívaný pár obuvi a rozhodne se jej věnovat – čím více párů, tím lépe. Vhod přijde jak obuv dámská a pánská, tak zejména dětské boty. Důležité ovšem je, aby všechny botky byly v dobrém stavu, bez funkčních vad a aby mohly nadále sloužit svému účelu.
Vhodnou obuv je možné posílat na adresu Balírny Douwe Egberts a.s., K Žižkovu 282/9, 190 00 Praha 9 s označením projektu „Malaki“. Darované boty zde budou shromážděny a poté poputují do sedmi afrických zemí (Jihoafrická republika, Keňa, Rwanda, Etiopie, Malawi, Tanzánie a Zimbabwe), kde budou předány potřebným rodinám a jednotlivcům.

Značka Kiwi dnes patří mezi světové jedničky v oboru péče o obuv. již delší čas se zajímá o rozvojové oblasti světa a na jejich podporu zorganizovala celou řadu projektů. Je tedy jen logické, že při oslavách svého výročí nezapomíná ani na potřebné.

Podrobné informace o značce Kiwi najdete na stránkách www.kiwicare.cz.


O ZNAČCE KIWI
Před více než 100 lety Australan Viliam Ramsay pojmenoval na počest své ženy původem z Nového Zélandu vlastní výrobek na leštění obuvi. Ve 20. a 30. letech díky módě charlestonu a naleštěných kovbojských bot byly výrobky k dostání nejen po celé Austrálii a Velké Británii, ale i v USA a Asii. Během 2. světové války patřila krabička kvalitního Kiwi krému k nezbytné výbavě každého vojáka spojeneckých armád. Dnes se Kiwi prodává ve více než 170 zemích světa (v ČR od roku 1994). Přípravky pro péči o obuv lze rozdělit do čtyř základních kategorií: čištění, péče a ochrana, leštění, impregnace. Tyto kategorie jsou zároveň jednoduchým návodem na správnou péči o obuv. Jde o čisticí spreje a tekuté prostředky na semišovou a outdoorovou obuv, ochranné krémy a vosky na všechny druhy obuvi, leštící vosky a praktické samolešticí houbičky.