Zdraví

Bolesti hrudní páteře

Bolelo vás někdy pod lopatkou? Myslím, že to potkalo každého z nás. Takový ten pocit, že ji nemůžete dát pořádně k hrudníku, něco tomu jakoby překáželo a ještě to nepříjemně bolelo…to se ozvala vaše zablokovaná žebra.

Jak může dojít k zablokování žeber?

Jednoduše, např. jedete tramvají, tramvaj prudce zabrzdí. vy, abyste nespadly, se držíte, svaly se při zabrždění tramvaje rychle aktivují a tím může dojít k blokaci, „vyhození“, žeber.

Žebra se mohou blokovat na přední straně hrudníku ve spojení s kostí hrudní a na zadní straně hrudníku ve spojení s hrudními obratli.

Žebra vám může odblokovat jen druhá osoba, nejlépe zkušený fyzioterapeut, tady si samy pomoci nemůžete.

Blokády žeber mohou způsobovat různé příznaky.
Jak jsem se již zmínila dříve, mohou vyvolávat bolest na hrudníku a to takovou, že máte strach, jestli jste náhodou nedostaly infarkt.
Žebra mají široké pole působnosti: bolesti hlavy, omezené pohyby hlavy, bolesti paže, zvonění v uších, závratě, potíže s polykáním, bolesti kyčelních kloubů, problémy s trávením…je toho hodně, že?

A to ještě není z daleka vše.
Žebra jsou spojena na jedné straně s kostí hrudní, na druhé straně s hrudními obratli. Tím podstatně omezují pohyb hrudní páteře.
Hrudní páteř je nejméně pohyblivým úsekem celé páteře. Proto dochází často k blokádám ve spojení s krční a bederní páteří.
Pohyblivost hrudní páteře a pružnost hrudníku jsou důležité pro dobrou funkci orgánů uložených v hrudním koši. Tedy plic a srdce.
Bolesti hrudní páteře mohou být opět způsobeny blokádami a svalovými spazmy.

Cviky, které se mně nejvíce osvědčily na uvolnění hrudní páteře máte uvedeny v příloze.

S blokádami hrudní páteře vám musí opět pomoci druhá osoba.
Samozřejmě, cvičením tomu můžete napomoci (např. cvikem rohlík obrázek 1 , 2 , 3 , 4 ). Fyzioterapeut by vám poradil cviky pro vás nejvhodnější (cviky posilovací jsou shodné jako u krční páteře).

Bolesti na hrudníku může způsobovat i bránice a svaly pánevního dna, ale o tom až příště.

Příště se dozvíte něco o dýchání.

P.S. Jak si udržet pohyblivý hrudník?
Malá inspirace: kupte si 2kg hrachu.
Nasypte jej do igelitové tašky a tu si položte na hrudník (ležíte na zádech). Vnímejte tlak na hrudník, nic jiného. Tento impuls zvenčí probudí k aktivitě mezižeberní dechové svaly, které mnohdy moc nepoužíváme.

Diplomovaný specialista RHB

Končíme povídání o páteři a připravujeme pro vás přílohu s větší zásobou cviků.

   
27.05.2003 - Zdraví - autor: Gabriela Hájková

Komentáře:

  1. [13] bobulka3 [*]

    Dobrý den,

    bohužel nejdou otevřít typy na cvičení , kde by se daly sehnat

    Pavla

    superkarma: 0 08.11.2011, 11:17:20
  2. [12] Mexico [*]

    Dobrý den, prosím nemohu najít přílohy - cviky na uvolnění hrudní a krční páteře. Mohl by mi je prosím někdo poslat.

    Děkuji

    Hanka

    superkarma: 0 12.08.2010, 15:53:24
  3. avatar
    [11] georginka [*]

    jsem rádá,že mě konečně někdo řekl,jak procvičovat právě tyto partie.doteď mě pomáhala jen rehabilitační masáže,ale cviky na krční páteř mě chyběli.Mockrát díky

    superkarma: 0 27.08.2006, 19:30:16
  4. avatar
    [9] Ťapina [*]

    S hrudní páteří problémy nemívám, spíš s bederní.

    superkarma: 0 09.12.2003, 16:04:30
  5. avatar
    [6] Brett [*]

    Diky, obrazky a popisy jsou vynikajici. Jenom doufam, ze cviky lze provadet i na zemi na podlozce, protoze bych doma marne hledala cvicebni luzko. Uz se tesim na dalsi pokracovani.
    Jak pise predchudkyne casto se v noci nebo rano budim a mam mravenceni v rukou (prstech). Neni to prijemne, ale da se to rozhybat. Holt stari se hlasi.

    superkarma: 0 27.05.2003, 12:57:44
  6. avatar
    [5] Gedžitka [*]

    No někdy to taky nepomůže, ale po pár opakováních to povolí.

    superkarma: 0 27.05.2003, 12:55:56
  7. avatar
    [4] Gedžitka [*]

    sarobrouk, Marry: mívám blok pod levou lopatkou, mezi lopatkou a páteří, nevím, jak to jinak popsat, hodně to bolí a cítím tam takovej tlak.
    Uvolňuju tak, že pravou ruku dám vrchem kolem hlavy na levý ucho a zatáhnu, jako hlavou proti ruce a rukou doleva, existuje takovej cvik, teď nevím, jestli na posílení zádovýho svalstva myslím. Úplně cítím tlak v tom místě a podél páteře směrem nahoru a pak najednou křup, zabolí to a je klid. Dokud se to nezablokuje znovu. Někdy, když je tam ten blok, mě z toho ráno brní ruce, jak se s tím nehýbe přes noc. Jinak záda mi uvolňuje manžel. Třeba vám to taky pomůže.

    superkarma: 0 27.05.2003, 12:53:08
  8. avatar
    [2] sarobrouk [*]

    A jak sis ji Gedžitko uvolnila sama?

    superkarma: 0 27.05.2003, 08:28:24
  9. avatar
    [1] Gedžitka [*]

    Milá Gabrielo, tuto blokádu mám celkem často, naštěstí už vím, jak si pomoct sama, protože podle mých zkušeností mi žádný terapeut nepomůže. Když se to stalo poprvé, a bolest to byla pořádná, doktoři se na mě dívali, jako že si vymýšlím, poslali mě na rentgen a žekli, že mi nic není. Chvíli sem chodila na rehabilitace, ale nepomohlo to a nakonec sem si blokádu uvolnila sama a od té doby se na doktory v této oblasti opravdu nespoléhám.

    superkarma: 0 27.05.2003, 08:01:41

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme