Bolest zad trápí velké procento populace. Příčinou může být několik věcí, například za to může sedavý způsob života a nedostatek pohybu. Přinášíme vám tip na několik cviků, kterými rozhýbete svá záda a ulevíte si od potíží.

Kočičí hřbet

Ve vzporu klečmo se s nádechem zvolna vyhrbte, zároveň zpevněte hýždě a břicho. S výdechem přejděte do mírného prohnutí. Opakujte 5-10x.

cvik

 

Zvedání protilehlé paže a nohy

Udělejte vzpor klečmo. Ruce si dejte zhruba na šířku ramen. Zvedněte zároveň pravou a levou nohu a vytáhněte se za nimi. Chvíli setrvejte v této poloze a pak se vraťte zpátky do kleku. Proveďte to samé, ale s opačnou nohou a rukou. Neprohýbejte se v bedrech a cvičení provádějte pomalu a konečné pozici vždy chvilku setrvejte.

cvik

Zvedání boků

Opřete se jednou rukou o zem a zvedněte se do vzporu na jedné ruce bokem. Druhou ruku si dejte v bok. Pokud vám tato poloha nebude činit potíže, zvedněte ruku do upažení a podívejte se za ní. Vydržte minimálně 15 vteřin a pak cvičte na druhou stranu.

Jde o statické cvičení, proto po celou dobu dodržujte správné držení těla. Neprohýbejte se v bedrech a nezapadávejte do ramen.

 cvik

Zvedání hlavy a ramene

Položte se na podlahu, zdvihněte nohy, dejte si ruce za hlavu a zvedněte ji tak, aby se brada dotýkala hrudi. V pozici vydržte asi 15 vteřin a 20x opakujte. Tento cvik uvolňuje zadní krční svaly a horní část zad.

cvik

Článek vychází ve spolupráci s www.bezbolestizad.cz

Reklama