Rodina

Bojíte se o práci?

Strach o to, že ztratím zaměstnání, je v naší společnosti normální. Pokud nebudu mít práci, nebudu mít pravidelný příjem a dostanu se do sociálních obtíží, to je celkem jednoduchá rovnice. Ministerstvo práce a sociálních věcí vydalo nedávno tiskovou zprávu, ve které se zabývá mírou nezaměstnanosti v červenci tohoto roku.Pracující žena

Ze zprávy vyplývá, že nezaměstnanost postupuje podle očekávání v závislosti například na sezónních pracích. „Vývoj nezaměstnanosti není překvapivý, odpovídá našim předpokladům,“ tvrdí ministr Jaromír Drábek. Z matematické řeči procent, které tvrdí, že míra evidované nezaměstnanosti se ve srovnání s předchozím měsícem zvýšila v červenci o 0,2 procentního bodu na 8,7 %, se přenesme do řeči jednoduchých počtů...

Co ovlivňuje červencovou nezaměstnanost?

„Slabší zájem některých zaměstnavatelů přijímat nové pracovníky v průběhu dovolených, do evidence úřadů práce také začínají přicházet čerství absolventi škol, především vysokoškoláci,“ tvrdí Drábek. Dalším pravidelně se opakujícím jevem je prázdninová nezaměstnanost pracovníků ze školství a nižší aktivita v umísťování nezaměstnaných žen (ty v řadě případů využívají možnost zůstat s dětmi o prázdninách doma: 10,3 procenta).

Toto jsou červencová fakta

  • Míru nezaměstnanosti vyšší než republikový průměr vykázalo 44 okresů, nejvyšší byla v okresech Most (16,0 %), Děčín (14,8 %), Bruntál (14,6 %), Hodonín a Karviná (shodně 13,9 %).
  • Nejnižší míra nezaměstnanosti byla zaznamenána v okresech Praha-východ (3,9 %), Praha (4,0 %), Praha-západ (4,2 %) a Mladá Boleslav (4,9 %).
  • Meziměsíční nárůst nezaměstnanosti zaznamenalo 57 úřadů práce - nejvyšší nárůst byl v okresech Praha a Praha-východ (shodně o 3,3 %), Mladá Boleslav (o 3,1 %) a Brno-město (o 2,9 %).
  • Meziměsíční pokles nezaměstnanosti zaznamenalo 20 úřadů práce - nejvyšší pokles byl dosažen v okresech Jindřichův Hradec (o 2,1 %), Český Krumlov a Tachov (shodně o 2,0 %).
  • Nově zaevidováno v průběhu července bylo na úřadech práce 55 634 osob. Ve srovnání s minulým měsícem je to více o 6 846 osob a ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je to méně o 14 588 osob.
  • Z evidence úřadů práce odešlo v průběhu července celkem 50 850 uchazečů (nově zaměstnaní či vyřazení uchazeči).
  • Žena se bojí o práci

V hlavě se člověku honí spousta otázek. Na jednu z nich mi odpovězte v anketě, o ostatních můžete diskutovat...

Zůstal byste s dětmi o prázdninách doma?

Možnost%
Ano.64,3
Ne.35,7

Bojíte se, že přijdete o práci? Jak daleko jste ochotná za prací dojíždět? Byla by pro vás ztráta zaměstnání fatální?

lupa

   
17.08.2010 - Finance a práce - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [31] Eva_CZ [*]

    wich — #30 ja jsem byla ale v poslednim ceskem zamestnani velmi spokojena. Penez dost, nadherne prac.prostredi, bajecny sef, kolegove, uzasna prace. Sml80

    superkarma: 0 20.08.2010, 17:15:38

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] wich [*]

    Eva_Fl — #29 Víš, jak se říká. Časem si lidí zvyknou i na šibenici Sml32 Inu, jsem ráda, že když jsem měla možnost začít dělat na sebe, sáhla jsem po příležitosti. Dobře jsem udělala.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #31
    superkarma: 0 20.08.2010, 17:12:34
  2. avatar
    [29] Eva_CZ [*]

    wich — #28 hm - a jak z toho? Vy tam mate v tolika vecech naprosto neresitelno, ze zit tam, z deprese nevylezu. Sml23

    1. na komentář reaguje wich — #30
    superkarma: 0 20.08.2010, 17:04:29
  3. avatar
    [28] wich [*]

    Eva_Fl — #27 Hm, to je fajn. Tady ti za úsilí přidají tak maximálně na práci. No, možná tisíc Kč jako prémie Sml57

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #29
    superkarma: 0 20.08.2010, 16:45:16
  4. avatar
    [27] Eva_CZ [*]

    wich — #25 ma to dve strany mince - lidi vi, jak s nimi soukromnik ora, tak mu na to serou a soukromnik vi, ze mu na to lidi serou, tak co by je preplacel. Nevim, jestli cvicene opicky, tady mas moznost si hodne dobre vydelat, ale proste musis makat. At uz jako zamestnavatel, nebo jako zamestnanec.

    1. na komentář reaguje wich — #28
    superkarma: 0 20.08.2010, 15:58:34
  5. avatar
    [26] Lilinka [*]

    wich — #25 Sml67

    superkarma: 0 20.08.2010, 13:49:26
  6. avatar
    [25] wich [*]

    Eva_Fl — #24 Já jsem zaměstnavatelka a když vidím podmínky (nejen platové) jaké zaměstnanci u některých firem mají a jaká hovada nadřízení jsou, upřímně se nedivím, že jim na to zaměstnanci se*ou. Když vidím, jak dělají kamarádky, vůbec si nedovedu představit, že bych šla normálně do práce jako zaměstnanec k nějakému soukromníčkovi v Česku. Já si nestěžuju,  mám lidi šikovné, pracujou, taky je za jejich práci ohodnotím, motivuju k dalším dobrým výkonům, ale na tomhle přístupu jsem si zakládala od 1. zaměstnanců. Kdo ke mě nastoupil, ten neodešel Sml38 Lidi v Česku asi nejsou ještě takové cvičené opičky jako v USA Sml80

    1. na komentář reaguje Lilinka — #26
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #27
    superkarma: 0 20.08.2010, 12:47:25
  7. avatar
    [24] Eva_CZ [*]

    wich — #23 ja se rada ohnim. Sml57   Ale uznej, ze tohle neni argument, ze tam mate nizsi platy.

    1. na komentář reaguje wich — #25
    superkarma: 0 19.08.2010, 15:06:46
  8. avatar
    [23] wich [*]

    Eva_Fl — #21 Že tě ty diskuze na téma práce dokáží tak rozohnit Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #24
    superkarma: 0 19.08.2010, 13:15:18
  9. avatar
    [22] Eva_CZ [*]

    wich — #20 to je jako ze by ceskej chirurg odflakl operaci jen proto, ze US chirurg bere $40 0000/mesic? Ja si myslim, ze za to hovno, co se tam dela, berou az moc. Ne vsude a ne vsichni, ale zejmena ty kancelarsky dricky vyvaleny celej den soukr. na webu. A nota bene, nikdo nikoho v Cesku nasilim nedrzi. Si kazdej muze zkusit, zac je toho loket jinde. Sml80

    superkarma: 0 18.08.2010, 19:27:02
  10. avatar
    [21] Eva_CZ [*]

    wich — #20 ano, pises to naprosto presne : platej tady ZA PRACI! A protoze je ted velka nezamestnanost, lidi drou jak svina ( to si v Cesku vubec nikdo neumi predstavit ) za par supu. V kanclech maji na hodinu $10 nastup a jsou stastni.

    1. na komentář reaguje wich — #23
    superkarma: 0 18.08.2010, 19:23:23
  11. avatar
    [20] wich [*]

    Eva_Fl — #13 Na druhou stranu, taky je u vás za práci zaplatí. Tady běžně mají ženský z kanclu 11 tísíc čistá ruka. Tak to se pak taky nedivím, že nepodávají světové výkony Sml3 Vím, jak platí zaměstnance na stejném postu konkurence - hnus hnus a to zdaleka nemají takovou pohodu a komfort jak u nás Sml28

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #21
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #22
    superkarma: 0 18.08.2010, 11:59:19
  12. [19] Rikina [*]

    Nedá se říct, že bojím, ale lehce mě znervózňuje úbytek klientů firmy, pro kterou pracuju. Ono totiž, když se musí začít uvažovat o tom, kde ušetřit, leckoho napadne, že účetnictví konec konců není zas takový problém, a že to bude dělat sám doma po večerech. Nebo manželka. Sml57 Případně si najde nějakou účetní, která sice pracuje "bez záruky", ale zato za pětikilo měsíčně, což je hluboko pod cenou obvyklou. Sml80 Tito klienti se k nám sice časem zase vrátí, ale až tehdy, když se dostanou do maléru. My jsme na tahání z malérů specialisti, ale zase si to necháme zaplatit. Takže v konečném důsledku to takového klienta vyjde dráž, než kdyby si rovnou nechal dělat účto na úrovni, a do maléru se tím pádem vůbec nedostal.Sml24 

    superkarma: 0 17.08.2010, 21:50:12
  13. [18] Anai [*]

    denkas — #16 Kouřit v práci??? Tak já teda kouřím, ale až večer, doma, někdy když jdu s kamarádkou nebo partou do hospody, tak tam, ale v práci nikdy.

    superkarma: 0 17.08.2010, 16:23:59
  14. [17] Anai [*]

    Alenka0010 — #6 A svou práci mají či nemají hotovou? Někdo je pomalý, někdo rychlý, je těžko každému napasovat stejně....

    superkarma: 0 17.08.2010, 16:22:57
  15. avatar
    [16] denkas [*]

    Eva_Fl — #13 Jo ,tak to zavedli u nás v práci! Kouřit jen o přestávce na vyznačeným místě! Takže dostat se na záchod velký problém! kor když se sešla směna kuřaček! Sml15Ještě nám div nevynadali ,co se tam cpem! A ten NET! ,někteří na něm byli furt a pak na placeným přesčasu dělali ,co nestihli! Sml80To člověk nechápal. no ještě že už to mám za sebou!

    1. na komentář reaguje Anai — #18
    superkarma: 0 17.08.2010, 15:59:58
  16. avatar
    [15] Petrushe [*]

    Bojím...po tom, co milý pan ministr Bárta zastavil stavby na železnicích a silnicích, tak kdo to asi tak odnese, když firmy nebudou mít práci...

    Rozhodně stát ušetří, když přibudou lidé na pracáku Sml58

    superkarma: 0 17.08.2010, 15:25:20
  17. avatar
    [14] Petrushe [*]

    Bojím...po tom, co milý pan ministr Bárta zastavil stavby na železnicích a silnicích, tak kdo to asi tak odnese, když firmy nebudou mít práci...

    Rozhodně stát ušetří, když přibudou lidé na pracáku Sml58

    superkarma: 0 17.08.2010, 15:25:19
  18. avatar
    [13] Eva_CZ [*]

    Aspiková — #8 a predstav si, ze existuji i takova zamestani, kde kurak muze hulit pouze v prestavce urcene na obed. Jestli si ji nekde na dvorku u popelnice prohuli, nebo ji proji, je ciste jeho vec. 

    Anai - vis ze tady, kdyz nemas 4 hodiny z osmi co delat, ti bud pridaji takovou hromadu prace, ze se z ni poseres, nebo te pustej domu? Samozrejme neplacene?

    Jakube - tak tohle bych ti neptrpela! Sml31Sml57

    1. na komentář reaguje denkas — #16
    2. na komentář reaguje wich — #20
    superkarma: 0 17.08.2010, 14:08:45
  19. avatar
    [12] wich [*]

    OlgaMarie — #7 Taky tu serverovou kontrolu u zaměstnanců mám Sml30, ale ještě jsem to nikdy nesledovala. Zatím nebyl problém, výsledky práce skvělé Sml67 Jestli si něco pořeší na facebooku je mi více méně jedno, hlavně, jak práce šlape a nejsou problémy.

    Aspiková — #8 Sml22Sml22 Nekuřák je u mne jedno z kritérií pro výběr personálu. Když vidím holky, co pracují o patro níž - snad každou hodinu stojí 15 min před hl. vchodem a hulí (ostuda pro ostatní firmy - všichni klienti musí přes jejich clonu), zasmradí výtah, celé patro a smrdí celá kancelář. Houby napracují a ještě smrdí.

    superkarma: 0 17.08.2010, 13:04:48
  20. avatar
    [11] wich [*]

    O práci se nebojím. Už od školy podnikám a práce je spíš čím dál víc Sml59

    Souhlasím s Evou, když vidím, že aktivita některých nicků je nejčastější mezi 7 a 15, a to ještě chodí na auditka a zvládají ještě další weby, nechápu, kdy pracují Sml22 Na druhou stranu, ať se pak nediví, že si musí práci tahat domů.

    superkarma: 0 17.08.2010, 12:22:15
  21. [10] lonkue [*]

    Jakub D. Kočí — #9 jeno aby....Sml57Sml52. Ja sem chodim ciste z pracovnich duvodu. Delam tu market research....Sml24

    superkarma: 0 17.08.2010, 11:47:45
  22. avatar
    [9] Jakub D. Kočí [*]

    Eva_Fl — #2 Představ si, že taky celou pracovní dobu trávim na Babě-in... a nikdo mě ne a nevyhodí Sml57Sml52Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje lonkue — #10
    superkarma: 0 17.08.2010, 11:26:58
  23. avatar
    [8] Aspiková [*]

    Eva_Fl — #2 Někdo v pracovní době hulí a já zas čumím na ženu-in.Sml80

    1. na komentář reaguje wich — #12
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #13
    superkarma: 0 17.08.2010, 10:55:55
  24. avatar
    [7] OlgaMarie [*]

    Alenka0010 — #6 Manžel i syn pracují pro firmy, které mají zahraničního majitele a ten jim používání internetu monitoruje.

    1. na komentář reaguje wich — #12
    superkarma: 0 17.08.2010, 09:30:24
  25. avatar
    [6] Alenka0010 [*]

    Eva_Fl — #2 Hm, a to si představ, že tady ve firmě jsou lidi, kteří na tom netu stráví i polovinu pracovní doby. A nikdo je nikdy nevyhodí.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #7
    2. na komentář reaguje Anai — #17
    superkarma: 0 17.08.2010, 08:32:00
  26. avatar
    [5] pajda [*]

    Za nezaměstnanost pracovníků ve školství si může jednoznačně stát - proti opakovaným smlouvám na dobu určitou u nás není obrany, pokud je mezi zaměstnáními přetržka. To jsou právě ony dva měsíce prázdnin, po které se učitelům neplatí. A ředitelé, kteří dostanou balíček peněz "na platy" na celý rok z toho rejžují - mají totiž víc peněz než ti, kteří se chovají slušně a zaměstnají učitele na dobu neurčitou.

    Jinak ale souhlasím s Evou_Fl - práce je dost, jen zaměstnání je problém...

    superkarma: 0 17.08.2010, 08:23:41
  27. [4] Anai [*]

    Eva_Fl — #2 Souhlasím! Pracuju 35 let ve státní správě, vím o tom své...jenže když mám práci hotovou, tak na tu babu-in mohu ve státním, v soukromém jsem musela třeba 4 hodiny nečinně čučet to jedné jediné databáze, kterou jsem měla zmáknutou do bezvědomí....na net jsem nesměla. Nikdy nemám resty, když sem jdu!

    superkarma: 0 17.08.2010, 08:22:46
  28. avatar
    [3] ToraToraTora [*]

    Já se nebojím...já jsem chytil tchoře Sml24

    superkarma: 0 17.08.2010, 08:02:44
  29. avatar
    [2] Eva_CZ [*]

    Prace je dost, asi myslis, ze se lidi boji ztraty zamestnani. No jak tak nektere uz roky sleduju, divim se, ze je jeste vubec nekdo zamestnava. 8 hodin na babe-in za prachy zamestnavatele, nebo vas vsech.... hehe. 

    Zamestnavam a zivim sama sebe a je to tak dobre. Sml54

    1. na komentář reaguje Anai — #4
    2. na komentář reaguje Alenka0010 — #6
    3. na komentář reaguje Aspiková — #8
    4. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #9
    superkarma: 0 17.08.2010, 03:11:08
  30. avatar
    [1] Léthé [*]

    superkarma: 0 17.08.2010, 02:52:18

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme