Vztahy

Boj s alkoholem - výhra i prohra

Budu vám vyprávět příběhy dvou lidí, které zdánlivě nic nespojuje a kteří nikdy se nepotkali. To, co mají společné, je bohužel alkohol a boj s ním. Na jedné straně boj vyhraný a na druhé zatím prohraný. Na jedné straně je muž, na druhé žena.

Petr, muž asi třiačtyřicetiletý, pracoval jako zedník. S firmou, pro kterou pracoval, jezdil na stavby po celé republice a mnohdy nebyl i čtrnáct dní doma. Tam jej čekala manželka a dva dospívající kluci. Na první pohled rodina bezproblémová a šťastná.
Petr je z velké rodiny, takže se často pořádají rodinné sešlosti a oslavy. A jeho manželka, Jana, je nemívala ráda. Když se začala oslava rozjíždět, popíjelo se a ona seděla vždy stranou od ostatních, s nikým se nebavila a tvářila se ukřivděně. Všichni si mysleli, že je nespolečenská a neumí se bavit. Vždyť co je na tom, když si její muž jednou za čas trochu vypije…

Jenže jenom Jana věděla, že jednou za čas znamená každý den, když je Petr v práci. Co taky dělat po skončení pracovní doby, když nemůže jít domů, na ubytovně se nudí a ostatní chlapi jdou na pivo.
Tak Petr chodil s nimi, brzy mu nestačila piva dvě, tři, ale bylo jich i patnáct za večer. K tomu nějakého panáka tvrdšího pití a problém byl na světě.

Trvalo to asi tři roky a Petr si začal uvědomovat, že si ničí nejen zdraví, ale i rodinu. Jana byla čím dál nešťastnější a začala přemýšlet o rozvodu. A tehdy se Petr rozhodnul, že s pitím skoncuje.
Ze dne na den dal výpověď ve stavební firmě, přihlásil se na ambulantní protialkoholní léčení a našel si novou práci ve městě, kde žil.
Na léčení docházel pravidelně několik měsíců a dnes může s klidem říct, že je z toho venku.
Alkohol mu nic neříká, občas si zajde s Janou na pivo a jsou spolu zase šťastní. Jana si při rodinných oslavách ráda připije na zdraví a společnosti se už nestraní.
Ví, že její manžel nad alkoholem zvítězil…

Asi sto kilometrů od Petra a Jany žije Milena. Milena má pár měsíců po třicítce, jednoho syna ve školce a druhého v první třídě. Kromě manžela a svých synků nemá nikoho. Rodiče jí umřeli před deseti lety, sourozence neměla a ani žádnou další rodinu.
Po rodičích jí zbyl malý domek, který prodala, aby si mohli s manželem Tomášem koupit nové auto. Sami bydlí v domku novém a vypadají jako spokojená, šťastná rodina…

Milena je usměvavá, na každého milá, ale na druhou stranu se s nikým moc nebaví. Ve vesnici, kde žije, nemá ani žádnou kamarádku. Chodí jen do obchodu, pro kluky do školy a do školky, potom bývá doma.
Jenže najednou začne Milena chodit tu s modřinou, jindy s ovázanou rukou. A protože na vesnici se všechno rychle roznese, brzy všichni ví, že Tomáš, když přijde z hospody „v náladě“ a něco se mu doma nelíbí, Milenu bije. Jenže Milena si nestěžuje, ani nemá komu. A tehdy zjistí, že když se napije i ona, na všechno snáz a rychleji zapomene…

Nejdříve pije trochu, ale dávky alkoholu se zvětšují a zvětšují. Když na to přijde Tomáš, Milenu vyhodí z domu. Milena nemá kam jít, už víte, že domek po rodičích prodala. Několik týdnů ji není vidět, ale jednoho dne se vrátí do vesnice. Hubená, šedivá, v oškubaných hadrech a s lahví vodky v ruce. Přijde domů, Tomáš ji zbije, ale nechá Milenu přespat ve sklepě.
Milena, protože má nadevšechno ráda své dva chlapečky, se rozhodne, že přestane s pitím. Poprosí Tomáše, jestli může zůstat doma, ten jí vyhoví a chvíli je Milenu zase vidět jak chodí pro kluky do školy a do školky a znova se na všechny usmívá.

Netrvá to dlouho a Tomáš ji zase bije, přizná jí, že si našel přítelkyni a po Mileně chce jediné, aby vypadla z domu a někde se „uchlastala“ nebo v zimě umrzla. Tím vším se chlubí i svým kamarádům v hospodě.
Milena, znova na dně, se vrací k alkoholu a odchází z domu…

Paní Milena se toulá už od loňské zimy. Dlouho ji u nás ve vesnici nebylo vidět. Občas se o ní něco povídá, že žije tam a pak zas tam, že přestala pít a nějaký hodný chlap si ji vzal k sobě. Potom zas, že pořád pije a za flašku jde s každým do postele.

Ale já jsem ji dnes potkala ve městě, a proto vím, že svůj boj s alkoholem zatím prohrává…  

        
   
18.09.2003 - Láska a vztahy - autor: elly

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [101] Ťapina [*]

    Bavit se dá i bez alkoholu. Nejhorší zábava je taková, když se otevře bečka, chlastá se a čeká se, až "se zábava rozjede" - zábavu přece dělají lidi, ne chlast.

    superkarma: 0 23.11.2003, 22:01:28
  2. avatar
    [95] alpina [*]

    kol: Eva_FI má pravdu, jediné řešení je rozvod. Vím to z vlastní zkušenosti. Bývalý manžel byl taky alkoholik neagresivního typu, ale navíc trpěl silnou cukrovkou, což byla přímo vražedná kombinace. Měl autodopravu a nebyl pro něj problém dát si 2 piva a sednout za volant. Co jsem vystála nervů, když se v noci nevracel z rita, to tady ani nebudu popisovat. Ke konci už mi bylo jedno, jestli se někde zabije on, ale bála jsem se, aby svojí nezodpovědností nezničil život někomu jinému. Když se tohle všechno začalo projevovat i na jeho inteligenci(doslova si vychlastal mozek), už jsem to nevydržela a raději od něj s dětmi odešla.
    Pro ty, kdo by chtěli rýpat, že jsem se mu nesnažila pomoci: věřte, že jsem dělala, co jsem mohla (potvrdila by to hlavně jeho ošetřující lékařka v diabetologické poradně, která si s ním taky užila svoje, ale kdo nechce sám, tomu se pomoct nedá

    superkarma: 0 20.09.2003, 11:59:52
  3. avatar
    [94] Eva_CZ [*]

    kol: jedine reseni je rozvod, abyste si aspon ty a deti zachovali krapet zdraveho rozumu.
    Protoze nekdy to fakt jinak nejde.
    Alkoholikovi se neda pomoct - pokud nechce on sam.

    superkarma: 0 19.09.2003, 19:04:40
  4. avatar
    [91] JiKo [*]

    Ale bez chlapů se nedá žít :-((

    superkarma: 0 19.09.2003, 10:20:10
  5. avatar
    [90] JiKo [*]

    To je strašný, bohužel to znám na vlastní kůži. Maminka si prožívala to samé.

    superkarma: 0 19.09.2003, 10:19:42
  6. [85] Koníček [*]

    Doufam, že takhle nedopadnu...

    superkarma: 0 18.09.2003, 21:32:44
  7. avatar
    [84] Kopicka [*]

    Je to děsný, číst si příběh se stejnými jmény jak u nás doma...

    superkarma: 0 18.09.2003, 21:25:44
  8. avatar
    [83] sunnynka [*]

    zlato, medved, Eva: Petr je bratr mojí maminky a léčení ukončil asi před dvěma lety. Opravdu si občas dá pivo, opravdu nic víc...

    Co se týká pomoci paní Mileně. V článku jsem to nenapsala, ale dokud by se jí dalo pomoct, když ještě moc nepila, nikdo o jejích problémech nevěděl. Profláklo se to, až ji manžel vyhodil a ona se opilá začala toulat po okolí. V době, kdy se snažila o nápravu a byla doma jí několik pro ni vlastně CIZÍCH lidí nabídlo pomocnou ruku, ona sice nabízenou pomoc přijala, ale než k čemukoliv stačilo dojít, byla zase na ulici¨ A i v té době ji vyhledal náš pan starosta, s tím, že pro ni zajistil místo v azylovém domě, s možností protialkoholní léčby, ovšem ona tehdy plakala, slibovala a znova utekla a pomoci nevyužila .

    superkarma: 0 18.09.2003, 21:12:05
  9. avatar
    [82] sunnynka [*]

    zlato, medved, Eva: Petr je bratr mojí maminky a léčení ukončil asi před dvěma lety. Opravdu si občas dá pivo, opravdu nic víc...

    Co se týká pomoci paní Mileně. V článku jsem to nenapsala, ale dokud by se jí dalo pomoct, když ještě moc nepila, nikdo o jejích problémech nevěděl. Profláklo se to, až ji manžel vyhodil a ona se opilá začala toulat po okolí. V době, kdy se snažila o nápravu a byla doma jí několik pro ni vlastně CIZÍCH lidí nabídlo pomocnou ruku, ona sice nabízenou pomoc přijala, ale než k čemukoliv stačilo dojít, byla zase na ulici¨ A i v té době ji vyhledal náš pan starosta, s tím, že pro ni zajistil místo v azylovém domě, s možností protialkoholní léčby, ovšem ona tehdy plakala, slibovala a znova utekla a pomoci nevyužila .

    superkarma: 0 18.09.2003, 21:10:30
  10. avatar
    [81] zlato [*]

    Eva_Fl: Evo,chtela bych Petra videt,nebo znat jeho pribeh za rok,pak by nam to bylo s jeho zavislosti vice jasne.Mozna alkoholik je a zkousi pit kontrolovane,take to jde,ale jen na cas,pak je zase tam ,kde byl.Take jsem to kdysi zkousela a vysledek?Proste nejde to.

    superkarma: 0 18.09.2003, 19:34:05
  11. avatar
    [79] Lorain [*]

    Medved: fakt nesmi uz nikdy nic??
    Ja znam nekolik odnaucenych karaku a ti cas od casu velmi svatecne kouri. To je neco jinyho??

    superkarma: 0 18.09.2003, 18:09:07
  12. avatar
    [78] Lorain [*]

    Medved: fakt nesmi uz nikdy nic??
    Ja znam nekolik odnaucenych karaku a ti cas od casu velmi svatecne kouri. To je neco jinyho??

    superkarma: 0 18.09.2003, 18:08:35
  13. avatar
    [77] janinkab [*]

    Nejlepší je určitě s ničím takovým nezačínat, ale spousta návykových věcí se zkouší, aby se člověk mohl chlubit nebo aby se nelišil. Spousta z vás určitě kouří- a to je, podle mne, úplně stejné jako alkoholismus. Není, sice, na první pohled tolik vidět, devastuje tělo pomaleji, ale je to taky návyk. A krom toho: alkoholik ničí většinou jen sám sebe, zatímco kuřáci otravují život na celé planetě.

    superkarma: 0 18.09.2003, 18:01:35
  14. avatar
    [76] janinkab [*]

    Problém Mileny je asi nejvíc v rezignaci na celý dosavadní život. Málo bojovala a neměla nikoho, kdo by jí pomohl. Možná, kdyby se našla nějaká pomoc... Ale je pravda, že musí nejdříve sama chtít. Už kvůli dětem. Překonat tak velký problém jako je závislost, je podle mne velký kus odvedené práce. Ale sám to asi nikdo nezvládne.

    superkarma: 0 18.09.2003, 17:56:23
  15. avatar
    [75] janinkab [*]

    Velká hrůza! Kdyby na mne někdo vztáhl ruku- byť opilý manžel- asi by to nerozchodil.

    superkarma: 0 18.09.2003, 17:51:48
  16. [74] tventula [*]

    To je hrozné. A ještě horší je když se takové situace řeší alkoholem.

    superkarma: 0 18.09.2003, 17:24:02
  17. avatar
    [73] k@tchabinka [*]

    no... me z clanku spis vypliva, ze pani Milena pomoc neodmita(zadna ji, pokud to dobre ctu, nebyla poskytnuta), ale spis si nevi rady a je v nezavidenihodne situaci. Vzhledem ke stavu, v kterem se nachazi, by ji dobry pritel vic nez prospel. Sama je asi ztracena.

    Anonym mozna zvolil hrubsi zpusob a podepsat se je slusnost.. nemyslim si ale, ze byl jediny, koho ten dotaz napadl.

    Sunnynka ale pouze popsala pripady, ktere zna. Ten clanek nebyl o jejich postojich.

    superkarma: 0 18.09.2003, 17:19:52
  18. avatar
    [72] aninas [*]

    Anonyme - nelze pomoct cloveku, ktery predevsim SAM NECHCE, aby mu bylo pomozeno. Neobvinuj pisatelku.

    superkarma: 0 18.09.2003, 16:40:38
  19. avatar
    [71] Veruška [*]

    chudák Milena

    superkarma: 0 18.09.2003, 15:04:11
  20. avatar
    [69] emma [*]

    Anonym 67: kdyby ses aspoň podepsal, když už moralizuješ!

    superkarma: 0 18.09.2003, 14:35:23
  21. avatar
    [65] Eva_CZ [*]

    zlato: ja si myslim, ze Petr JE alkoholik. Protoze si nicil sve zdravi, rodinna pouta a teprve kdyz absolvoval leceni, prestal ( s pomoci manzelky ).
    Divne mi je jen to, ze mu na leceni nerekli, ze uz se nesmi napit.
    A take to, ze na pivo s nim chodi zena...

    Mozna se v tom znovu POVEZE, kdo vi. Mozna ne, potom mas pravdu.

    superkarma: 0 18.09.2003, 13:14:54
  22. avatar
    [62] zlato [*]

    Petr nevypada na to,ze by byl zavisly(tedy alkoholik),kdyby byl,tak se v tom veze znovu,protoze obcas chodi na pivko atd.V druhem pripade je to mnohem tezsi,ta zena potrebuje odbornou pomoc......

    superkarma: 0 18.09.2003, 12:36:17
  23. avatar
    [61] Eva_CZ [*]

    Moje a nejen moje zkusenosti jsou tady uz v auditku PROBLEM, autorka Zlato.

    Jestlize Petr z prvniho pribehu chodi se zenou na pivecko, nebude trvat dlouho a zacne chodit na pivecko sam.... A nezustane jen u nej....
    Ale vyjimky potvrzuji pravidlo.

    Zena z 2.pribehu - mozna ji byla parkrat i podana pomocna ruka, ale dokud ona v sobe nenajde silu s problemem neco udelat, nema sanci.

    superkarma: 0 18.09.2003, 12:29:10

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [55] medved [*]

    sunny, promin...ale pokud ten Petr byl opravdu alkoholik, tak uz se alkoholu nikdy nesmi ani dotknout a ne, ze si jednou za cas da pivo

    superkarma: 0 18.09.2003, 11:49:29
  2. avatar
    [53] ValinaK [*]

    léthé: to je výborná rada. Musím si ji zapamatovat, kdyby něco....

    superkarma: 0 18.09.2003, 11:07:25
  3. avatar
    [52] Ťapina [*]

    Aja: Prosimtě, na těch dnech vína si můžeš koupit flaušovou mikinu, dřevěnou skládačku, záclony a peněženku, jenom o to víno skoro nezavadíš

    superkarma: 0 18.09.2003, 11:01:05
  4. avatar
    [51] Léthé [*]

    Tak ten začátek mi připomíná mého manžela kdysi...a jaký byl jeho motiv skončit z alkoholem?No...bylo jich sice několik,ale ten hlavní a definitivní impuls byl ten,že jednou můj "přítel" k nám přišel i se svou manželkou požádat mého manžela o mou ruku .Byl to šok i pro mě a skončilo to tak,že manžel nepotřeboval žádnou protialkoholickou léčebnu a jsme spolu dodnes...změnil se natolik,že bych ho dnes nevyměnila ani za Daniela Hůlku

    superkarma: 0 18.09.2003, 10:55:05
  5. avatar
    [49] Milala [*]

    Jé to je smutný příběh.Škoda,že to Milena pojala tak špatně.Alkohol je fakt svinstvo.Já jsem ochotná odpustit cokoliv,ale kdyby na mne muž vztáhl ruku,byť v alkoholovém opojení,prohrál by to u mne a šla bych od něj pryč...

    superkarma: 0 18.09.2003, 10:34:41
  6. avatar
    [47] Susina [*]

    já mám štěstní - nebo smůlu, že nějak alkohol v těle neodbourávám, takže mě spolehlivě porazí dvojdecka vína, začne se mi motat hlava, těžknout nohy a chce se mi spinkat..včera jsem si na oslavě šéfových narozenin dala asi deci piva, cítila jsem to ješt po dvou hodinách, kdy jsem doma udělala nějaký prudší pohyb.. Jestli Milena nikoho blízkého nemá, tak má mizivou šanci se z toho vyhrabat, protože motivací jsou jen jen synové, bez pomoci zvenku to nezvládne...

    superkarma: 0 18.09.2003, 10:22:48
  7. avatar
    [42] Aja [*]

    Teď tu všichni smrdí burčákem...Vlézt do šaliny a vydržet nevystoupit je drsný... Navíc jsou jakési Dny vína...Po městě je spousta nalitejch lidí...fakt děsný.

    superkarma: 0 18.09.2003, 10:00:10
  8. avatar
    [40] JK [*]

    superkarma: 0 18.09.2003, 09:38:53
  9. avatar
    [39] Acinka [*]

    Sháněli jsme prodavačku do prodejny a sehnali sme paní po 40. Byla milá, nastoupila v pondělí, sepsala sem s ní smlouvu, všechno v pohodě a ve středu přijel šéf z dovolený, že jí smlouvu oficiálně předá a uvítá jí, tak se taky stalo ... Odešla sem jí přihlásit na sociálku a když sem přišla, tak šéf říká: nezdá se ti nějaká divná? Pustili jsme kameru a zjistili, že se motá mezi regálama a táhne to z ní jak z hospody Za dopoledne vypila placatku vodky , šla na hodinu. Odhlásit sem jí šla radši až v pátek. Koukali by na mě na tý sociálce asi blbě, kdyby sem přišla za hodinu, že tu co sem byla před chvilkou přihlásit chci zase odhlásit

    superkarma: 0 18.09.2003, 09:34:49
  10. avatar
    [38] Gabčulka [*]

    Manzel me nejlepsi kamaradky take pije...

    superkarma: 0 18.09.2003, 09:33:01
  11. avatar
    [33] emma [*]

    Galadriel: jenže všimni si, že vinné oblasti, které popisuješ žijí středomořskou stravou a vzduchem. a právě přísun ryb, olivového oleje a zeleniny je ten hlavní důvod abcence kardivaskulárních onemocnění. jinak by přece Moraváci museli být taky jako rybky. a to nejsou, protože si k vínku daj klobásku a uzený.

    superkarma: 0 18.09.2003, 09:20:56
  12. avatar
    [29] ValinaK [*]

    ženský to maj se závislostma vůbec těžší. I kuřaček je víc než kuřáků, ale odnaučených daleko míň. Je to smutný, ale já myslím, že Milena má už svůj osud zpečetěný:-((

    superkarma: 0 18.09.2003, 08:57:59
  13. [28] Zuzanicka [*]

    Ach jo,to je smutný příběh s Milenou

    superkarma: 0 18.09.2003, 08:48:39
  14. avatar
    [26] Lhasa [*]

    chudák ženská

    superkarma: 0 18.09.2003, 08:42:37
  15. avatar
    [21] xantypa [*]

    jsou to velmi smutne pribehy jeden s dobry koncem a ten druhy zatim bohuzel ??Nevim jestli to Milena zvladne moc ji to preju, ale nema zadnóu podporu ani kamaradu ktera by ji pomohla a vime ze bez pratel a podpory to jde vsechno hur. Na vine je manzel neunesla jeho zachazeni a misto aby se rozvedla trpela a pritom pila. Je to moc smutne ale myslim ze tenhle pribeh nebude se stastnym koncem

    superkarma: 0 18.09.2003, 08:23:34
  16. avatar
    [20] Dudlajlama [*]

    Anino, taky jsi to nemela jednoduche .

    superkarma: 0 18.09.2003, 08:21:42
  17. avatar
    [19] xantypa [*]

    jsou to velmi smutne pribehy jeden s dobry koncem a ten druhy zatim bohuzel ??Nevim jestli to Milena zvladne moc ji to preju, ale nema zadnóu podporu ani kamaradu ktera by ji pomohla a vime ze bez pratel a podpory to jde vsechno hur. Na vine je manzel neunesla jeho zachazeni a misto aby se rozvedla trpela a pritom pila. Je to moc smutne ale myslim ze tenhle pribeh nebude se stastnym koncem

    superkarma: 0 18.09.2003, 08:21:15
  18. avatar
    [18] Dudlajlama [*]

    ishi, to je sice pravda, ale pri slusnem vekovem prumeru, na neco se holt umrit musi . Milene by mel pomoci uz jen ten fakt, ze ma male deti, ktere ji potrebuji, to je motiv nejsilnejsi.

    superkarma: 0 18.09.2003, 08:17:50
  19. avatar
    [17] xantypa [*]

    jsou to velmi smutne pribehy jeden s dobry koncem a ten druhy zatim bohuzel ??Nevim jestli to Milena zvladne moc ji to preju, ale nema zadnóu podporu ani kamaradu ktera by ji pomohla a vime ze bez pratel a podpory to jde vsechno hur. Na vine je manzel neunesla jeho zachazeni a misto aby se rozvedla trpela a pritom pila. Je to moc smutne ale myslim ze tenhle pribeh nebude se stastnym koncem

    superkarma: 0 18.09.2003, 08:14:38
  20. [15] helip [*]

    První příběh je optimistický s dobrým koncem. To je fajn.
    Ale ten druhý, odporné a smutné zároveň. Docela jí lituju, že si našla takového chlapa, hlavní vinu vidím v počátku jejích nesnází vidím u něho.

    superkarma: 0 18.09.2003, 08:09:11
  21. avatar
    [12] Agátka [*]

    Fandím Mileně, aby se přihlásila na léčení, znám lidi co léčení podstoupili, ale někdy to stejně nepomůže.

    superkarma: 0 18.09.2003, 07:36:51
  22. [11] aloiska [*]

    Je to smutné, ale bohužel mám taky tu zkušenost v rodině, není o co stát.

    superkarma: 0 18.09.2003, 07:27:39
  23. avatar
    [10] Lenice [*]

    Mívali jsme na střední škole takové pořekadlo - alkohol je metla lidstva,a proto se musí ničit. V těch dobách nám bylo celkem jedno, kolik a co jsme pili. Věkem z toho člověk vyroste. Pak je důležité ne kolik toho vypijeme, ale s kým. Na dobrý pokec stačí klidně jedna . Nejhorší je, když se člověk dostane do nějakých problémů a neumí je řešit jinak, než že je utopí v alkoholu. Jak se to jednou rozjede, je těžká cesta zpátky. Souhlasím s názorem, že k tomu, aby člověk přestal být alkoholikem, je potřeba opravdu hodně chtít, mít pevnou vůli a velkou podporu v rodině.

    superkarma: 0 18.09.2003, 07:20:06
  24. avatar
    [9] aninas [*]

    je to zvlastni, pijeme vice nebo mene vsichni a a jenom z nekoho se stane alkoholik. Ja si take rada "cvaknu", kdyz je nejaka oslava, prijdou pratele ... a tak. V kolonkach se tomu rika - prilezitostne piti.
    Je moc dobre, ze to Petr zvladl, ale myslim si, ze nejenom, ze mel dostatek vule, ale take rodinne zazemi, coz je velice dulezite.
    Milena tohle zazemi nema, takze jeji osud vidim velice spatne.
    S alkoholizmem jsem se setkala i osobne v rodine. Pil tchan - a upil se, a pije i jeden z jeho synu, muj byvaly manzel. Tu a tam slycham, co kde vyvede.
    S tchanem jsme bydleli tri roky v jedne domacnosti a snad ani nemusim rikat, co to byl za ocistec. Klukum tenkrat bylo 5 a 3 roky. Tchan mel svuj pokoj, ale nez z nej dosel na WC, tak podelal celou chodbu, a pak rekl, ze to udelali kluci. Jak se rika, jsem blbec-dobrak, v zivote bych nikomu neublizila, ale tchana jsem jednou malem zabila. Uz mi to bylo vsechno jedno, ale vydrzet se to uz nedalo. Byla jsem zrovna v kuchyni a neco krajela, kdyz prisel. Uz si nevzpominam, co to zase bylo, ale byl tak opily, ze sotva stal na nohou. Najednou mi to pripadalo strasne jednoduche - bodnout a mit klid. Chybelo opravdu velmi malo. Nejvice mne sokovalo to, ze bych to byla opravdu udelala. Takze do maleru se kvuli alkoholikovi muze dostat i nealkoholik. Pak si tchan v opilosti zlomil nohu a ja ho nakonec osetrovala - coz pro mne znamenalo, kdyz jsem sla na 6 do prace, vstavat ve 4, postarat se o tchana, pak o kluky a letet s vyplazenym jazykem do prace. Za tchanem chodily navstevy a pokazde s flaskou. To pak kolikrat nedosel ani na ten zachod a podelal se rovnou v posteli. Nakonec, kdyz chodily dalsi navstevy, hned u dveri musely ukazat tasky, flasky jsem vyndala, nechala u dveri a kdyz odchazeli, tak jsem jim je vratila. To bylo po mestecku reci, co jsem za snacha . Dlasi navsteve jsem zase rekla, at si ho vezmou k sobe domu a tam at si ho nalejou cim chteji a taky at si to po nem hezky uklidi.
    Uz je to pryc, 14 dnu po nasem odstehovani umrel. Dobre mu tak.

    superkarma: 0 18.09.2003, 06:58:54
  25. [8] Jaňula [*]

    Je to smutný příběh o ženě, která se nedokáže postavit alkoholu. Ale bohužel nemá žádnou podporu ve vsi ani z rodiny. Třeba to jednou dokáže a děti jí z tohoto alkoholového opojení proberou.

    superkarma: 0 18.09.2003, 06:34:40
  26. [7] Jaňula [*]

    Kráva: Tak to máš teda dobré ráno, to se mi snad ještě nestalo. Tak pěkné žehlení s lahvinkou.

    superkarma: 0 18.09.2003, 06:31:45
  27. avatar
    [5] Dudlajlama [*]

    Alkohol neni hrozna vec, hrozne je to, jak s nim nekteri lide nakladaji. Ja patrim mezi ty, kteri si radi zdrnknou dobreho moku, pit se zacinalo uz v dobe studii a to uz je nejakych let. Nikdy jsem ale nemela problem s pitim prestat, neopijim se do nemoty, nemam abstaky, nemam okna, netrpim agresivitou ci naopak litostivymi stavy. Proste piti je strasne fajn, kdyz se takhle sejde bezvadna spolecnost..... piti se ma vychutnavat a ne pit proto, aby se jeden zmazal jako . Ne nadarmo jsou nejzdravejsi lide ve vinnych krajich jako je Bordeaux, Toskansko apod. Pani Mileny je mi sice lito, jenze takhle se problemy neresi.

    superkarma: 0 18.09.2003, 04:38:26
  28. avatar
    [4] Landriel [*]

    Ten druhý případ je dost smutný, o to víc, že za to nemůže jen Milena sama, ale hlavně i její muž. Jediné řešení vidím v tom, aby se skutečně přihlásila na nějaké léčení a zároveň aby její děti odebrali manželovi (vždyť taky pije a kdoví, jestli je nebije) a zatím je umístili někde v domově, kde si je po skončení léčby bude moct zase odvést.

    superkarma: 0 18.09.2003, 00:33:26
  29. avatar
    [3] Sama [*]

    sunnynka :

    superkarma: 0 18.09.2003, 00:18:34
  30. avatar
    [2] Jarunka [*]

    To je smutny pribeh . Alkohol je hrozna vec a jeste horsi je, kdyz jsou deti. Vsem preji uzdraveni. Tedy tem, kteri chteji.

    superkarma: 0 18.09.2003, 00:17:48

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme