Padesátiletý borec, stávající mistr světa v jízdě dresin 2004 v Rakousku a 2006 v Kanadě a sedminásobný železný muž, protagonista jízdy na historickém kole, držitel českého rekordu na 1 km dresin, účastník mnoha významných akcí cyklistu, běžců, pojede na dřevěném odrážecím kole bez pedálů — replice dresiny barona von Draise z roku 1817.

Proč to dělá?
Touto jízdou chce uctít památku obětí atomových bomb svržených 6. a 9. srpna 1945. Mírová mise bude doprovázena jízdou dvou až tří jezdců na vysokých historických kolech, samotná dresina s jezdcem se v pěti etapách (95 km, 105 km, 110 km, 85 km, 55 km) pokusí nejméně dvakrát překonat světový rekord, který je 104 km.

„Konečně jsme získali písemné povolení prefektur Hirošimy a Nagasaki,“ řekl pro Ženu-in Ivan Křivánek a dodal, že nyní řeší s oběma úřady rozvrh tratí se stanovením délek etap, převýšení a předběžný harmonogram s průjezdy japonskými prefekturami a městy.

Oříšky k rozlousknutí
O tom, že oříšků k překonání cesty je celá řada, netřeba pochybovat - například vysoká teplota, vlhkost vzduchu, polovina tratě v hornatém terénu, aklimatizace, nutnost doprovodu, včasný transport přepravních beden s dresinou a dalšími vysokými koly, komunikační problémy, finanční náročnost, stravování, pitný režim, ubytování, zajištění aut, přesná práce traséra, účast lékaře v minivýpravě, spolupráce s mnoha firmami u nás i v zahraničí. Ale heslo zní: Jedeme jenom jednou.

Jak jste na tom vy s extrémními rozhodnutími? Třeba zrovna ve sportu? Myslíte si, že jet na dřevěném kole 450 kilometrů je bláznovství, nebo hrdinství?

 

 

Reklama