Rodina

Bitvy nad dětským talířem


Bojujete s dětmi při jídle? Je to někdy nepříjemná záležitost vyžadující přímo diplomatické schopnosti. Co s tím?

 

„Pomalu si začínám připadat už jako neschopná. Nedokážu přimět našeho 3,5letého syna, aby jedl, co je potřeba. Už se jen děsím času snídaně i oběda či večeře, protože z jeho strany to je jen samé odmítání, kňourání a výmysly,“ vypráví posmutněle Ilona, maminka, se kterou jsem se seznámila na pískovišti. Co Ilona uvaří, Saša trochu ochutná, porýpe se v tom, a uteče od stolu. „Jakékoliv domluvy nepomáhají – někdy mám pocit, že mi to prostě dělá naschvál.“

 

Ilonu také deptá, že když se malý Saša vrátí od babiček, ty jen pějí ódu na to, jak Sašenka u nich jedl to či ono. „Pak jsem přišla na to, že tchyně do všech jídel propašuje trochu cukru a že moje mamka zase synovi vaří jen to, co on miluje. S tchyní jsem se kvůli tomu málem rozhádala na život a na smrt.“

 

Výborným pomocníkem při problémech, které Vás trápí v souvislosti s jídlem u dětí, je kniha Bojujete s dětmi při jídle? (Global, 1996). Najdete v ní konstruktivní a povzbudivé rady, které sestavil praktický lékař Dr. David Haslam.

 

Když dítě přechází na pevnou stravu, seznamuje se s novou konzistencí, novými potravinami a může se stát, že jídlo odmítá. Není to nic neobvyklého, vždyť se seznamuje s novými chutěmi, je třeba mu dopřát čas, aby si na změnu zvyklo. Babičky často radí, aby maminky vnoučatům příkrm osladily. Je to jen krátkozraká berlička, se kterou se daleko nedojde. Navíc dítě již od útlého věku získává špatné stravovací návyky, nehledě na zdravotní problémy, které se u něj v souvislosti s nadměrnou konzumací cukru mohou vyskytnout.

 

Je logické, že maminky si dělají při odmítání jídla u dětí starosti: jestli nemá hlad... že má špatnou skladbu potravy... že získá do života špatné stravovací návyky... že přeci dítě nemůže mít navrch, protože by utrpěla jejich autorita...

 

Věty, které jsem si potřebovala přečíst a které mne uklidnily, zní: „Téměř každé dítě je v batolecím věku přirozeným rebelem. .... batole udělá přesný opak toho, co si přejete vy.... Především má rádo nějakou reakci.“ V těchto pár větách je v podstatě odpověď na vše – když se my rodiče snažíme ze všech sil (po dobrém i po zlém), aby dítě snědlo to, co mu předložíme, jeho reakcí, kterou dává najevo svou aktivní součást v rodině, je odmítnutí potravy. A časem, pokud nehledáme schůdný způsob, se problémy stupňují a přetrvávají i do pozdějšího věku. Když vidí, že si děláme starosti s jeho jídlem, je mu nadevše jasné, že je to pro  nás citlivé místo.

 

* Dívejte se na stravování dětí z delšího časového úseku.

* Je důležité, aby děti měly různorodou stravu – pak je totiž nepravděpodobné, že by postrádalo některé důležité složky potravy a že by se samo, díky svému instinktu, nechalo strádat.

* Nebuďte příliš ustaraní, že sem tam dítě požaduje zmrzlinu či sušenku, a mějte nadhled.

* Pokud víte, že dítě nějakou potravinu nesnáší, nenuťte mu je. Jedli byste sami to, co nemáte rádi?

* Dělat rozruch a bojovat s dítětem u jídla je ztrátou času. Křikem či zákazy nic nespravíte. Vždy je totiž zapotřebí dvou, aby se hádali – nabídněte svému dítěti například menší porce.

* Pokud nechcete, aby vaše dítě nejedlo nějakou potravinu, prostě ji nekupujte. V obchodech buďte neúprosní a nepodlehněte pláči dětí, pokud jim nekoupíte tu či onu pochoutku. Co na tom, že ostatní se po Vás budou ohlížet. Oni Vaše dítě nevychovávají.

* Nedávejte dětem sladkosti za odměnu – zbytečně jen podpoříte jejich důležitost, zatímco ujistíte dítě, že hlavní jídlo je jen nutné přetrpět.

* Nesrovnávejte Vaše dítě s ostatními – každý jsme originál.

 

 

Přeji hodně trpělivosti při jídle s dětmi a přestaňte si dělat starosti!

   
18.07.2006 - Těhotenství a porod - autor: Tereza

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [61] LidusP [*]

    mám 5 synovců a každý je úplně jiný. Bratr má 3 kluky 9 letého a dvojčata 6 leté. Druhý bratr má 2 kluky 6 letého a 4letého. Ti tři jedli jenom smé sladkosti, protože švagrová na ně neměla čas tak jim vždy dala do ruky oplatek nebo něco sladkého a když náhodou uvařila tak se to nedalo jíst. A o zelenině a ovoci ani nemluvě. Rajčata, okurky, jahody, broskve to do teď neví jak to chutná.
    Ale ti druzí dva jedli úplně všechno. Člověk jim nestíhal nabírat na lžičku. Co se týče zeleniny, čekali u zeleného rajčátka až bude červené a pak se oněj prali, kdo ho sní.
    Já mám teď roční hočičku a ta ochutná z každého trochu a´t ví jak to chutná. Nenutím jí, protože vím, že to nemá stejně cenu. Když nechutná, tak to vyplivne. A sladkosti moc nemůže, protože má po nich vyrážku.

    superkarma: 0 02.08.2006, 08:30:26
  2. avatar
    [58] Vivian [*]

    medved: já jsem taky protivná, když mám hlad Proto se najím, když mám hlad. A odměňovat dítě jídlem nebo mu dávat jíst, aby se nějak zabavilo, mi prostě přijde šílený... Dobře vím, jak se pak s takovýma zlozvykama těžko bojuje, když je člověk dospělej a ne a ne se zbavit nadváhy, protože je odmalička zvyklý zahánět nudu JÍDLEM a odměňovat se JÍDLEM, a zbavit se těchhle hluboko vštípených návyků je úkol téměř nadlidský ... Takže doufám, že svoje děcko snad naučím přistupovat k jídlu úplně jinak.

    superkarma: 0 20.07.2006, 20:07:49
  3. avatar
    [56] átéčko [*]

    Nikdy jsem nikoho nnenutila jíst. Sama jsem anorektička, chut na jídlo nemám.
    Můj syn měl ve školce privilegium, že nemusel jíst, když nechtěl.A co nechtěl. Co na tom, že byl štíhlounký, to já jsem také. A také nasnáším, když mi někdo nutí jídlo.
    Nikdy si nevynucoval sladkosti, čokoládu jedl po kostičkách a nechával si ji na potom...

    superkarma: 0 18.07.2006, 20:00:40
  4. avatar
    [55] femme [*]

    tak s tímhle jsem si nedělala vrásky nechtěly co bylo na talíři, nemusely to sníst, ale pak si mohly být jisté, že už nic jiného nedostanou a fungovalo to

    superkarma: 0 18.07.2006, 19:51:28
  5. avatar
    [54] Kuře [*]

    čita: jo tak to u nás platí i pro tatínka: Nechceš co je uvařený? Dej si chleba s máslem.
    Jediný, co toleruju je skutečně bytostný a nepřekonatelný odpor. Což je u malé špenát a u manžela dýňový zelí. Vím, že se jim z toho obrací žaludek a tudíž tyhle jídla prostě nevařím. Ale takové ty momentální nechutě neřeším. Buď si třeba nedají majdu, nebo nejí jenom maso, nebo je holt ten chleba s máslem. Ale vyvařovat se s víc jídlem .

    superkarma: 0 18.07.2006, 19:32:04
  6. avatar
    [50] Kuře [*]

    medved: Kukuřiční červíci - moje spása. Kuba je s nima ochotný sedět i pět minut!!!!

    superkarma: 0 18.07.2006, 18:46:17
  7. avatar
    [49] Kuře [*]

    Nyotaimori: V tom s tebou souhlasím, když jim to nikdo nedá, tak to nechtějí. Jenže když máš dítě s těžkým průjmem a zvracením, tak mu ten hroznovej cukr na cumlání dáš (tak se s ním seznámil náš mladej). A s tvrdejma kokinama seznámili ve školce... je fakt, že některé děti na sladký nejsou, jiný ano. Určitě ale mlsají víc, když to vidí u rodičů.

    superkarma: 0 18.07.2006, 18:43:59
  8. avatar
    [48] Žábina [*]

    nic se nemá přehánět - ani zakazování sladkostí, ani jejich přecpávání
    zlatá střední cesta
    moji kluci bonbony můžou, proč ne...když se s nima necpou denně
    starší má rád brambůrky, mladší zas gumové medvídky...většinou si dopřávají o víkendu, přes týden si na to ani nevzpomenou
    kromě toho jí hodně ovoce a zeleniny
    dostala mě jedna kamarádka, která hlásila ,že její malá nejí ovoce...u nás se po něm mohla umlátit

    superkarma: 0 18.07.2006, 18:42:50
  9. avatar
    [46] Kuře [*]

    Nyotaimori: Jenže dneska se s tím děti potkají v kolektivu. A pokud to neznají vůbec, mají tendenci se pak přežírat. Ale třeba cumlavý kokina, nebo přeslazený hnusný gumáky . A když čokošku, tak hořkou. Kupodivu Jája ve svých pěti letech odmítá přeslazené věci typu kinderčokoláda a dá se s ní na ledasčem domluvit. Dost mě nedávno dostala, když v obchodě prohlásila, že chce ten sýr Babybel (nevím přesný název) a že se radši vzdá zmrzliny.

    superkarma: 0 18.07.2006, 18:22:36
  10. avatar
    [44] medved [*]

    Ťapina: Kuře: ja mam taky susenky hlavne na ven, aby mela co chroupat v kocarku a nenudila se tam no a taky na doma...kdyz se treba potrebuju najist a je chci aby taky chvili posedela v zidlicce...ale to obvykle ji takovy ty kukuricny krupky

    ale obcas je ma i po obede ne jako odmenu, ale proste proto,ze ja potrebuju trochu casu, abych uklidila tu silene zaprasenou kuchyn a nechci, aby se mi v tom lucka hamtala cili typicky zeleny strom zivota

    superkarma: 0 18.07.2006, 18:06:47
  11. avatar
    [43] Kuře [*]

    medved: Já bych to viděla tak, že jde skutečně o to, nevypěstovat návyk. Mlsat - no, nemá se to, ale děláme to všichni . Rozhodně bych nedávala mlsek zásadně po jídle, pak skutečně vzniká pocit, že bez mlsku není jídlo celé. Já brávám sušenky atp. odpoledne ven, mezi lítáním to broučkům přijde k chuti, a když mám malej balíček a ještě z něj dají kámošům, tak ve skutečnosti sní třeba jenom jeden kousek. A bonbón - pokud nepřijdou ve chvíli, kdy zrovna nalejvám polívku a není to u potřetí za den, tak jim ho klidně dám (máme doma jenom hroznový cukr). Moji myšové nechodí denně, tak jsem dost benevolentní. I když teď malej dostává čokoládový drobky jako odměnu, takže má denně asi tak čtvereček čokolády a Jajdě občas taky dám, aby nezáviděla.

    superkarma: 0 18.07.2006, 17:59:05
  12. avatar
    [42] Ťapina [*]

    medved: Sladkosti - nejlíp snad místo některého jídla a snažit se, aby to bylo co nejméně často. Protože sušenky jsou taky jídlo. Nemůže být každá porce naprosto zdravá a vyvážená, to bychom museli sníst vagón jídla denně. Jíst by se mělo jenom na hlad, ne na chuť.

    superkarma: 0 18.07.2006, 17:48:06
  13. avatar
    [41] medved [*]

    Vivian: vis, ja si to taky myslela...teoreticky...nechces jist, nejez a tak...jenze mala je po manzelovi...jak ma hlad, tak je protivna jak cinze ...takze se pomerne casto stava, ze proste potrebuju, aby aspon NECO snedla a ja se pak x hodin neotravovala s prudicim deckem ma proste obdobi, kdy mi hlavni jidlo bojkotuje, tak ji dam aspon nektarinku, aby NECO mela...ted byla skoro 14 dni na nektarinkach a merunkach...no neni to vrchol zdravy stravy, ale proste se to 14 dni vydrzelo a ted zase ji...ackoliv ji...ma ted manii, ze chce jist sama, takze toho tak 50% konci vsude mozne

    mne teda pripada, ze mala ma obdobi..jednou ji jogurty jak diva, jindy je nechce videt, jednou zere jak nezavrena, jindy ji jak brabec....ale to neresim...tyhle rytmy beru jako normal a snazim se ji trochu vyhovet a trochu vyhovet svemu svedomi

    mmch, kdyz se nemaji davat sladkosti po jidle, tak kdy se maji davat...mam ted na mysli treba susenky...

    superkarma: 0 18.07.2006, 17:41:17
  14. avatar
    [40] *Kotě* [*]

    Vivian: nechám ho hladovět až do chvíle, kdy to ze zoufalství i rozkousá. Ale on má málo zubů, jenom osm předních, a to kousání mu ještě tolik nejde. Takže když statečně hlodá těma předníma a sní to, dostane pochvalu a odměnu.

    MMCH, ono už je to taky minulost, protože tento týden mé úsilí konečně došlo odměny a malej kouše i bez hladovění a přesvědčování (pojali jsme to jako hru, máma kousala s ním a tak), takže dneska všechno snědl normálně a odměna už se nekonala

    superkarma: 0 18.07.2006, 16:00:30
  15. avatar
    [39] Kuře [*]

    slonbidlo: Jídlo které skutečně nejí je pouze špenát. Jenže když ti někdo předloží mastnou vepřovou, řádně kořeněnou, nebo ostrou čínu, tak je podle mne blbost čekat, že to bude dítě jíst. Zvlášť když předem hlásím, že doma ještě pořád vaříme "dětská" jídla, tj. libová a bez ostrého koření. To jí radši nechám jíst jenom přílohu. Zjistila jsem totiž, že když řeknu, že je to na ni moc mastný, tak ji do toho nutí. Naloží jí na talíř a pak mají remcy, že nedojedla. A přichází na řadu právě ty sliby, že když to sní, bude kokino atp.

    superkarma: 0 18.07.2006, 15:38:38
  16. avatar
    [37] Kuře [*]

    Holky, jak řešíte u větších dětí (tím myslím předškoláky) jídlo na návštěvách? Dojídají, vrací jídlo, vozíte svoje...? Já kolikrát vidím, že pro Jajdu je nerálný předložený pokrm sníst (tučný, kořeněný....) a snažím se to sama řešit omluvou, že má dietu (to je pro Jáju signál, že má bejt ráda, že ten blivajz nemusí a držet pusu). Jenže manža už remcá, že je dost velká, aby se přemohla a snědla alespoň miniaturní porci. Kubovi vozím všechno naše, teda kromě babiček a švagrové.

    superkarma: 0 18.07.2006, 15:01:55

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [36] Kuře [*]

    Bóbika: Moje děti taky jedly jako nezavřený. Sice nebyl ten rohlík (bezlepková dieta), ale kukuřičný chleba a cpaly se přímo ukázkově. Ještě teď jim sousedka říká "kyselinky". Ale kámoška měla kluka, kterej v osmým měsíci nemohl ani piškot, udávil by se. A pak to přišlo samo, začal kousat a bylo. Její děckařka jí říkala, že se to stává. Ale nemá cenu tyhle děti nechávat hladem, ony to prostě opravdu nezvládají. Jenže ten mrňous od *Kotě* evidentně kousat umí.

    superkarma: 0 18.07.2006, 14:56:22
  2. avatar
    [34] Žábina [*]

    to tedy koukám co problémů jsem si ušetřila,vždy jsem brala jako samozřejmost že kluci jedí tak nějak normálně
    mají svá oblíbená i míň oblíbená jídla jako každý, ale jinak pohoda

    superkarma: 0 18.07.2006, 14:41:04
  3. avatar
    [33] Kuře [*]

    Vivian: Některé děti skutečně kousat nechtějí. Ale to bývá ve věku, kdy se kousat učí, pak dochází i ke zvracení (při pokusu polknout nepokousané) a nemá cenu to lámat. Další věc je, když podplácíš mrňouse, kterýmu je jedno čím, hlavně, že to uznává. Na Jajdu v tomhle věku platilo, že bude "houpy houpy", Kuba by se při podobném návrhu uchechtal, ten uznává drobek čokolády, nebo líznout kafe. Ono jde spíš o to, nevytvořit návyk ve smyslu snězený oběd = dostanu .
    U nás teď probíhá boj s Jájou na téma nová jídla. Odmítá totiž ochutnat cokoliv, co nezná. Takže ji musím vždycky přesvědčovat, že má ochutnat alespoň jednu lžičku. Zatím to udělá pouze pokud slíbím, že to bude smět vyplivnout. Někdy to sní a jí to i dál, někdy jenom sní tu lžičku a řekne, že to nechce, jindy to hned vyplivne. Pokud tam ale není ten únik (plivanec), tak to do pusy prostě nedá.

    superkarma: 0 18.07.2006, 14:17:47
  4. avatar
    [32] bookcase [*]

    u nás to bylo to stejné, zavděčila jsem se jenom suchým chlebem a termixem. Kluk se pořádně rozjedl až ve školce a je to v poho

    superkarma: 0 18.07.2006, 14:16:53
  5. avatar
    [31] Gabi [*]

    Vivian: děti prostě hledají hranice.
    P.S.: můj syn, když byl malý (cca 10-14 měsíců), tak měl vždycky takový hlad, že plakal a kvůli tomu nemohl jíst a měl ještě větší hlad - byla to docela legrace.

    superkarma: 0 18.07.2006, 14:11:40
  6. avatar
    [30] Vivian [*]

    *Kotě*: tím nechci zpochybňovat tvoje výchovné metody, jen se ptám... Zajímá mě, proč žádná máma nenechá to svoje trucující dítě prostě o hladu, proč ho musí nutit do jídla, i když to dítě jíst nechce...

    superkarma: 0 18.07.2006, 14:04:01
  7. avatar
    [29] Vivian [*]

    *Kotě*: a proč ho nemůžeš nechat hladovět, když si postaví hlavu, že nebude kousat (i když, předpokládám, už kousat může)? Nejsem sice Matka , ale myslím, že kdyby to dítě dostalo opravdový (!) hlad, tak by snědlo cokoli i bez odměn...

    superkarma: 0 18.07.2006, 14:03:07
  8. avatar
    [28] *Kotě* [*]

    Ťapina: už jsem psala, že důvodem není to, že by mu jídlo nechutnalo. Věci, které mu vyloženě nechutnají, mu prostě nedávám. Tady je problémem, že nechce jíst věci, které mu chutnají, v nerozmixovaném stavu. Takže odměnu nedostane za to, že něco snědl, ale za to, že statečně kousal.

    superkarma: 0 18.07.2006, 13:59:03
  9. avatar
    [27] Kuře [*]

    Ťapina: S tím "časem k jídlu" je to dost těžký. Bohužel ve školce a škole je prostě doba na jídlo a hotovo. Nejíš - budeš hladem. Je lepší dítě naučit jíst pravidelně, ovšem ne za cenu nucení k jídlu. U nás funguje, že kolem půl dvanácté se obědvá a kolem půl sedmé večer večeří. Není to na minutu přesně a není to striktní pravidlo (na výletě to prostě nemusí vyjít, nebo při změně režimu), ale děcka jsou už zvyklá a mají tou dobou hlad. pokud vidím, že vyloženě nemají hlad, tak je nenutím a jí třeba až v jednu, nebo malej jde spát bez oběda a obědvá po spaní. Ale to jsou vyjímky.
    Jsem zastánce toho, že děti mají mít pořádek ve spaní i jídle. A že jsou pak spokojenější a jistější. Děti co nemají alespoň trošku pravidelný režim se pak zbytečně dostávají do potíží.

    superkarma: 0 18.07.2006, 13:41:29
  10. avatar
    [26] Ťapina [*]

    Bóbika: No prosím

    superkarma: 0 18.07.2006, 13:34:07
  11. avatar
    [24] Ťapina [*]

    *Kotě*: Po jedné sušence Bebe přirozeně neztloustne, taky jsem do dvaceti let nebyla tlustá. Ale zafixuje si systém, že když mu něco nechutná, tak to stejně sní a pak si na spravení chuti dá něco dobrýho. Bebe sušenkama to začíná
    Za stejnou blbost považuju učit děti jíst proto, že je "čas k jídlu". Čas k jídlu má každý člověk jindy, a to když má hlad.

    superkarma: 0 18.07.2006, 13:26:40
  12. avatar
    [23] *Kotě* [*]

    Ťapina: Vivian: 1) po jedné sušence Bebe nebo krajíci suchého chleba (pochoutka u malého snad ještě oblíbenější než Bebe ) ještě nikdo nikdy neztloustnul.
    2) jídlo mu obvykle nenutím, když nechce, sklidím, dostane, až vyhládne. Se zeleninou je ale ten problém, že se musí naučit jíst kousky, což odmítá čistě z principu a zkouší to na mě s hysterickými záchvaty a podobně (i když dostane jídlo, které mu jinak chutná). Je fakt, že má málo zubů a moc mu to nejde, takže prostě, když sní oběd beze scén, dostane pro radost kousek chleba nebo sušenku. Nepřijde mi to jako nic hrůzného.

    superkarma: 0 18.07.2006, 13:20:44
  13. avatar
    [22] Alenka0010 [*]

    Tak jídlo vůbec neřeším. Až má hlad, přijde si sám. Někdy skoro celej den nejí, hlavně teď v těch vedrech, jen pije. Kdyby na mě někdo poslal sociálku, tak mě asi zavřou .
    Ten starší byl to samé a dnes v 18-ti by sežral i hřebíky, kdyby byly k jídlu.

    superkarma: 0 18.07.2006, 13:15:19
  14. avatar
    [21] Kuře [*]

    U nás se praktikuje, že na nechutenství je nejlepší hlad. A když jsou děti u babičky, tak pak nečekám, že budou večeřet.
    Nevedeme slazený pití, sladký jídla jsou vyjímka, na víkend ale peču buchty. No a kokina jsou v podobě hroznovýho cukru, sušenek, nebo kousek hořké čokolády. Pokud se jedlo s chutí. Pokud ne, tak se kokina nedávají.
    Co se týče odměn - nevidím důvod, proč malé nedat za odměnu mlsek, když je to pro ni obchod jako každej jinej. Vydržíš bez remcání frontu u doktora, dostaneš žvejku. Proč by nedostala odměnu za něco, co ji stojí velké úsilí a leze na nervy i dospělákům. Neodměňuju ovšem pravidelné činnosti, nebo splnění běžných povinností. A malej teď dostává drobky čokolády za úspěšné čůrání do nočníku. Kupodivu se během jednoho týdne vypracoval na stav, že se počůrá tak jednou za dva-tři dny a mne to stojí cca jeden čtvereček čokolády na den. Dokud jsem ho nezačala odměňovat "hmotně", tak mu moje chválení nočníku bylo u ele. A nevěřím, že si tím pěstuje budoucí obezitu, páč kdyby pil slazený pitíčka, nebo dostával kokina, tak toho sladkýho do sebe dostane mnohonásobně víc. A že by bez "ťolády" začal s počuráváním, tomu taky nevěřím, protože když ji nedostane (třeba venku), tak ho to netrápí.

    superkarma: 0 18.07.2006, 13:08:56
  15. avatar
    [20] Ťapina [*]

    *Kotě*: Jsem na tom stejně jako Vivian.

    superkarma: 0 18.07.2006, 13:07:55
  16. avatar
    [19] Gabi [*]

    Nechceš? Tak nejez! Nějaké výmysly a kńourání dětí a neustálé ustupování ze stran rodičů je cestou do pekla. Jídlo není ani za odměnu ani za trest.

    superkarma: 0 18.07.2006, 12:44:19
  17. avatar
    [17] Kahomar [*]

    Tak jak to tak čtu, tak v tom nejsme sami. Náš mladý (v září jde do první třídy) je co se týče jídla přímo na zabití. Je kost a kůže a dostat do něho pořádný oběd,či snídani a večeři je přímo nadlidský výkon. Když je u babičky, tak tam sní všechno a ještě si pochvaluje, jak babička umí navařit. Ale doma prostě prudí. Jinak vařím minimálně stejně dobře jako babička, ostatní členové domácnosti si to pochvalují. Už jsem ale rezignovala a přestávám to řešit. Když bude mít opravdu hlad, tak si něco k jídlu vezme.

    superkarma: 0 18.07.2006, 12:34:23
  18. avatar
    [16] Vivian [*]

    Už tady nějaký dítě dobrovolně umřelo hlady?

    *Kotě*: dobrůtka za odměnu Mě doma taky od malička odměňovali jídlem, převážně sladkým. Dodnes bojuju s nadváhou...
    Myslím, že tímhle se v tom děcku vypěstuje takový nezdravý vztah k jídlu... Nejíme přece za odměnu nebo proto, abychom za to něco dostali, ale jen abychom neumřeli hlady

    A proč vůbec dítě musí jíst, i když jíst nechce??

    superkarma: 0 18.07.2006, 12:25:29
  19. avatar
    [15] *Kotě* [*]

    Ťapina: no, malej (15 měsíců) taky dělá občas ciráty s jídlem, nechce např. jíst maso+zeleninu, a zjistila jsem, že dobrůtka za odměnu je pro něj pozitivní motivací - když něco z oběda sní (nenutím ho jíst všechno) a nedělá u toho scény, dostane potom za odměnu třeba sušenku Bebe (kterou fanaticky miluje) a fakt to na něj funguje

    superkarma: 0 18.07.2006, 12:11:35
  20. avatar
    [13] Žábina [*]

    s tímhle jsem neměla nikdy problémy - moji klucí jedí vše a když nejedí, jejich smůla
    nikdy jsem je k jídlu nepřemlouvala ani nenutila
    taky jsem nikdy z jídla nedělala obřad a neskákala 2 m radostí do výšky když něco snědli

    superkarma: 0 18.07.2006, 10:41:33
  21. avatar
    [11] Ťapina [*]

    Nikdy jsem nepochopila, proč se sladké může až po jídle a proč když se u babičky přecpalo dobrůtkama, se stejně musí jíst oběd. Proč se v podstatě neustále cpe do dětí dvojnásobek jídla, než potřebujou?

    superkarma: 0 18.07.2006, 09:49:04
  22. avatar
    [10] Ada1 [*]

    Nechces jist obed? Nevadi, pocka to na tebe na taliri k veceri.
    Nechces veceret? Nevadi, nad plnym talirem jeste nikdo hlady neumrel.
    ....tolik teorie.
    Moje kyseliny doslova sezerou na co prijdou, vypadaji, jako kdyby najist nedostaly nekolik mesicu...

    superkarma: 0 18.07.2006, 09:48:27
  23. avatar
    [9] Dájka [*]

    Náš malej papká zeleninku moooooooooooooc pěkně , ovoce trochu hůř , ale narosto nechápe, proč by měl pít něco jiného než mlíko od mámy. Takže ho nemůžu nechat třeba s babičkou, protože bude brečet žízní, ale vodu nebo čaj nebude...

    superkarma: 0 18.07.2006, 09:46:50
  24. [8] Rikina [*]

    papkat
    Mám ověřeno, že potomci jedli všechno, když byl hlad. Samozřejmě když se u babiček nacpali kdoví čím, nechtěli potom doma už nic jíst, tak se prostě počkalo, až jim vytrávilo. V pubertě ofrňovali průběžně nad vším a pořád, tak se praktikovalo "nejez, neubyde", případně "uvař si svoje a lepší".

    superkarma: 0 18.07.2006, 09:45:12
  25. [7] petrolejkaa [*]

    ZUZU : Jo moje dítě bylo taky ve dvou letech všežravec, ale momentálně (v sedmi)jen slyší, že bude oběd a už řve, že jí to nechutná. Ani to nemusí vidět, natož ochutnat. Má smůlu, nic jiného nedostane. Na tom, aby jedla netrvám, ale pak žádný ňamky.

    superkarma: 0 18.07.2006, 09:28:31
  26. avatar
    [6] Beruška1 [*]

    U nás problémy s jídlem nebyly, ale jak to vidím kolem sebe, největší problém je, že když dítě nejí a potom dostane bonbony, čokoládu a jiné, tak se není co divit, že o jídlo nestojí.

    superkarma: 0 18.07.2006, 09:06:04
  27. avatar
    [5] Heisy [*]

    můj taky nechce papkat, snídani nechce, u oběda sedí hodinu přes den chce zmrzlinky a sušenky a večer jogurty a pudinky

    superkarma: 0 18.07.2006, 08:57:26
  28. avatar
    [3] Z_U_Z_U [*]

    musím zaklepat, ale mám doma všežravce... moje dvouleté sluníčko zdlábne všechno, ještě jsem nenarazila na nic co by nejedl

    superkarma: 0 18.07.2006, 08:02:27
  29. avatar
    [2] kačinka [*]

    RenataP: naprostý souhlas. Nechat lehce vyhladovět, pak sní co dostane.

    superkarma: 0 18.07.2006, 08:00:06
  30. avatar
    [1] RenataP [*]

    žádný dítě ještě hlady dobrovolně neumřelo.
    Tyhle problémy neřeším, nejíš...? Neubyde....
    (zbyde na mě )

    superkarma: 0 18.07.2006, 06:33:56

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme