Proč je cukr škodlivý a proč bychom ho z našeho jídelníčku měly raději úplně vynechat? Přečtěte si v našem článku.

Že bychom to s cukrem neměly přehánět, víme asi všechny. Ale upřímně, kolik z nás to dodržuje? Cukr je totiž skoro ve všem. Ať už se jedná o rohlíky k snídani, které si horko těžko odpíráme, koblihu ke svačině, nebo třeba tabulku čokolády po náročném dni. Tato bílá pochutina našemu tělu ale velice škodí.

cukr

Bílý jed

Podle amerických vědců je na tom bílý cukr, co se škodlivosti týče, stejně jako tabák a považují ho za jed. Cukr přispívá ke kolísání hladiny krevního cukru, zvyšuje nadváhu a oslabuje imunitní systém. Nadměrná konzumace cukru také zhoršuje paměť. Cukrovka může rozvíjet Alzheimerovu chorobu.

Bílý cukr nám dodá okamžitou energii a velmi rychle zvýší hladinu krevního cukru. Naše tělo po snězení sladkého vyplaví inzulin, který hladinu krevního cukru opět prudce sníží. My pak máme zase hlad a chuť na sladké, i přes to, že jsme právě dojedli. Jsme nesoustředění, unavení a podráždění. Časté výkyvy hladiny cukru v těle mohou vést až k cukrovce.

Víme, že když malé děti budou jíst hodně sladkého, budou hyperaktivní a agresivní. Ač si to možná neuvědomujeme, na nás ale sladkosti působí úplně stejně. Rychle se totiž střídá vysoká a nízká hladina krevního cukru. Projevem je pak zvýšený adrenalin. Pokud chcete, abyste se vy i vaše děti soustředily, vězte, že do školy či do práce sladkosti nepatří.

Čím ho nahradit?

Vystrnadit cukr ze života asi nebude úplně jednoduché. Až budete ale příště v supermarketu, sáhněte do regálu pro tmavý třtinový cukr. Čím je cukr tmavší, tím je k našemu tělu šetrnější. Dejte si ale pozor, protože tmavý cukr má mnohem výraznější chuť než ten, na který jste byly zvyklé.

Hodně oblíbený je také sirup z agáve. Chutná podobně jako med a sladit s ním můžete jak čaje, tak moučníky. Přestaňte si kupovat přeslazené limonády a do vody si kápněte trochu limetkové šťávy. Sladit můžete i javorovým sirupem nebo klasickým medem.

 

Přečtěte si také:

Reklama