Vztahy

Bil mě, vypadala jsem jak duhová kulička

Oběť domácího násilí Kamila Velikovská


SŇATEK
I když jsem svůj první políček dostala už před svatbou, a to ve třetím měsíci těhotenství, vzala jsem si ho. Důvod? V tehdejší době bylo pro mě nemyslitelné zůstat svobodnou matkou. Byla jsem vychovávaná u prarodičů a navíc byt, ve kterém jsem vyrůstala, byl 2+1...

PRVNÍ AGRESE
Za 16 měsíců po narození první dcery se narodila druhá. Bylo třeba opravit dům ,,z gruntu", takže proto manželovy nálady, kdy křičel, jsem tolerovala a omlouvala tím, že jsme v těžké finanční situaci. Už tenkrát jsem kolikrát uvažovala, že sbalím dcery a odejdu k babičce, ale vážně to nebylo možné.

STUPŇUJÍCÍ SE AGRESE
Ta vyvrcholila tím, když vztáhl ruku na mladší dceru, které bylo sotva 1,5 roku. Důvod? Nemohla pokousat maso, tak ho vyplivla, to přeci malé děti dělají. Ale manžel jí vrazil takovou facku, až upadla ze židle u stolu. Zašla jsem s dcerkou k ušnímu lékaři, měla jsem o ni strach. Já sama jsem už v té době bývala často jako ,,duhová kulička"...

NÁVRH NA ROZVOD
Několikrát jsem ho žádala, abychom se domluvili jako dospělí rozumní lidé a rozvedli se. Vždy použil ,,finty" - dělení majetku teď ne, budu platit daně (v té době již podnikal)... Využil možnosti a na ,,údajnou" ochranu majetku si pořídil zbraň. To jsem ovšem netušila, že jí bude několikrát ohrožovat dcery a mě.

PROČ?
Pokud vám někdo vyhrožuje, že vás nechá zmlátit tak, že zůstanete na invalidním vozíku, dcery nechá srazit autem a podobné ,,lahůdky", tak pud sebezáchovy vám radí: braň se. Abyste se mohla bránit a ubránit, musíte mít "něco", čím se ubráníte. No a já si pořídila nelagálně drženou zbraň. Byla to hloupost, ale vím to až teď. Tenkrát jsem nedomýšlela možných následků, ale bránila jsem dcery a sebe. Nechci se vyjadřovat k případu samotnému, jelikož není pro mě uzavřen.

Kamila Velikovská zastřelila loni v květnu svého manžela. S likvidací těla i důkazů jí pomohli sousedé. Za tento trestný čin ji Krajský soud v Brně poslal na osm let za mříže. Rozsudek se jí zdá příliš přísný, proto podala odvolání a teď čeká, jaký bude verdikt Vrchního soudu v Olomouci.

Svůj příběh sepsala v knize „Svobodná, i když za mřížemi“, která vyšla v nakladatelství Jota. Příběh rodinné tragédie plně odpovídá žánrové definici „podle skutečné události“, nebo ji spíš překračuje. Kamila Velikovská, která sepsala příběh své rodinné tragédie, totiž není spisovatelkou, ale hlavním aktérem děje. Jde navíc o děj zcela současný. Před rokem byla vzata do vazby poté, co zastřelila svého manžela, letos se konal soud, jenž ji poslal na šest let do vězení.

Případ, s nímž byly „černé kroniky“ zpravodajství hotovy na patnácti řádcích, je ale něčím víc než pouhou senzací z první stránky. Autorka ve své knize ukazuje bez přehnaných emocí nebo sebeomlouvání souvislosti a děje, jež ji dovedly až za hranici zákona. Srozumitelným stylem a bez patosu. Vrací se o dvacet let zpět a provází čtenáře příběhem svého manželství, rodinného života, nadějí i zklamání, a nakonec i realitou současné vazební věznice a soudní praxe. To, co nešťastné události předcházelo — peklo života týrané ženy — i to, co po ní následovalo — vazba, izolace i schopnost vidět svět pozitivně za všech okolností — dělá z knihy ,,Svobodná, i když za mřížemi" jedinečnou výpověď o naší současnosti, daleko přesahující žánr senzačního psaní na chytlavé téma.

Z materiálů proFem o.p.s., kampaň proti domácímu násilí

   
20.10.2006 - Láska a vztahy - autor: Markéta Breníková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [162] Evik8 [*]

    Keď ma môj expriateľ udrel,pretože mal zlý deň,facku som vrátila,otočila sa,zbalila a ešte v ten deň odišla.Kto dvihne ruku a buchne raz,urobí to časom zase a nechať sa mlátiť...to teda nie! Chápem ju a ani sa nečudujem,že ho zabila...kto vie čo by som robila na jej mieste je či niekto iný.

    superkarma: 0 20.12.2006, 21:14:31
  2. avatar
    [161] mikule [*]

    Když jsem dostala od svého kluka po 3 letech facku, sbalila jsem se a vypadla. Mohl prosit jak chtěl, ale k němu už nee

    superkarma: 0 16.12.2006, 20:19:10

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [158] átéčko [*]

    To že se tihle lidé potkají je zákon Karmy

    superkarma: 0 22.10.2006, 19:14:42
  2. avatar
    [157] Lilinka [*]

    vininka:

    superkarma: 0 22.10.2006, 18:54:51
  3. avatar
    [156] Vivian [*]

    vininka: za toho králíčka by zasloužil nakopat koule, zmrd.

    superkarma: 0 22.10.2006, 16:27:54
  4. avatar
    [155] vininka [*]

    Náš věčně nalitý soused týral pod vlivem celou svou rodinu.Jednoho dne začal tím,že zlomil tlapku zakrslému králíčkovi,pak zmlátil oba malé nevlastní syny a nakonec shodil ze schodů manželku.Sousedi se jí snažili pomoci,dokonce zavolali policii,ale ona,ač samá modřina ,ve finále vše popřela a na druhý den se vodili za ručičku pod okny. Jo,komu není rady,tomu není pomoci...

    superkarma: 0 22.10.2006, 00:06:27
  5. avatar
    [154] Z_U_Z_U [*]

    Ťapina Canadian: asi ano dneska bych mu k té zlámané ruce asi ještě pár kostiček přerovnala

    superkarma: 0 21.10.2006, 22:23:05
  6. avatar
    [153] Canadian [*]

    Z_U_Z_U: ona se nekdy i sebevedoma zenska blbe zamiluje
    *Kotě*: ono to funguje i opacne. I zenska (typem general-tyran) muze vyhledavat vyhradne muze, kteri si to nechaji libit a ty ostatni skoro ani nepozdravi. Podle me to neni o pohlavi, ale otom, jak to ma kdo v hlave vystelovane.

    superkarma: 0 21.10.2006, 20:11:05
  7. avatar
    [152] Ťapina [*]

    Z_U_Z_U: Možná si právě sebevědomá ženská ze začátku myslí, že to zvládne, a že ho předělá, místo aby vzala nohy na ramena?

    superkarma: 0 21.10.2006, 19:56:54
  8. avatar
    [151] Z_U_Z_U [*]

    *Kotě*: já jen že takové je obecné povědomí

    superkarma: 0 21.10.2006, 19:53:45
  9. avatar
    [150] *Kotě* [*]

    Z_U_Z_U: ale já jsem nikde neřekla, že žena typu oběť musí působit jako ušlápnutá chudinka bez sebevědomí

    superkarma: 0 21.10.2006, 19:07:53
  10. avatar
    [149] Z_U_Z_U [*]

    *Kotě*: ono je to zvláštní, ale kdybys potkala většíprocento těch ženských které nazýváš " typ oběť", pracovala s nimi, znala je, řekla by jsi že tak průbojná a sebevědomá ženská by tohle nikdy nedopustila. Je to zvláštní, ale je to tak... vesměs to nebývají neprůbojné ušlápnuté chudinky bez sebevědomí

    superkarma: 0 21.10.2006, 18:36:32
  11. [148] sahleb [*]

    Ja jen lituji tech lidi, kteri v podobnych pripadech opakuji stale tu brutalni prupovidku o tom, ze zena MELA odejit, cimz ji davaji spoluvinunebo vinu na techto okolnostech.

    Je to jinak, nikdo nema pravo druheho bit. Jak pise Evikus , pokud vas zmlati cizi clovek na ulici, okamzite se to resi. Pokud je to vas manzel, tak se neresi nic a nechaji vas s nim pekne zavreneho o samote.
    Je hrozne ze ji nechranila policie.

    superkarma: 0 21.10.2006, 18:29:48
  12. avatar
    [147] *Kotě* [*]

    Z_U_Z_U: žena typu oběť si může najít fajn chlapa, proč ne, ale muž typu tyran si vždycky najde jen ženu typu oběť, protože u těch ostatních prostě vycouvá.

    superkarma: 0 21.10.2006, 17:33:55
  13. avatar
    [146] Z_U_Z_U [*]

    *Kotě*: to nevím...momentálně mám bezva chlapa, nikdy by na mne ve zlém nesáhl. V situacích kdy by možná ruply nervy i mně, on statečně odolává

    superkarma: 0 21.10.2006, 17:30:29
  14. avatar
    [145] Evikus [*]

    Víte co nechápu já? Že si toho nikdo nevšiml, že jí mlátí - v práci, rodiče, sousedi - musela mít modřiny nebo tak něco ne? Já si taky říkám, že bych hned po první face šla, ale když jsem to naštěstí nezažila, tak nemůžu opravdu soudit. Jediná rada by asi byla, nebrat si chlapa který vám dá by't jen facku před svatbou. Jenže on jí může dát až po svatbě, to je to. Hlavně je zajímavý, že když někdo někoho zmlátí na ulici tak se to hned řeší jako ublížení na zdraví a ten člověk jde většinou sedět, jakej je SAKRA rozdíl v tom, když mlátí muž ženu? Naopak je to ještě horší, protože je jeho vlastní.

    superkarma: 0 21.10.2006, 17:19:58
  15. avatar
    [144] gwen [*]

    *Kotě*: Souhlasím. Ty tomu říkáš šestý smysl, já zas tykadla a těmi se potkají i ve stotisícovém davu, tyran jeho oběť...

    superkarma: 0 21.10.2006, 17:15:42
  16. avatar
    [143] *Kotě* [*]

    teda naopak

    superkarma: 0 21.10.2006, 16:22:41
  17. avatar
    [142] *Kotě* [*]

    Z_U_Z_U: můj názor je ten, že oběť si hledá svého tyrana a tyran svou oběť... podle mě v tomhle směru funguje nějaký šestý smysl a funguje perfektně. Chlap vycítí, která žena by se nechala a která by s ním po první facce vyrazila dveře, a s tou první si vůbec nezačne...

    superkarma: 0 21.10.2006, 16:22:30
  18. avatar
    [141] Meander [*]

    vininka: Není kráva bez mozku. Ale trvám na tom, že se to nemůže stát komukoliv, ta ženská musí být "ten druh".

    superkarma: 0 21.10.2006, 14:16:28
  19. avatar
    [139] vininka [*]

    Jo,mimochodem...vždy jsem tvrdila,že žena,která snáší domácí násilí je kráva bez mozku...věřte,že není...Teď už to vím...

    superkarma: 0 20.10.2006, 23:46:48
  20. avatar
    [138] vininka [*]

    Zažila jsem psychický teror,který se postupem času začal měnit i na fyzický.Dnes si vážím sama sebe,že jsem zvládla tu hrůzu ukončit.Ale mám stavy,kdy si dávám vinu naprosto za vše.Asi to chce psychologa...

    superkarma: 0 20.10.2006, 23:43:03
  21. avatar
    [137] átéčko [*]

    Beatrice: OSVOBODIT!!!!!!!!!

    superkarma: 0 20.10.2006, 23:26:42
  22. avatar
    [136] Suzanne [*]

    Osvobodit

    superkarma: 0 20.10.2006, 23:01:04
  23. avatar
    [135] Canadian [*]

    Z_U_Z_U: muze byt to vi jen akteri.

    Beatrice: get up and see the sarcasm in my eyes

    superkarma: 0 20.10.2006, 20:44:08
  24. avatar
    [134] man-mimo [*]

    Beatrice: možná máš pravdu, ale drby šířící se po městě nejsou věrohodný argument

    superkarma: 0 20.10.2006, 20:41:35
  25. avatar
    [133] Beatrice [*]

    Canadian: jsem z města, kde Kamila bydlí. Podle toho, co se tu o té kauze šíří, se divím, že to vydržela. Ten tvůj cynismus není na místě.

    superkarma: 0 20.10.2006, 20:36:40
  26. avatar
    [132] Z_U_Z_U [*]

    Canadian: moc hezká teorie, skutečnost je ale trošku jinde

    superkarma: 0 20.10.2006, 19:37:55
  27. avatar
    [131] Canadian [*]

    zazzou: ta zaba je mnohokrat dokazana, jen musis pripocist faktor "sily osobnosti". Kdyz se tu zactes nize, tak poznas, kdo by po prvnim "je promin, milacku, ja nechtel" dotycneho nakopal kam by zaslouzil a kdo by se nechal uvarit a jeste by si nevsim

    superkarma: 0 20.10.2006, 19:00:41
  28. [129] Sasa [*]

    Vivian: ptala jsi se mě, myslím, že ti dostatečně odpověděli ostatní, napsala bych totéž.....

    superkarma: 0 20.10.2006, 18:33:19
  29. avatar
    [128] sanvean [*]

    zazzou: o vařené žábě slyším poprvé

    superkarma: 0 20.10.2006, 18:31:04
  30. avatar
    [126] Canadian [*]

    Tresty a jejich vyse jsou v tehle zemi kapitola sama pro sebe, vsak pravnici vedi...to jen na okraj.

    Jinak se mi zda, ze ona byla podobny slaboch jako on, jen si to kazdy vybijeli po svem. Jemu ruply nervy nekolikrat, ji jednou, zato vydatne. Proste Sicilie.
    On vedel, ze si to k ni muze dovolit, proto ji tloukl jako zito.
    Ona o sobe pochybovala (co kdyz jsem si to zaslouzila, co kdyz uz nikoho nenajdu, neumim se o sebe postarat...).
    Sli si na ruku. Ji proste ve finale ruply nervy. Patrne se v ni z posledniho dechu cosi vzeprelo a nevymyslela lepsi reseni.

    Zaznelo tu neco ve smyslu: "Sebejisty clovek (nebo zdrave nas**) by zmizel az by se zaprasilo."
    Jenze po bitke je kazdy general
    Mozna by ji psycholog pomohl, ale to je zbytecna spekulace od chvile , kdy se rozhodla opatrit si zbran...

    superkarma: 0 20.10.2006, 17:47:17

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme