Bulvár

Bezdomovkyně: Rozhodně nejsem „žena-out“!


Paní Hanka (47) nebyla vždycky bezdomovkyní. Měla zázemí, manžela, děti i domov. Dnes stojí navlečená v několika vrstvách různých svetrů a bund před pražským obchodním domem vedle svého přítele Ivoše (49), který se zahřívá levnou vodkou. Hanka je inteligentní, má příjemný projev a je ochotná vyprávět.

 

Jak se člověk dostane na ulici?

Jsem z Moravy. Do Prahy jsem odjela původně za prací. Byla jsem zde v podnájmech a na ubytovně. Pracovala jsem u třídění novin, ale pak to nějak nevyšlo. Chtěla jsem se vrátit domů, ale dům, který jsem měla, jsem nechala napsat na jednu z dcer a ona, po mém návratu… Prostě jsem poznala, že už tam pro mě není místo. Tak jsem odjela zpátky do Prahy víceméně začít žít po vlastní ose nový život a také tak trochu zapomenout. Tady jsem potkala Ivoše.

 

A jiné děti nemáte? Někoho, kdo by vám pomohl?

Mám ještě jednu dceru, ale ta žije v Zurrichu a nemluví se mnou.

 

Proč?

Kvůli Ivošovi. Vadilo jí, že jsem  s ním a že ho mám ráda. Jenže já ho nechci odsunout jenom proto, že není právě – řekněme standardní typ.

 

Tak vy jste na ulici, protože je na ulici on? To snad ne.

Ne tak docela. I když - jestli ho mám ráda, je jeho způsob života i tím mým.

 

Kde spíte ?

Všude možně, většinou tady kolem obchoďáku. Už jsme ale spali i v kanále. Měla jsem tam strach, aby se nám něco nestalo. Navíc tam bylo opravdu hodně horko. Tady je zase pěkná zima. Ale teď už je to lepší. Člověk si zvykne. Na dnešek jsem spala tři celé hodiny.

 

A kde berete jídlo?

Já pracuji a mám malý důchod. Uklízím domy. Jsem ráda, že mám něco, abychom nemuseli žebrat. Brzy už budeme na ubytovně. Ivoš nepracuje, ale je vyučený automechanik a práci hledá. Nemůže ji ale najít. Všude mu říkají, že nepotřebují, a když chce příležitostnou práci, prý už mají Ukrajince.

 

Není bezdomovec jako bezdomovec 

 

Ivoši, jak vy jste se dostal na ulici?

No já jsem dal jednomu člověku 70 tisíc, aby mi zajistil bydlení – byla to záloha – a už jsem ho neviděl. Nemám nic. Každý večer se kouknu tady do kontejneru a také sbírám kabely a kovy, které potom prodám.

 

Redaktorka Míša s dvojicí bezdomovců.Proč se s ním nesoudíte?

Nevím jak, a ani asi nechci. Byl jsem dvanáct let ve francouzské legii, jsem zvyklý na těžké podmínky. Chci být svobodný. To hlavně.

 

Ivoš vyprávěl o legii a o tom, jaká je válka v buši. Pak dokonce „francouzsky" mluvil. Nebyla to ale francouzština zcela jistě a nemyslím, že pan Ivoš měl ponětí o tom, že francouzsky vůbec nemluví. Paní Hana na něho ovšem koukala jako na obrázek a doslova hltala každé jeho slovo. Každou chvíli ustupovala do pozadí, aby on mohl hovořit a vyprávět. Obdivovala ho a pokyvovala. Láska je doopravdy slepá.

 

Kde jste byli oba, když byla ta vichřice?

Hanka: Byli jsme tady (ukazuje na hromadu kartonových krabic), Ivoš byl unavený, tak spal. Kolem to lítalo a houkaly alarmy od aut. Dívala jsem se, aby na nás něco nespadlo.

 

Máte nějaký sen, Hanko? Nějaké velké přání?

Hlavně abychom měli s Ivošem to bydlení. Neumíte si představit, co je to mít střechu nad hlavou. Člověk to tak nějak pozná, až když o to přijde. No a pak bych moc chtěla, aby si ke mně dcery našly zase cestu. Byla jsem jim dobrou mámou. Chtěla bych se setkávat se svými vnoučaty (se slzami v očích), mám tři, víte, moc mi chybí, tahle role. Byla bych hodná babička, věřte mi.

 

A vy, Ivoši?

Já, no – já bych si přál, co bych si vlastně přál? Aby všichni kluci z legie byli tady!

 

Je dobré občas zavadit pohledem i o svět, který je od toho našeho tak vzdálený, že jej míjíme jako něco, co se nás nemůže týkat. Když pro nic jiného, tak alespoň pro tu chvilku, kdy za sebou zavřeme dveře vytopeného, pohodlného bytu a napustíme si teplou vanu. Takový běžný úkon a najednou dostane úplně jiný rozměr, nemyslíte?

 

   
04.03.2008 - Společnost - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [56] Zea [*]

    Ze skutečnosti. Dcera byla před pár lety několik let v Anglii. Když se vracela autobusem domů, musela na nádraží v Hradci přestupovat. Byl už večer a tak asi 2 hodiny čekala na další spoj. Přišla k ní jistá žena a žebrala, že ten den nic nejedla, ať ji dá peníze. Dcera jí naštvaně odpověděla: Co si myslíte, dva dny jedu autobusem domů, celé dva dny jsem nic nejedla, teď mi ujel vlak a peníze už taky nemám. Žena jí odpověděla: chudáčku, to jsi na tom hůř než já.

    superkarma: 0 06.03.2008, 09:50:53
  2. avatar
    [55] breberka [*]

    Nemám co dodat, vše, co jsem měla na jazyku už tu bylo řečeno.Ta paní asi není psych. vpořádku.U nich je láska nejen slepa, ale i..jak bych to řekla....z takovým špinavým, nemytým chlapem to normální člověk asi těžko dělá

    superkarma: 0 04.03.2008, 20:23:06
  3. [54] renčí [*]

    je mi některých lidí bez domova líto, ale někteří to tak chtějí, nemají snahu sehnat si práci,vyhovuje jim žebrat peníze od lidí, nechtěla bych takhle žít a jsem ráda, že mám střechu nad hlavou

    superkarma: 0 04.03.2008, 18:35:14
  4. avatar
    [53] Vivian [*]

    kdo ví, co myslí tou "legií"...

    superkarma: 0 04.03.2008, 17:53:12
  5. avatar
    [52] Riccione [*]

    Já si teda dost dobře dokážu představit, co to je mít střechu nad hlavou. Vážím si jí, i když jí mám.

    superkarma: 0 04.03.2008, 17:27:54
  6. avatar
    [51] tyrkys [*]

    Majucha: tos ji nemohla zastavit? To je síla . Na mě nedávno zkoušela jedna baba u Náměstí Míru: "nevíte, kde je tu kostel?" Tak ukážu na svatou Ludmilu a ona "víte, já se jdu modlit, oni mi ukradli, nedala byste mi...". Tak jsem zdrhla.

    superkarma: 0 04.03.2008, 16:32:44
  7. avatar
    [50] idiska [*]

    Bellana: ...až vláda stravenky zruší, tak co jí dáš

    Solei: no to já měla taky chvilu strach...jedná cigánka chtěla po mamce prodat zlatý řetízek, ale mamka jí řekla, že ne, že to dostala od tatky a do týdne se jí řetízek uthl ...to ale byla olaška

    superkarma: 0 04.03.2008, 16:27:15
  8. avatar
    [49] Solei [*]

    Bellana: taky jsem se s tímhle setkala, chvíli jsem se bála, že když jí nic nedám tak mně prokleje, ale protože se na mou dlaň ani pořádně nepodívala tak jsem jí nic nedala a rozloučila se s tím, že mi nic nového neřekla a do mé dlaně v té tmě neviděla....

    superkarma: 0 04.03.2008, 15:58:55
  9. [48] Bellana [*]

    idiska: Tak to já u Husova sadu potkala skromnější. Nejprve se ptala na zastávku trolejbusu, pak mi začala věštit, ale stačila by jí prý stravenka, aby mi přičarovala štěstí .

    superkarma: 0 04.03.2008, 15:51:00
  10. avatar
    [47] Solei [*]

    mindulinka: Jednou jsem se smilovala. No, nebo spíš mamka. Na hlavním nádraží po nás chtěl peníze na čaj jeden bezdomovec a vypadal dost žalostně. Takže mamka uvěřila že by si ten čaj opravdu dal tak šla a koupila mu ho.
    Ale jinak nepřispívám. Možná je to tím, že jsem váha, ale když dám jednomu, měla bych dát všem a to bych taky domů došla bez výplaty a bez ní bych se pak zařadila mezi ně.

    superkarma: 0 04.03.2008, 15:37:45
  11. [46] mindulinka [*]

    gerda: jo a pak mě akorát tyhle typy článků dráždí - ještě, aby jsme je politovali, obdarovali a pod.

    superkarma: 0 04.03.2008, 15:08:40
  12. avatar
    [45] idiska [*]

    gerda: jo a to jsem ani nenapsala...ona chtěla tu nejvyšší bankovku, co mám u sebe

    superkarma: 0 04.03.2008, 14:48:03
  13. avatar
    [44] idiska [*]

    gerda: já ani kovovou neměla...jen nějakou tu dvacku na bus zpátky domů ...ještěže mi zůstalo trochu zdravého rozumu a nevytasila s tím pětikilem ...normálně, ale ta mluvila jak zkušený dealer ...to bys musela zažít, jak psala Majucha, ještě ji i předpověděla "budoucnost" a ona by jí i poděkovala

    superkarma: 0 04.03.2008, 14:46:29
  14. avatar
    [42] gerda [*]

    mindulinka: prosím tě, přece nemůže při rozhovoru do časopisu uvést, že byl zmožený alkoholem... unavený byl, to jo, ale společensky, jak se slušně praví

    superkarma: 0 04.03.2008, 14:35:14
  15. avatar
    [41] gerda [*]

    idiska: měla jsi jí dát kovovou padesátikorunu, schválně - co to udělá?!

    superkarma: 0 04.03.2008, 14:34:11
  16. [40] a.... [*]

    Majucha: Třeba tě tím, že se ti zabije manžel, chtěla potěšit když už tě okradla. Jedna dobrá zpráva měla eliminovat tu špatnou

    superkarma: 0 04.03.2008, 14:34:07
  17. [38] mindulinka [*]

    Já jsem trochu nedůvěřívá, takže moc nevěřím. Viz. Ivoš byl unavený a spal - z čeho byl unavený? Z práce? Prostě na tyhle týpky nevěřím. Určitě je v životě spousta okolností, které nás mohou poslat až na dno. Ale kdo se chce s tím prát, ten se s tím pere.

    superkarma: 0 04.03.2008, 14:28:20
  18. avatar
    [37] idiska [*]

    Majucha: jj, podle vyprávění to byla cigána jak poleno...taková mě taky jednou odchytila v Ostravě a že jsem neštástná, protože mě něco tíží a že mám velké přání, ale ona mi ho pomůže splnit ...univerzální kidy, co sedí na každého ...a pak že jí mám dát nějaký peníz pro štěstí a ona mi přivolá to moje, ale pozor!, nesměla to být mince (asi že jsou nižší hodnoty )...tak ze mě vymámila padesátku,byla jsem zblblá, šla jsem zrovna na pracovní pohovor, tak mi to lítalo hlavou ...ještě že jsem jí zapřela tu pětistovku...to bych nerozdýchala

    superkarma: 0 04.03.2008, 14:24:54
  19. avatar
    [36] Arči [*]

    tak nevim, jestli je to dojemný nebo smutný nebo neuvěřitelný...

    superkarma: 0 04.03.2008, 14:20:09
  20. avatar
    [35] idiska [*]

    jo a ještě jsem zapomněla...p. Míšo, super článek ...min. vede k zamyšlení

    superkarma: 0 04.03.2008, 14:16:40

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [33] idiska [*]

    Majucha: ...to jí nikdo nezastavil...a nebyla to naše známá menšina

    superkarma: 0 04.03.2008, 14:14:29
  2. avatar
    [32] idiska [*]

    gerda: asi jo, z těch legií

    superkarma: 0 04.03.2008, 14:12:24
  3. avatar
    [30] idiska [*]

    ted jsem si vzpomněla na to, co mi vyprávěla jedna kolegyně...už je to delší dobu zpět, ale na poště, kde dělá (kdysi tam bylo fest černo, cajti každý den a bezdomovců a ožralu nepočítaje...ted už tam zůstalo jen pár bezdomovců )...no zpět...na tu poštu začal chodit jeden bezdomovec, ale nebyl agresivní, a ptal se jestli tam nemá nějakou poštu nebo šek s penězma...sem tam mu přišlo pár obyčejných dopisů, ale peníze žádné...tak tam prý chodil každý den...doklady neměl, kde bydlí, nevěděl...i když se mu kolegyně snažila najít, jestli se někde neděje chyba, třeba jestli to není na střediskové poště, nic...po pár týdnech, když odešel opět s nepořízenou, přiběhla na poštu paní, ať volají záchranku, že na ulici leží muž v bezvědomí...byl to ten bezdomovec...mysleli si jestli není nafetovaný nebo tak, ale prý padl vyčerpáním a podvýživou...skončil v nemocnici, což bylo možná to nejlepší, co se mu mohlo stát, protože přicházela zima...po Vánocích prý přišel na poštu opět muž, slušně oblečený, oholený, umytý a jestli tam nemá peníze...měl!...předložil zgruntu novou občanku...a asi už hádáte správně...ano, byt to ten bezdomovec...prý se mu pár věci v životě nepovedlo a až když ležel v nemocnici tak zjístil, že se musí začít něco dít...a ty šeky mu nechodily, protože nebyl hlášený ani na sociálce...prostě on ani nevěděl, co má dělat a na koho se obrátit...celý život prý pracoval a nikdy by si nepředstavil, že by mohl skončit takhle

    superkarma: 0 04.03.2008, 14:11:08
  4. avatar
    [29] Solei [*]

    idiska: jistě, protože ona je oba živí

    superkarma: 0 04.03.2008, 14:06:46
  5. avatar
    [28] gerda [*]

    idiska: ona si to chudák hrozně zavařila. Teď už si může vybírat asi jen mezi bezdomovci, protože který slušnější chlap by měl odvahu dát se s ní dohromady, aby se k ní hlásili její předchozí kamarádi? Kdyby se vzchopila a utrhla se od něj, ještě by možná šanci měla. Ale s chlapem, který se válí ožralý a ona na něj při orkánu dává pozor (místo toho, aby se modlila, ať na něj něco spadne )nemůže čekat žádnou budoucnost. Jak jsem si všimla, má ten chlap něco s okem, určitě "pracovní úraz"

    superkarma: 0 04.03.2008, 14:05:06
  6. [27] a.... [*]

    gerda23: Některý kecy jsou velmi vynalézavý Před několika lety mě na ulici oslovila taková starší slušně vyhlížející paní vyjukaného vzezření: paní, představte si, co se mi stalo, jdu s důchodem z pošty a tamhle jsem byla v obchodě a teď vidím, někdo mi ukradl peněženku s celým důchodem, já vůbec nevím, co teď budu dělat, jak zaplatím byt, jak si poradím.... no dala jsem jí stovku A za pár týdnů jdu tou samou ulicí a vidím tu samou paní. Tu mě ona zastaví: paní, představte si, co se mi stalo......

    superkarma: 0 04.03.2008, 14:04:23
  7. avatar
    [26] idiska [*]

    paní je vi vcelku i líto, i když si vlastně vybrala sama ...ale jde vidět, že nemyslí jen na sebe, třeba když se bála aby na ně při vichřici něco nespadlo nebo to velké přání, ale on je v tom až po uši a myslím si, že to ani měnit nechce...on v azyláku nevydrží...ona pracuje, on chce být "svobodný"...tím asi míní nemuset do práce ...a souhlasím, být tak dlouho v legii, tak si žije jak v žitě...to by musel chlastat whisky, aby neměl na žití ...asi se ho snažila změnit, ale zatím změnil on ji

    superkarma: 0 04.03.2008, 13:56:48
  8. avatar
    [25] gerda [*]

    Majucha:jo, já jsem prorokovala, že se na něj příliš soustředila pozornost a že se z toho zblázní. Došlo na má slova, bohužel. A ani nemusel, stačila mu jeho původní choroba, neléčená schizofrenie - prý už se lepší. Ti muži na ulici prý bývají hodně duševně nemocní. Obráceně vzato, který normální člověk na ulici v tomto stavu skončí? Nemluvím o smutných náhodách, kdy je člověk bez střechy nad hlavou, ale okamžitě hledá východisko, nezůstane tak navždy.

    superkarma: 0 04.03.2008, 13:56:28
  9. avatar
    [23] gerda [*]

    Tanzánie: to jsou ty kolovrátkové kecy, kterým člověk uvěří jen tak napoprvé. Oni se cítí povinováni odrecitovat nějakou tu báchorku, aby si vysloužili desetikorunu na chlast. U nás jeden vykládá vtipy, aby to neměl tak zadarmo.

    superkarma: 0 04.03.2008, 13:02:03
  10. avatar
    [22] pajda [*]

    Poodbný člověk bydlel u nás v paneláku. Dostal se tam dost zvláštním způsobem - kdysi po úraze zůstal bez střechy nad hlavou a podařilo se mu v nějakém charitativním spolku dostat k tomu, že pečoval o byt pro bezdomovce - takový jakýsi brloh, kde se dalo přespat a uvařit si za předem daných podmínek. Tenhle byt vyhořel a onen dotyčný přitom přišel k těžkému úrazu hlavy - a k duševní poruše. Pak nějaký čas žil v azylovém domě, kde pomohl ženě při porodu as tím jízachránil život i dítě. Ta si ho nastěhovala do pidibytu, který jim přidělilo město...soužití to bylo strašné, policajti tam byli obden...ale na druhou stranu měli vzorně obdělanou zahrádku (on byl kdyi zemědělsý inženýr), dělali pro děcka táboráky a učili je žít v přírodě, sbírali a sušili bylinky...bylo to strašně rozporuplné, ale jinak se s nimi dalo vyjít. Navenek agresivní nikdy nebyli.

    superkarma: 0 04.03.2008, 13:01:20
  11. avatar
    [21] Tanzi [*]

    Spousta bezdomovců se netají tím, že jsou raději na ulici, než v ubytovnách (nebo azylech), kde by museli dodržovat daná pravidla.
    (např zákaz alkoholu)

    Tak je to potom i jejich vůle.
    A že TO, být na ulici, nazývají svobodou?
    Sice nechápu, ale i jim to věřím..

    Ovšem, nelituju je

    superkarma: 0 04.03.2008, 12:53:13
  12. avatar
    [20] trdlo [*]

    Kdyz je ji psychopatickej ozrala milejsi, nez dcery a vnoucata, tak at si s nim uziva. Fuj tajbl.

    superkarma: 0 04.03.2008, 12:49:40
  13. avatar
    [19] Solei [*]

    louže: myslím, že takovým prvním bodem odpichu ode dna je prodej Nového Prostoru, ti co jej prodávají musí splnit určité podmínky (i když už jsem taky viděla jak je porušují). ¨
    Někde jsem četla zajímavý článek o tom, že existuje projekt s dotací několika miliónů který má bezdomovce naučit hygieně a chodit do práce. A vzhledem k tomu, že tito lidé v tomto počínání nevidí žádný smysl tak je tento projekt dosti neúspěšný.
    Asi tady platí, chtěj a bude ti pomoženo, oni často mluví, ale ve skutečnosti nechtějí.

    superkarma: 0 04.03.2008, 11:34:26
  14. [18] louže [*]

    Souhlasím s ostatními, že se Hanka zahrabala kvůli jednomu povaleči, je smutné, že si zavřela dveře ke svým dcerám a vnoučatům a fakt pochybuji, že se takto dočká příjemného stáří.
    Míšu Kudláčkovo chválím za zajímavé téma, možná i v některém tom azyláku by bylo o čem psát, docela by mě zajímalo, kolik lidí z ulice se dokáže odpíchnout ode dna a začít znovu ... a hlavně vytrvat.

    superkarma: 0 04.03.2008, 11:24:26
  15. avatar
    [17] Michaela Kudláčková [*]

    gerda: a....: Děkuji moc. Měla jsem z toho pána rovněž takový pocit.

    superkarma: 0 04.03.2008, 10:23:51
  16. [15] a.... [*]

    gerda: Když některé ženské mají ty samaritánské sklony, nevadí jim, že je někdo využívá. A jak říkám, romantická duše, ona toho pána za ty jeho pohádky obdivuje. Žije si ve svým světě a nějaká pravda ji nezajímá.

    superkarma: 0 04.03.2008, 10:07:28
  17. avatar
    [14] gerda [*]

    a....: taky jsme tady měli jednoho "Francouze" - uměl skutečně pár francouzských frází, ani nevím, kde je mu konec. Někdo vykládá, že mu chybí 20 korun na jízdenku, někdo, že bojoval v cizinecké legii....jen se divím, že mu to ta paní s odpuštěním žere. Možná skutečnou pravdu znát nechce a lže sama sobě do kapsy. Kdo se chytne takového chlapa....možná je to trošku podle přísloví "jaký šel, takovou potkal". Pokud se mýlím, omluvím se jí.

    superkarma: 0 04.03.2008, 09:54:16
  18. [13] a.... [*]

    Nojo pán trpí bájnou lhavostí jako bývalý člen cizinecké legie by měl francouzské občanství a slušnou podporu od státu. Paní je zřejmě velmi romantická duše. No ale na druhou stranu, ti lidé jsou spolu šťasti.
    Michaelo taky chválím je dobré dovědět se o těchto lidech něco osobního, lépe je poznat a nejen je obcházet na ulici jako nezbytný inventář velkoměsta.

    superkarma: 0 04.03.2008, 09:44:06
  19. avatar
    [12] gerda [*]

    Evikus: nechtěla jsem to napsat tak natvrdo, ale jeví se mi to především takto: chlap se jí pověsil na krk, protože přece jen nějakou tu korunu vydělá a ona je natolik málo sebevědomá, že je jí úplně jedno, jakého to chlapa má, hlavně když je vůbec nějaký. Dětem se nedivím, že se k ní nehlásí. S tímhle chlapem půjde životem jako žebračka. Ať mi nikdo neříká, že by si místo krabice vína nemohl pro jednou koupit nůžky a trochu se zcivilizovat. Vypadá opravdu odpudivě. Slušná ženská se mu vyhne obloukem.

    superkarma: 0 04.03.2008, 09:41:57
  20. avatar
    [11] Modré z nebe [*]

    Těžko tyhle lidi soudit. Troufám si říct, že se do podobných trablů nedostanu. A dostala-li bych se přece do finančních potíží, dočasně by mi pomohli příbuzní/známí a pak bych si holt mákla, abych se z toho vyhrabala. Ostatně jsem zvyklá docházet pravidelně do práce celý život ...

    superkarma: 0 04.03.2008, 09:41:28
  21. avatar
    [10] SENSITIVESKIN [*]

    Evikus:

    superkarma: 0 04.03.2008, 09:17:15
  22. avatar
    [9] *modrá [*]

    Evikus: pravda, na cigára a chlast je dycky

    superkarma: 0 04.03.2008, 09:16:59
  23. avatar
    [8] SENSITIVESKIN [*]

    nechápu

    superkarma: 0 04.03.2008, 09:15:49
  24. avatar
    [7] Evikus [*]

    Nějak mi to celé připadá podivné
    Jak píše gerda níže, v Praze je tolik pracovních příležitostí, že nějaké balení zboží ve skladu či úklid si tam přece najít musí. A hlavně v tom domě, co tam žila s dcerami, musí mít trvalé bydliště, takže jí přece nemohli vyhodit
    I když to je samozřejmě jen oficiální, jinak jí klidně vypakovat mohli
    Mě by jen zajímalo, proč všichni bezdomovci chlastaj a hulej - na to peníze vždycky seženou, to je zajímavý

    superkarma: 0 04.03.2008, 09:13:38
  25. avatar
    [6] Solei [*]

    navíc s razítkem bývalého legionáře, by bez problému našel práci v jakékoliv bezpečnostní agentuře - a ona ta ostraha budov v noci spinká taky.
    No nevím jestli odjet do Prahy za prací jako je třídění novin je dobrý nápad. Tímhle si člověk přivydělá na ubytování na koleji, ale rozhodně to není na neznevýhodněné bydlení.

    superkarma: 0 04.03.2008, 08:35:16
  26. avatar
    [5] Solei [*]

    12 let v legii? to by měl takovou penzi, že by je oba pohodlně uživil

    superkarma: 0 04.03.2008, 08:31:11
  27. avatar
    [4] *modrá [*]

    Ano většinou když se ptám těch co po mě na ulici chtějí peníze jak se do takové situace dostali, řikají..měla jsem práci..ale pak to nevyšlo..amebo..pak jsem to nevydržela... Někteřým lidem je asi milejší flaška rumu a volný život, byť na ulici, než plnit denně nějaké povinnosti, chodit do práce, poslouchat příkazy šéfů. Poslední žebračka kterou jsem potkala naříkala že i za přespání v azylovém domě musí zaplatit !!!! 20 korun """ a že i oblečení v SOS si musí kupovat !! Ó chudáčci bezdomovci. Často si říkám..kdo mě dá co zadarmo ! NIKDO ! pracovat prostě musím, bez práce koláče nejsou.

    superkarma: 0 04.03.2008, 08:06:54
  28. avatar
    [3] Pentlička [*]

    Myslím, že s ženskou, která se dokáže zamilovat do bezdomovce, je něco těžce v nepořádku.

    superkarma: 0 04.03.2008, 08:04:20
  29. avatar
    [2] liva99 [*]

    Super Míšo! Dík za článek. Jinak co se týká té dvojice, nezbývá než říct, kdo chce kam... Paní asi moc nevadí, že ztratila dvě dcery, když s tím nic nedělá... Děti mají vždy přednost před chlapem.

    superkarma: 0 04.03.2008, 07:53:33
  30. avatar
    [1] gerda [*]

    Paní Kudláčkové děkuji za odvahu i dobrý úmysl. Já, po zkušenostech a počáteční naivitě, zůstávám v podobných případech ve střehu. Všímám si i maličkostí, např. když při třídění časopisů "něco nevyjde"....to je sice vágní pojem, ale právě to je možná klíčové, proč jim nevychází život. Stejně tak moc nevěřím na francouzskou legii. Ti lidé žijí ve své fantazii a natolik jí věří, že ji pokládají za skutečnost. Chápu je, jinak by to bylo k zbláznění. Pořád si ale myslím, že čistý člověk s chutí pracovat práci v Praze najde! Ale to by musel slevit ze své svobodymilovnosti a smířit se s pravidelnými povinnostmi.

    superkarma: 0 04.03.2008, 07:00:39

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme