• Vyrýsujte postavu intenzivním plaváním

U vody se nemusíte jen opalovat. Dejte si na koupališti, v přehradě či jezeru pořádně do těla. Zaplavejte si a získejte díky tomu krásně vypracovanou postavu. Při plavání se zapojují  všechny svalové skupiny. Posilujete svaly zad, břicha, hýždí, hrudníku i nohou. Kromě toho posílíte i svaly na vnitřní straně stehen. Nicméně neočekávejte od plavání, že zhubnete. Plavání není aktivita, která vám pomůže zbavit se podkožního tuku. Obvykle plaveme ve vodě, která je chladnější než teplota těla, takže organismus má tendenci uchovávat si tukové zásoby. Kromě toho je důležité správně jíst a to platí obecně u každého sportu.

Spálené kcal/60 min.: 350–700 

  • Užijte si zábavu při plážovém volejbalu

Skvělou příležitost, jak spálit kalorie a zároveň si  užít zábavu a jako bonus se i opálit, nabízí plážový volejbal. Plážový volejbal se hraje na nestabilním povrchu písku, díky čemuž zapojujete do hry navíc plosky nohou, které se neustále musí přizpůsobovat nerovnému povrchu. I když vás zpočátku mohou po plážovém volejbalu bolet chodidla, je tento sport pro klenbu chodidel velmi zdravý a prospěšný. Při plážovém volejbalu posilujete všechny hlavní svalové skupiny paží, nohou, hýždí, hrudníku a břicha. A protože písek tlumí otřesy způsobené dopady, tak je plážový volejbal mnohem šetrnější ke kloubům než ten klasický. Při pobytu na slunci, zvlášť při dlouhotrvající fyzické aktivitě, je však nutné dodržovat pitný režim. Dejte přednost neperlivé vlažné vodě před perlivou, která dráždí žaludeční stěny.

Spálené kcal/60 min.: 500–700

Foto: Shutterstock.com

  • Trpíte nadváhou? Sedněte na kolo

Cyklistika je výbornou variantou pro obézní nebo osoby s problémovými klouby. Je relativně levným, časově flexibilním a na rekreační  úrovni nenáročným sportem, který  nezatěžuje klouby a mohou se mu proto věnovat i obézní jedinci. Ikdyž je cyklistika úžasný letní sport, tak od rekreační jízdy na kole nemůžete očekávat, že posílíte kompletně všechny svaly na těle a rapidně si zlepšíte kondici. Při jízdě na kole nejvíce posílíte svaly na nohou, proto je vhodné cyklistiku kombinovat například s plaváním, při kterém posílíte svaly trupu a rukou.
 
Spálené kcal/60 min.: 300–800

  • Zlepšete svou kondici. Zahrajte si tenis

Pro sportovní nadšence, kteří si chtějí zlepšit kondici, ale i pro cílené posílení svalů na rukou a nohou, je ideálním sportem tenis nebo třeba badminton, který si můžete zahrát během léta venku. „Kromě toho si zlepšíte prostorovou orientaci, souhru oka a ruky,  zrychlíte reakce, získáte více síly a zvětšíte svou rychlost,“ vyjmenovává plusy hraní tenisu hlavní trenérka fitness centra Contours pro ženy Mgr. Kateřina Hollerová. Tenis je vhodný sport také pro lepší flexibilitu kloubů a ocení ho i ti, kteří potřebují zlepšit kardiovaskulární zdraví. „Tenis se řadě lidí se nedoporučuje, mimo jiné pro jednostranné zatížení, tak pokud vás láká, jděte si za svým cílem. Například obezitu lze řešit tím, že upravíte jídelníček, zařadíte méně náročný pohyb a postupně se třeba propracujete až k tenisové raketě. Neztrácejte motivaci,“ povzbuzuje hlavní nutriční specialistka Světa zdraví Ing. Monika Bartolomějová.
 

Spálené kcal/60 min. tenis:  350–570
Spálené kcal/60 min. badminton: 350–530

Foto: Shutterstock.com

  • Posilujte s vlastní váhou

Během léta můžete dělat spoustu věcí. Kromě výše popsaných aktivit doporučujeme kolečkové brusle (390 kcal/hod.) pro zpevnění zadečku. Můžete si zaskákat přes švihadlo (450 kcal/hod.), zahrát si frisbee (250 kcal/hod.), u moře doporučujeme šnorchlování (100 kcal/hod.), úžasným letním spalovačem je veslování (500–1220 kcal/hod.). Pokud rádi posilujete, vyzkoušejte místo zvedání činek v posilovně posilování s vlastní váhou. Využít k tomu můžete venkovní workoutová hřiště nebo si zatrénovat třeba v lesoparku. Fantazii se meze nekladou. V neposlední řadě doporučujeme běh nebo rychlou chůzi.

Uložit

Reklama