Vztahy

Bejvalka chce stále víc peněz

moeny

„Vzala jsem si rozvedeného muže se dvěma závazky, a to byla chyba. Jeho bývalá ho ždíme z každé koruny a on jí nedokáže říci ne. Pomalu ho budu muset začít živit.“ Přečtěte si příběh, který jsem vyslechla ve vlakovém kupé. Domnívám se, že je hojný jako podzimní viróza.

Mají na to právo?

Mám toho dost. Můj Honza se se svou ženou rozvedl před lety, kdy si ona našla jiného. V době, kdy se utápěl ve smutku, jsem ho potkala já a pomohla mu z nejhoršího. Zamilovali jsme se do sebe a po dvou letech se vzali. Narodil se nám malý Jenda a my začali plánovat, že si vezmeme hypotéku a postavíme si vlastní domek. To bylo před dvěma lety. Pak se s jeho bývalkou rozešel ten její a ona nám začala dělat peklo. Najednou nemohla vyjít se svým platem, a i když Honza na své dvě děti platí přes deset tisíc měsíčně, bylo jí to málo a chtěla víc. Začala vyhrožovat soudem a mému hloupému Honzovi se jí zželelo. Přece se nebude tahat po soudech a nenechá v bídě matku svých dětí, notabene i děti? A tak jsme se uskrovnili a Honza pár tisícovek na alimenty přitlačil. Vydělává pětatřicet čistého, měl pocit, že si to může dovolit.

Notebook místo sešitu

To si myslela i bývalá. Po pár měsících jí ale i tohle přišlo málo. Svého dosáhla velice lehce, Honza je určitě v balíku a mohl by platit ještě víc. A tak začaly přicházet úpěnlivé maily a esemesky. Malá Janička potřebuje větší kolo, na zimu lyže, Lukáš nový notebook – začne po prázdninách studovat gymnázium a dnes ho místo sešitů má přece každý!

Honza je ňouma, teď už to vím. Ještě ani jednou neřekl ne a všechno požadované koupil. Vždyť to jsou přece jeho děti, ne? Argumentuje.

Že náš Jeník má tříkolku po bratránkovi a zimní bundu ze sekáče, snad ani neví. Tvrdí, že má ke svým starším dětem výčitky svědomí a že jim nemá jak vynahradit to, že se o ně nestará. Ale vždyť on se stará! Bere je k nám každý víkend a přijít můžou také, kdy chtějí. A že se rozvedl? Za to přece může jeho žena, ne?

Plány vzala bývalka

Když jsem zavedla řeč na náš plán s domkem, oznámil mi, že ho asi budeme nuceni odložit. Z výplaty mu zbývá sotva třetina, splácet hypotéku si nemůže dovolit. Zůstala jsem jako opařená. Nakonec z něj vylezlo, že dobrých dvacet tisíc měsíčně spolykají jeho dvě starší děti. V tom zazvonil telefon. Volala bývalka, aby jim Honza přispěl na dovolenou u moře! „Bude vám stačit desítka? Víc fakt dát nemůžu,“ zaslechla jsem skrz dveře a rozbrečela se! Co mám dělat? Mám se s ním rozvést, aby mi začal dávat peníze?

   
19.07.2010 - Ona s ním - autor: Simona Škodáková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [155] Irad [*]

    syrrit — #154 Takhle to přece není. Znám bohužel pár týpků, co se na svou první rodinu vybodli a starají se jenom o tu "novou". Žádný extrém není v pořádku.

    Nejde o to, jestli jeho současná žena s ním bude až nadosmrti nebo jednou půjdou každý svou cestou. V této chvíli jsou spolu, mají dítě. Nemůže upřednostňovat na plné čáry zájmy své bývalé rodiny.

    superkarma: 0 28.07.2010, 13:00:11
  2. avatar
    [154] syrrit [*]

    Irad — #153 Aha:-) pro každého jsou vlastní děti bližší než cizí chlap/ženská, který se na pár let zastaví, než zas půjde o dům dál. Takže to sní neřeší adělá si to po svém. Malej toho fakt moc nepotřebuje.

    1. na komentář reaguje Irad — #155
    superkarma: 0 25.07.2010, 10:41:57
  3. avatar
    [153] Irad [*]

    Rikina — #149 Pro ni jsou a vždycky budou cizí. Může je mít ráda, ale stejně pro ni budou cizí a bude bojovat za práva svého vlastního dítěte.

    Já si samozřejmě nemyslím, že by se měl na děti z předchozího manželství vybodnout. Samozřejmě neměl. Více otců se se stará! Neměl by je však upřednostňovat před současnou rodinu. Prostě všem stejným metrem.

    1. na komentář reaguje syrrit — #154
    superkarma: 0 23.07.2010, 17:01:34
  4. avatar
    [152] danca79 [*]

    Mno, chapu spoustu nazoru, a taky chapu ze jsou pripady kdy chlap bejvalce jednu vpali...kuprikladu brachova budouci ex nejdriv podala zadost o alimenty pro sebe, teprv pak az zadala o alimenty o deti, pricemz deti nikdo z nasi strany  uz nevidel pomalu dva roky...pricemz z pravniho hlediska je tohle ok, neb alimenty na manzelku a alimenty na deti jsou dve ruzne zadosti a resi se to poporade, a stejne tak nikdo neobvini matku z unosu, protoze z hlediska nasich zakonodarcu maji matky narok rozhodovat o tom kdo deti uvidi - neni to legalne podlozene, ale ani nelegalni, takze tatikove maj smulu. Staci se procist pribehama z ligy otcu. Zensky fakt dokazou bejt neskutecny svine - a schovavaj se za deti, coz je na tom to nejsmutnejsi. A odnasej to pak jak deti, tak pripadny novy partnerky a novy deti Sml31Sml31Sml31 

    Kde se v lidech - a v zenskych zejmena - bere tolik nenavisti?????Sml80

    superkarma: 0 23.07.2010, 03:41:01
  5. avatar
    [151] syrrit [*]

    Lucimo — #150 ooo, nastoupila mravná Sml52 Lucimo

    superkarma: 0 22.07.2010, 20:30:50

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [150] Lucimo [*]

    Rikina — #145 Mně by hamba fackovala, kdybych muže kterého miluju degradovala tím, že veřejně vypisuju o svých sexuálních eskapádách s jiným mužem. Holt každého zahanbí něco jiného.Sml80

    1. na komentář reaguje syrrit — #151
    superkarma: 0 20.07.2010, 07:26:19
  2. [149] Rikina [*]

    Irad — #148 Nejsou "cizí", jsou jeho vlastní. Sml80 Jak již zde  někdo dříve poznamenal, nelze to brát pouze matematicky, protože děti různého věku mají různé potřeby, starší děti prostě vyjdou dráž, než dvouleté dítě. Sml57 A jestli ona si toho pána vzala proto, aby jí dával peníze - podle poslední poznámky v článku - tak to ho teda lituju. Sml24 

    1. na komentář reaguje Irad — #153
    superkarma: 0 20.07.2010, 01:43:04
  3. avatar
    [148] Irad [*]

    Rikina — #145 Nevím, která žena by byla nadšena, kdyby pro její domácnost zůstalo méně, než jde na výživné a jiné potřeby "cizích" dětí. On bere 35 tisíc. Dvacet dá svým dvou dětem a na ně tři (on, žena na mateřské a jejich dítě) zbude 15 tisíc. To není zrovna spravedlivé. Kdyby skutečně měly mít jeho první dvě děti stejnou úroveň jako on, měli by dostat každé 7 tisíc (35/5) a to neberu, že by půlku jejich úrovně měla zajišťovat matka a on musí platit také jiné účty (jako nájem).. Ale pokud by tobě nevadilo, že si oni žijou jako prasata v žitě, jezdí na dovolené a ty musíš v sekáči kupovat dítěti zimní výbavu, protože ti chlap nedává peníze (předpokládám, že platí účty a jí moc na ruku nedává - podle poslední poznámky v článku), nemůžete si dovolit hypotéku (na kterou ještě nedávno bylo)..

    1. na komentář reaguje Rikina — #149
    superkarma: 0 20.07.2010, 00:42:45
  4. [147] Rikina [*]

    Lukáš Čejka — #146 Za sebe ten bod dvě beru, ale s rezervou - jsem dobrodruh, a pivo hazardně ochutnávám i v jiných hospodách, na výletech po vlastech českých. Sml57 To mám pár dobrejch tipů, kde uměj načepovat. Ale tady v sídlištní hospůdce, zvlášť když je za pípou Karel, co dbá na pohodlí hostů, a tak ani ruce zvedat nemusej, a už nese další kousek Sml77 no to je samozřejmě na žebříčku nejvýš.

    superkarma: 0 19.07.2010, 23:22:57
  5. avatar
    [146] Lukáš Čejka [*]

    Rikina — #145 O penize jde vzdycky v prvni rade, hned za tim je teplota piva v oblibene restauraci, no a pak uz se vicemene nahodne radi zbytek. Sml57

    1. na komentář reaguje Rikina — #147
    superkarma: 0 19.07.2010, 23:11:39
  6. [145] Rikina [*]

    Když já ty fňukalky nějak nemám ráda... Sml80 Brala si rozvedeného chlapa s dětma, co čekala, že se na ně vykašle, až bude mít nové robě? Píše tady o něm s despektem jako o hloupém Honzovi, to by mě hanba fackovala, takto degradovat muže, kterého miluju, to se přece nedělá. Sml24 Nehledě k tomu, že tím sama sobě vytváří zajímavou vizitku. Že by si ho brala především kvůli tomu, že on vydělává těch zmíněných 35 čistého a teď je zklamaná, že to nevyšlo? Sml57 No to má blbý. Sml80 Čím se vlastně liší od bejvalky, když jí jde taky o peníze až v první řadě? Sml58 

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #146
    2. na komentář reaguje Irad — #148
    3. na komentář reaguje Lucimo — #150
    superkarma: 0 19.07.2010, 23:05:44
  7. avatar
    [144] evelyn [*]

    Irad — #142 pokud meli plany na domek, tak si mozna myslela, ze setriSml80

    superkarma: 0 19.07.2010, 22:38:40
  8. avatar
    [143] Irad [*]

    Já si nemohu pomoci, ale pro mě je nepředstavitelné, že by chlap dával více jak polovinu peněz pryč. Obzvláště pak když je v tom ještě malé dítě, žena na mateřské..Sml80

    superkarma: 0 19.07.2010, 22:38:00
  9. avatar
    [142] Irad [*]

    evelyn — #136 Nevím. Pravděpodobně mají rozdělené finance (15 tisíc jako příspěvek na domácnost není zase tak málo). Možná si myslela, že je v pluse, že šetří, když si chtějí pořídit ten domek. Nebo že utrácí do jiných věcí, které může pak oželet (třeba zájmy). Nevidíme do toho.. Ne, každý si dělá rozpočet, ukazují si výdaje apod.

    1. na komentář reaguje evelyn — #144
    superkarma: 0 19.07.2010, 22:35:10
  10. avatar
    [141] evelyn [*]

    Lucimo — #140 mozna trpi pocitem, ze zklamal, ale to tem deckam dela medvedi sluzbu

    superkarma: 0 19.07.2010, 22:31:56
  11. avatar
    [140] Lucimo [*]

    evelyn — #139 Oni opravdu, pokud to nejsou hajzli bez skurpulí, trpí pocitem, že ty děti zklamali a tak se to snaží lepit prachama. Ale o těch to není, že? Místo aby platil dovču děckám a bejvalce, mohl vzít současnou a malé hádě, k tomu dva "prvňáky" a o tolik dráž už by to nevyšlo.

    1. na komentář reaguje evelyn — #141
    superkarma: 0 19.07.2010, 22:26:28
  12. avatar
    [139] evelyn [*]

    Lucimo — #138 to bych mu teda taky udelala curbes, kdyby mesicne vyplaznul 20 tacu. Ze to tomu chlapovi nedojdeSml80

    1. na komentář reaguje Lucimo — #140
    superkarma: 0 19.07.2010, 21:36:40
  13. avatar
    [138] Lucimo [*]

    evelyn — #136 Rodičovská je 7600,- povětšinou.

    1. na komentář reaguje evelyn — #139
    superkarma: 0 19.07.2010, 21:00:06
  14. avatar
    [137] OlgaMarie [*]

    Lukáš Čejka — #126 Automatka je právě pro chlapa, aby se dnes u necek a valchy nesedřel. Zaspal jsi století?

    superkarma: 0 19.07.2010, 20:11:59
  15. avatar
    [136] evelyn [*]

    Irad — #135 to jako jak funguji doma, ze ona nevedela, kolik on investuje do decek? Kdyz mu zustane 15 tisic, ona ma materskou, netusim kolik, ale predpokladam, ze to bude nejakych deset, tak urcite nestradaj, ale mela by preci vedet, ze tolik penez jde mesicne venSml80

    1. na komentář reaguje Lucimo — #138
    2. na komentář reaguje Irad — #142
    superkarma: 0 19.07.2010, 19:44:43
  16. avatar
    [135] Irad [*]

    evelyn — #40 Mýlíš se. Citace z článku: Nakonec z něj vylezlo, že dobrých dvacet tisíc měsíčně spolykají jeho

    dvě starší děti.

    1. na komentář reaguje evelyn — #136
    superkarma: 0 19.07.2010, 18:10:07
  17. avatar
    [134] Irad [*]

    tera8 — #20 Škola se nevyčítá za žádných okolností. Do kvalitního vzdělání by měli investovat oba rodiče.

    superkarma: 0 19.07.2010, 17:51:36
  18. avatar
    [133] Altamora [*]

    molly — #131 Děti bydlely na koleji, platily si z toho všechno. Dcera si přivydělávala, syn ne. Fakt je, že neměly potřebu obden vysedávat po hospodách a nekouří. Ale na předplatné do divadla jim taky vyšlo. Samozřejmě občas dostaly nějaký ten peníz navíc. Vím, že kamarádka dává své dceři 4500. Skripta už se dnes prakticky nekupují, všechno je na webu. Na bydlení dostávají příspěvek od státu. Takže k tomuto článku - pokud na každé dítě dá otec 5 a matka o něco méně, protože se o ně stará, pak ty děti finančně nestrádají. Jestli jim otec chybí nebo ne, to je jiná otázka.

    superkarma: 0 19.07.2010, 17:51:07
  19. avatar
    [132] Irad [*]

    molly — #15 Tím bych si nebyla tak jistá, protože je tu naprosto odlišná mentalita současné ženy a bývalé ženy. Pokud by začala stejně jako bývalá žena pořizovat svému dítěti to nejlepší, možná by to manželovi došlo. Každopádně, kdyby se rozešli, pochybuji, že by ho dovedla se svou povahou ždímat jako jeho první žena.

    superkarma: 0 19.07.2010, 17:47:34
  20. [131] molly [*]

    evelyn — #130 Souhlas, a navíc v článku je řečeno že syn jde na gympl, takže to s brigádama nebude asi tak horké, zvlášť když bude třeba dojíždět, a přechod na novou školu a ještě gympl je dost náročný sám o sobě. Navíc ALTAMORA nepíše jestli její děti mají těch 6 tis na stravu, jízdné, kolej, skripta, oblečení, kredit, atd.. asi bydlí domaSml80

    1. na komentář reaguje Altamora — #133
    superkarma: 0 19.07.2010, 17:31:57
  21. avatar
    [130] evelyn [*]

    Altamora — #127 ale ten pocit o uprednostnovani ma jen pisatelka, dvoulete dite ma mnohem mensi potreby nez dospivajici. O tom vydelku uz jsem psala, zalezi kde to dite studuje, ne vsude jsou  moznosti si privydelat, pak krom studia se i oblika, nechce sedet jen zavrene na kolejich...To vsechno stojiSml80

    1. na komentář reaguje molly — #131
    superkarma: 0 19.07.2010, 17:23:40
  22. avatar
    [129] Lukáš Čejka [*]

    jen nezatloukej Sml57

    superkarma: 0 19.07.2010, 17:21:15
  23. [128] molly [*]

    Lukáš Čejka — #126 A jak víš že mám automatkuSml54

    superkarma: 0 19.07.2010, 17:18:07
  24. avatar
    [127] Altamora [*]

    evelyn — #115 Já vycházím z toho, že moje děti dostávaly na VŠ každý 6 tisíc, s tím vystačily a když ne, tak si musely najít brigádu. Z toho vyplývá, že polovinu by dával otec, kdybychom byli rozvedení. Takže třetina čistého příjmu je na alimenty dostatečná částka. Nelíbil by se mi partner, který by se nepostaral o své děti z předchozího manželství, ale ani ten, který by je upřednostňoval před našimi společnými. Bez ohledu na to, kdo způsobil rozvod. Kromě alkoholiků, feťáků a násilníků za to vždycky mohou oba.

    1. na komentář reaguje evelyn — #130
    superkarma: 0 19.07.2010, 17:14:03
  25. avatar
    [126] Lukáš Čejka [*]

    molly — #125 same vyhody byste chtely Sml23 jako by nestacilo, ze uz mate automatickou pracku misto valchy Sml57

    1. na komentář reaguje molly — #128
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #137
    superkarma: -1 19.07.2010, 17:13:27
  26. [125] molly [*]

    Lukáš Čejka — #124 Za to že potomky neuškrtím se určitě do nebe dostanuSml24 Pubertu bych zakázala!!!!!!

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #126
    superkarma: 0 19.07.2010, 17:10:52
  27. avatar
    [124] Lukáš Čejka [*]

    molly — #122 ty si to nejak malujes Sml32

    1. na komentář reaguje molly — #125
    superkarma: 0 19.07.2010, 17:08:22
  28. [123] molly [*]

    monkee — #121 ... postavím si dům, postavím ho i jimSml30, Ale jo souhlas, jen se v tomto případě asi rozchází představa ex a nynější i manžela. Možná jen děti to mají na háku, spíš to bude mocenský boj těch dvou damSml54

    superkarma: 0 19.07.2010, 16:36:46
  29. [122] molly [*]

    Lukáš Čejka — #120 To se neví, možná mě z mých pubertálních dítek klepne a budu se někde houpat na obláčku a dělat na tebe dlouhý nosSml24

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #124
    superkarma: 0 19.07.2010, 16:34:12
  30. avatar
    [121] monkee [*]

    To je zas jednou diskuse Sml80 Do vztahu bývalých partnerů nikdo nevidíme=nevstoupíme, takže všechno je to plácání do větru. Můžu-li mluvit za sebe, byla bych vděčná, kdyby můj ex projevoval o potomka zájem. Kdybych si našla rozvedenýho, určitě bychom si stanovili finanční mantinely. Jinak nevidím důvod, aby otec dětem nepřispíval na životní úroveň, srovnatelnou se svou vlastní: mám notebook, mohu jej dopřát i jim? Ano, tedy koupím, sám nemám, tedy nekoupím. Mám na dovolenou u moře? Ano, dopřeju i jim, na moře nemám, nepojedou ani oni. Z logiky věci...

    1. na komentář reaguje molly — #123
    superkarma: 2 19.07.2010, 16:33:55

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme