Reklama

run

Považujete běhání za sport, který je spíše sezonní záležitostí, kterou je vhodné dělat od jara do začátku podzimu a pak s ním seknout nebo v něm maximálně pokračovat ve fitku na běžícím pásu? Velká chyba. Nezapomínejte na tyto rady a běhejte venku vesele dál!

U běhání platí naprosto skvěle pořekadlo: „Neexistuje špatné počasí, jen špatné oblečení.“ V chladných měsících si tuto větu opakujte pokaždé, když se vám nebude chtít vyběhnout. Zapomeňte tedy na pás a radši se pojďte trochu otužovat a užívat si krásné podzimní a zimní přírody. S těmito tipy se nemusíte ničeho bát!

  • Pokud teploty nepadnou pod extrémní body mrazu, vyběhnout klidně můžete.
  • Základním pravidlem pro běžce, kteří se rozhodnout vyrazit ven i v chladných měsících, je obléknout se tak, abyste v první vteřině po opuštění bytu „neklepaly kosu“. Můžete pociťovat jen mírný chlad.
  • Vrstvěte. První vrstva by se měla skládat z funkčního prádla (ideálně včetně kalhotek a podprsenky), druhá většinou znamená dlouhé (klidně lehce vyteplené) elasťáky, triko s dlouhým nebo krátkým rukávem a funkční mikina. Třetí vrstvou je míněna bunda, případně vesta (podle venkovních teplot můžete zvolit větrovku nebo mírně vyteplenou).
  • Nezapomínejte, že hodně tepla odchází hlavou, a tak nezapomínejte na čepici a nákrčník. Určitě si pořiďte také rukavice.
  • Běhání v zimě má jednu velkou výhodu – bude se vám dobře dýchat. Pokud tedy teploty nespadnou pod bod mrazu. Pokud není vedro, nemrzne, jako když praští, není dusno, je to značka ideál.
  • Běh na čerstvém vzduchu vás bezesporu otuží a vaše imunita se výrazně zlepší. A navíc, pohyb venku vám pomůže spálit o trochu více kalorií než při pokojové teplotě.
  • Přemýšlejte o tom, kam poběžíte, ať si příliš „nenaložíte“ a pak se nevracíte zpět domů chůzí a nenastydnete.
  • Ihned po doběhnutí vyrazte do horké sprchy a pak rychle to suchého a teplého oblečení.
  • Věřte, že ten pocit po přiběhnutí je v tomto období k nezaplacení.

běh

Mohlo by vás také zajímat: