Připravte svým přátelům nezapomenutelný gastronomický zážitek a vyhněte se přitom lepku, bílkovině obsažené v obilí, která mnoha lidem nedělá dobře. Recept na bazalkové pesto, ke kterému si můžete připravit krekry plné semínek, vás přesvědčí, že i bezlepková strava může být pestrá a nápaditá.

Bazalkové pesto

„Jako milovnice italské kuchyně si už roky hrajeme s domácími pestíčky. Bazalkové pesto je lekce číslo jedna, a když si jednou uděláte své vlastní doma, na to z obchodu už nikdy nepomyslíte. Trik je přidat více oleje, pesto se vám tak vytvoří bleskově a je prostě božské,“ říká známá moderátorka Jana Havrdová, která spolu se svými kamarádkami založila Ourlovelycooking.com, web plný originálních, zdravých a chutných receptů.

pestooo

Suroviny:

  • 2 velké hrsti bazalkových lístků
  • 50 g strouhaného parmazánu
  • 50 g pinií
  • 2 stroužky česneku
  • olivový olej dle potřeby
  • sůl, pepř
  • případně chilli papričky

Postup:

  1. Opláchněte bazalkové lístky a otřepte z nich vodu. Nastrouhejte parmazán a na suché pánvi zlehka opečte pinie.
  2. Všechny ingredience dejte do mixéru a zalijte je pořádnou dávkou olivového oleje.
  3. Několikrát zkuste pulsně stisknout. Dle potřeby dolijte olej, osolte a opepřete.

Pesto dejte do skleniček a zavařte je. Takto vám vydrží celé měsíce. Je ale třeba ho vždy zalít dalším olejem, který pomáhá konzervovat!

sušenky

Náš tip: Pesto můžete podávat s krekry plnými semínek, po kterých se doslova zapráší, sotva je položíte na stůl. Jednoduchý recept najdete na www.Ourlovelycooking.com, který je plný skvělých zdravých receptů party mlsných holek, které o sobě říkají: „Nejsme profesionální kuchařky, jen mámy od rodin, a vaříme s velkou vášní. Navíc chceme být štíhlé, takže nás baví zdravé recepty, které perfektně vypadají a ještě lépe chutnají.“

Zdroj: www.nebespan.cz

Vyzkoušejte také:

Reklama