Blížící se svátek svatého Valentýna, který je patronem všech zamilovaných, si podle nás zaslouží tematický koktejl! Proto jsme poprosili o jeho vymyšlení odbornici na slovo vzatou – lektorku vzdělávacího barmanského projektu Bar Academy, Beefeater Ambassadorku a barmaid vyhlášeného koktejlového baru Hemingway – Kateřinu Kluchovou.

Katka pro vás připravila drink, který obsahuje Beefeater gin, Ouzo a brusinkový džus a nazvala jej „Lupercalia“. A proč tento exotický název?

Janbecher

„K receptuře koktejlu mě inspirovala legenda, která říká, že svátek svatého Valentýna je odvozen ze svátku Lupercalia, který se slavil ve starověkém Římě. V předvečer tohoto dne byly do ‚urny lásky‘ vloženy lístečky se jmény mladých dívek. Každý mladý muž si poté vytáhl lísteček a dívka, jejíž jméno na něm figurovalo, se měla stát jeho miláčkem v následujícím roce,“ vysvětluje Katka. A pokračuje o samotném složení: „V koktejlu jsem chtěla spojit jeho historický původ s lehkými chutěmi současné doby a samozřejmě, protože jde o svátek zamilovaných, přizpůsobila jsem tomu i barvu. Ozdobou je pomerančová kůra a snítka myrty, která je starověkým symbolem lásky a šťastného manželství,“ dodává.

Lupercalia

  • 30 ml Beefeater ginuJanbecher
  • 05 ml Ouzo 12
  • 15 ml KwaiFeh lychee likéru
  • 10 ml Belvoir Elderflower cordialu
  • 30 ml brusinkového džusu
  • 10 ml vaječného bílku
  • šťáva z 1/8 limety

(Všechny suroviny nadávkujeme do šejkru, vyšejkrujeme nejdříve bez ledu a poté s ním. Scedíme do vychlazené sklenky, ozdobíme a servírujeme).

Tento koktejl není na přípravu úplně snadný, a proto jeho tvorbu svěříte možná raději odborníkovi. Ale nezdá se vám, že právě doba kolem Valentýna je ideální příležitost pozvat svou partnerku nebo svého partnera na nějaké dobrý koktejl? Zkuste třeba právě drink Lupercalia v Hemingway baru, který byl nedávno vyhlášen 38. nejlepším barem na světě!

Informace o vzdělávacím barmanském kurzu Jan Becher Pernod Ricard Bar Academy na www.janbecher.cz (sekce Bar Academy) nebo na Facebooku www.facebook.com/PernodRicardBarAcademy.

Reklama