Domácnost

Bacha! Exekutor!

V posledních letech se stává stále častějším zvykem, pořizovat si na dluh různé věci. Byt, zařízení, auto, dovolenou, spotřebiče....Mnoho lidí ale někdy neodhadne své finanční možnosti a postupem času se dostanou do problémů se splácením.

Pokud tyto problémy přesáhnou určitou mez, nastupuje strašák jménem exekutor. Jak jste na tom vy a dluhy? Bráníte se jim, nebo možností splátkového nákupu využíváte?

Více se dozvíte ZDE .

Zdroj: www.lidovky.cz

   
04.02.2005 - Dům a byt - autor: katchaba

Komentáře:

  1. avatar
    [42] edith1975 [*]

    Taky se mi krom hypotéky nechce brát nic na splátky. Jsem ze staré školy.

    superkarma: 0 06.08.2006, 17:10:00
  2. [41] MartinaC [*]

    jo jo byt mame taky na hypot. kde bychom na nej jinak vzali ze?

    superkarma: 0 06.08.2006, 15:44:12
  3. avatar
    [36] Suzanne [*]

    zn0uz4: samozřejmě, že je to ta lepší možnost, s tím souhlasím. Ale když tu možnost někdo nemá, tak je zbytečné malovat čerta na zeď, naopak je nutné to prostě řešit.

    superkarma: 0 05.02.2005, 00:31:58
  4. avatar
    [35] Vivian [*]

    Na splátky nenakupuju Buď na to mám nebo na to nemám, neuznávám nic mezi tím (v zájmu předcházení zbytečným komplikacím ) Akorát milionovou hypotéku máme, ono to úplně stačí

    superkarma: 0 04.02.2005, 21:34:58
  5. avatar
    [34] Gedžitka [*]

    znOuz4: pokud máš na to, abys to zaplatil, jak píšeš, samozřemě je lepší se uskromnit "na chvilku" než to splácet dlouho a pak tím splácením být omezenej, ale každej si to dovolit nemůže. My bysme nemohli platit ani těch 6600,-, protože když vezmeš ještě další náklady na bydlení (voda, el.....), tak teda fakt nevím, jak bysme žili. A taky hodně záleží na tom, kolik ti je, jestli máš děti...... Na jednu stranu s tebou souhlasím, je to ta nejlepší varianta, ale ne každej si ji může dovolit.

    superkarma: 0 04.02.2005, 17:54:53
  6. avatar
    [33] zn0uz4 [*]

    Jeremi: rikal jsem to z toho titulu, ze kdyz budu porizovat na hypoteku byt, rad bych se ho taky casem zbavil.. a ne tedy, az po tech 20 letech... i ten byt dojde nejakemu opotrebeni, ze... dum taktez..

    ja nejsem prilis priznivce pujcek na dlouhou dobu, zvlast u nas, kde ten trh s hypotecnimi uvery neni tak 'dokonaly' jako ve Statech... staci si jen spocitat ty naklady na 20 let u toho uveru na milion.. clovekovi seberou i danove ulevy, takze rekneme, ze na 1mkc (5% p.a.) plati 6600/mes po dobu 20let.. fixacni obdobi neuvazuju... 20*12 = 1584000 zaplatim. tj. urok 37%...
    pokud to budu platit jen 10 let, budu platit mesicne 10607, ale zaplatim uz jen 1272840, tj. 21%

    pokud to budu platit jen 5 let, budu platit mesicne 18871, ale zaplatim uz jen 1132260, tj. 12%

    ten rozdil 6600-10607 neni _az_ tak veliky.. ale rozdil 10 let je obrovsky...

    Suzanne: pro me je proste lepsi platit (zatim hypoteku nemam) velky castky ted - cim vic toho zaplatim, tim vic mi pri stejnem prijmu zbyde napotom... a az budu starej, budu mit byt davno zaplacenej a muzu si delat, co chci - za ty 'usetreny' penize :))

    superkarma: 0 04.02.2005, 17:44:13
  7. avatar
    [32] Suzanne [*]

    zn0uz4: nikdy nemáš záruku. I když jsi mladý, může se ti stát kdykoli cokoli. Rizikové je žít. Když budeš neschopný platit, přijdeš o byt. Ale taky nemusíš, může se vždycky najít nějaké řešení, část už bude tvoje. Z nájemního bytu taky můžeš letět. Nač stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko. No ne?

    superkarma: 0 04.02.2005, 17:25:12
  8. avatar
    [31] Jeremi [*]

    zn0uz4: Auto se nesplácí 20 let, především proto, že u věcí na dluh platí základní poučka, že je třeba je splatit dřív, než budou tzv. "spotřebovány". A auto si zpravidla na 20 let nekupuješ. Narozdíl od bydlení.

    superkarma: 0 04.02.2005, 17:11:02
  9. avatar
    [30] Gedžitka [*]

    znOuz4: no víš nemyslím, že bysme se měli nějak špatně, alespoň zatím, ale na splácení hypotéky fakt nemáme, ani kdybysme to rozložili na těch 20 let. A právě jetam to, že když už se do něčeho takovýho pustím a někde setakhle upíšu, musím mít jistotu, že to budu nějak moct zaplatit kdykoliv. Ne že třeba te´d mi jde podnikání, tak si vezmu hypotéku a za 3 roky zkrachuju a jsem bez ničeho a můžu se jít pást. I jako 50ti letej můžeš podnikat, pokud máš dobrej nápad, ale chybí ta jistota.

    superkarma: 0 04.02.2005, 15:51:38
  10. avatar
    [29] zn0uz4 [*]

    Gedžitka: porad budu mit, kdyz budu 'mladsi' a budu mit vetsi moznosti, kde na to vzit.. jako 50+ me nikde moc nevezmou, abych treba doplatil poslednich 10 let hypoteky...

    superkarma: 0 04.02.2005, 15:22:49
  11. avatar
    [28] Wiki [*]

    jj, taky to chci tak na deset let , pokud to pujde...i kdyz se z toho asi zblaznime

    superkarma: 0 04.02.2005, 15:00:49
  12. avatar
    [27] Gedžitka [*]

    znOuz4: ale musíš na to mět, abysis to mohl dovolit "jen" na 10 let.

    superkarma: 0 04.02.2005, 14:41:36
  13. avatar
    [26] zn0uz4 [*]

    vlcice: zapominas na jednu vec. 30, i 20 let je HODNE dlouha doba. budes mit po tu dobu zaruceny prijem? a taky... energie neco stoji, urcite se to bude porad zdrazovat.. je sice hezke splacet "pouhy milion" 20 let, a platit pritom 6000 mesicne.. jenze.. i to je 20 let, muzes jit do predcasneho duchodu, neco se stane.. nene.. kdyzbych mel brat hypoteku, maximalne na 8-10 let, dele ne. kdyz nekdo splaci auto, taky ho neplati 20 let...

    superkarma: 0 04.02.2005, 14:31:28
  14. avatar
    [25] vlcice [*]

    Na "dluh" nekupju. Člověk se akorát zadluží a ještě zaplatí za výrobek víc než normálně. Když na to nemám, musím to oželit nebo šetřit. Naštěstí nejsem náročná. Akorát si hodláme s mým vzít časem hypotéku. Budem sice splácet 20-30 let, ale měsíční splátky vyjdou levněji než tržní nájem (a na státní byt se čeká několi let), budu ve svém (nikdo mi nebude zakazovat zvířata ani děti) a riziko je stejné. Když nebudeš mít na splátky přijdeš o dům (byt) nebo tě vyšoupnou z nájemního bytu. Vyjde to stejně. A na vlastní byt si obyčejný člověk bohužel nenašetří.

    superkarma: 0 04.02.2005, 14:09:02
  15. [24] Rikina [*]

    To já se řídím heslem, že je lepší mít dluhy, než peníze. Peníze na hodnotě klesají každou minutu, a do hrobu si je nevezmu :-))) Ba ne, tak hrozný to není, nějaké půjčky mám, ale hlavně proto, že to nešlo jinak. Zateplili nám panelák, musím tedy svou část splácet. 17 let stará pračka se rozpadla na prvočinitele, tak holt musím splácet novou - a tak je to pořád... Na dovolenou třeba bych si ale nepůjčila. Taky bych nedělala ručitele nikomu na nic, stejně nemám čím, ale i kdyby, je to moc velké riziko.

    superkarma: 0 04.02.2005, 14:02:14
  16. avatar
    [23] Gedžitka [*]

    Já lituju, že sme tenkrát něco na "dluh" koupili, ale tenkrát to jinak nešlo, museli sme kupovat hned a tolik sme v hotovosti neměli, ale už to bude splacený. Ještě sme pak zjistili, že nás pěkně natáhli. Kupovali sme víc věcí naráz, jen jedna byla v nabídce za plnou cenu, ostatní s větší či menší slevou a oni nám řekli, že pokud to chceme na splátky, musí nám vše naúčtovat v plné ceně podvodníci, te´d už vím, že to tak není, ale bylo to v době, kdy sme neměli žádnou zkušenost a informace. Takže bacha na to. Ještě jsme to zjisitli náhodou, protože od té doby kupujem věci až když na ně našetříme.

    superkarma: 0 04.02.2005, 13:58:14
  17. avatar
    [20] gerda [*]

    já to mám jednoduchý. Na co nemám, to nepotřebuju:)

    superkarma: 0 04.02.2005, 13:54:08
  18. avatar
    [19] Wiki [*]

    jinak se chystam casem na pujcu na byt - tak milionek, ale chci at si s pritelem prvne tak 200-400 tisic nasetrime sami, at ten zaklad nejaky je. Akorat si jeste musim nasporit na materskou, at neni problem se splacenim v te dobe...a pak mi uz nezbude nez se modlit, at ja nebo pritel neprijdeme o praci. Mam z toho uz ted strach

    superkarma: 0 04.02.2005, 13:48:11
  19. avatar
    [18] Wiki [*]

    Ivana.:to je presne duvod, proc bych vetsi castky nepujcovala snad nikomu....mozna bych tim nekomu pripadala lakoma, ale je to jen pud sebezachovy...clovek nikdy nevi....

    superkarma: 0 04.02.2005, 13:45:28
  20. avatar
    [17] Ivana. [*]

    sobina: kdo šetří má za 3

    superkarma: 0 04.02.2005, 13:41:43
  21. avatar
    [16] sobina [*]

    Fiona: Musíš být dost movitá. "Když po něčem zatoužím, jde se na nákup". To já můžu toužit jak chci, dlouho musím šetřit.

    superkarma: 0 04.02.2005, 13:39:25
  22. avatar
    [15] Ivana. [*]

    Fiona: to jo hlavně teď když má mladý drakoosli.

    superkarma: 0 04.02.2005, 13:34:00
  23. avatar
    [12] Ivana. [*]

    Fiona: třeba oslík? nebo slepé myšky?

    superkarma: 0 04.02.2005, 13:31:47
  24. avatar
    [7] Ivana. [*]

    Wiki: no dobrovolně. jak se to vezme. Bylo mu naznačeno, že když to nepodepíše tak neuvidí svoje dítě. . No a naši zaplatili 80 000 za jednu pindu. Bohužel to byla tak trochu moje vina, protože to byla matka mojí nej kámošky. No tak to všechno probendily a už se neozvali. Máma když jí někde potká tak jí dělá děsnou ostudu ale co si tim pomůže. Ona nemaká (teda oficiálně) takže na ní nemůže a na to aby jí dala k soudu na to nemáme.

    superkarma: 0 04.02.2005, 13:11:51
  25. avatar
    [6] Ťapina [*]

    Na dluh nenakupuju Koupím si věc, až si na ni našetřím, dřív ne.

    superkarma: 0 04.02.2005, 13:04:46
  26. avatar
    [5] Žábina [*]

    něco na dluh máme,ale pravidelně splácíme ...když splatíme jednu půjčku, pak teprve si vezmeme druhou ...teď v únoru jsme např. splatili byt, na který bychom 1.000.000,- nikdy nenašetřili

    superkarma: 0 04.02.2005, 12:38:00
  27. avatar
    [4] Wiki [*]

    Ivana.: no, aspon to ruceni podepsal dobrovolne - kamaradovi z niceho nic prislo, ze jakesi zenske ma splatit velke penize, protoze udajde podepsal ruceni svemu "kamaradovi". Samozrejme mu zadne ruceni nepodepisoval :( ale nastesti se to urovnalo, kdyz si na nej doslapnul, ale musel ho dostp racne hledat, protoze onen clovek se mezitim odstehoval a nenechal na sebe kontakt

    superkarma: 0 04.02.2005, 11:59:03
  28. avatar
    [3] tortora [*]

    tak to jste měli fakt velký štěstí...

    superkarma: 0 04.02.2005, 11:56:36
  29. avatar
    [2] Ivana. [*]

    Mého donutila jeho bývalá do ručení jejímu bráchovy, ten debil splatil 2 třetiny a pak to nechal zase narůst do výše přes 200 tisíc. Klepali jsme se strachy aby jsme to nemuseli platit. Pak nám přišla hezká složenka na tuhle částku ať to zaplatíme. To určitě. Naštěstí ten hňup nasekal dluhy na nájemném, tekže byt musel prodat a z toho se to všechno uhradilo. Díky bohu. Ulevilo se nám, protože by jsme byli úplně v tahu.

    superkarma: 0 04.02.2005, 11:53:05
  30. avatar
    [1] tortora [*]

    já jednou v životě,když jsme si kupovali manželskou postýlku,v únoru mám poslední splátku a šmitec,do takových věcí se mi moc nechce,ale když už,tak bohužel znám naše finanční možnosti a do ničeho riskantního bych nikdy nešla

    superkarma: 0 04.02.2005, 11:39:55

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme