Rodina

„Babyboxy jsou neetické,“ říká Michael Kocáb! Souhlasíte? Já NE!

Pan Kocáb vládní zmocněnec pro lidská práva, nedávno rozpoutal bouřlivou debatu na téma Babyboxy, kde se prakticky postavil za názor, že jsou neetické…

Nesnižují počty nalezených mrtvých novorozenců a hrozí také jejich zneužití“, řekl Kocáb.  Podle jeho slov patří  tato problematika stále k nevyřešeným právním a etickým otázkám.

bab

Kocáb se rovněž nechal slyšet, že i zneužitelnost  babyboxů, stojí za zamyšlení. Například v případě možného odložení unesených či postižených dětí.

"Možností je například utajený porod, diskrétní porod či azylové domovy a krizová centra," řekl také.

Výbor pro práva dítěte: Babyboxy na radnicích jsou pro děti ohrožující

Výbor pro práva dítěte ostře kritizoval zřizování boxů mimo oblast zdravotnických zařízení. Například na radnici na Praze 2 a Praze 6.

Babyboxy na těchto městských částech má na starosti ochranka, která kontroluje, zda není v zařízení odložené dítě. Pracovník ostrahy má také za úkol přivolat lékaře. Tady je ohrožení života a zdraví dítěte podle výboru mnohem vyšší, zmiňuje se ve stanovisku výboru pro práva dítěte.

"Osud dítěte nemůže být závislý na momentální dispozici jednoho pracovníka ostrahy," říká k tomu ještě pan Kocáb.

Někteří experti upozorňují též na etický konflikt, v tom smyslu, že dítě v babyboxu figuruje jako věc, nikoliv jako plnohodnotný jedinec.

Babyboxy prý odporují Úmluvě o právech dítěte, která každému přiznává právo znát své rodiče a právo na jejich péči.


Nechť se na mě pan Kocáb a experti nezlobí, při vší úctě k výboru pro práva dítěte, ale prosím:

  • O co bezpečnější je dítě odložené u popelnice?
  • O co větší šanci poznat své rodiče má miminko na schodech nemocnice?
  • O co zaručenější lidská práva má novorozeně v záchodové míse?
  • O co méně pouhou věcí a o co více plnohodnotnějším jedincem je dítě na skládce komunálního odpadu?

Za sebe, jako matka volím předně šanci PŘEŽÍT, protože lepší právo nemůžeme lidské bytosti, jako vyspělá společnost dát!

A kdyby měly babyboxy zachránit před smrtí či ohrožením byť jen jedno dítě za půl roku, je to jeden lidský život proti hromadě papírů, paragrafů a prázdných slov, vyřčených zřejmě jen pro zviditelnění se některých skupin a jednotlivců.

Protože rozumný člověk, by otázku v životě nemohl  takto postavit.

Titulky jen za letošní rok

  • V babyboxu v brněnské nemocnici našli holčičku
  • V babyboxu v pražském Hloubětíně našli malého chlapečka
  • V brněnském babyboxu našli chlapečka
  • V babyboxu v Ústí nad Orlicí skončila holčička už půl hodiny po narození
  • V babyboxu v Kadani našli lékaři miminko
  • V pražském babyboxu se našla holčička

A určitě jich bylo víc….

Milý pane Kocábe, výbore a dokonce někteří pediatři. Jděte svůj nesouhlas za patnáct roků vykládat těmto dětem. Jděte a řekněte jim, že s ohledem na jejich práva, bezpečnost a etický kodex, jste protestovali proti zařízení, které jim patrně zachránilo život! Moje úcta.

Je to jen můj názor a musím uznat, že mě téma opravdu nadzvedlo. Můžete si ale myslet klidně něco jiného….

Jsou podle vás babyboxy neetické?

Možnost%
ANO0
NE100

   
09.09.2010 - Děti - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [163] puberťačka [*]

    Místo aby řešili skutečné problémy, tak zvažují jestli je pro dítě lepší popelnice nebo babybox! Starosti pana Kocába bych chtěla mít...

    superkarma: 0 03.10.2010, 00:31:46
  2. avatar
    [162] Jitulenka [*]

    Tohle už pan Kocáb opravdu přehnal. měl zůstat u hudby, tam by ho poslouchala jen omezená skupina lidí...Sml80

    superkarma: 0 22.09.2010, 11:40:36
  3. [161] lidicka [*]

    Všechny názory  Kocába jsou hodně zcestné...Chce se jen zviditelnit

    superkarma: 0 22.09.2010, 10:21:57
  4. avatar
    [160] Alka1 [*]

    http://zpravy.idnes.cz/v-kladenskem-babyboxu-nasli-novorozeneho-chlapce-f75-/domaci.asp?c=A100921_084809_domaci_js  Sml3

    superkarma: 0 21.09.2010, 09:49:41
  5. avatar
    [159] 2944 [*]

    BABYBOX rozhodně schvaluji a nevím o nikom z mých známýc,kdo by ho neschvaloval.A že je to neetické,tak to je mi úplně fuk,protože lepší BABYBOX než popelnice,pane Kocáb!

    superkarma: 0 21.09.2010, 08:54:30
  6. [158] terenniberuska [*]

    Pan Kocáb má vůbec ve všem jiné mýšlení,chtěl se asi jen co nejvíc zviditelnit svými opačnými názory ,dobře že už je odvolán z této funkceSml59

    superkarma: 0 20.09.2010, 21:18:44
  7. avatar
    [157] Barbora10 [*]

    I když je pravda, že by měla být nejdříve prevence a pak řešit, co a jak. Jestli babyboxy ano a nebo ne. Ale jsem 100% PRO.

    superkarma: 0 20.09.2010, 19:11:35
  8. [156] Tamtam [*]

    Já se obávám, že sám pan Kocáb má trochu problém rozlišit, co je a není etické.........Sml80

    superkarma: 0 20.09.2010, 14:49:17
  9. [155] dispecerka [*]

    Pan Kocáb je už prostě trošku mimo.

    superkarma: 0 20.09.2010, 03:22:33
  10. avatar
    [154] hardy [*]

    Babyboxy schvaluji. Je to velice užitečná věc.

    superkarma: 0 17.09.2010, 07:56:06
  11. avatar
    [153] špíta [*]

    Pan Kocáb mi vždycky přišel zvláštní Sml80 Nelíbí se mi jeho hudba, nelíbí se mi jako člověk, což pečetí jeho názor proti babyboxům. Pokud by zachránily byť jen jedno jediné dítě, tak za to stojí. Sml59

    superkarma: 0 16.09.2010, 22:08:39
  12. avatar
    [152] Alenka0010 [*]

    Tak to vypadá, že celý úřad pana Kocába bude zrušen Sml59Sml36.

    superkarma: 0 16.09.2010, 08:38:54
  13. avatar
    [151] florbal [*]

    Sml59Tleskám  babyboxům,je to jediné slušné odložiště miminek.Ti,co se jim to nelíbí,patří mezi opice.Můj tlak vystoupal a hladina cukru se mi dere z hlavy.Nemám slov,pane Kocáb,snad jste měl děti.....Sml68

    superkarma: 0 15.09.2010, 20:23:43

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [150] jiti [*]

    Kocáb=Sml43Sml6

    superkarma: 0 15.09.2010, 17:26:10
  2. avatar
    [149] delfi.na [*]

    Jako hudebník ano, jako politik ne.

    superkarma: 0 14.09.2010, 13:38:18
  3. [148] molly [*]

    peetrax — #147 Nemíchej jabka s hruškama, o zvrácených názorech nikdo nemluví, jde o jeho důvěryhodnost, a tu u mě rozhodně nemá!

    superkarma: 0 14.09.2010, 12:27:39
  4. avatar
    [147] peetrax [*]

    Kocáb to roky táhl se Zlatou Kinskou. Když se vědělo, že má dlouholetou milenku(y), neměli ho teda vůbec k žádné funkci pouštět, proutníka jednoho! Měli podle toho, že je děvkař, poznat předem, že bude mít zvrácené názory!

    1. na komentář reaguje molly — #148
    superkarma: 0 14.09.2010, 10:32:19
  5. avatar
    [146] Alka1 [*]

    Hodnocení Kocába jako rockera je věc vkusu. Sml24To, že Rusové museli odejít byla realita, na které se Kocáb jen šikovně přiživil. Sml58 Byl členem představenstva investičního fondu Trend, který nakonec znamenal tisíce okradených občanů, tunel za 1,4 miliardy a Kocáb získal z prodeje svého podílu přes 30 milionů. Údajně je věnoval na dobročinné účely. Sml80

    Je absurdní tvrdit, že morální poklesek bývalého ministra nemá nic společného s jeho funkcí. Není to soukromá osoba, ale reprezentuje úřad, minimálně jeho důvěryhodnost a serióznost. Nemanželský poměr je sice "normální", ale ne každý si může dovolit zaměstnat svou milenku jako mluvčí ministerstva. Sml15 

    S cizí ženou v cizím pokoji

    zdá se, že tu pro mě končí jeden flám,

    na to, kde  se začal marně vzpomínám,

    jsem jak vagón, když ho odpojí.

    S cizí ženou v cizím pokoji...

    superkarma: 2 14.09.2010, 10:09:50
  6. [145] molly [*]

    peetrax — #143 je to jen můj názor a ty mě za něj odsuzuješSml15 já trvám na tom že zrovna K. káže vodu a pije víno (viz jeho spojení s fondem co připravil lidi o peníze,něvěra, atd)

    superkarma: 3 14.09.2010, 08:41:07
  7. avatar
    [144] mandzarik [*]

    Sml57

    http://www.youtube.com/watch?v=KhypEL-ly6Q&feature=player_embedded#!

    superkarma: 0 14.09.2010, 06:19:28
  8. avatar
    [143] peetrax [*]

    molly — #141 je to jednak tak, jak píšeš, ale taky to manželství může mít mnoho podob. Každýho věc, jak to má doma. Ono nic není černobílý, ani u Kocábů, ani jinde. Ale že bych někoho odsuzovala za to, že to nemá zrovna podle mýho mustru... Sml80

    1. na komentář reaguje molly — #145
    superkarma: 0 13.09.2010, 22:15:36
  9. avatar
    [142] kareta [*]

    molly — #141 ne vždy to jde...existují i patologičtí partneři, kteří považují svatbu za konečnou a pak tvrdě začnou prosazovat svou předstravu pod pohrůžkou ztráty dětí, hysterických výstupů, vydírání...je to pro něj boj o moc, o pozice, a zkus takovýmu psychopatovi říct, že odcházíš, že ho nechceš, že je konec...oni umí být velmi okouzlující, když je po jejich a velmi drsní, když jim nevyhovíš...a časem tě rovná diskuse unaví....Sml80

    superkarma: 0 13.09.2010, 21:38:47
  10. [141] molly [*]

    kareta — #140 nečestné to je když manželce tvrdím že nikoho nemám,popř že jsem to skončil. Manželství není jen ekonomicko právní vztah, tedy pro mě rozhodně ne. Pro mě je to vztah plný vzájemné tolerance, lásky a důvěry. (teď se asi někteří chytnou slova tolerance ale pro mě to neznamená nechat si nasazovat parohy) A nemusí to být přece jen manželství, když spolu žijí dva tzv. na hromádce, neznamená to že si mohou dělat co chtějí. \když někoho miluju, nebo si ho alespoň vážím tak mu nechci ublížit. Tak to cítím já a nemohu za to že někdo má hodnoty postavené jinak. Co člověk to názor. Jiný názor bude mít milenka a jiný opuštěná manželka s dětmi a pár křížky na krku. (nejsem ani jedno - to jen pro informaci)

    1. na komentář reaguje kareta — #142
    2. na komentář reaguje peetrax — #143
    superkarma: 0 13.09.2010, 21:31:12
  11. avatar
    [140] kareta [*]

    molly — #139 za rozpad manželství mohou většinou oba manželé...Kocába nemusím, ale tohle bych mu nevyčítala....co je nečestného na tom mít milence nebo milenku? Manželství je hlavně ekonomicko právní vztah! Sml80

    1. na komentář reaguje molly — #141
    superkarma: -1 13.09.2010, 21:16:52
  12. [139] molly [*]

    peetrax — #138 co je omezeného na tom když se mi nelíbí, že vysocí představitelé státu se chovají nečestně ke svým blízkým.Jak můžu věřit že se budou chovat čestně vůči nám (cizím) voličům. A rozvedené neodsuzuji,to asi blbě čteš, já neuznávám pěstovat si harém aniž by k tomu zůčastněné měly možnost říci svůj názorSml15

    1. na komentář reaguje kareta — #140
    superkarma: 2 13.09.2010, 20:07:54
  13. avatar
    [138] peetrax [*]

    molly — #134 Takže každý, kdo je rozvedený nebo udržuje mimomanželský poměr, nemá právo posuzovat věci, které se kolem něj dějí? Nebo se to vztahuje jen na politiky? Sml24 Trochu omezené, nemyslíš?

    1. na komentář reaguje molly — #139
    superkarma: 0 13.09.2010, 19:07:52
  14. [137] molly [*]

    Revival — #135 Jasně, když o někom média píší v superlativech, jak se věnuje charitě, navštěvuje stařečky v DD a pod, tomu musíme bezvýhradně věřit. Ale běda když uvěříme je-li v tom samém médiu uveřejněno (blesk, šíp, apod. skutečně nepatří mezi mé favority), že dotyčný má nějaký škraloup, to jsme hned povrchní Sml80

    superkarma: 2 13.09.2010, 17:18:16
  15. [136] sarahf38 [*]

    Pan Kocáb by se měl raději zase věnovat hudbě,to mu jde líp.Sml22

    superkarma: 0 13.09.2010, 15:49:29
  16. [135] Revival [*]

    peetrax — #132 To je bohužel poměrně rozšířená startovací pozice většiny populace. Na prvním místě je osoba a až na druhém samotné sdělení...

    1. na komentář reaguje molly — #137
    superkarma: 0 13.09.2010, 12:52:59
  17. [134] molly [*]

    peetrax — #132 ale to přece souvisí: jak může někdo posuzovat co je etické a odsuzovat to, když jeho chápání morálky a etiky je zcela pokřivené. Každý by si měl nejdříve zaméct před svým prahem!!!!

    1. na komentář reaguje peetrax — #138
    superkarma: 1 13.09.2010, 12:14:45
  18. avatar
    [133] átéčko [*]

    Sml22

    superkarma: 0 13.09.2010, 10:21:53
  19. avatar
    [132] peetrax [*]

    molly — #130 řeší se tu babyboxy, ne Kocábův morální profil. To, co se děje v jeho rodině, se děje dnes a denně v tisících rodin, ne, nepodporuju to v žádném případě, ale očerňovat ho kvůli tomu... má snad jeho vztah s manželkou něco společného s babyboxy? Sml80 To, že se někdo rozejde s manželem/manželkou, je proto horší člověk? Zvlášť, když detaily rozchodu jsou známé hlavně z bulváru? Sml14

    1. na komentář reaguje molly — #134
    2. na komentář reaguje Revival — #135
    superkarma: 0 13.09.2010, 10:20:57
  20. [131] molly [*]

    molly — #130 oprava: samozřejmě nový ročník za starší Sml54

    superkarma: 0 13.09.2010, 10:03:47
  21. [130] molly [*]

    kareta — #128 Jestli vztah vyčpěl, tak by ty milenky neměly manželce vadit, že? Ale ony vadily, tím spíš že K. jí přesvědčoval že s nikým nic nemá. Od člověka ve vládě očekávám lepší morální kredit, prostě postavit se k tomu jako chlap,případný nefungující vztah ukončit a začít s čistým štítem.I když trend výměny manželek (starší ročník za novější model) se mi taky moc nelíbí. 

    1. na komentář reaguje molly — #131
    2. na komentář reaguje peetrax — #132
    superkarma: 2 13.09.2010, 09:59:55
  22. avatar
    [129] Michaela Kudláčková [*]

    evelyn — #120 Sml67

    superkarma: 0 13.09.2010, 09:20:04
  23. avatar
    [128] kareta [*]

    molly — #126 No tak to, že si našel jinou ženu bych Kocábovi nevyčítala, jednak nám je po tom prd s kým spí, a druhak- manželku nevyhnal s holou řití bydlet pod most! Proč s někým zústávat za každou cenu, i když vztah vyčpěl a nic nepřináší?Sml80

    1. na komentář reaguje molly — #130
    superkarma: 0 13.09.2010, 07:57:17
  24. [127] oko [*]

    Kocáb ať se stará o to,čemu rozumí jestli vůbec něčemu rozumí.Lejle se divím.Nechápu co na něm vidí.Babyboxy jsou užitečná věc.Pokud už maminka dítěte se nemůže z jakéhokoliv důvodu o miminko postarat,ať ho dá tam,kde o něj s jistotou ví,že o něj postaráno bude.Nebo si Kocáb myslí,že je lepší jej pohodit v igelitce nebo tašce jen tak někam do křoví?Sml15

    superkarma: 1 11.09.2010, 19:08:01
  25. [126] molly [*]

    Revival — #122 sypu si popel na hlavu a Lejle se omlouvám že jsem jí nařkla že se zastává obřízky.Prohledávala jsem Web a hledala ten článek, nenašla, ale objevila jsem jiný kde skutečně,byť trochu nešťastně obřízku naopak odsuzuje. Nicméně to nemění můj názor na ni ohledně poměru s K., narazila jsem totiž i na článek s Kocábovou ženou, kde je jasné že Lejla byla poslední kapka, aby se i s dětmi sbalila a naplánovala odchod do USA.

    1. na komentář reaguje kareta — #128
    superkarma: 0 10.09.2010, 19:55:19
  26. avatar
    [125] átéčko [*]

    Revival — #124 Souhlasím!Sml67

    superkarma: 0 10.09.2010, 13:45:11
  27. [124] Revival [*]

    átéčko — #119 Nemyslím, že úkolem ministra pro menšiny je zastávat se jich. Asi se shodneme, že menšin je u nás nemálo (a to nemluvím jen o národnostních) a některé z nich mají poměrně velký vliv. Je tedy v zájmu státu i nás občanůy žádoucí, aby s nimi byl veden nějaký dialog a přijímala se opatření, zvlášť když některé z nich mohou být problematické. Cikáni jsou tady stovky let, ale co s nimi se dosud nepodařilo vyřešit nikomu. Najít to řešení a dokázat ho prosadit (nebo se o to aspoň snažit) je podle mě úkol ministra pro menšiny.  

    1. na komentář reaguje átéčko — #125
    superkarma: 0 10.09.2010, 13:26:40
  28. [123] molly [*]

    Revival — #122 Dobrá omlouvám se, není to magor, je to rajda

    superkarma: 2 10.09.2010, 11:25:28
  29. [122] Revival [*]

    molly — #116 Jo, ale je to magor, protože "schvaluje ženskou obřízku," že?  Četla jste, co jste chtěla, protože tohle tam vůbec netvrdí. Jenom se snaží zdůvodnit, co na tom ti Afričani mají a mj. naznačuje, co třeba z pohledu korejce může být barbarské na našich zvycích. To je prostě nadhled.

    1. na komentář reaguje molly — #123
    2. na komentář reaguje molly — #126
    superkarma: 0 10.09.2010, 11:16:22
  30. [121] Revival [*]

    Alka1 — #117 Moc nechápu pointu tohoto příspěvku. Dělila jste, že si víc vážíte lidí, kteří pomáhají, ale nemluví o tom, takže to, co dělá Lejla, Vám neimponuje, protože se o tom píše. To samo o sobě nedává moc logiku. Když půjdu dál - víte, co je to PR? A že díky dobrému PR budete mít možnost pro své projekty sehnat mnohem víc peněz? Dám vám příklad. Nedávno v televizi proběhla reportáž o tom, že matky z Ostravy se rozhodly pomáhat tamní nemocnici tím, že budou šít poviany pro nedonošené děti, pro něž nemocnice tuto výbavu nemá. Vsadím se, že po reportáži v hlavních zprávách na ČT 1 se vzedmula vlna nabídek od žen z celé ČR, že chtějí pomoci. Navíc se díky tomu tahle iniciativa jistě rozšířila do dalších měst. Už víte, proč je lepší o pomoci ostatním mluvit, když Vám o to opravdu jde? Říct si, pomáhám dvěma babičkám, to je skvělý, ale proč by se takhle nemohlo pomáhat tisícům? Jedině tak, že se o tom lidi dozvědí.

    Co se týče Kocába - jde o známé osobnosti - obě. Těžko tedy zabráníte tomu, aby se v novinách objevovaly klepy. Jsem si jist, že ani jeden z nich ty články neinicioval.

    superkarma: 0 10.09.2010, 11:12:54

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme