Rodina

Baby v babyboxu

„Baybybox zachránil další dětský život!“ hlásaly ve středu novinové titulky. „V popelnici umřu...“ jmenuje se billboardová kampaň s fotografií Jana Saudka. Pořádá ji Občanské sdružení Babybox, které usiluje o zřízení více babyboxů v České republice. Zatím jsou čtyři – v Praze, Brně, Olomouci a Kadani – a do konce roku se mají objevit ještě ve Zlíně a v Pelhřimově. Ne každý je ovšem z babyboxů nadšený. Jaké jsou argumenty odpůrců a zastánců?

Zastánci

  • Babybox je lepší než popelnice - matka, která z nějakých důvodů nemůže podstoupit utajený porod, ať už proto, že je vdaná, nebo je to cizinka, má příležitost odložit dítě do babyboxu. Předejde se tak alespoň některým úmrtím nechtěných dětí.
  • Možnost donosit dítě a pak ho dát do babyboxu by mohla změnit obecně platný trend, že je sice v pořádku jít na potrat, ale je špatné vzdát se dítěte. Babyboxy by tak mohly nechtěným dětem dát šanci na život – jejich matky se možná rozhodnou nepodstoupit interrupci, když budou vědět, že mohou dítě předat k adopci zcela anonymně.
  • Babyboxy zkracují dobu, kdy čeká dítě na adopci – pokud rodiče nejsou známi, může být předáno náhradní rodině cca po 10 dnech.

Odpůrci

  • Matky, které po porodu zabíjí své děti, jednají v afektu, v situaci obrovského tlaku, nejsou schopny tak racionálního rozhodnutí, jako odnést dítě do babyboxu. Ženy, které jsou schopny odnést dítě do babyboxu, ho dokážou dát k adopci i standardní cestou. Zkušenosti ze zemí, kde babyboxy fungují již delší dobu, ukázaly, že počet zavražděných novorozenců babyboxy neovlivní. Stejně tak neovlivní počet interrupcí.
  • Babyboxy jsou další pobídkou k nezodpovědnému přístupu k dítěti – matka už se ani neobtěžuje podepsat souhlas s adopcí – prostě dítě odloží.
  • Babyboxy postrádají právní zakotvení – správně by se dítě nalezené v babyboxu mělo umístit do ústavní péče a policie by měla pátrat po jeho rodičích. Teprve po třiceti dnech může soud zahájit řízení o prohlášení dítěte za nalezence. Při dodržení právního postupu by tak adopce probíhala stejně dlouho, ne-li déle, než kdyby matka podepsala souhlas s adopcí.
  • Babyboxy porušují právo dítěte na to vědět, kdo jsou jeho rodiče, mít kořeny. Takové děti pak mívají problémy se zařazením se do společnosti, trpí pocitem odmítnutí, špatně se vyrovnávají s tím, že je matka nechtěla a odložila je.

Co si o babyboxech myslíte Vy? Co byste udělala, kdybyste zjistila, že čekáte nechtěné dítě? Šla na potrat, dala dítě k adopci, do babyboxu či si ho nechala? Napadají Vás další pozitiva a negativa babyboxů? Co si myslíte o matkách, která dají dítě do babyboxu?

   
12.10.2007 - Těhotenství a porod - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [106] Irad [*]

    Myslím, že by se více mělo informovat o jiných možnostech matek - azylové domy, rodičovské příspěvky a jiné příspěvky.. většina matek vůbec netuší, na co mají v takové chvíli nárok..

    superkarma: 0 17.12.2007, 16:33:49
  2. [104] mispulka21 [*]

    S babyboxy souhlasím.Pokud z nějakého důvodu nemůže o dítě starat, určitě lepší, než kdyby ho pohodila a dítě zemřelo. A navíc bezdětných lidí čekajících na miminko je u nás dost.

    superkarma: 0 01.11.2007, 07:47:05
  3. avatar
    [102] Vivian [*]

    Dášule: to je zajímavá věta :)

    superkarma: 0 14.10.2007, 21:57:34
  4. avatar
    [101] Dášule [*]

    K Odpůrci bod 4. Při nezrušitelném osvojení se dítě nedoví, kdo jsou jeho rodiče. Není zde tedy rozdíl proti bybyboxu. Děti nemusí trpět žádným z uvedených pocitů /pocitem odmítnutí případně pocit,že je matka nechtěla a odložila je/ pokud jsou adoptivní rodiče poučení, kdy a jak to dítěti vysvětlit a vysvětlí to dřív, než mu to řekne zlomyslně spolužák ve škole. Adoptivní rodiče musí vytvořit takové prostředí, aby dítě mohlo říct větu, kterou jsem našla v knize Hany Bořkovcové Cizí holka /citát není přesný/Tebe si vaši museli nechat, protože ses jim narodil, ale mohli vrátit a nechali si mě, protože mě chtěli.

    superkarma: 0 14.10.2007, 20:01:23
  5. avatar
    [100] risina [*]

    KatherineDickinson: Přemýšlím, jselti bych odpověděa jinak, pokud bych už nebyla tak stará a neměla 3 děti. Možná ve 30 a s jedním nebo žádným dítětem bych si nechtěné dítě taky nechala, ale záleží i i na tom, jak bych žial a čí by bylo.

    superkarma: 0 14.10.2007, 12:29:57
  6. avatar
    [99] KatherineDickinson [*]

    souhlasím, i když sama bych si dítě nechala byť by bylo nechtěné. Matky, které ale dítě do babyboxu dají neodsuzuji, je to lepší než jít na potrat, miminko, které ony nechtějí, se aspoň třeba dostane k lidem, kteří ho chtějí ;-)

    superkarma: 0 14.10.2007, 11:58:11
  7. avatar
    [98] risina [*]

    mslím, že jak babyboxy jsou dobrá věc, ale měly by být u každé nemocnice.
    Kdybych zjistila, že čekám nechtěné dítě, šla bych na potrat.
    Matky, které dají dítě do babyboxku, lituju za to, co musely prožít a ještě třeba prožijí, až budou na to dítě myslet, a obdivuju za to, že na ten potrat nešly.

    superkarma: 0 14.10.2007, 11:55:08
  8. avatar
    [97] Motiva [*]

    být odložené dítě je zřejmě frustrující at mě matka dá do babyboxu nebo hrdě podepíše papíry na úřadě, ale stoprocentně je to mnohem méně zátěžové pro matku. Vyhne se odsuzujícím pohledům a asi nejen těm, nikdo ji neponižuje "psychologickými" rozbory její situace a přesvědčováním ať si to ještě rozmyslí. Přitom se třeba nechá přesvědčit a pak se o dítě stejně nedokáže postarat. Řekla bych, že v zájmu dítěte je, aby se jeho matka nemusela ve stresu rozmýšlet, jestli podstoupí střet s českým úředním šimlem nebo půjde na potrat, protože pak se to dítě třeba narodí.

    superkarma: 0 14.10.2007, 09:37:43
  9. avatar
    [96] xjannickax [*]

    u mě žádné dítě,které bych čekala,by nebylo nechtělé..snad jen kdybych byla znásilněná?a to ještě kdo ví..

    superkarma: 0 14.10.2007, 02:53:52
  10. avatar
    [93] Leona [*]

    taky souhlasím, když už miminko někdo nechce, ať má radost aspoň někdo jiný....

    superkarma: 0 13.10.2007, 21:44:05
  11. avatar
    [92] rek11 [*]

    átéčko: jo ty stavy znám

    superkarma: 0 13.10.2007, 19:30:21
  12. avatar
    [91] átéčko [*]

    některá matka by tam nacpala někdy s radostí i většího potomka, ne?

    superkarma: 0 13.10.2007, 18:24:02
  13. avatar
    [90] Delli2 [*]

    S babyboxy souhlasím, myslím, že je to dobrá věc, zvlášť, když je u nich rychlá adopce....

    superkarma: 0 13.10.2007, 13:02:49
  14. avatar
    [89] miruša [*]

    kolikrát čteme že matka po porodu zavraždila své dítě.myslím si že babybox je dobrá služba.I když já bych své dítě nikdy neodložila...

    superkarma: 0 13.10.2007, 12:42:48
  15. [88] blancmr [*]

    omlovám se chtěla jsem jeden článek smazat a mám tam 3 články učím se plavat v dnešním pokroku technice. Ale učím se za jízdy nikdo není dokonalí že

    superkarma: 0 12.10.2007, 22:22:30
  16. [87] blancmr [*]

    Ahojky myslím si že je to dost dobrá služba pro nechtěné děti.Když jsem porodila svoje dvě dcerky,slýchala jsem různé historky o vraždění miminek.Tak kdo má právo odsuzovat matku kam má dát svoje dítě.Mojim holkám bych jako matka v nouzi pomohla ale to jsem já/kde jou rodiče těch holek?/.Na to co se řekne dětem,snad tam jsou dětský psychologové!nebo snad jim můžou říct tak jak jako já matka jednám,že pokud je problém stavím se tomu čelem a holkám poradím.Jim bych řekla,podívej se Janičko nebo Honzíku tvoje maminka prožila zřejmě takovou životní situaci a ta ji dophnala jsem,nebýt toho stalo by se asi tohle.A názorně bych na hračkách ukazovala formou jak se to asi stalo a co by se stalo.Jsou to hrdinky ale řeknu vám i svoji kočku učím potvůrku jednu aby se na své koťata nevykašlala.Ale dá se to přirovnat tomu taky,jinak bych neměla ani jedno kotě-odešla by .Jinak je pak vzorná,to jsou pak i ostatní matky jen jim musí někdo ukázat cestu .

    superkarma: 0 12.10.2007, 22:11:02
  17. [86] blancmr [*]

    Ahojky myslím si že je to dost dobrá služba pro nechtěné děti.Když jsem porodila svoje dvě dcerky,slýchala jsem různé historky o vraždění miminek.Tak kdo má právo odsuzovat matku kam má dát svoje dítě.Mojim holkám bych jako matka v nouzi pomohla ale to jsem já/kde jou rodiče těch holek?/.Na to co se řekne dětem,snad tam jsou dětský psychologové!nebo snad jim můžou říct tak jak jako já matka jednám,že pokud je problém stavím se tomu čelem a holkám poradím.Jim bych řekla,podívej se Janičko nebo Honzíku tvoje maminka prožila zřejmě takovou životní situaci a ta ji dophnala jsem,nebýt toho stalo by se asi tohle.A názorně bych na hračkách ukazovala formou jak se to asi stalo a co by se stalo.Jsou to hrdinky ale řeknu vám i svoji kočku učím potvůrku jednu aby se na své koťata nevykašlala.Ale dá se to přirovnat tomu taky,jinak bych neměla ani jedno kotě-odešla by .Jinak je pak vzorná,to jsou pak i ostatní matky jen jim musí někdo ukázat cestu .

    superkarma: 0 12.10.2007, 22:08:51
  18. [85] blancmr [*]

    Ahojky maslím si že je to dost dobrá služba pro nechtěné děti.Když jsem porodila svoje dvě dcerky,slýchala jsem různé historky o vraždění miminek.Tak kdo má právo odsuzovat matku kam má dát svoje dítě.Mojim holkám bych jako matka v nouzi pomohla ale to jsem já/kde jou rodiče těch holek?/.Na to co se řekne dětem,snad tam jsou dětský psychologové!nebo snad jim můžou říct tak jak jako já matka jednám,že pokud je problém stavím se tomu čelem a holkám poradím.Jim bych řekla,podívej se Janičko nebo Honzíku tvoje maminka prožila zřejmě takovou životní situaci a ta ji dophnala jsem,nebýt toho stalo by se asi tohle.A názorně bych na hračkách ukazovala formou jak se to asi stalo a co by se stalo.Jsou to hrdinky ale řeknu vám i svoji kočku učím potvůrku jednu aby se na své koťata nevykašlala.Ale dá se to přirovnat tomu taky,jinak bych neměla ani jedno kotě-odešla by .Jinak je pak vzorná,to jsou pak i ostatní matky jen jim musí někdo ukázat cestu .

    superkarma: 0 12.10.2007, 22:08:20
  19. avatar
    [84] Deta [*]

    Taky jsem jednou přemýšlela, že dám dítě k adopci, ale asi bych stejně jako Manx nemohla žít s tím, že někde žije MOJE dítě, takže jsem si mimino nechala (už chodí do 4. třídy)

    superkarma: 0 12.10.2007, 22:03:32
  20. avatar
    [83] Suzanne [*]

    Vy jste blbý

    superkarma: 0 12.10.2007, 20:13:02
  21. avatar
    [82] Pala [*]

    Myslím, že BB určitě ano. I kdyby zachránily jen jedno dítě, tak to stojí za to. Že jsou naše zákony takové, jaké jsou, to už je jiný problém .

    superkarma: 0 12.10.2007, 19:31:16
  22. avatar
    [80] Vivian [*]

    Manx: není těhotná, je 'těhulka', to je něco trošku jinýho

    superkarma: 0 12.10.2007, 19:03:12
  23. avatar
    [75] Vivian [*]

    Rikina: i kdyby to bylo jedno děcko za rok, tak to je dost, ne? Nebo by to nestačilo "jako argument"? To je drsné, ne? :)

    superkarma: 0 12.10.2007, 18:01:05
  24. [74] Rikina [*]

    Z některých reakcí mám dojem, že mrtvé nemluvně se v popelnici nalézá pravidelně nejméně jednou týdně při odvozu odpadu ve všech větších městech. Nemyslím, že je to tak častý jev, aby mohl sloužit jako argument. Excesy se budou dít vždycky, i kdyby byly babyboxy v každém supermarketu.

    superkarma: 0 12.10.2007, 17:00:23
  25. avatar
    [73] Vivian [*]

    Kdyby to zachránilo jen jeden život, tak to má smysl. Ať říkají odpůrci, co chtějí, pořád je to pro to dítě lepší než zhebnout v popelnici.

    superkarma: 0 12.10.2007, 16:51:16
  26. avatar
    [72] Meander [*]

    misha: Já teda nevím, jestli můžu mluvit za Manx, ale to si piš, že to myslí vážně.

    superkarma: 0 12.10.2007, 16:44:40
  27. [69] Tobbi [*]

    Asi před třemi týdny nějaká paní položila prcka v nemocnici na záchod a utekla. Což trochu popírá větu, že: "Ženy, které jsou schopny odnést dítě do babyboxu, ho dokážou dát k adopci i standardní cestou.

    http://www.vysocina-news.cz/clanek/zena-odlozila-dite-v-pelhrimovske-nemocnici/

    Mamina si všechno evidentně promyslela. Myslím, že pro mimino by bylo lepší ležet v babyboxu než na hajzlíku

    superkarma: 0 12.10.2007, 16:01:20
  28. avatar
    [67] wich [*]

    Jako všechno mají i babyboxy dvě stránky. Pozitiva známe všichni, ale jako velké negativum a hodně nedořešenou záležitost hodnotím to, že dítě, postupně dospěje do věku, kdy bude zjišťovat svoji identitu, která je v případě babyboxů nezjistitelná. Pokud je matkou dítěte prostitutka, která jej dala hned po porodu k adopci, dítě má alespoň nějakou nitku o svém původu, ale takhle není zhola nikým

    superkarma: 0 12.10.2007, 15:10:18
  29. [66] Tobbi [*]

    Solei: Ona k němu bohužel dala doklad

    superkarma: 0 12.10.2007, 14:09:38

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [65] Tobbi [*]

    ivana.kuglerova: "A nebylo by lepší upravit adopční zákony tak, aby nechtěné dítě mohla třeba hned v porodnici nebo po podepsání souhlasu matkou dostat nová rodina, než vytvářet v podstatě pořád ještě pololegální systém babyboxů?"

    Mám dojem, že babybox mají pomáhat těm matkám, které jaksi v porodnici nerodí.

    superkarma: 0 12.10.2007, 14:08:13
  2. avatar
    [64] femme [*]

    jsem jednoznačně pro babyboxy

    superkarma: 0 12.10.2007, 13:50:51
  3. avatar
    [63] Jupíí [*]

    kareta: no to se právě předpokládá , ta kurva z E55, co se za celou dobu u doktora neukáže. Anebo jiná podobná nerozhodná. Jenže ty se s tím moc nepářou.

    superkarma: 0 12.10.2007, 13:06:28
  4. avatar
    [62] MEK [*]

    babybox je pro dobrou věc,vždyť ten malý uzlíček za nic nemůže,že právě jeho matka,je ta která ho odloží

    superkarma: 0 12.10.2007, 12:51:53
  5. avatar
    [61] kareta [*]

    Opakuji otázku- jak žena vysvětlí, že to dítě už nemá??? Úřadům, doktorům, v práci, sociálce, sousedi ji můžou udat....

    superkarma: 0 12.10.2007, 12:47:15
  6. avatar
    [60] Ťapina [*]

    Solei: Nebylo to proto, že k němu dala rodný list? To pak není anonymní odložení.

    superkarma: 0 12.10.2007, 12:44:56
  7. avatar
    [59] Solei [*]

    někde jsem zaslechla zprávu, to bylo na začátku, kdy byl otevřen první babybox, že pak polici tu matku hledala. Tomu nerozumím pokud to má matce umožnit anonymně odložit dítě, proč ji pak hledá policie?

    superkarma: 0 12.10.2007, 12:41:50
  8. avatar
    [58] Kate01 [*]

    Baby boxy nám již dokázaly, že jsou velmi užitečné. Měly by být v každém větším městě. Naprosto souhlasím.
    Odbourala bych i zbytečnou byrokracii v adopcích.

    superkarma: 0 12.10.2007, 12:25:47
  9. avatar
    [57] Ťapina [*]

    Čím víc možností civilizovaného řešení nechtěných dětí, tím větší šance, že se matky rozhodnou pro některou z nich a ne pro tu necivilizivanou, si myslím. Co bych udělala já? Těžko říct. Když jsem byla v situaci, že by mi dítě velmi zkomplikovalo život, ještě baby boxy nebyly, takže jsem používala účinnou antikoncepci a říkala jsem si, že kdyby i přesto, rozhodovala bych se mezi potratem a ponechání si dítěte. Dnes už by se mi nemohlo narodit dítě nechtěné, jen neplánované.

    superkarma: 0 12.10.2007, 12:06:35
  10. avatar
    [56] Odemětobě [*]

    Jakýkoliv prostředek,jak zachránit dítě je dobrý.Jen by to chtělo legislativně urychlit adopce.
    Občas bych do BB potřebovala odložit syna než mě přejde vztek.

    superkarma: 0 12.10.2007, 12:01:27
  11. avatar
    [54] k@tchabinka [*]

    jsem vsemi dvaceti pro :)

    superkarma: 0 12.10.2007, 11:33:40
  12. avatar
    [53] Meander [*]

    Pokud to jedinému člověku pomůže, nemůže být nikdo soudný proti.
    Nevím, asi bych si ho nechala. Asi určitě.
    Nenapadají. Pozitivum možná je to, že mají média o čem psát a nejsou to zrovna milostné a finanční skandály politiků.
    Nemám si o nich co myslet.

    superkarma: 0 12.10.2007, 11:08:22
  13. avatar
    [52] Suzanne [*]

    Amálie: já si myslím, že určitě

    superkarma: 0 12.10.2007, 11:07:53
  14. avatar
    [51] Amálie [*]

    Suzanne: Třeba fakt plod cítí, vnímá a ovlivňuje ho citové a psychické rozpoložení matky, která ho nosí jen proto, že "musí" (nestihla interupci, je věřící, dlouho se nemohla rozhodnout...) a s vědomím, že ho nechce.

    superkarma: 0 12.10.2007, 11:05:38
  15. avatar
    [50] Suzanne [*]

    Já si myslím, že to, co nikomu neškodí, je v pořádku.
    Kdybych dítě opravdu nechtěla, šla bych na potrat.
    O matkách, co dávají děti do bb si nemyslím nic, každá je určitě jiná.
    A proč by mělo být dítě frustrované kvůli bb??? Vždyť je to stejné jako u adoptovaných dětí. Pokud odmalička vyrůstá v milující rodině, tak má šanci.

    superkarma: 0 12.10.2007, 10:56:05
  16. avatar
    [49] Lídy [*]

    Amálie: znám ženu, které selhala HA a šla na potrat a dodnes toho lituje (její manžel si chtěl dítě nechat). Ale představ si, že by se to stalo někomu, kdo bere potrat jako zabití a přitom by nebyl v situaci (finanční plus podpora rodiny ap.), kdy by se o dítě mohl postarat. Tudíž by ho přivedl na svět, ale třeba by z nějakých důvodů dal před adopcí přednost babyboxu. A prostitutku pasák k babyboxu pouštět nemusí, protože by ji ani nenechal dítě donosit - musí mu přece vydělávat...

    superkarma: 0 12.10.2007, 10:36:21
  17. avatar
    [48] Amálie [*]

    Nechci polemizovat o tom, zda jsou babyboxy potřebné. I kdyby pomohly jedinému životu, je jejich existence chválihodná. Spíš mě zajímá, komu jsou vlastně určené .


    Žena, která se zajímá o dění kolem sebe, se bude aktivně chránit před početím a v případě selhání půjde nejspíš na potrat, případně dá dítě ihned k adopci; psychicky narušená žena bude jednat zkratovitě; prostitutka rozhodně nepoletí k jednomu z babyboxů, protože ji jednoduše pasák nepustí; jednodušší ženu ani nenapadne, že nějakou možnost má. Takže k babyboxům přijdou odložit dítko pouze ženy určité úrovně, které jsou v těžké finanční situaci.

    superkarma: 0 12.10.2007, 10:26:39
  18. avatar
    [47] OlgaMarie [*]

    Koncem září jsem šla kolem babyboxu v Brně a pak mi známá říkala,že matky děcka prý nosí dovnitř,že je jim hloupé strkat dítě do schránky jak dopis.

    superkarma: 0 12.10.2007, 10:22:06
  19. avatar
    [46] Lídy [*]

    Nebudu tady rozebírat, co je "lepší" pro matku nebo dítě, jestli potrat nebo babybox nebo případně jiná volba. Pro někoho je jednodušší jít na potrat, pro jiného je to nepřijatelná varianta nebo trauma na celý život. Ať tak nebo tak, ta matka je v hrozné situaci a neexistuje žádné jednoduché nebo dobré řešení. Pro ni je to zoufalý krok, který musí udělat - a pokud ji v tom babybox nějakým způsobem může pomoct a dítěti taky, jsem jedině pro. Zatím u nás nic lepšího nikdo nevymyslel.

    superkarma: 0 12.10.2007, 10:20:57
  20. avatar
    [45] pujka [*]

    Babyboxy?? Určitě jsem pro!! Je lepší nějaká možnost než vůbec žádná. Pokud se matka rozhodne a dítě chce dát pryč (ať je důvod jakýkoliv) má možnost se rozhodnout..a to důležité.

    Dříve matky nechtěné děti utopily nebo dávaly před dvaře kostela...a dnes??
    Můžou je odnést před policii, nemocnici....ale Babybox je asi z tohoto pohledu nejlepší řešení.

    Blíží se zima....copak ta malá robátka necháte umrznout někde venku??

    superkarma: 0 12.10.2007, 10:19:49
  21. avatar
    [44] lenikmusilova [*]

    Že by se nakonec zavedli i manželboxy??? Když se o něho některá manželka nebude moct starat, tak ho odloží do boxu a zachrání mu život co?

    superkarma: 0 12.10.2007, 10:16:16
  22. avatar
    [43] Modré z nebe [*]

    Jupíí:

    superkarma: 0 12.10.2007, 10:15:33
  23. avatar
    [42] lenikmusilova [*]

    Já jsem taky pro, je to skvělá věc, která zachrání životy miminek, já bych si hned to mimčo vzala dom a uňuchňala ho .

    superkarma: 0 12.10.2007, 10:14:56
  24. avatar
    [41] Jupíí [*]

    já bych ráda do babyboxu nacpala manžela, ale on by mě asi prásknul

    superkarma: 0 12.10.2007, 10:14:51
  25. avatar
    [40] Modré z nebe [*]

    Babyboxy jsou bezva vynález!!! Každý tvoreček má právo žít. Pokud se matka necítí na to být se svým dítětem, nebo se prostě o něj nemůže postarat z finančních, zdravotních, jakýchkoliv důvodů, je babybox výborným řešením. Já jsem jednoznačně pro

    superkarma: 0 12.10.2007, 10:04:57
  26. avatar
    [39] Linde [*]

    babyboxů by mělo být více. Nedovedu si představit, že jsem v tíživé sociální situaci a sháním někde odvoz do nevím jak daleko vzdáleného města, abych tam zavezla dítě. Musí jich být více, aby plnily funkci.
    Mimochodem, kde se to ti soc. slabí dozví, kde všude babyboxy jsou?
    Ale rozhodně je lepší tam dítě odložit a po měsíci si to rozmyslet a chtít dítě zpět, než mu nedat šanci žít a někam v popudu okamžiku odhodit

    superkarma: 0 12.10.2007, 09:53:58
  27. avatar
    [38] OlgaMarie [*]

    Jupíí: Máš ode mě vzkaz a
    MADDA

    superkarma: 0 12.10.2007, 09:50:01
  28. avatar
    [37] rek11 [*]

    madda: kdyby jenom měsíc

    superkarma: 0 12.10.2007, 09:39:36
  29. avatar
    [36] ivana.kuglerova [*]

    madda: souhlas . Ale to chce razantní změnu zákonů.

    superkarma: 0 12.10.2007, 09:30:42
  30. avatar
    [34] kareta [*]

    OlgaMarie: jak ta matka vysvětlí, že najednou nemá dítě? Doktorovi, rodině, sousedům?To není o anonymitě, vždyť ji někdo udá a ona ani nemá papír, jak se dítěte vzdala?

    superkarma: 0 12.10.2007, 09:18:31

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme