Rodina

Babička odmítá chodítko, je příliš hrdá

Babička slečny Miriam bude raději „ležák“, než aby použila na ulici, ale i doma chodítko. Nedovolí jí to její hrdost, nechce ve svých čtyřiaosmdesáti letech vypadat jako stařena. Je možné tenhle postoj nějak změnit?

Moje kamarádka (říkejme jí Miriam) řeší problém s babičkou, která odmítá chodítko. Několikrát jí ho doporučil lékař, ale babička si stále stojí na svém.

babička

Ze svého okolí znám několik podobných případů, které nikdy nedopadly moc dobře. Senior byl stále nepohyblivější a jeho rodina kolem něj „kmitala“, aniž by za to byla odměněna nějakým větším vděkem. Bohužel to mnohdy prohloubylo spíš rodinné rozepře, protože senior měl pocit, že o něj není dostatečně pečováno, ostatní zase nic nestíhali, protože jim péče zabírla strašného času. Klasicky došlo buď na LDNku, nebo pořízení placené pečovatelské služby, což senior považoval za zradu a nelásku.

Ale pojďme k příběhu Miriam...


Mám velké trápení se svou babičkou. Je mi hodně blízká, vždy byla mou vrbou i ramenem k vyplakání. Mám ji vážně moc ráda.

Jenže jak stárne, má různé vrtochy. Snažím se jí chápat a vycházet jí všemožně vstříc, vždyť je jí už 84 let! Jenže teď mě, po pravdě, opravdu dost štve.

Babi má potíže s klouby (není divu vzhledem k věku), takže hodně špatně chodí. To je vlastně eufemismus, protože prakticky nechodí vůbec, což je hlavní problém.

Dojde tak maximálně ven se smetím, ale i to už v poslední době nechce. Nemyslete si o mně, že jsem nějaká krkavčí vnučka a vadí mi, že musím babičce pomáhat, tak to není. Ale štve mě, že by ještě několik let mohla klidně krásně chodit, což by moc pomohlo jejímu zdraví i psychice, ale ona se toho dobrovolně vzdá. Proč? Protože odmítá použít chodítko!

Necítí se tak stará a nemohoucí, aby používala chodítko jako nějaká stařena (tuhle větu vážně vyslovila a ne jednou). Já ji na jednu stranu chápu, že je to pro ni do jisté míry ponižující, ale absolutně nechápu, že raději úplně přestane chodit, než by si nechala pomoct.

A takhle to jistě dopadne. Pokud své nohy nebude procvičovat pravidelnou chůzí, brzy se z ní stane „ležák“ v nějaké LDNce, to nám potvrdil i doktor. Jenže babi je příliš hrdá. Tak hrdá, že jí nikdo není schopen přesvědčit o nerozvážnosti jejího rozhodnutí.

Do dnes si pamatuji, že trvalo celých 5 let, než jsme ji přesvědčili pro používání hůlky. Vzala ji do ruky až tehdy, kdy už skoro nechodila. Mám svou babičku moc ráda a chci, aby žila plnohodnotný život, který ji ještě může nabídnout spousty skvělých věcí.

Dokud jí tak nezlobily klouby, ráda plavala, chodila do divadla a na přednášky o historii. Donedávna také ráda cestovala. Jak sama říká, vynahrazuje si tím dobu, kdy se nikam jezdit nesmělo a dobu, kdy už se smělo, ale nebyly peníze.

Jenže pokud přestane chodit, zbudou jí jen knížky, křížovky, passiáns a televize. Bojím se, že s takovou by úplně ztratila motivaci k životu.

Ale když jsem jí to takhle řekla, jen se pousmála, pohladila mě po vlasech a řekla, že tomu ve svém věku nemůžu rozumět. A má pravdu, vážně tomu ani trochu nerozumím. Nerozumím, jak může člověk prakticky zahodit svůj život jen proto, že se stydí použít chodítko na ulici, ale i doma. Dokonce jsem už zvažovala i taková bláznivá řešení, že přemluvím někoho, kdo po úrazu páteře skončil na invalidním vozíku a musel se s ním naučit žít, aby s ní promluvil. Je to hloupost, to vím, ale už si vážně nevím rady.

Miriam

Jak byste se v dané situaci zachovaly vy?

Možnost%
Pokusila bych se babičku všemožně přesvědčit o nesmyslnosti jejího rozhodnutí.49
Zkusila bych trik s člověkem na vozíku.13,5
Dokopala bych babičku k psychologovi, který by jí snad pomohl.7,3
Rezignovala bych. Je to její rozhodnutí na které má právo.30,2

Přečtěte si také...

   
25.02.2013 - Příběhy - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [46] navia [*]

    Rikina — #14 To musela být obdivuhodná "bábinka".

    Jinak moje babička zůstala ležet v 94 a to tak, že opravdu ležet. Sehnali jsme pro ni invalidní vozík, aby se dostala třeba občas ven (jí stačilo na zahradu před domem), ale mezi lidi na vozíku taky nechtěla.

    Marně jsem jí vysvětlovala, že dnes už není na lidech na vozíku nic divného. Jednou jsme ji poměrně násilím odvezli na hřbitov (tvrdila, že nikam nechce, hřbitov je přes celou vesnici) pak o tom mluvila ještě 14dní... A pak jednou byla nucena na vozíku jít do kostela, protože byla mše za dědu a nebyl nikdo, kdo by ji mohl vzít autem. Byla úplně paf, když u kostela nějací dva chlapi přiběhli a i s tím vozíkem ji odnesli dovnitř. Pořád se mě pak ptala, jestli je znám, že jí tak pomohli....

    Babička od mé známé používala chodítko a běhala s ním jak křepelka... nestačila jsem žasnout. Ale je pravda, že ta by asi nevydržela sedět doma.

    superkarma: 0 18.07.2013, 08:31:20
  2. avatar
    [45] LudPa [*]

    nepřemlouvat a už vůbec nenutit

    superkarma: 0 14.03.2013, 18:28:50
  3. avatar
    [44] peetrax [*]

    ZWETTLEROVAIVANAG — #43 ...musí jenom umřít. Sml24

    superkarma: 0 28.02.2013, 20:15:00
  4. [43] ZWETTLEROVAIVANAG [*]

    jo,palicatost to je hrozna vec.a babicka si musi uvedomit,ze jakmile bude stale lezet,bude mit prolezeniny.takze pomaloucku zacit chodit a hlavne mit neco ,nebo nekoho,o koho by jste se opirala.takze preji hodne zdaruSml67Sml67Sml67

    1. na komentář reaguje peetrax — #44
    superkarma: 0 28.02.2013, 18:22:20
  5. [42] murat [*]

    taky bych s tím nevylezla Sml24

    superkarma: 0 27.02.2013, 18:18:18
  6. avatar
    [41] margot [*]

    Rikina — #37 takovejch štráchů - by stačilo obyčejný chodítko a chodila bych nejdál k sousedovic popelnicím a tam prováděla zevrubné kontrolySml57

    superkarma: 0 25.02.2013, 22:52:03
  7. avatar
    [40] kobližka [*]

    Rikina — #37 Sml52Sml52Sml52

    superkarma: 0 25.02.2013, 22:10:31
  8. [39] free [*]

    Maminka je tedy ještě mladší, má ale nosit francouzské hole.  No taky se brání a vezme si maximálně jednu tak na parádu. To jí dcera doktorka zas hubuje, že je to špatně.  No ale co sní.

    superkarma: 0 25.02.2013, 21:38:40
  9. avatar
    [38] paníliška [*]

    Rikina — #37  Sml52 Ty seš číslo. Ale pravdu máš.Sml57

    superkarma: 0 25.02.2013, 21:26:25
  10. [37] Rikina [*]

    paníliška — #35 mno, kdyby mně někdy příbuzenstvo nutilo chodítko, tak bych si na něj nechala namontovat: zpětné zrcátko, klakson nebo zvonek z kola, blinkry, pak bych tam dala barevné fáborky, plyšáky, nálepky, barevné samolepky, takovou tu falešnou SPZ s nápisem Karel, mávátko, balonky, výstražný trojúhelník, a brala bych si na to reflexní vestu a na machršňůrce na krku bych měla řidičák na chodítko. To by bylo, aby mě nakonec neprosili, jen ať s tím proboha nikam nechodím. Sml57

    1. na komentář reaguje paníliška — #38
    2. na komentář reaguje kobližka — #40
    3. na komentář reaguje margot — #41
    superkarma: 2 25.02.2013, 21:24:47
  11. avatar
    [36] Jindriska8 [*]

    Vloni mamka marodila a za žádnou cenu,taky chodítko nebo vozíček nechtěla,je jí 90 let,ale už je zase v pořádku.Sml22

    superkarma: 0 25.02.2013, 21:19:06
  12. avatar
    [35] paníliška [*]

    Babička má 84 roky, zvládne zajít se smetím, i když jí bolí klouby a ono to nestačí? Pokud zvládne chůzi po bytě, není důvodem, aby z ní byl ležák a jestli bude v LDN, to už záleží na její rodině. rozhodně pohyb potřebuje, ale pohyb v jejích možnostech, je třeba ji "nutit", aby nezůstala ležet, ale pokud trpí bolestmi kloubů, chodítko jí od nich nepomůže. Takže to chce domluvit se s doktorem a místo řečí o ležácích s ním probrat, jak babičce od těch bolestí ulevit.

    A s chodítkem já sama taky chodit nebudu. Sml57

    1. na komentář reaguje Rikina — #37
    superkarma: 0 25.02.2013, 20:18:19
  13. avatar
    [34] Kytinkak [*]

    paličatost je hrozná vlastnost

    superkarma: 0 25.02.2013, 20:11:11
  14. avatar
    [33] Léthé [*]

    dadma — #30 mojí matce bylo 68 let, když venku spadla a zlomila si ruku...od té doby jí ven do ulic nikdo nedostal. Takže jsme jí taktéž nakupovali my rodina a voziliSml70, když bylo třeba. Sama došla nejdál z druhého patra opatrně do přízemí pro poštu do své schránky, ale nikdy již nešla ven. Ona by se styděla i za hůlku, natož za nějaké chodítko...to budu mít po níSml30 Často koukala z okna a byla zdravá jako řípa a kdyby si ve svých 83 letech nezlomila krček, byla by tu snad ještě dnes....ale já už asi ne Sml30 Já jí tenkrát zařídila invalidní vozík a když byla již asi od 79 let u mě, tak jsem s ní jezdila venku v domnění, že budeš šťastná, že muže být venku...myslíte si že byla ? Venku ano, ale po návratu domů mi vždy tvrdila, že jí chci oddělat a chci aby nastydla a umřela, proto jí beru ven....venku bylo vždy nejmíň  +20°C. Moje maminka, dej jí pánbůh věčné nebe byla upír Sml52Sml52Sml52...nabíjela se vždy s nějakou vyprovokovanou hádkou buď semnou, nebo s mými dětmi, když přišli domů...to jí moc bavilo, to vždy ožila.

    Takže buďte rády za klidné babičky, i když nechodí. hlavně aby nebuzerovaly.

    superkarma: 0 25.02.2013, 16:24:09
  15. avatar
    [32] Léthé [*]

    Suzanne — #29 ano, tak jsme to myslela...hlavně aby baby cítila lásku svých bližních a aby alespoň doma opatrně cupitala. Myslím si, že to stačí. Ono se lehko řekne nějaké chodítko, ale když byla žena celý život za dáma a to myslím v dobrém slova smyslu, s chodítkem se nikdy nesmíří, to raději umřeSml30....ani já bych s tím nechodilaSml23....možná doma když mě nevidí ani pesSml30

    superkarma: 0 25.02.2013, 16:09:01
  16. [31] majka193 [*]

    Je to velmi těžké občas porozumět starým lidem ,protože byli zvyklé celý život doslova dřít a nepotřebovali žádnou pomoc.Mám maminku,které je 83let je po infarktu a začla mít problémy s páteří,která se ji celá hroutí a velké bolesti klobů,Někdy ji obdivuji jak se snaží alespoň dopoledne chodit,uvařit si oběd a vidím,že po obědě již nemůže bolesti vydržet,ale sama tvrdí,že se musí pohybovat,aby nezůstala jako ležák.I když by se stalo,že by byla ležák nikdy bych nedopustila,abych ji dala na LDenku.Starala bych se o ni,protože si to zaslouží   za celý život co se o mě a setru starala,tatínek býval přes týden pryč a tak veškerá domácnost a starosti byly na mamince.Někdy si říkám,že je maminka na sebe dosti trvdá,nepřizná únavu ani bolesti.Sestra mi tvrdí,že jsem tak jako maminka,stále musím být v pohybu,

    superkarma: 0 25.02.2013, 15:34:54

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] dadma [*]

    Mojí sestře bude 77 let a také si najednou vzala do hlavy, že jí bolí nohy nemůže chodit venku.Po bytě se pohybuje, ale venku již nebyla asi 4 roky.Jen jednou za půl roku ji odveze sanita k odborné lékařce.A taky jí to nevymluvím, že i starší babky chodí venku s holemi a nebo chodítekem.Já jde ven s pejsekem ,když je hezky, tak se ke mě vždy přidá paní s chodítkem a je jí 83 let,ale nevzdává to.

    Takže já jí nakupuji a vše zařizuji.Manžel nadává, že mě zneužívá,ale co já vím jak na tom budu v těch letech a zda tu vůbec budu?

    1. na komentář reaguje Léthé — #33
    superkarma: 0 25.02.2013, 15:08:46
  2. avatar
    [29] Suzanne [*]

    Léthé — #26 Jo, všechno je v hlavě. Já si taky říkám, že není nutné ji posílat na túry, hlavní je, aby měla zájem, aby se hýbala po bytě a tak. 

    átéčko — #27 To je drsný Sml22

    1. na komentář reaguje Léthé — #32
    superkarma: 0 25.02.2013, 14:35:21
  3. avatar
    [28] Léthé [*]

    átéčko — #27 tyjoSml2...mám takový pocit, že baby vás všechny přežijeSml30....chudák otec. Ale třeba mu tím něco vracíSml80

    superkarma: 0 25.02.2013, 13:10:39
  4. avatar
    [27] átéčko [*]

    Babičku nepřesvědčíš. Moje máti si před pětilety lehla na gauč stím, že nebude chodit. Důvod, že nemůže běhat jako kdysi. A my s prý máme starat. Měl to za ní 30km, takže si to představovala lehce. Chodit opravdu mohla. Pak jednou, když jí otec nepodal rychle to, co chtěla, vstala a při pádu si zlomila krček. Myslela jsem, že je to konečná. Nebyla. V nemocnici ji odmítli krmit, protože s klidně mohla sama najíst, tak se rozčílila tak, že dostala infarkt.

    Ani to nebylo všechno. Dali jí nový kloub a poslali ji do Hrabyně, rehabilitačního zařízení. Prý je v dobré kondici a bude chodit. Nechtěla. Ani s chodítkem, ani v doprovoadu. Odmítla cvičit, prý pro bolesti...poslali ji na vyšetření. tam řekla, že nechce cvičit. Poslali ji domů. Půjčili jsme pro ni polohovací postel a zařídili rehabilitaci domů. Odmítala. Tak zůstala na krku otci, který se o ni pět let stará.

    On člověk když nechce, nedonutí ho nic. Vždycky říkala, že by nikdy v životě nechodila s hůlkou...Blbá frajeřina, ne, takhle dopadnout...

    1. na komentář reaguje Léthé — #28
    2. na komentář reaguje Suzanne — #29
    superkarma: 0 25.02.2013, 13:05:42
  5. avatar
    [26] Léthé [*]

    HmSml15...podle mě tvoje babička už "došla". Pokud chodí doma a je jakž tak soběstačná, nenutila bych jí chodit venku, pokud nechceš, aby si něco zlomila a pak už to jde rychle. Myslím, že ani já bych s chodítkem nechodilaSml23...myslím si to dnesSml80...nebojSml79, nebude  z ní ležák, pokud se alespoň doma hýbe.

    Pokud má ještě "... knížky, křížovky,

    passiáns a televizi...je dobráSml67. Většina babiček v jejím věku má jedinou zábavu a to energeticky vysávat celou svou rodinu věčným hudrováním a mám pocit, že tvoje babička taková není. Fakt bych jí už nenutila trajdat venku s chodítkem....a pokud jí chceš někdy dostat ven, pořiď jí invalidní vozík a občas jí v parku z něj vytáhni....tak jsem to dělala já s mou matkou.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #29
    superkarma: 2 25.02.2013, 12:48:34
  6. avatar
    [25] ekleinovka [*]

    Já bych se tedy za chodítko rozhodně nestyděla,jakou dobu jsem pajdala o berlích, pak o franckách a pak konečně zase po svých.Pohyb potřebuju k životu...

    superkarma: 0 25.02.2013, 12:35:12
  7. avatar
    [24] Markýza [*]

    "Je možné tenhle postoj nějak změnit?"

    NE, nejde změnit!

    superkarma: 0 25.02.2013, 12:11:23
  8. avatar
    [23] kobližka [*]

    Škoda,že se babička nesnaží,byla by pohyblivější.A v 84 letech ješitnost? To snad ne....u nás takhle s chodítkem "jezdí" 43 letá paní.Normálně kočka,ale je po mrtvici a netroufá si sama.Nikdo se nad tím nepozastavuje.No,možná je raději nemohoucí,aby jí všichni obskakovali...ale zase na druhou stranu nelze čekat,že v jejím věku bude babička žít plnohodnotný život s jejím zdravotním omezením.

    superkarma: 0 25.02.2013, 11:34:47
  9. [22] svatava70 [*]

    bohužel to tak bývá, můj děda dlouho nechtěl chodit ven s hůlkou, prý ji nepotřebuje, ale nakonec mu nic jiného nezbyloSml16

    superkarma: 0 25.02.2013, 11:24:07
  10. avatar
    [21] dasena [*]

    babička by si měla uvědomit, že z toho může mít proleženiny...

    superkarma: 1 25.02.2013, 11:06:12
  11. avatar
    [20] Suzanne [*]

    No ono je hezké říct, že má na své rozhodnutí právo. Ale jakmile to začne omezovat "právo" ostatních členů rodiny, kteří se musejí starat, je to na hraně. Člověk má taky nějaké povinnosti vůči sobě a když je přehodí na ostatní členy rodiny, je to téma do diskuse. Vím, o čem mluvím. Starala jsem se o babičku svého ex, po trombóze a operaci jsme ji dostali z nemocnice jako miminko. Bylo jí 82 a JÁ jsem se rozhodla, že ji z toho dostanu. Ječel na mě děda, že ji trápím a nedopřeju jí klid a péči. Tchyně telefonovala, ať se na to vykašlem, že je stará, tak ať ji dáme do LDN a necháme ji umřít, aspoň bude vyřešené dědictví (dům). Z té postele jsem ji vykopala, dodala jsem jí sílu žít. Povedlo se. Když se z toho babi dostala (cca půl roku to trvalo), byla radostná a vděčná. Že když je člověk unavený a nemá vlastní sílu, potřebuje někoho dalšího, kdo mu připomene, že ještě není na odpis. Byla to strašná dřina. Ale babička si užila ještě pár let života, jezdila na chalupu, chodila ke kadeřnici, četla. Chodila špatně, ale chodila.

    superkarma: 3 25.02.2013, 11:02:53
  12. avatar
    [19] Hanula [*]

    Sml16v těch letech bych už neřešila krásu, ale hlavně zddraví...

    superkarma: 0 25.02.2013, 10:49:08
  13. avatar
    [18] ladouch [*]

    Mamka v listopadu byla na operaci krčku po pádu a dnes už chodí sama o holi bude jí 89 let.Sml58

    superkarma: 0 25.02.2013, 10:36:31
  14. avatar
    [17] Altamora [*]

    Bohudík je moje maminka na své chodítko hrdá.  Dojde si s ním na nákup, na hřbitov. Nohy ji bolí, ale ty bolí, i když leží nebo sedí. Chůze jí pomáhá fyzicky i psychicky. Dává jí soběstačnost. Pro ni je nejhorší představa, že by měla zůstat ležet.

    superkarma: 0 25.02.2013, 09:59:19
  15. avatar
    [16] daska59 [*]

    To znám - "přeci nebudu chodit s hůlkou jako nějaká stará bába". Ani tašku na kolečkách jsme nedokázali prosadit.

    superkarma: 0 25.02.2013, 09:51:29
  16. [15] Trefa [*]

    Trefa:pri nemoci manzela jsem si taky pujcila choditko,abymohl chodit.bylo to vyborne.

    superkarma: 0 25.02.2013, 09:47:10
  17. [14] Rikina [*]

    No a co třeba - místo chodítka - pořídit babičce odpružené teleskopické hole, které jsou lehké, přitom poskytují velmi dobrou oporu a vypadají sportovně? Sml80 A naučit ji s nimi chodit. Kromě toho by neškodilo místo dokopání babičky k psychologovi spíše dokopat její lékaře k tomu, aby jí ulevili od bolestí. On si často starý člověk sám neřekne, aby "neobtěžoval", a radši tu bolest snáší. No a v neposlední řadě, když babička ráda cestovala, tak co ji občas naložit do auta a vzít někam na výlet? Znávala jsem paní, která ve věku 84 let dokázala vylézt na Luž, dominantu Lužických hor. V tu dobu už prakticky umírala na rakovinu, metastázy měla všude, k tomu cukrovku, artrózu, a jiné nemoci. Ano, trvalo jí to strašně dlouho, odpočívala každých 5 kroků, ale ta radost, jakou měla na vrcholu, a ta hrdost na to, že to zvládla, ta byla k nezaplacení. Udělejte pro babičku něco, co fakt ocení, a co ji povzbudí, ne zdeptá.

    1. na komentář reaguje navia — #46
    superkarma: 1 25.02.2013, 09:20:33
  18. [13] rendac [*]

    těžko radit

    superkarma: 0 25.02.2013, 08:50:43
  19. [12] Roland [*]

    Znám to ze svého okolí.

    superkarma: 0 25.02.2013, 08:38:54
  20. [11] V19 [*]

    gerda — #8 presne tak, aj keď sa to zdá kruté, ale starších ľudí ťažko presviedčať o niečom, o čo nemajú už záujemSml22

    superkarma: 0 25.02.2013, 08:32:46
  21. avatar
    [10] hardman [*]

    jestli takhle dopadnu...

    superkarma: 0 25.02.2013, 08:23:31
  22. avatar
    [9] ToraToraTora [*]

    Babička je dospělá. Má na své rozhodnutí právo. Byť se může zdát jako dětinské a umíněné. my si barvíme vlasy akupujeme drahé krémy, abychom alespoň naoko unikly věku. Jenže s přibývajícícm věkem je potřeba unikat razantněji. V 84 je to pro onu babičku  třeba i únik před chodítkem. To se ve věku Miriam skutečně těžko chápe. Měla by babičku respektovat.

    superkarma: 2 25.02.2013, 08:13:26
  23. avatar
    [8] gerda [*]

    babička je stařecky umíněná. S tím se prostě nedá hnout - ledažeby snad měla kamarádku, která bere takové vozítko jako samozřejmost. Pokud ovšem babička raději "hnije" doma, pak....komu není rady, tomu není pomoci. Je mi líto, že to píšu tak neomaleně, ale když si senior postaví hlavu, není síly to zvrátit. Nejde jen o viditelné nemoci, tady už je postižený i mozek.Sml15

    1. na komentář reaguje V19 — #11
    superkarma: 0 25.02.2013, 07:48:02
  24. avatar
    [7] tajnostii [*]

    To znám-těžko raditSml22

    superkarma: 0 25.02.2013, 07:24:41
  25. avatar
    [6] margot [*]

    těžko soudit, co se děje v hlavě v tu chvíli starému člověku.. pokud bych v té situaci nerezignovala na život úplně, vadilo by mi stát se ležákem - chodítko by mi přišlo jako menší zlo, než se ve finále nechat obsluhovat s mísou (a to ještě v tom lepším případě)Sml80

    superkarma: 0 25.02.2013, 07:09:38
  26. [5] lidicka [*]

    Staří lidé si těžko dají poradit, i když to s nimi nejbližší mslí dobře. Jsou hodně tvrdohlaví.Sml22

    superkarma: 1 25.02.2013, 06:08:57
  27. avatar
    [4] Milea [*]

    Se starým člověkem je to těžké, jakékoliv přemlouvání zbytečné. Zlobívé dítě plácneš po zadku, ale babičku asi těžko. Ale zkusila bych možnost "b"Sml73

    superkarma: 1 25.02.2013, 00:34:40
  28. [3] Rikina [*]

    To je těžká věc. Tím, jak člověk stárne, tak se musí postupně a nedobrovolně vzdát mnohého. A jednou z mála věcí, které by si člověk velmi rád uchoval, je lidská důstojnost. Jestliže babička pokládá chodítko za degradující, tak donutit ji to používat nebude mít žádný přínos. Naopak by si třeba mohla pomyslet, že už na tom světě nechce být, radši vůbec než takhle. A protože psychika je mocná čarodějka, do roka a do dne by tu babička opravdu nemusela být. Druhá věc je, že názor, jak by mohla s chodítkem krásně chodit, je možná poněkud mimo - klouby bolí hodně a pořád, lhostejno, zda s chodítkem, nebo bez něj. Možná babička nechodí prostě proto, že ji to opravdu hodně bolí. Sml80

    superkarma: 1 25.02.2013, 00:32:25
  29. avatar
    [2] Jitullinka [*]

    Jo, tady je těžké radit... resp.radit můžeme, ale...

    superkarma: 0 25.02.2013, 00:27:00
  30. avatar
    [1] peetrax [*]

    Tady neexistuje žádná správná rada. A to vyjádření o "zahození" života, některé věci člověk pochopí, až do nich dospěje, ač to zní jako sebevětší klišé, Miriam opravdu nemůže pohnutkám babičky porozumět. Pokud to má babička v hlavě jakž takž v pořádku, tak myslím ví, jak vypadá člověk na vozíku. Nechala bych babičku, ať si o tom rozhodne sama. Na druhou stranu - "ležák" zůstane na krku právě těm příbuzným, co si budeme povídat. Třeba si babička uvědomí, že jí fakt nic jiného nezbývá. Ale každý člověk je originál a stáří a změny, co jej provází, je na houby, takže... Sml80

    superkarma: 0 25.02.2013, 00:22:25

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme