Rodina

Babička mi rozmazluje děti. Co s tím?

granny

Míša je docela normální ženská, skvělá manželka a máma dvou dětí. S manželem Jindrou mají dcerky Elišku (12) a Simonu (9). A právě dcery a prázdniny jsou jedním z jejich velkých problémů.

Míša s Jindrou si navykli posílat děti na léto k babičce. Jindrovi rodiče mají domek na Šumavě, a tak se holky na léto vždycky těší, protože ho prakticky celé tráví tam. Jenže všechno má svá úskalí...

„Jsme tam s nimi týden,“ vysvětluje Míša, „a to je všechno v pohodě. Ale když odjedeme, holky zvlčí a babička s dědou je v tom ještě podporují.“ Navíc Jindrova maminka dává Elišce se Simonkou jasně najevo, že u babičky je lépe než u maminky. „To na mě žárlí, nebo co? Nechápu to... Jindra tvrdí, že to nedělá schválně, že si to prostě neuvědomuje.“

A tak holky celé léto chodí s babičkou, kam se jim zlíbí. Cukrárna je na denním pořádku, výlety, nakupování všeho možného, co udělá dětské dušičce radost.

„Na konci prázdnin holky vyzvedáváme. Je to velká pomoc, to si uvědomujeme oba, ale ty první dva týdny, když se vrátí, jsou něco strašného,“ zoufá si Míša, „to je samé: Babička tohle a babička tamto, to ty nám nikdy nekoupíš...“

Míša se to snažila s Jitkou (Jindrova maminka) řešit, protože Jindra problém moc nechápe. „Simča mi párkrát potvrdila, že jim babička říká věci proti mně, co dělám špatně a jak se neumím postarat ani o sebe... Pokoušela jsem se Jitky zeptat, proč holky tak rozmazluje a proč je proti mně poštvává, ale vzala to jako útok na sebe. Jasně, že jsem jí to neřekla takhle, ale asi to z toho bylo cítit.“

A co Jindra? Hraje mrtvého brouka. „Já ho chápu,“ říká Míša, „chápu, že tu situaci nechce řešit a že to ve srovnání s jinými problémy je vlastně malichernost. Vždycky ten návrat z prázdnin nějak přežiju, ale štve mě to pekelně.“

Poradíte Míše, jak by se měla zachovat?

Diskutujte i zítra! Těšit se můžete na článek: Prarodiče vychovávají vnouče. Jak to vypadá, když je dítě s rodiči jen o víkendu? Sledujte zítřejší vydání!
   
05.08.2010 - Děti - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [35] dasena [*]

    to je normální u všech babiček

    superkarma: 0 28.11.2013, 07:29:52
  2. avatar
    [34] borovec [*]

    diblice — #23 Takhle jsem to řešila i já.Týden na zklidnění dětem stačil.

    superkarma: 0 13.08.2010, 22:38:42
  3. avatar
    [33] borovec [*]

    Vysvětli dětem,že u babičky je u babičky a doma je doma.Já mám tohle už za sebou a děti pochopily,že na ně nemám tolik času, když musím do práce.Prázdniny  přeci přežiješSml16 a děti budou mít jednou krásné vzpomínky na babičku.Dnes rozmazluji vnoučata já.

    superkarma: 0 13.08.2010, 22:34:01
  4. avatar
    [32] JanaVi [*]

    Ať si Míša zkusí naplánovat celé prázdniny bez jediného dne, kdy dcery budou u babičky a dědy. Není to jednoduché, zvlášť, když jsou děti ještě mladší než ty v článku. Potom bude hodně ráda, že jí prarodiče dcery pohlídají a nebude na nich hledat chyby.

    superkarma: 0 13.08.2010, 15:16:53
  5. avatar
    [31] Clerenc [*]

    Babičky jsou od toho aby rozmazlovaly! Každopádně poštvávat děti proti mámě by neměla a manžel by se měl v tomto směru za svou ženu postavit a babičce to jasně a stručně vysvětlit!Sml80

    superkarma: 2 13.08.2010, 12:15:28

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] mafi [*]

    nech babičku žít,ať si dělá s dětma co chce. důležité je, aby děti věděly, že doma platí jasná pravidla, a je jedno, co platí u babičky. hele já mám s našima už teď anarchii a to jsou malé 2 roky. když, ale vidím ty rozzářené oči babičky, dědy i malé, tak nemám šanci :-))) taky je fakt, že doma dělá co se od ní v tomhle věku vyžaduje, u babičky si dělá co chce, stejně je to s tátou a s tchánem. Za chvíli mě přeperou :-))) To je jenom vtip, moc dobře si ta moje malá opice uvědomuje, že rozházet si to s mámou pro ni není dobře, takže se snaží držet "domácích pravidel" pokud jsme spolu.

    superkarma: 0 08.08.2010, 14:49:14
  2. [29] jastura [*]

    pajda — #24 upřímně prarodiče by vnuka viděli nějakou dobu jen na fotkách a pak bych se dlooouho rozhodovala, s ohledem na jeho zdraví, jestli jej uvidí..

    superkarma: 0 06.08.2010, 11:23:44
  3. avatar
    [28] pajda [*]

    Alenka0010 — #27 nebydlíme v Hustopečích, ale kousek od nich.

    superkarma: 0 06.08.2010, 08:17:01
  4. avatar
    [27] Alenka0010 [*]

    Žábina — #18 Přesně tak, u nás to tak skončilo, tchýně prostě tvrdila, že dětem říká jen pravdu o nás a to prý není žádné pomlouvání.

    pajda — #24 Pokud si pamatuju, tak bydlíte někde v Hustopečích u Brna, to přece žádná díra není. 

    1. na komentář reaguje pajda — #28
    superkarma: 0 06.08.2010, 06:58:27
  5. avatar
    [26] marianaant [*]

    pajda — #24 Pajdi mi si píšeme na kočkách, ale toto je něco jiného. Jsem městské dítě a nedovedla jsem pochopit žití na venkově, ale na stará kolena jsme si pořídili chalupu na venkově a k tomu máme dost velkou zahradu. Několik kocourů a kočkek k tomu.Jak píšeš, že prarodiče si myslí, že jste se zbláznili tím, že jste odešli na venkov tak nám se zase pro změnu diví děti a vnoučta, kteří žijí ve měste jak tady můžeme bydlet. Sml30Tak vidíš ono je to v každé rodině trochu jinak , ale v podstatě je to stejné. No a co se týká té výchovy vnoučat tak když ti vlastní dítě opustí své děti tak je někdo musí vychovávat, tak u nás je to teta a my jako prarodiče.Trochu jsem se do toho tématu zapletla, ale ty to snad pochopiš. U nás je to problém rok starý.Sml31

    Ale jinak se domnívám, že vnoučátka jsou na to aby je prarodiče trochu rozmazlovali a oni u nich našli trochu pochopení, takové jinačí než je od rodičů.Sml16

    superkarma: 0 05.08.2010, 22:00:14
  6. avatar
    [25] Léthé [*]

    Babička rozmazluje děti?Sml32 Když tohle slyším, žasnuSml80...babičky jsou přece od toho, aby rozmazlovaly svoje vnoučátka...jsou to první a poslední lidi v životě dítěte, který je rozmazlují. Nikdo jiný se již nenajdeSml23.

    MMCH....četla jsem jen název článku, neb to ostatní mě nezajímá.

    superkarma: 0 05.08.2010, 17:54:16
  7. avatar
    [24] pajda [*]

    Řekla bych, že ty, které odsuzují pisatelku, se nikdy s podobným problémem nesetkaly. Taky jsem si myslela, že stačí být potichu a popřípadě se ozvat v případě, že to babička s dědečkem přeženou s neoprávněnou kritikou. Nestačí. Bohužel. Mě z teorie, že je to daň za hlídání vyléčilo až to, když jsme kvůli synovu zdraví a na doporučení několika lékařů prodali byt ve městě a koupili domek na venkově. Podotýkám, že do školy syn vstává později než v našem původním bydlišti, kluků v jeho věku a velmi nadaných je tady několik, ve vesnici fungují tři obchody, z toho jeden i celý víkend, na rozdíl od bytu v paneláku má vlastní pokoj v opravené části domku a je tam klid a ticho. Najít si tady kamarády nebyl pro nás žádný problém, někteří mají i děti v synově věku, funguje tady několik kroužků pro děti....

    Přesto, že ani jedni prarodiče nikdy v té vesnici nebyli, dokázali synovi vysvětlit, že jsme úplně blbí, protože přece když bydlí na vesnici, bude muset vstávat o pěti ráno, aby se vůbec dostal do školy, neseženeme tam žádné jídlo, nebude tam nikdo, kdo by s ním mohl kamarádit a všichni nám tam budou ubližovat. Syn se psychicky sesypal a následky těch nesmyslných a hloupých keců nese doposud. A samozřejmě prarodiče se vzmohli na jediné:"My jsme přece měli pravdu, když jsem tvrdili, že je to blbost!!!"

    1. na komentář reaguje marianaant — #26
    2. na komentář reaguje Alenka0010 — #27
    3. na komentář reaguje jastura — #29
    superkarma: 0 05.08.2010, 17:47:51
  8. avatar
    [23] diblice [*]

    rozmazlování neřeším, respektive neřeším to, co se děje u babičky, když jsou tam samy, pokud tam jsou se mnou, musí poslouchat mně

    1. na komentář reaguje borovec — #34
    superkarma: 0 05.08.2010, 16:44:04
  9. avatar
    [22] Altamora [*]

    Babičky jsou na rozmazlování. Ale pomlouvat rodiče by neměly. To bych asi potomstvo raději šoupla do tábora. Ostatně ani babičky by neměly být pomlouvány před dětmi. Sml16 Jak se znám, tak bych to jednou, dvakrát přešla, ale pak by měli utrum všichni, i rozmazlující babičky, i rozmazlovaní potomci. Sml16

    superkarma: 0 05.08.2010, 16:07:38
  10. avatar
    [21] Barbora10 [*]

    U nás je to obdobné, akorát s tím rozdílem, že dceru rozmazluje děda.Uplně se v ní vidí.Dříve jsme měli problém.Po delším pobytu u prarodičů pak doma nebyla k zastavení.Ale časem jsme ji naučily, že doma je doma a u babičky je u babičky. Takže dnes, když přijede z delšího  volna, tak je to otázka hodinky, než se zase srovná a normálně funguje. A už ví, co si smí dovolit a co ne.

    Tak si myslím, že by to mělo fungovat. Ale je to jen otázka názoru.Sml22

    superkarma: 0 05.08.2010, 15:41:39
  11. avatar
    [20] Odemětobě [*]

    heslo mojí mamky: rodiče vychovávají,prarodiče kazí.Děcka se tam měla jako v ráji,dědeček se mohl přetrhnout,ale jak babička zavolala k jídlu nebo do vany,tak se muselo hned.A oblečení pěkně srovnat na hromádku. Považuju za normální, že se děcka domů vrátí jak z divokých vajec, za 2 týdny se to srovná a po návratu do školy úplně. Ostatní-kritika rodičů,se neřeší před dětmi a to by si měla autorka s babičkou vyříkat v soukromí.

    superkarma: 2 05.08.2010, 13:03:53
  12. avatar
    [19] Žábina [*]

    jinak mně se o víkendu vrátí syn /12 let/ po měsíčním pobytu u babičky a dědy na chatě...už teď vím, že s ním nebudu mít jediný problém, myslím si proto, že v případě pisatelky selhala hlavně její výchova, což se teď snaží hodit na to že děti rozmazlují prarodiče Sml24

    superkarma: 0 05.08.2010, 12:23:20
  13. avatar
    [18] Žábina [*]

    u babičky a dědy jsou nastavená pravidla, která určují babička a děda, ne matka nebo otec

    jasně, něco jiného je, když babička pomlouvá rodiče před vnoučaty...a to bych asi řešila rázně a pokud by nebyla náprava ze strany prarodičů, asi bych tam děti příští prázdniny jednoduše nedala Sml80

    1. na komentář reaguje Alenka0010 — #27
    superkarma: 1 05.08.2010, 12:21:57
  14. [17] FAXÍK [*]

    bohužel Míše nemohu poradit, protože takovou zkušenost s babičkama nemám, naše babičky na vnoučata prostě a sprostě kašlou... bez komentáře

    superkarma: 0 05.08.2010, 10:48:30
  15. avatar
    [16] átéčko [*]

    Moje babičky děti hlídat nechtěly. Tak jsem je musela trošku rozmazlovat sama.....

    superkarma: 4 05.08.2010, 10:43:51
  16. avatar
    [15] OlgaMarie [*]

    femme — #3 Pročetla jsem si reakce a názory a jednoznačně dávám za pravdu tobě! Dětem by to mělo být vysvětleno. Ale s takovým zpožděním? Jak?

    Vůbec jsem nepochopila, co tím rozmazlováním paní  Míša myslí a jaká stanovila pravidla pro pobyt dětí u prarodičů. K onomu navážení se do mámy vím s odstupem času z vlas´tní zkušenosti, že děti to vnímají, ale nerozumí tomu a pokud vládnou dobré vztahy s rodiči, časem se těmto impertinecím brání, samozřejmě dětským způsobem. I navážení se do rodičů vnoučat je forma ubližování právě těm vnoučatům! A co je to za milující prarodiče, když objektu své lásky ubližují?

    superkarma: 0 05.08.2010, 10:34:27
  17. [14] German [*]

    Co já bych za takovou "rozmazlovací" babičku dala! Vždycky jsem si představovala, jaké by to bylo, kdyby mé děti měly takovou tu typickou babičku....

    Babičku mají jen jednu, no babičku......spíš generála. Běhat po domě? Neexistuje - víří se prach (tahle hláška mě opravdu "dostala"). Vyprávět pohádky? Ztráta času - děckám se pustí televize a babička v ušetřeném čase např. umyje okna. Veškeré naservírované jídlo se musí bezpodmínečně dojíst, na procházky, na koupaliště, do divadla či do zoo se nechodí, maximálně do kostela nebo na návštěvu k příbuzným.....

    Je fakt, že u nás klasický model "babička na vesnici" není, je to opačně: my na vesnici, babička ve městě. Naštěstí jsme nikdy po ní hlídání o prázdninách nepotřebovali, jen nárazově např. o víkendu, když jsme měli nějakou akci.Sml16

    superkarma: 0 05.08.2010, 09:19:51
  18. avatar
    [13] iljanka [*]

    Sml16jak jsem četla reakce na článek, tak mi nezbývá, než souhlasit. Ano, babičky (i dědečkové) jsou tady od toho, aby rozmazlovaly a rodiče ať si vychovávají. Jistě, jsou některé věci, přes které vlak nejede a k tomu patří i "hodnocení" rodičů před dětmi. Mám 4 vnoučata, od malička mi je dcera i snacha svěřovaly do péče - v létě s námi trávila na táborech, v zimě jsem s nimi jezdila na hory. A myslím, že k jejich vzpomínkám budou vždycky patřit chvíle, když všechna čtyři řádila v obýváku, který se změnil na bojové ležení. A zase k mým nejlepším zážitkům, když mi vnuk přišel poděkovat, že jsem je "tahala" celé zimy na hory a naučila je lyžovat. Taky se mi kolegové z lyžařské smáli, že mám vlastní družstvo, Helenka a její děti. Neberte prarodičům radost z vnoučat, když už jim chtějí věnovat svůj čas a svou lásku. Já sama jsem neměla žádnou babičku ani dědečka a vím, jak mi to bylo líto. Jen se nenechte pomlouvat, to si striktně zakažte. A děti určitě brzy poznají, že co je dovoleno u babičky, tak není dovoleno doma. Neděle je taky jen jednou za šest všedních dnů.

    superkarma: 2 05.08.2010, 09:17:29
  19. avatar
    [12] evelyn [*]

    Sml80tchyne taky dovolila vnoucatum aby ji z bytu udelaly kulnicku na drivi, kdyz jsem se ozvala, ale spis ze soucitu k tchyni, ktera pak musela ten binec uklizet, odvetila, ze od toho babicky jsou. Jenze decka okamzite vyciti, kde si co muzou dovolit, doma jsem tyhle praktiky nesnesla a s poznamkama typu, ze babicka jim dovoli tohle a tamhleto, jsem byla rychle hotova.

    Naopak moje mama byla san, tam sedely holky poslusne u stolu a kreslily na papir dokud ho uplne nepopsaly, samy si novej vzit nedovolilySml52

    Jo kazdej si zadava vlastni hraniceSml80

    superkarma: 0 05.08.2010, 09:16:33
  20. avatar
    [11] Esara Cacobes [*]

    šája — #6 Přesně tak!! vyříkat si to s ní zavčasu!! vím z vlastní zkušenosti. moje sestra se totiž obrátila proti naší mamči kvůli babičce, která ji před sestrou neustále pomlouvala. přede mnou ne, byla jsem mladší a hodně fixovaná na mamku, a s mou povahou bych tam pak už nechtěla jezdit. ale sestře to asi nedělalo problémy, poslouchat špínu, kterou babička na mamču házela. a tak to zašlo tak daleko, že se se sestrou už skoro 2 roky nestýkáme. zašlo to tak daleko, že nás nepozvala ani na svatbu. Mamča je z toho stále špatná(logicky, když nebyla na svatbě vlastní dcery), zřejmě vůbec netušila, co se děje, když nás dá k bábi na prázdniny...Sml80

    superkarma: 0 05.08.2010, 09:12:41
  21. avatar
    [10] zonan [*]

    Tyhle stížnosti na babičky už za pár let číst nebudeme. V mém důchodu už budu o prázdninách hlídat leda tak pravnoučata a to se ony budou starat spíše o mě Sml54.

    Když to tak čtu, budu asi pro svou případnou snachu šílená babička. Maminka Míša mi přijde velmi autoritativní osoba jedoucí podle přesně stanovených pravidel. Krok stranou se nepřijímá. Já pravidla porušuji ráda Sml57, protože jsem v dětství poslouchala jako hodinky. Vesmír ochraňuj mou budoucí neznámou snachu a vnoučata. No, nebo spíše mě. Asi mi je nepůjčí Sml32.

    superkarma: 0 05.08.2010, 09:06:38
  22. [9] Anime Otaku [*]

    Tak nevím, ale když jsem se o tom bavila s mámou, tak pro mě a mou starší sestru nebyl problém pochopit že je něco jiného, když jsme u babičky a když jsme doma. A to jsme u babičky a dědy pravidelně trávily prázdniny od mých dvou let.

    superkarma: 0 05.08.2010, 08:42:50
  23. avatar
    [8] Alenka0010 [*]

    Rozmazlování by mi nevadilo, po měsíci se to zase doma vždy vrátilo do starých kolejí, ale co mi tedy hodně vadilo, bylo to shazování a pomlouvání nás rodičů před dětmi, proto jsem taky toho nemladšího tchýni na prázdniny nikdy nedala a ani ho nikdy nedostane.

    superkarma: 0 05.08.2010, 08:41:15
  24. [7] helča 65 [*]

    Sml79Tak mě při čtení některých příspěvků napadá: vás vaše babička nikdy nerozmazlovala? Jestli ne, pak je to škoda. Zastávám názor, že babička s dědou jsou od toho, aby vnoučata rozmazlovali. Na výchovu dětí jsou tady rodiče. Prarodiče už si své děti vychovali. Ale ani to rozmazlování se nesmí přehánět. A co neuznávám je kritizování rodičů před dětmi. Pokud s něčím nesouhlasím, řeknu to tomu dotyčnému o samotě, ale nikdy neříkám vnoučatům, že jejich maminka nebo tatínek jsou špatní. Zažila jsem to u své tchýně a vím, jak mi to bylo nepříjemné, proto to nedělám. A pokud vám babiččino hlídání opravdu nevyhovuje, nezbude, než si děti hlídat sama. To, že babička vám děti hlídá, je její dobrá vůle, ne povinnost. Sml59

    superkarma: 0 05.08.2010, 08:35:37
  25. avatar
    [6] šája [*]

    Klim — #5 K poslední větě - to funguje, pokud sami prarodiče netrpí sklerozou Sml30 

    Ale jinak souhlasím s tím, co tady zaznělo - rozmazlovat, proč ne,od toho babičky jsou. Já to beru jako daň za hlídáni a po době strávené u babičky mají pak moje děti doma týden období "hájení", aby si zvykly, že už jsou prostě doma. Ovšem kritika rodičů je špatně a to by si měla paní vyřešit dřív, než to děti obrátí proti ní.

    1. na komentář reaguje Esara Cacobes — #11
    superkarma: 0 05.08.2010, 08:25:16
  26. avatar
    [5] Klim [*]

    Chce to nadhled a uklidnit emoce. Pokud jde jen o prázdniny, je to v pořádku. Babička a dědeček mají připravit dětem krásné prázdniny. Nemyslím tím, že by se děti měly válet a nic nedělat, k prázdninám patří i drobná práce a pomoc v domácnosti nebo na zahradě. Ale o prázdninách má být dětem dovoleno víc než obvykle. Hrubý prohřešek je kritika rodičů před dětmi. To by si babička dovolit neměla a tohle bych si s ní vyříkala.

    Já jsem měla babičku v baráku, to bylo horší.  Příklad: protože syn měl pokojík mimo centrum bytu, někdy večer tajně odešel k babičce na televizi. Tchyně byla ráda, že tam vnoučka má, tak ho nechala Sml80. Jednou jsem ho takhle nachytala a v klidu jsem před ní synkovi vysvětlila, že malé děti se tak pozdě na televizi dívat nesmějí, že se má zeptat babičky, jestli tatínka nechala u televize, když byl chlapec. (Manžel chodil spát po večerníčku.) Seděla jak zařezaná a od té doby byl klid. Takže rada: v některých případech pomůže odvolávka na to, co prarodiče dovolili vlastním dětem. Sml58

    1. na komentář reaguje šája — #6
    superkarma: 0 05.08.2010, 08:00:10
  27. [4] Libis [*]

    Sml32 Zdravím, jak si tak pročítám, tak to není jen u nás.

    Mám taky takové problémy s tchánovci. Moji rodiče ti jsou zase pravý opak. Zájem nemají.

    Děti zvlčí i za pár dnů a já pak nevím jak zase dlouho mi bude trvat nastavit si to, co jsem do nich pracně vtloukla.

    Mám je moc ráda a tchánovci mi dělají ze života peklo, manžel se mne občas zastane.

    Už jsme spolu 13 let a po 10 letech jsem řekla stop! Už se nenechám vykořisťovat a poučovat.

    Dětem se to snažím vysvětlit, že když jsou u babičky a dědy, tak tam mají svoje pravidla a doma zase ty naše.

    Je to těžké, ale vysvětlujte to 8 a 12 letému dítku. Oni musí pochopit, že to s nimi myslím dobře. A babička časem pochopí, že to není jen o rozmazlování, nakupování a všedovolování.

    Chce to čas a pevné nervy, ale kdo to má vydržet.Co?

    superkarma: 0 05.08.2010, 07:56:30
  28. avatar
    [3] femme [*]

    prarodiče mají tak trochu právo rozmazlovat svá vnoučata Sml22 a když se to dotyčné paní nelíbí, tak ať si vezme celou dovolenou a je se svými dětmi o prázdninách ona Sml58

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #15
    superkarma: 0 05.08.2010, 07:50:37
  29. [2] extravagantnice [*]

    Mám dvě úžasné babí,moudré,spravedlivé a velkorysé.Mám je ráda obě.Také mě stále rozmazlují a dávají životní moudra.

    superkarma: 0 05.08.2010, 07:38:48
  30. avatar
    [1] maje [*]

    je úplně normální, že u prarodičů jsou pravidla jiná. a že rozmazlují. moje babička říkala: rodiče jsou tu od výchovy, babičky a dědové od zlobení. Sml22a to, že hlídají, si sice chválíš, ale bereš to jako samozřejmost. a to opravdu není. nicméně bych koupila flašku vína a sedla si s tchánovci a řekla jim normálně fakta. nemůžeš chtít, aby nerozmazlovali. a že jim všechno koupí? to je jejich věc. ale řekla bych, že co se mi fakt nelíbí je to, že mě před dětmi schazují. Sml24Sml24

    superkarma: 0 05.08.2010, 06:49:58

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme