Zdraví

Babi, nevykrmuj mi ho

Zatímco váhové rozdíly mezi několika měsíčními dětmi ještě nejde brát moc vážně a závisí spíše na vrozených dispozicích dítěte, postupem času stoupá vliv rodičů, případně dalších příbuzných. Jinými slovy, to, že jedno dítě váží v půl roce sotva šest kilo a druhé skoro deset, nemusí ještě nic znamenat, byť obě hodnoty  jsou spíše extrémní.

"Moje dítě vážilo v půl roce právě těch šest, kamarádky stejně starý syn skoro deset, přitom obě děti byly jen kojené," popisuje Katka, matka tříletého Dominika. Ten dneska váží zhruba to samé jako jeho kamarád, oba mají kolem šestnácti kilo a jsou mezi vrstevníky spíše urostlejší. 
Matky obou kluků patří mezi zastánkyně toho, že dítě by se nemělo přejídat a přecpávat sladkostmi, protože pak by mohlo tloustnout a nebo si přinejmenším zadělávat na špatné stravovací návyky a tloušťku v budoucnosti.

"Mám kvůli tomu ale strašné boje s mojí mámou, která tvrdí, že nejen oběd, ale pokud možno i večeři by měl mít syn denně teplé a že ke každému obědu patří kromě hlavního jídla i polévka," popisuje Katka. Když kojila, babička ji nutila přikrmovat, když přestala s kojením, babička doporučovala mléko přislazovat. Katka marně argumentovala tím, že takové názory jsou překonané a že dítěti rozhodně nic nechybí. Když jedou na návštěvu k babičce, nastává pokus o vykrmení údajně hubeného vnoučka. 

Ještě před pár desítkami let se mělo za to, že dítě s faldíky rovná se symbol zdraví. Dneska už se ví, že v kojeneckém věku vznikají tukové buňky, které pak celý život čekají na další a další výživu. Ukazuje se, že kojení jejich vzniku zabrání spíše než přikrmování, ale nemusí to být nutně pravidlem. 

Je nicméně pravda, že mnoho dětí, které byly coby kojenci pěkně zavalití, z toho vyrostly. To už ale nemusí platit o dětech zavalitějších a starších. "Moje švagrová bydlí s manželem a mými rodiči přímo v domě a jejich pětiletá dcera váží pětadvacet kilo - je sice docela vysoká, ale dle mého rozhodně má sklony k obezitě. Babička, ale kupodivu i švagrová tvrdí, že ji nepřekrmují a že jí přece nebudou bránit v tom, aby jedla, když má hlad," říká Katka. 

Jenže holčička miluje kromě vydatného jídla také chipsy, zmrzlinu, čokoládu, pribináčky...
"Děti, které zápasí s váhou, v naprosté většině případů doplácejí na to, že je rodiče moc vykrmují," tvrdí dětská obezitoložka Alexandra Moravcová.
Jídlo navíc často funguje jako náhradní slast - rodiče jím, zejména sladkostmi, odměňují děti třeba za statečnost při injekci nebo za to, že jsou hodné. Ani tohle není přitom nejlepší návyk do budoucna.

Extrémním případem jsou třeba rodiče dvouletého chlapečka, který užívá hormonální lék kvůli vleklým zánětům. Rodiče mu chtěli nemoc vynahradit, a tak ho odměňovali jídlem, bohužel léky samy rovněž zvyšují chuť k jídlu a ukládání tuku v těle, takže chlapeček nyní váží 18 kilo a chová se tak trochu jako otesánek.

         
   
10.03.2005 - Zdraví - autor: Anna Příhodová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [79] stepka [*]

    Babička mi vloni v létě vykrmila dceru, které to pak začalo vadit a už si sama dává pozor. Letos jsem babičku předem varovala a tak se zaměřila na syna, což může, protože je to hubeňour.

    superkarma: 0 16.08.2006, 11:34:47
  2. avatar
    [78] jewelinka [*]

    To znám u své matky taky, naštěstí malej sní jen tolik, kolik má chuť a dál už by do něj nic nedostala, kdyby mu pusu páčila a sladkosti taky moc nejí, max.Kinder čokoládky nebo gumové medvídky... Mít tak já jeho vztah k jídlu, mohla bych v klidu projít kolem čikolády a ani by to se mnou nehlo ale bohužel

    superkarma: 0 07.12.2005, 14:58:09
  3. avatar
    [77] Vivian [*]

    ama: řekla bych, že má se sebou nějaký problém, když se musí takhle chovat... Napiš, jak to vypadá

    superkarma: 0 03.04.2005, 12:55:00
  4. avatar
    [76] ama [*]

    Vivian: Jo jo, hustý to je. Zrovna v pátek jsem řešila dilema: malý v nemocnici strašlivě plakal, zejména po tom, co jsem odcházela z návštěvy. Normálně ho musela ze mě servat. A teď jsem se musela rozhodnout, jestli s ním má v nemocnici další tři dny zůstat nebo ho pustí domů - samozřejmě k ní, protože malá je nachlazená a on má strašně oslabený organismus. Kvůli malému jsem souhlasila s pobytem u ní. Vrátí mi ho v pondělí večer.
    Ještě mi povídá: a jestli znovu něco chytne, tak si mě nepřej. Jako bych já mohla ovlivnit co přinese ze školky.
    To byla poslední kapka, jsem rozhodnutá aspoň na měsíc přerušit kontakt.
    Navíc jsem špatná, že jsem odmítla jet se školkou do Chorvatska. Malá nebude ještě ani chodit a já ji povleču dvanáct hodin autobusem? Prý by ji pohlídala - malá řve jen ji vidí.

    superkarma: 0 26.03.2005, 21:22:24
  5. avatar
    [75] Vivian [*]

    ama: tak to je hustý... Pokud to dítě štve proti vlastnímu otci , to už bych nenechávala jen tak...
    Já vím, že to hlídání je vítaná pomoc, ale stojí ti to za to? Z toho, jak ho štve proti tátovi a proti bratrancům, se můžou vyklubat problémy... a pokud mu vštípí nesprávné stravovací návyky (přejídání), má zaděláno na starosti na celý život .
    Myslím, že vzepřít se má určitě smysl . A dost možná je to tady to jediné, co má smysl. Hlavně kvůli tomu malýmu.

    superkarma: 0 26.03.2005, 20:52:00
  6. avatar
    [74] ama [*]

    Vivian: Máš pravdu a já to vím. Bohužel kdykoli se u mamy objevím, jsem okamžitě nasměrována do pozice dítěte, které nemá rozum, nic nezvládne a skoro ničenu nerozumí. Příliš vřelý vztah jsme neměly nikdy. Prostě "ty si tady sedni nebo se jdi projít, dítě dej sem a až budeš chtít odjet, tak to řekni asi pět minut předem." Vzpírat se nemá cenu. Na druhou stranu, malého teď hospitalizovali a já jsem moc ráda, že tam s ním mama šla, protože mám doma ještě osmiměsíční dcerku, kterou kojím. Největší strach mám, jak mi ho čtyři dny intenzivní péče převychová. Už tady bylo, že "tatínek je blbec, který se nestará o maminku ani o tebe, bratranci jsou pitomci a jen ti rozbíjejí hračky, takže ty od nás jim nepůjčuj atd."

    superkarma: 0 23.03.2005, 22:16:28
  7. avatar
    [73] Vivian [*]

    ama: TY jsi jeho máma, TY jsi zodpovědná za jeho zdraví, NE tvoje matka. A jedině TY máš právo rozhodovat o svém synovi, NE tvoje matka. Pokud ho bude přecpávat i přes to, že jsi jí výslovně řekla, že si to nepřeješ, pak si s ní vážně promluv, nebo tam prostě asi fakt budeš muset přestat jezdit, pokud si nedá říct. Zdraví dítěte je důležité. A pokud je to její jeidné vnouče, tak by si toho snad taky měla vážit, ne?
    Já jsem v pěti letech vážila přesně tolik, co tvůj syn, a určitě to nebyla podváha

    superkarma: 0 23.03.2005, 12:14:32
  8. avatar
    [72] ama [*]

    Můj syn bude mít pět let a při každé návštěvě mi moje matka vyčítá, že vypadá jako "kulturista z Dachau". Přitom váží 20 kilo. Na naši návštěvu se připravuje tím, že navaří a následně se snaží nacpat do syna co nejvíc, protože se "přece doma pořádně nenají". Krmí ho tím stylem, že kdykoli otevře pusu, prostě mu tam strčí lžičku. Dokonce si pochvaluje, že u ní kaká i pětkrát denně, zatímco doma jen jednou. Po každé návštěvě, byť i jen na půl dne mi doma další den skoro nejí. Když se tomu pokouším zabránit, řekne, že teď jsme u ní a bude to podle ní. Co mám dělat? Nejezdit tam? Je to její jediné vnouče, tak se to snažím vydržet a návštěvy omezuji na jeden den.

    superkarma: 0 20.03.2005, 21:34:16
  9. avatar
    [70] Tomíška [*]

    no já nevím já s prominutím nejím,ale žeru při všech třech těhotenstvích jsem přibrala 21kg a všechno jsem zhubla bez diet,sport moc nemusím ikdyž je pravda že mám dost fofr.tak jídlu zdar,ale děti trochu krotim,zatim s váhou problémy nemají.

    superkarma: 0 11.03.2005, 18:39:45
  10. avatar
    [69] Andula [*]

    Ťapina: takže tím spíš je moje štěstí, že s výjimkou jistých setkání jednou za měsíc nemám tendenci dorážet se po jídle sladkým, to by mi tak ještě chybělo

    superkarma: 0 10.03.2005, 21:18:08
  11. avatar
    [68] Ťapina [*]

    Vivian: Cukry se tráví rychle, zatímco klasické obědové jídlo, s tím si tělo nějakou dobu hraje. Když si dáš nalačno něco sladkého, tak to hned spálíš, protože tu energii právě potřebuješ. Ale po obědě získáváš určitou dobu plynule energii z toho oběda, a co teď se sladkým? Uloží se ve formě tuku na příště, protože teď ho není potřeba. Probíralo se to i nahubnutí, ty jsi chyběla?

    superkarma: 0 10.03.2005, 19:31:25
  12. avatar
    [67] Vivian [*]

    Ťapina: a propos - vyslovila jsi zajímavou myšlenku - když si dám sladké před obědem, spálí se, zatímco když si ho dám po obědě, uloží se do špeků... mohla bys mi to nějak blíž vysvětlit? Jaký je fyziologický mechanismus této metabolické zvláštnosti?

    superkarma: 0 10.03.2005, 18:29:11
  13. avatar
    [66] Vivian [*]

    Lhasa: a kdo přesně tady z toho dělá smrtelnej jed? Myslím, že do toho extrému to tady nikdo nežene, aspoň já jsem si toho nevšimla. Kde to vidíte?

    superkarma: 0 10.03.2005, 18:26:51
  14. [65] Karolina* [*]

    Znam jednu rodinu, kde se rozhodli, ze deti se budou stravovat jedine spravne. Zadne precpavani, dbalo se na zdravou vyzivu. Jedli bila masa, ryby, sunku, obcas syr a kvanta zeleniny a taky nejake ovoce. Od babicek se demonstrativne odchazelo tesne pred vytazenim buchty z trouby, doma se nepeklo, leda malo o vanocich. Susky se nekupovaly, ani coko. Vsichni byli krasni, zdravi, mati mozna az trosku moc vychrtla. Ted je kukum 30, 28 a "prckovi" asi 18. Jsou dospeli, stravuji se podle sebe a jsou zakulaceni, hlavne ti dva starsi a mladej je dobehne
    Tak nevim, jak to s temi spravnymi navyky je... Oni by je urcite meli mit a nemeli by mit tukove bunky a
    V zadnem pripade bych nedovolila, aby se z meho ditete stal , ale a ani to, co delali oni, se mi taky moc nezda

    superkarma: 0 10.03.2005, 17:59:12
  15. avatar
    [61] Lhasa [*]

    Pavluska: To není nic proti tobě!

    superkarma: 0 10.03.2005, 14:54:10
  16. avatar
    [59] Lhasa [*]

    Vivian: mam-ča (11), Pavluska (15), Hanule (22)
    Já mám tentýž pocit jako Ťapina... A přitom si taky myslím, že všeho s mírou. Ono když se ty děti budou odmalička učit, že cokoliv sladkýho je fůůůj, tak pak přirozenou cestou k samostatnosti, budou chtít zjistit, jak je možný, že to fůůůj, tolik chutná spolužákům Například... Jistě, že sladkost denně, dokonce několikrát, není ideální, ale zase dělat z toho smrtelnej jed je podle mě taky blbost. Stačí vysvětlit, že je to sice dobrota, ale když se jí často a moc, může ublížit

    superkarma: 0 10.03.2005, 14:44:40

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [56] Vivian [*]

    Ťapina: já tady náznaky tvoření tebou popisovaného extrému nikde nevidím
    všeho s mírou

    superkarma: 0 10.03.2005, 14:36:35
  2. avatar
    [46] Žábina [*]

    david.lister: 10 palačinek? to mám pro celou rodinu /já to nejím/ k večeři

    superkarma: 0 10.03.2005, 13:55:14
  3. avatar
    [41] Ťapina [*]

    Jak to tady čtu, tak se začínám obávat, aby se tady netvořil další extrém. Nedávat dětem vůbec sladké a postarat se o to, aby ho pokud možno ani neznaly, to snad taky není v pořádku, ne?

    A z hlediska toho, po čem se víc tloustne, je správnější (byť nevýchovné ) dát si něco sladkého před obědem. To se spálí, po obědě už se to uloží do špeků.

    superkarma: 0 10.03.2005, 13:44:19
  4. avatar
    [39] Vivian [*]

    david.lister: v osmi letech to možná ještě nevadí, ale v patnácti bude nešťastná a ve třiceti bude mít odrovnaný záda a klouby... A pak rodičům poděkuje za to, jaké úžasné stravovací návyky jí dali do života .
    Mně je takových dětí líto. Ony jsou šťastné, že jim rodiče dopřávají, a neuvědomují si, jak jim naopak ubližují... To jim dojde až po letech, kdy už se s tím většinou dá dost těžko něco dělat

    superkarma: 0 10.03.2005, 13:34:36
  5. avatar
    [38] Juana [*]

    david.lister: To teda buď rád, že máš tak skvělý metabolismus! Taky bych to brala.... Bohužel jsem tak fungovala jen do 18 let, to jsem mohla sníst cokoliv a neztloustla jsem. Pak mi vysadili prášky na štítnou žlázu a kila šla nahoru. Ale jde to.

    superkarma: 0 10.03.2005, 13:13:47
  6. avatar
    [35] Juana [*]

    Taky jsem si při prvním těhotenství dávala předsevzetí, jak budu dítě zdravě krmit. Houby. Nakonec to dopadlo tak, že dlouhodobé kojení si kompenzoval jídlem, které bral nám dospělým. Kašičky, polívčičky, přesnídávky plival. První jiné jídlo, co ochutnal, byl zabijačkový guláš - to mu bylo 8 měsíců a šli jsme neplánovaně do hospody. Kaše začal jíst až v předškolním věku. Dcerka - to samé. Kojí se doposud, je jí přes 2 roky. Do toho se futruje vším, co najde. Miluje maso, brambory, různou zeleninu, sýry, syrovou cibuli!!! Jí i čokoládu, ale bonbony se u nás vyskytují nanejvýš mentolové na bolavý krk a ty děti nejedí. Klidně jí dopřeju čas od času i kostku cukru, potřebuje hodně energie, je to nezkrotný živel. Nemocná nebyla už hodně dlouho, celou zimu neměla ani rýmu - to bude to kojení se syrovou cibulí.

    superkarma: 0 10.03.2005, 12:23:26
  7. [33] Hanule [*]

    Kuře: Asi jsem to špatně napsala. Nešlo o úplné vyloučení cukru. Ale o omezení v přijatelné míře tj. vyloučení sladkých limonád, bonbonů atd. Podotýkám bylo zhruba batolecím věku a do mekáče jsme šli poprvé někdy v 5 nebo 6 letech. Když vidím, jak některé mamči nacpávají skoro mimina hranolky je mi nedobře.

    superkarma: 0 10.03.2005, 12:05:17
  8. avatar
    [31] Wiki [*]

    palacinka na obed? to nechapu doted :)

    superkarma: 0 10.03.2005, 10:27:04
  9. avatar
    [30] Kuře [*]

    Andula: plný souhlas - kokinka za odměnu je šeredný zlozvyk, ale prostě jen tak na chuť, proč ne? teda v rozumné míře.

    superkarma: 0 10.03.2005, 09:57:14
  10. avatar
    [29] Žábina [*]

    Andula: zapomněla jsem na palačinky a lívance, ty tedy miluje

    superkarma: 0 10.03.2005, 09:56:54
  11. avatar
    [28] Žábina [*]

    i když je můj spíše rachetický typ, když nemůže, dojídat ho nenutím ...je pravda, že třeba kinder-čoko má rád, tak mu to jednou za čas dopřeju...stejně tak jako zmrzku v létě...bonbony jí jen gumové, do dneška neumí pořádně vycucat bonbon typu Bon-pari, spíš ho vyplivne...snažím se mu jen dávat trochu tučnější jogurty, vzhledem k jeho váze, ale ani těch moc nesní

    superkarma: 0 10.03.2005, 09:56:05
  12. avatar
    [27] Andula [*]

    Kuře: palačinka je občasná úžasná snídaně
    Nejsem zastáncem striktního vyloučení cukru, ani já byhc bez něj nepřežila , ale vadí takové to neustále odmeňování sladkostma, neustále mlsání a podobně.

    superkarma: 0 10.03.2005, 09:45:06
  13. avatar
    [26] Kuře [*]

    Hanule: teď bych si ti dovolila odporovat. Cukr není jed. Můj strýc, jako lékař, který léči děti - diabetiky, mne dokonce varoval před striktním vyloučením cukru. Děti ho prý potřebují (bohužel teď už si nepamatuji z jakého důvodu), jenom se s ním musí umět zacházet. On sám "svým" dětem radí, aby si občas nějakou sladkost daly (samozřejmě s vědomím rodičů a v rozmné míře). U nás se např. vůbec nesladilo a nesladí pití (malá pije čistou vodu, nebo neslazený čaj, případně ředěné minerálky), pitíčka typu Jupík kupujeme tak jednou za měsíc kvůli lahvičce a obsah je považován za mlsek. Dokud nazačala malá chodit do školky, tak jí třeba ani nechutnaly sladká jídla (já jsem je nikdy moc nevařila), nechápala, že palačinka má být oběd...
    Srtava určitě ovlivňuje zdraví, ale já znám hromadu dětí, co se cpou sladkým ostošest, jsou štíhlé a jediná nemoc jsou rozbitá kolena...

    superkarma: 0 10.03.2005, 09:36:51
  14. avatar
    [25] Sirikit [*]

    Tak tyhle problémy znám. Obě děti jsem dlouho kojila, navíc kluk byl hodně čilý, ač začal sedět v osmi měsících, v devíti už lítal jako čamrda. V roce vážil pouhých osm kilo, s jídlem byly trošku problémy, neměl na ně čas. Musel se neustále hýbat. Dcera naopak byla, ač skoro do roka pouze kojená, docela oplácaná, ale jakmile začala v roce chodit, tři kilíčka šla dolů. S tchýní jsem měla neustálé problémy, pořád mi vyčítala, že dětem nedám pořádně najíst. Spustila třeba strašný rámus, když zjistila, že děti jedí po večeři mladé mrkvičky a kedlubničky (máme zahradu, tak zelenina nikdy nechyběla) a vyčetla mi že z dětí dělám králíky. Neustále jim nutila těžká smažená jídla, hutné omáčky, tučné moučníky a ony to ze srdce nenáviděly. Sladkosti měly v přiměřené míře, nějakou tu čokoládu, oplatku. Teď v dospělosti jsou oba dosti štíhlí, syn 182/65, dcera 160/42, oba sportují, ani jeden nemá žádné zdravotní problémy a ani jeden z nich nemá dosud ani jednu zubní plombu. Ale ty hádky s tchýní byly opravdu na nervy, bohužel. U ní jsem byla neustále krkavčí matka co nedá dětem najíst.

    superkarma: 0 10.03.2005, 09:36:35
  15. avatar
    [24] Andula [*]

    Pavluska: moje děti pijí doma vodu nebo neslazený čaj, občas džus, výjimečně nějakou limonádu a už si na to zvykly

    superkarma: 0 10.03.2005, 09:34:34
  16. [22] Hanule [*]

    Dcera též neznala v batolecím věku co je čoko či bonbony. Dokonce jsem jí i málo sladila , protože cukr je jen energie a nic víc. Označila jsem jej za bílý jed a moje mamka se tomu dodnes směje. Dcera (12)je nyní štíhlá jako proutek a do tří let nebyla nikdy nemocná. Pak sice začala školka, ale též byla méně.
    Myslím, že i nemocnost souvisí se stravou.

    superkarma: 0 10.03.2005, 09:13:21
  17. avatar
    [21] Olka [*]

    Na tom, že "holčička miluje kromě vydatného jídla také chipsy, zmrzlinu, čokoládu, pribináčky..." bych neviděla nic špatného, asi by ale mělo být řečeno, jak často si takové pochoutky dopřává. Moje děti taky milují zmrzlinu, a v létě ji dostanou třeba i každý týden, z toho neztloustnou.

    superkarma: 0 10.03.2005, 09:02:06
  18. avatar
    [19] Gabi [*]

    Posbírané sladkosti kolem mikulášů a velikonoc posílám do školky nebo školní družiny. Když to babičky nejsou schopné pochopit, tak ať to tedy nanosí, ale děti si z toho vezmou jen zlomek. Je zajímavé, že úplně stejná je i moje mladší ségra a neustále všem dětem, které potká cpe bonbóny a čokoládu .
    P.S.: Byla jsem také za macechu, když moje děti v batolecím věku nesměly ani cucavé bonbóny ani čokoládu.

    superkarma: 0 10.03.2005, 08:45:47
  19. avatar
    [18] Andula [*]

    Vivian: ono to asi začíná v miminkovském věku, kdy je někd yfakt úspěch do těch potvor něco dostat, al wetaky nechápu, proč bych za vzroné snědení měla chválit třeba sedmileté dítě

    superkarma: 0 10.03.2005, 08:38:06
  20. avatar
    [17] Kuře [*]

    Tak to u nás je mlsanda zásadně po hlavním jídle. Pokud se ovšem jedlo, že. nemusí doéjídat, nemusí dokonce jíst vůbec, ale v tom případě není ani mlsek. A do dalšího jídla jenom voda (tu stejně pije nejradši). Takže jsme spotřebu kokinek snížili, protože dost často už po jídle nemá chuť. A cumlavá kokina a čokoládu zná jenom od dědy. Doma dostává převážně mlsandu typu Lipo.
    Je ovšem pravda, že naši dědoušci nechápou, že odmítá takovou tu zdravou čokoládu s mlíčkem , klidně odmítne i bonbón a (ó ta hrůza) nechce jíst zákusky.

    superkarma: 0 10.03.2005, 08:20:50
  21. avatar
    [11] mam-ča [*]

    Holky, budete za macechy. Moje děti chodily do školky až poslední rok před školou. Za nějaké "kulturní" vystoupení dostaly všechny děti bonbón. A jen ty moje nevěděly, co s tím. Koukaly kolem sebe, že to ostatní děti rozbalují a strkají do pusy.

    superkarma: 0 10.03.2005, 07:53:27
  22. avatar
    [9] Petra K [*]

    Já si ten článeček snad vytisknu a dám přečíst mojí mamce, vždy když hlídá kluky tak poslouchám jak vůbec nejí, jak jsou hubení.Když jim neosladím třeba čaj, tak jsem macecha, vždyť oni potřebují přibrat.

    superkarma: 0 10.03.2005, 07:25:46
  23. avatar
    [8] Jájja [*]

    A když to všechno hezky spapáš, tak dostaneš

    superkarma: 0 10.03.2005, 01:09:23
  24. avatar
    [7] Gedžitka [*]

    Vivian: já jako dítě jedla tak jak to moje tělo chtělo a všichni mi nadávali, že vůbec nejím, strašili ozdravovnou, babička nás ještě navíc cpala různejma svejma lékama a vitamínama . Museli sme snídat, svažit, obědvat - aspoń 3 chody a vždycky naložila na talíř jak pro celou rodinu , pak zas svačinka, nejlíp ještě jedna a pak večeře . Naštěstí to na mě stopy nezanechalo, jako dítě sem byla štíhlá, pak to zkazily až puberťácký hormony. Jídlo mám sice ráda, ale už se musím hlídat.

    A svoje děti teda fakt překrmovat nebudu, naštěstí mám manžela, kterej byl v podobné situaci, takže se shodneme.

    superkarma: 0 10.03.2005, 01:04:39
  25. avatar
    [6] Vivian [*]

    Jájja: stejně brutální mi připadá dítě za jídlo chválit... jako by konzumace potravy byla nějaká záslužná a chvályhodná činnost

    Člověk jí, aby žil, ne naopak. Ale pokud je někdo vychováván v tom, že "krásně papá" a "za to zaslouží odměnu", těžko ho přesvědčit o opaku

    superkarma: 0 10.03.2005, 01:04:22
  26. avatar
    [5] Jájja [*]

    Vivian: máš pravdu, jídlo za odměnu mi připomíná metodu cukr a bič. Takže k těm sladkostem by to chtělo ještě ten bič a malej dvůr, na spalování kalorií

    superkarma: 0 10.03.2005, 00:55:38
  27. avatar
    [4] Vivian [*]

    Mně bylo v dětství taky dopřáváno... Maminka to sice nerada viděla, ale sladkosti si ke mě vždycky nějak cestu našly (lví podíl na tom měla babička ). Dodnes bojuju s nadváhou . U svých dětí tomu chci rozhodně předejít a vyvarovat se chyb, na které jsem později doplácela (nadváha, problémy se zuby apod.) Hlavně jídlo za odměnu je příšernej nešvar

    Jájja: dobrá a výstižná hláška

    superkarma: 0 10.03.2005, 00:52:31
  28. avatar
    [3] Gedžitka [*]

    Já nesnáším, když přijdem někam do kde je McDonald apod. a tam rodinka s ještě více toidníma dětma, to je . Fakt hnus.

    superkarma: 0 10.03.2005, 00:33:59
  29. avatar
    [2] Jájja [*]

    není , nepořizujeme si ho na výkrm

    superkarma: 0 10.03.2005, 00:30:49
  30. avatar
    [1] Eva_CZ [*]

    faldicky... Jednou vam ty deti fakt podekuji.

    superkarma: 0 10.03.2005, 00:20:02

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme