Na zimu bychom měli připravit nejen dům a zahradu, ale také našeho plechového miláčka. Ano, i na naše auto působí nepříznivým vlivem zimní období, kdy je vystavené nejen nízkým teplotám, ale i sněhu a v neposlední řadě i posypové soli. Pojďme si říci, na co bychom neměli zapomenout a čím našemu autu umožníme hladkou a bezbolestnou projížďku zimními měsíci.

Na drobnostech záleží

AutoNámraza, která nás může potkat kdekoliv, pro nás díky dostatečné a funkční výbavě nemusí být žádný problém. Se zledovatělou vrstvičkou na našich oknech si hravě poradíme díky obyčejné škrabce. Taktéž malý smetáček je neocenitelným pomocníkem v případě, že nám auto pokryje souvislá vrstva čerstvě napadaného sněhu. Neměli bychom zapomenout ani na rozmrazovač, který však musíme mít uložen mimo vůz, protože v něm je nám v případě zamrzlého zámku k ničemu. Vhodným doplňkem interiéru našeho vozidla jsou též například omyvatelné gumové podlážky, které není problém, na rozdíl od koberečků, jednoduše vyčistit od rozteklého sněhu a bláta. Toto veškeré vybavení, jehož prostřednictvím bude zima pro auto snesitelná, je možno vybrat v síti hobbymarketů OBI.

Nezamrznout!

Nutností je také výměna tekutin v nádržce ostřikovačů. Letní směs do ostřikovačů vyměníme za zimní, přičemž Automáme na výběr z vícera druhů podle toho, do jak extrémních teplot jsou určeny. Řídíme se především tím, jak velká panuje venku zima. Naší pozornosti by neměl ujít ani chladič a jeho chladící směs, která by měla být rovněž mrazu odolná, a tudíž nemrznoucí. Jistě uděláme dobře, když nyní zkontrolujeme stav akumulátoru při zatížení a případně provedeme jeho výměnu či dobití. Je totiž všeobecně známé, že mráz výrazně a negativně ovlivňuje jeho životnost.

Zimní pneumatiky jsou nutnost

AutoJiž druhým rokem je na území naší republiky v platnosti zákon o povinnosti zimního obutí aut v termínu od 1. listopadu do 31. Března. Za zimní pneumatiky jsou považovány ty, jež mají na své boční straně vyobrazeno označení M+S, M,S nebo M/S. Vyznačují se měkčí směsí a lepší přilnavostí k vozovce i za nízkých teplot. Hloubka jejich dezénu by měla být minimálně 4 mm. Překvapí-li nás například při cestě do horského střediska extrémně silná vrstva uježděného sněhu, neřku-li ledu, kdy ani zimní pneumatiky nepomáhají, přicházejí na řadu zimní řetězy, které nás mohou dostat z nejedné ošemetné situace.

Tip odborníka:Auto

„Karoserii auta bychom měli udržovat v čistotě v průběhu celého roku. Výjimkou není ani zima, kdy by naše péče měla být o to intenzivnější, protože v důsledku neblahého působení posypové soli povrch i podvozek našeho auta nadměrně trpí. K tomu se nejvíce hodí vysokotlaké mytí za pomoci vysokotlakého čističe, takzvané wapky,“ radí Petr Dvořák z plzeňského OBI marketu.

Auto

Reklama