.

„Ať už syn táhne z domu!“ přeje si paní Věra

Vztahy

„Ať už syn táhne z domu!“ přeje si paní Věra

„Nechci vypadat jako matka, která své dítě nemiluje, ale čeho je moc, toho je příliš.“ zní z úst paní Věry. Ta si nepřeje nic jiného, než, aby se konečně její syn osamostatnil a odešel z domu. Ten se ale pohodlí rodinného krbu nechce vzdát.

son„Věk na to chlapec už opravdu má. Navíc ví, že chceme, aby se osamostatnil.“ Začíná vyprávět paní Věra. Její 32 letý syn se totiž nechce hnout z rodinného hnízda. Ani přesto, že mu to rodiče nejen naznačili, ale dokonce na plnou pusu řekli.Z domova nikdy neodešel. Když si našel nějakou dívku, nastěhoval si ji k nám. Ano, máme velký dům a místa požehnaně, ale stejně. Do jeho cca 28 let jsem to chápala a akceptovala. Poslední čtyři roky už nám to s manželem leze na mozek. Furt se jen hádáme. Syn je flegmouš, tomu je to jedno. Vždy se jen usměje a řekne, že brzy vypadne. Jenže to říká už tři roky a furt ho máme pod střechou.“

Paní Věra už je ze situace doma nešťastná, neví, co dál. Nechce syna vyhodit jen tak na ulici. Ví ale, že takhle se nikdy neosamostatní. Věra se také svěřila, že „mladý“ momentálně nic nedává na domácnost. Možná právě to, že má syn plný komfort a nemusí platit žádný nájem, je kámen úrazu. „Zprvu nám nějaký malý obnos na domácnost dával. Když ale přišel o práci, nic jsem po něm nechtěla. Teď opět vydělává, ale nic nám nedává. Je mi blbé mu říkat o peníze, navíc když jeho výplata není nějak závratná. Jinak to asi bohužel nepůjde. Třeba si to konečně přebere a dojde mu, že buď bude platit nám, nebo do svého bydlení. Otázka, co pro něj bude lepší.“

Z příživníka se stane daleko snadněji boháč než otec rodiny.
Marcus Tullius Cicero

Čtěte také:

   
12.04.2016 - Příběhy - autor: Markéta Škaldová

Komentáře:

  1. avatar
    [30] AmeA [*]

    Vypakovat bez milosti Sml31

    superkarma: 0 19.04.2016, 21:53:48
  2. avatar
    [29] v.poho [*]

    Jak to bylo před 15. lety nevím, ale vím, jak to probíhalo loni. Aby ti někoho odhlásili z domu, musíš požádat magistrát a musíš předložit důkazy, že tam skutečně nebydlí. Tj. u nájemníka třeba ukončení smlouvy, podepsané i od něho. Dále se zkoumá (a není to formalita), že se tam skutečně nezdržuje, třeba, že mu tam nechodí pošta (dotaz na poště, čili je vhodné na té poště písemně oznámit, aby mu k tobě nic nedoručovali), dále se vyslýchají svědci, kteří musí potvrdit, že už se tam uvedená osoba nezdržuje. Je to celkem vopruz, ale pokud tam ten člověk opravdu nebydlí a ještě máš důkaz, že odešel legálně, tak to ustojíš a zbavíš se ho.

    Což ale nepůjde tak jednoduše, pokud dáš nájemníkovi výpověď a on se odmítne vystěhovat. Bydlí tam? Bydlí! Takže má trvalý pobyt tam a musíš nejprve soudně vyřešit jeho vystěhování.

    V případě syna, který odmíne odejít, můžeš jít k soudu rovnou.

    superkarma: 0 16.04.2016, 21:25:53
  3. [28] Helpes [*]

    v.poho — #26 Ano, odhlašovala, jinak bych to neuváděla ve svém příspěvku. Je to sice již 15 let, ale tehdy to byl poměrně jednoduchý proces. Je fakt, že šlo o nájemníka. V případě rodinného příslušníka to bude asi složitější. Každopádně bych si nechala poradit od právníka a pak teprve jednala.

    superkarma: 0 16.04.2016, 19:25:59
  4. avatar
    [27] chanahd [*]

    Tak to hodně štěstí s vystěhováním. My se o to s otcem snažíme už více jak 6 let a zatím nicSml15 Sám otec neodejde, to že neplatí na domácnost prý není důležité, že je to rodina a pokud s ním nemáme smlouvu o nájmu, tak máme smolíka. Zatím marná snaha. A to narozdíl od paní máme 2+1 a ožralu dělajícího dluhy ne a ne odtud dostat.

    superkarma: 0 15.04.2016, 20:21:53
  5. avatar
    [26] v.poho [*]

    cilani — #24Naprosto souhlasím.Sml24

    Helpes — #25 Už jsi někdy někoho odhlašovala z trvalého pobytu? Já ano a tak, že přijdeš na úřad a oni ti někoho z tvého domu jen tak odhlásí, protože jim to řekneš, to fakt neprobíhá. Naopak, ty musíš prokázat, že přihlášený se už na adrese nezdržuje a unést dokazovací proces. Jinak se to řeší přes soud, ex. vystěhování a to není nic příjemného ani rychlého. Ani u cizího, natož u dítěte....

    Ale to jen na okraj.Sml24

    V tomhle případě se plně ztotožňuji s Cilani. To, jak mají rodiče velký dům, je fakt jedno. Je to jejich rozhodnutí.

    1. na komentář reaguje Helpes — #28
    superkarma: 0 15.04.2016, 19:58:38
  6. [25] Helpes [*]

    Nechápu proč chce paní Věra, aby syn odešel z domu, když mají velký dům. Vždyť pro své rodiče může být velkou oporou. Chce to, aby s manželem v klidu a vážně se synem promluvili a společně stanovili pravidla, za jakých budou všichni dům užívat. Syn by se měl podílet na všem, co se týká chodu domu. Měl by se společně s rodiči podílet nejen finančně, ale i fyzicky, např. při opravách domu, úklidu a pod. Pak by si měli ujasnit, jak to budou praktikovat při dalších nákladech jako čistící a hygienické prostředky, praní prádla a popř. stravování. Rozhodně není možné, aby syn používal ledničku rodičů jako samoobsluhu. Pokud je to možné, tak určit jaké místnosti v domě bude syn užívat a co je rodičů výhradně jen jejich soukromí. Jestliže není se synem domluva možná, tak bych vše řešila radikálně. Oželela bych ještě nějaké peníze a zaplatila na 1 měsíc ubytovnu, nebo někde jednu místnost a přestěhovala tam jeho osobní věci. Poté bych syna odhlásila ze společného bydliště. To vše ovšem záleží na odhodlanosti vše řešit a vyřešit.

    1. na komentář reaguje v.poho — #26
    superkarma: 0 15.04.2016, 19:33:22
  7. [24] cilani [*]

    SNÍŽEK — #22klidně si mohli postavit palác a chtít v něm přebývat sami, nebo ho pronajímat... To je jejich volba, jejich rozhodnutí, jejich majetek. Navíc, pokud je syn jen přítěž je jen dobře, že vypadne a naučí se hospodařit sám. Co s takovýma, kteří si bez maminky nevymění ani fusekle..

    1. na komentář reaguje v.poho — #26
    superkarma: 1 14.04.2016, 12:08:20
  8. avatar
    [23] AmeA [*]

    Kdybych měla i 40 pokojů, tak bych trvala natom, aby tak dospělé ,,děťátko,, šupovala sviňským krokem Sml59Sml59

    Jsou pravidla, která se maj dodržovat a ta měla maminka s tatínkem stanovit a basta Sml59Sml59

    superkarma: 0 13.04.2016, 20:49:06
  9. avatar
    [22] SNÍŽEK [*]

    nechápu proč stavěli velký dům když má syn táhnout z domu.Když se domluví na placení,můžou být přece spolu a líp to budou financovat.Sml80

    1. na komentář reaguje cilani — #24
    superkarma: 1 12.04.2016, 16:06:29
  10. avatar
    [21] SNÍŽEK [*]

    syn mi dával peníze na domácnost i když byl na podpoře a bez upozornění,sám,automaticky.Platíme výdaje napůl.

    Paní měla dávno stanovit jasná pravidla.

    superkarma: 2 12.04.2016, 16:02:42
  11. avatar
    [20] Motty [*]

    Já tyhlety články fakt nějak nechápu, přijde mi, že lidi, co se ptají, jak řešit svoje "zapeklitý" situace, musí být nějak mozkově postižení... Co chce ta paní slyšet? Je to její syn, její barák, její peníze, tak ať podle toho jedná. Synovi dělá medvědí službu, chudák ta, která ho jednou "podědí", jestli se vůbec taková najde. Bude mít manžela, kterej nehne prstem. A matinka si za tohle může sama, co je na tom, říct si tomu příživníkovi o příspěvek o domácnost, když tam bydlí? A co je na tom, prostě ho vyhodit - dát mu nějaký termín na najití bytu a pak tradá? Pokud bude jen mlít pantem, ale skutek utek, tak si bude moct leda tak stěžovat na ženě - in, ale nic jí to nevyřeší.

    superkarma: 4 12.04.2016, 15:49:10
  12. [19] cilani [*]

    Sluníčko 1* — #15 proč by rodiče měli prodávat svůj dům, aby on měl byt.. Snad je svéprávný, dospělý.. že si na to nevydělá není důvod dávat mu to pod nos.. To by mu udělali teda medvědí službu.. Ještě by mu tam pak matka měla chodit uklízet, ne?

    superkarma: 2 12.04.2016, 15:20:07
  13. avatar
    [18] gerda [*]

    Sluníčko 1* — #15To teda nesouhlasím. Proč by měl syn přijít zadarmo k bydlení? Má ho i tak a rodiče se na stará kolena budou stěhovat do cizího jen kvůli němu? Navíc by zcela jistě očekával apanáž jak byl naučený ze starého bydlištěSml57

    superkarma: 2 12.04.2016, 14:09:58
  14. avatar
    [17] catcat [*]

    navrch - mladý muž už je nepoužitelný pro další životSml24

    superkarma: 1 12.04.2016, 14:00:06
  15. [16] bobani [*]

    bodejť by se to hajzlíkovi nelíbilo , když ani nepřispívá . a čím déle tam bude , tím víc se mu to bude líbit . vykopnout !

    superkarma: 1 12.04.2016, 12:26:42
  16. avatar
    [15] Sluníčko 1* [*]

    Asi bych vážně uvažovala o tom, prodat dům a koupit dva byty - jeden pro paní Věru s manželem a druhý pro syna. A tam ať si hospodaří za svoje. Takhle to má její syn jednoduché a spoléhá se na to, že maminka mu bude dělat doživotní ? servis.

    1. na komentář reaguje gerda — #18
    2. na komentář reaguje cilani — #19
    superkarma: 2 12.04.2016, 12:08:10
  17. avatar
    [14] pajda [*]

    Ach jo...to jsou mi starosti. Syn je postižený, částečně invalidní a žije sám už dva roky. Nemluvím o výplatě, sehnat místo je v jeho případě vyloučené, ale nehodlá nám viset na krku ani omylem. A pokud může, tak si vydělává doučováním, brigádami...je to jen o výchově, o ničem jiném.

    superkarma: 7 12.04.2016, 11:57:50
  18. avatar
    [13] kobližka [*]

    Tak to bych teda silně přitvrdila.Svoje děti miluju a kdykoiv budou potřebovat pomoc,dostanou jí od nás.Ale dvaatřicetiletej chlap,k tomu flagmatik,který asi nic moc nepomáhá s domem a jeho údržbou,na domácnost nepřispívá,tak ten by letěl! A nadzvukovou rychlostí.Protože tohle je už vyčúranost.Po dohodě s ním bychom vyměnili zámky a na rovinu mu řekli,že je načase,aby se o sebe začal starat sám.A tvrdě na tom trvat.

    superkarma: 2 12.04.2016, 11:49:58
  19. avatar
    [12] catcat [*]

    jeho výplata není nijak závratná... To má spousta lidí a ještě k tomu normálně fungují ve vlastním nebo alespoň ve vlastním nájmuSml80

    superkarma: 2 12.04.2016, 11:44:46
  20. avatar
    [11] Vera.Macík [*]

    Rikina — #5 souhlas

    superkarma: 1 12.04.2016, 09:33:09
  21. avatar
    [10] vladka321 [*]

    gerda — #1 Rikina — #5Nenapsala bych to lépe a podle mě už paní Věra musí mít jasno Sml67

    Citát - ...je dokonalý a výstižný Sml59

    superkarma: 1 12.04.2016, 09:04:37
  22. [9] Ricardo [*]

    mladý je pěkná vyžírka a matinka to měla utnout už dávno, jinak je syn ožebračí a přijdou ještě i o barák.

    superkarma: 0 12.04.2016, 09:02:32
  23. [8] magic11 [*]

    není blbé říct na plnou pusu, aby vypadnul, ale je blbé říct si o příspěvek na domácnost? Sml52Sml52 tak trošku divně to mají doma nastavené

    superkarma: 7 12.04.2016, 08:35:46
  24. avatar
    [7] gerda [*]

    Rikina — #5Přesně tak. Napsalas to výstižně.

    superkarma: 1 12.04.2016, 08:35:03
  25. [6] Rikina [*]

    Taky nevím, proč se s manželem hádají - jestli mají na věc oba stejný názor, tak prostě postavit synka před hotovou věc - platíš nájem a energie jako bys byl běžný nájemník. Nelíbí? Fajn, hledej jinou ubytovnu. Sml57

    superkarma: 6 12.04.2016, 08:25:08
  26. [5] Rikina [*]

    gerda — #1 To je jedna z věcí, které jsem dosud nepochopila, proč si vlastně lidé kupují nebo stavějí obrovské rodinné domy s fůrou místností, když v nich nakonec zůstanou sami, děti odcházejí a velký dům se pro dva lidi časem stane přítěží. Tak buď teda s tím počítám, že ratolesti zůstanou, podle toho se zařídím a nebrečím, že chlapec neodchází Sml57 ale pošťouchnu ho k tomu, aby začal část domu obhospodařovat a financovat, nebo si nebudu pořizovat barák jako kráva, když vím, že potomstvo doma nastálo mít nechci. Sml80 Z menšího by třeba mladej odešel rychleji a rád. Sml32

    1. na komentář reaguje gerda — #7
    2. na komentář reaguje vladka321 — #10
    3. na komentář reaguje Vera.Macík — #11
    superkarma: 7 12.04.2016, 08:21:06
  27. [4] AndelkaC [*]

    Paní Věra je měkosrdcatá a pokud s tím něco neudělá nehne se z místa. Takže tak:

    1) Okamžitě ukončit poskytování fullservisu, tj. žádné praní, vaření, uklízení, nakupování atd.

    2) Rozúčtování nákladů na třetiny, tj. teplo, voda, elektřina, nájem.

    Úplně bych taky syna nevyháněla, ale jasná pravidla, platící bezodkladně.

    superkarma: 7 12.04.2016, 08:02:22
  28. [3] hapehape [*]

    "dospělák" musí přispívat na chod domácnosti, pokud je jejím členem a nejen finančně, ale i pracovně, jinak nemůže fungovat

    superkarma: 1 12.04.2016, 07:49:48
  29. avatar
    [2] Eva_CZ [*]

    No, kdyby me to opravdu hodne sralo, nechala bych mu jeho veci vystehovat na ulici. Sml80 At se stara, milacek.

    superkarma: 0 12.04.2016, 07:37:01
  30. avatar
    [1] gerda [*]

    Já myslila, že žijí ve 2+1Sml30 No, když je velký dům, bylo by naopak divné, aby v něm žili jen dva stárnoucí lidé. Rodinný dům je od slova RODINA. Možná jim chybí schopnost jasně se vyjádřit a syn je nebere příliš vážně. Na jejich místě bych svolala rodinnou poradu. Synovi by bylo dobré přímo říct, že ať si udělá v domě samostatnou bytovou jednotku s vařením, praním atd. a vede taky docela samostatnou domácnost, bez přispívání rodičů. Nic těžkého - přestat mu poskytovat servis. Buď se mu to bude líbit, anebo ne. Je ostuda nepodílet se na provozu, když má příjem.

    1. na komentář reaguje Rikina — #5
    2. na komentář reaguje vladka321 — #10
    superkarma: 3 12.04.2016, 06:51:38

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme