Bulvár

Asphyxie – absurdní hra se smrtí…


Asphyxie – absurdní hra se smrtí…

Naše redakce nedávno obdržela zprávu, týkající se závažného tématu: proto jsem se ji rozhodla, i přes její délku, zveřejnit v plném znění. Jde o záležitost citlivou, znepokojivou, o věc, která si vyžaduje odborného posouzení. Čtenářka, která se na nás obrátila, se nalézá v bolestné situaci. Přesto se nám s důvěrou svěřila.

Ráda bych jak jí, tak celé rodině, vyjádřila upřímně míněnou účast nad nesmyslnou ztrátou mladého člověka. Z lidského hlediska je zbytečné k této tragické události cokoli dalšího dodávat. Ačkoli, něco přece: ano, souhlasím, o takových věcech by lidé měli být, z preventivních důvodů, informováni.

Nejprve však onen dopis:

„Dobrý den do redakce,
 
váš internetový magazín je super - pobaví i poučí a také občas donutí člověka zamyslet se. Líbí se mi, že se nevěnujete jen povrchním tématům jako je móda, kosmetika a hubnutí (i když i tyto věci jsou pro ženy i muže samozřejmě důležité a inspirativní), proto bych pro vás měla návrh na téma článku, které patří k těm méně veselým. Je to téma, o kterém se u nás v ČR moc neví, nebo ví, ale mimo určité kruhy se o něm nemluví.

Před necelými dvěma týdny tragicky a úplně zbytečně zemřel můj 17letý bratr - nejprve byla tato smrt hodnocena jako sebevražda oběšením, ale po všemožném pátrání u kamarádů a v okolí se přišlo na něco jiného. (Brácha neměl žádné problémy - byl to úspěšný zpěvák a muzikant, byl přihlášený do SuperStar a bral hodiny zpěvu navíc, měl spoustu plánů a spoustu rozjednaných věcí, navíc před svou smrtí nechal puštěné ICQ - toto a spousta dalších věcí nasvědčovala tomu, že neměl naprosto žádný důvod vzít si život).

Vyšlo najevo, že provozoval ,,hru", která se jmenuje ASPHYXIE (angl. ASPHYXIATION) - provozují ji především teenageři kolem 15 let a jde o to, že si stahují tepny na krku (páskem či jiným škrtidlem, za které se někam pověsí), aby se dostali do stavu jakési euforie, extáze podobné orgasmu, která často končí (jak už název napovídá) smrtí zadušením vlastní vahou.

O tomto způsobu ,,slasti" se dovídají mezi svými kamarády (třeba v uměleckých kruzích se toto používá za účelem vyšší inspirace a tvůrčí aktivity), ale nikdo už je nevaruje, jak moc je tato ,,hra" nebezpečná a že riskují život.
 
V USA a podobných zemích se tento jev vyskytuje již nějakou dobu (pro více informací zadejte ASPHYXIATION do kteréhokoli zahraničního vyhledávače), ale u nás jsem se o něm dozvěděla bohužel až v souvislosti se smrtí svého bratra... A nemyslím si, že byl bratr výjimka - např. v již zmíněném USA takto přehodnotili spoustu zdánlivých sebevražd právě na asphyxii. I lékař v nemocnici, kde se pokoušeli bráchu marně oživit, potvrdil, že tento jev není ničím neobvyklým. Vzhledem k tomu, že jsem se nikde na českých internetových stránkách ani v jiných médiích s touto problematikou nesetkala, myslím, že je nutno o ní mluvit.

Aby se zabránilo dalším zbytečným nešťastným úmrtím, obracím se na vás s prosbou. Byla bych ráda, kdybyste mohli této problematice věnovat alespoň pár řádků, protože každý život zachráněný od této nesmyslné smrti stojí za to... A spoustě rodin postižených takovouto tragédií by možná pomohlo vědomí, že v tom nejsou sami. Každé varování a osvěta se počítají...
 
Díky a přeji hodně úspěchů Ženě-in, čtenářka.“

Určitě se mnou budete souhlasit, že tak absurdní a nesmyslný odchod ze života si člověk umí jen těžko představit.
O odborný názor k této problematice jsem požádala MUDr. Radima Uzla. „Asphyxie – nebo také Kocsvarův syndrom – to není nic nového. Sexuologům už je známa dostatečně dlouho. Jde o to, že se někteří lidé - bez ohledu na věk – přiškrcují a z toho pro ně plyne sexuální vzrušení. V kritické chvíli se pak dají odříznout – aktivita se zruší - a tím pádem zůstanou na živu.
Někdy to, bohužel, nestihnou a aktivita končí úmrtím.

Takových případů zná policie celou řadu. Také mnozí onanisti bývají nalezeni se smyčkou na krku, protože si přidušením způsobují zvýšení sexuální chuti. Asphyktický syndrom je tedy sexuální úchylka, česky zvaná: sexuální vzrušivost při dušení. Nemáme žádné signály o tom, že by takových úmrtí přibývalo. Myslím si, že tato aktivita je tak nebezpečná, že nemůže dojít nějakého masového uplatnění. Ale je dobré o ní vědět.“

Bez ohledu na ujištění MUDr. Uzla, že žádný nárůst, takto zbytečných smrtí nehrozí, je třeba, abychom v rámci sexuální osvěty nezanedbávali ani tak choulostivá témata, jakým je právě Asphyktický syndrom.

Možná by měli o takových projevech sexuality vědět nejen teenageři. Je nutné jim beze studu vysvětlit, o co se jedná, a zároveň je varovat před jakýmikoli případnými pokusy. “… každý život, zachráněný od této nesmyslné smrti, přece stojí za to...“.     

   
22.06.2006 - Společnost - autor: Hana Rychetníkova

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [55] Tobbi [*]

    traxina: Tak jsi mi zase připomněla, že jsem ráda, že nejsem chlap Zlatej neškodnej prst
    BTW: Ta povídka mě spíš než těmi praktikami chlapců zamrazila tím, amerických systémem školství a zdravotnictví. Strčíš si do penisu vosk a hups, už nikdy nevystuduješ a budeš žít jako looser.
    U nás si tam můžeš strčit třeba hřebík a máš to zahrnuto v zdravotním pojištění a i kdybys neměl, tak ti tatíčkovy prašule na práva nepomůžou. Musíš bejt prostě dobrej.

    Já vím,že ten systém je neudržitelnj, ale když si to takhle plasticky představím, říkám si, že bych synkovi zakoupila lubrikant a pravila, že pokud bude používat lepidlo, něco si tam strkat apod, může si rovnou začít šetřit na žebráckou hůl.

    superkarma: 0 30.06.2006, 14:20:23
  2. [54] Daniela_ [*]

    Něco podobného jsem viděla v jednom ulítlém filmu Kenpark, mladý chlapec se tam uspokojoval a přitom byl za krk pověšený za kliku u dveří....Musím se přiznat, že v tu chvíli mi to hlava nějak nepobírala, ale po přečtení tohoto článku už mi to dochází....A řeknu Vám, že asi nikdy nepochopím jak někdo může ohrozit svůj život z tohoto důvodu

    superkarma: 0 23.06.2006, 08:09:05
  3. avatar
    [53] Linde [*]

    Nyotaimori: no to je fakt síla, je mi z toho teď šoufl

    superkarma: 0 23.06.2006, 07:35:01
  4. avatar
    [52] Kytka [*]

    Tak sem jsem ani neměla chodit , před spaním mi začlo být tak nějak úzko... Taky jsem o téhle záležitosti slyšela, ale nikdy jsem nad tím nijak zvlášť nepřemýšlela. Taky jsem to spíš považovala za sexuální úchylku nebo výstřelek zhýralců. Mám syny v podobném věku,
    jen ta představa, že by něco takového zkoušeli je příšerná. Snad maj rozum, i když na to se nikdy spolehnout nedá

    superkarma: 0 22.06.2006, 23:23:58
  5. avatar
    [50] tyrkys [*]

    Nyotaimori: tak to je hustý... Nenapadlo by mě, co je člověk schopen udělat

    superkarma: 0 22.06.2006, 19:46:22
  6. avatar
    [47] pohodarka [*]

    Bóbika: no, vypada to, ze to nevi, jinak by to ty "dospele" deti nedelaly

    superkarma: 0 22.06.2006, 17:32:30

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [46] narciska [*]

    Nyo: to je teda síla...

    superkarma: 0 22.06.2006, 17:22:06
  2. avatar
    [42] arjev [*]

    Gabi: tato četba je poučná a zajímavá

    superkarma: 0 22.06.2006, 13:48:17
  3. avatar
    [41] Gabi [*]

    Je to strašné, ale žádná novinka. S asphyxií jsem se setkala poprvé cca v roce 1985, když jsem si půjčila učebnici soudní patologie, ale již tenkrát to byla desítky let známá věc.

    superkarma: 0 22.06.2006, 13:38:35
  4. avatar
    [39] Meander [*]

    Z_U_Z_U: Taky znám.

    superkarma: 0 22.06.2006, 12:14:03
  5. avatar
    [38] Z_U_Z_U [*]

    znám několik párů které tohle praktikují... pocit nebezpečí, nadvlády, adrenalin...ale vždycky opatrně a ve dvou.... jinak to dopadá přesně takhle

    superkarma: 0 22.06.2006, 12:11:53
  6. avatar
    [36] pohodarka [*]

    to Hana Rychetníková: mozna se toto objevuje i v ramci sexualniho experimentovani, ale z vaseho zaveru mam pocit, ze jste lehce problem zjednodusila a prirkla mu nalepku sexualni uchylky, coz ale napr. v tomto pripade (ktery znam) neni ani nahodou pravda. nemyslim si, ze je vhodne takhle zevseobecnovat a uchylovat se k bulvaru. ne vsichni kteri si s asphyxii zahravaji to delaji quli lepsimu orgasmu, HANO!

    superkarma: 0 22.06.2006, 11:35:57
  7. avatar
    [35] Žábina [*]

    superkarma: 0 22.06.2006, 11:35:49
  8. avatar
    [34] pohodarka [*]

    je mi lito tveho bratra a ano, souhlasim, ze by se o tomto melo mluvit, jako minimalne o nebezpecne hre.

    superkarma: 0 22.06.2006, 11:33:19
  9. avatar
    [33] carrom [*]

    Nesnesu ani tričko ke krku, natož abych se sama škrtila Jinak je to stejně riskantní zábava jako třeba holotropní dýchání, šplhání do šachty výtahu a další blbiny, který chce mládež vyzkoušet. Je smutný, že to občas dopadne takhle.

    superkarma: 0 22.06.2006, 11:32:14
  10. [30] Tobbi [*]

    jitusha: Tato slova testat zlatým písmem do mramoru, budou se hodit té nezodpovědné generaci, až dospěje do středních let

    superkarma: 0 22.06.2006, 10:26:49
  11. avatar
    [29] bednaroi [*]

    no ja si myslim,ze jestli o tom jeste nekdo neslysel,tak se o tom tady dnes dozvedel,pokud tyhle stranky cte,a bude mu vrtat hlavou proc,a bude to chtit taky vyzkouset.Nektere "ochranne" clanky maji prave opacny vysledek.

    superkarma: 0 22.06.2006, 10:23:15
  12. avatar
    [28] Petique [*]

    Jo, byl to ten borec z INXS, našli ho s páskem kolem krku ve vaně.

    superkarma: 0 22.06.2006, 10:12:35
  13. avatar
    [27] psycho [*]

    sonic: já si pořád nemohl vzpomenout, který zpěvák to byl, na jména mám blbý pamatovák. Také si tak užíval, až to jednou přehnal.

    superkarma: 0 22.06.2006, 10:06:16
  14. avatar
    [26] psycho [*]

    Bože, tu kritizujete něco, co jste sami nevyzkoušely a ani vyzkoušet nemůžete. Nechápete, jaké to vyvolává pocity. Ať si každý hledá zábavu podle svého gusta.

    superkarma: 0 22.06.2006, 10:05:00
  15. avatar
    [25] ještěrka.ehp [*]

    sonic: fakt? to by mě docela zajímalo, já byla přesvědčená, že šlo o klasickou sebevraždu

    superkarma: 0 22.06.2006, 10:03:54
  16. avatar
    [24] arjev [*]

    Lucik007: Můj kamarád psychiatr mi kdysi řekl,že ta hra mladé úplně vtáhne do sebe a jsou z nich závisláci.V tu chvíli nikoho neposlechnou,mají jen sebe a hru.Smutné.

    superkarma: 0 22.06.2006, 09:55:57
  17. avatar
    [23] arjev [*]

    Nyotaimori: ta se rozbouří kolem 13. hodiny.Jsem zvědava,kolik bude příspěvků.

    superkarma: 0 22.06.2006, 09:43:36
  18. [22] papáček [*]

    lucik007:no to víš,chlapi.většina jich zůstane celej život jako malí kluci:-))

    superkarma: 0 22.06.2006, 09:37:55
  19. [19] papáček [*]

    lucik007:jak jsem byla poučena,my ženský bychom z toho nic neměly,páč vzrušení se prý dostavuje jen u chlapů.tak i kdyby tě to napadlo tak bys z toho nejspíš nic neměla.-))

    superkarma: 0 22.06.2006, 09:21:00
  20. avatar
    [18] Vivian [*]

    Píše se to "asfyxie", "asfyktický syndrom" - s "f" a malým počátečním písmenem.

    superkarma: 0 22.06.2006, 08:48:48
  21. avatar
    [17] verlit [*]

    Kuře: Četly jsme stejnou detektivku

    superkarma: 0 22.06.2006, 08:47:24
  22. avatar
    [14] verlit [*]

    Dick Francis napsal s tímhle námětem dokonce hezkou detektivku. Ale jinak souhlasím s tím, co bylo napsáno. Pokud někomu jaksi nedojde, že pytlík na hlavě nebo šňůra kolem krku mohou vést k zadušení/uškrcení, tak už teda nevím

    superkarma: 0 22.06.2006, 08:38:13
  23. avatar
    [13] Kuře [*]

    Dick Francis o tom napsal jednu knížku. Byla docela dobrá a je to v ní vysvětlený celkem podrobně.

    superkarma: 0 22.06.2006, 08:34:16
  24. avatar
    [12] Evča [*]

    RenataP: přesně tak, to že se může uškrtit je podle mně marné říkat, buď to bude chtít vyzkoušet nebo ne a to, že když si omotám něco okolo krku a utahuji, vede k uškrcení by se mělo učit už malé dítě, já to své učila a to jsem ještě neznala výraz Asphyxie

    superkarma: 0 22.06.2006, 08:33:13
  25. avatar
    [11] Z_U_Z_U [*]

    Milý pane doktore... každou chvíli mám neodolatelnou chut škrtit lidi ve svém okolí... jsem prosím úchyl??

    superkarma: 0 22.06.2006, 08:16:02
  26. avatar
    [9] svetluszka [*]

    když jsem byla na učňáku, tak se tak taky udusil kluk z vedlejší třídy....s igelitem ve vaně...

    superkarma: 0 22.06.2006, 08:00:51
  27. avatar
    [8] RenataP [*]

    strašný...
    Ale jestli si člověk rozumem nepobere, že škrcení je přinejmenším životu nebezpečné, pak komu není rady....

    superkarma: 0 22.06.2006, 07:48:37
  28. avatar
    [6] Linde [*]

    o tom jsem četla už jako puberťačka, že to dělávají kluci na intru, ale dávali si na hlavu igeliťák, aby zažili větší vzrůšo, vím, že tenkrtát jeden nepřežil

    superkarma: 0 22.06.2006, 06:41:33
  29. avatar
    [5] jaku [*]

    jó, to bude dnes debata .
    Nesnáším, když mne někdo chytne za krk

    superkarma: 0 22.06.2006, 05:33:32
  30. avatar
    [3] Irka1 [*]

    Spis mi prekvapuje, ze po vsech tech clankach o sadumasu, je ted tohle podany jako velky prekvapeni ......to nikdy nikdo neslysel o vasnivejch milencich, co si pri vyvrcholeni uskrtili patrnera?

    superkarma: 0 22.06.2006, 00:18:03

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme