Domácnost

Argentinská doga sežrala 4letou holčičku. Skandál!

Poslední dobou se v tisku stále častěji objevují články o napadení člověka bojovým psem. Před několika měsíci pitbul v našem městě roztrhal pudla na vodítku, kterého venčila postarší paní. Ačkoliv bránila svého pudlíka vlastním tělem, pudlík neměl šanci. Pitbul byl odchycen a předán městskému útulku. Majitel pitbula je obviněn z ublížení na zdraví, osud pitbula mi není znám. Kdo však za útoky může a je vždy vše tak, jak nám říkají média?

Nedávno mě ze židle nadzvedla TV Nova ve své dramatické reportáži, kde fena pitbula napadla skupinu teenegerů včetně své majitelky. Fena byla odstřelena policií. Fakt byl ovšem takový. Ona 18letá majitelka, říkejme jí třeba Anna, měla fenu cca 2 hodiny. Původní majitelka onemocněla rakovinou, žila sama se dvěma dětmi. Z toho jedno předškolního věku, které si s pitbulteriérkou hrálo, a nikdy k útoku nedošlo. Nemocná paní Annu znala, věděla, že má Anna zahradu, čas, s fenkou se zná a chodila ji venčit. Proto souhlasila s darováním fenky. Anna začala oslavovat nabytí pitbulky marihuanovou párty se svými přáteli za přihlížení stresovaného zvířete, které nevědělo, co se děje. Prý měli „zhulit“ i chudinku fenku. Pak stačil jen malý podnět k tomu, aby fena vystresovaná ze změny prostředí, hluku nebo nápřahu zaútočila.

doga

V jedné zahrádkářské kolonii napadl rotweiler člověka a pokousal ho. Městský deník z rotweilera udělal útočící bestii lačnící po krvi. Nějak mi vrtalo hlavou, proč napadl zrovna chlapa, když byly kolem i děti a ženy. Daleko slabší oběti, jež by mohla krvelačná šelma zabít. Zjistila jsem, že pes nebyl gentleman, jak by se mohlo na první pohled zdát. Ale byl naprosto nechápavý. Majitele zahrady chtěl napadený muž zbavit přebytečného železa a objevil se pes. Napadený se zalekl, vzal roha a zapomněl za sebou zavřít bránu. Pes nepochopil dobrý skutek a „uklízeče“ kousnul.

Už trochu jako hon na čarodějnice mi přišel článek o stafordovi, který při závodech napadl parkurového koně. V první řadě nechápu majitele, že vůbec psa s sebou bere. Pár „bojových“ psů jsem viděla bezprizorně se pohybovat i na techno párty. Nebylo mi to příjemné a věřím, že ani těm psům. Na určitých akcích by prostě psi být neměli. A také je mi záhadou, jak psa mohli pořadatelé pustit. Stačilo by, aby zaštěkal, kůň se lekl, a neštěstí je na světě. Neměl náhubek a vodítko? Kde byl majitel, když k útoku došlo?

Je možná in producírovat se s pitbulem, stafordem a podobnými plemeny, ale jaké to má následky? Dá se udělat něco proto, aby k útokům nedocházelo? Možná ano.

Přejít na stranu:

 
   
16.06.2014 - Zvířátka - autor: Vlaďka Husárová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [31] QVERA [*]

    Taky jsem názoru že je všechno o výchově psa ale někteří psy už to nají v genech a jsou tací kteří je nutí být agresivní a pak se bojuje s dalšími psy kdo vyhraje tak zato mají peníze určitě to existuje před lety byla tato skupina lidí odhalena jenomže se už otom nemluví

    superkarma: 0 19.06.2014, 13:52:12

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] aďka [*]

    Měli jsme dobrmana ... a bylo to s píš o psychice lidí - dobrman = zabiják (takhle to servírují ve filmech) ... ten náš byl naprostý pohodář, jen byl útěkář (zdrhnul jakmile mohl)... ale nikdy nikomu neublížil. Chodili jsme  na cvičák- chlap se po něm oháněl obuškem snažil se ho vyprovokovat, načež náš brouk si dal elegantně tlapu přes tlapu a dělal že se ho to netýká - vedli jsme ho tak , že ano , hlídá svůj dům, ale nebude agresivní. Takže jsem ho mohla nechat s dětmi kamarádky (sranda když malý tříletý špunt dával povel na místo), ale za jasných pravidel že nesmí pejska zlobit a dělat mu zle. Prostě vše je jen o výchově. Jediný na koho byl "agresivní" (zježila se mu srst a štěkal) byl soused, který ale po něm házel kameny, hřebíky a dřevo ze střechy, prskal na něho za  plotem - prostě provokoval (a to bych štěkala i já). Takže nesouhlasím s tím že velcí psi jsou nebezpeční - mimochodem 2x mě kousnul pes a vždycky to byl jezevčík.

    superkarma: 0 17.06.2014, 10:05:12
  2. avatar
    [29] monyk [*]

    Moc hezky clanek Sml67. Tvrzeni, ze kazdy pes bojoveho ci velkeho plemene je nebezpecny a agresivni je hloupost. Nebezpecny je kazdy pes, ktery neni vycviceny a vychovany. Spousta lidi si v dnesni dobe porizuje psa spise jako modni doplnek a jaksi se uz neobtezuje ho vychovat a vycvicit. Mame doma dve feny slovenskeho cuvace a pod nasim dozorem s nimi klidne cvici i nase dvouleta dcera Sml16 Sml57. Ac ona sama vazi nejakych 12 kilo a nase fenky kolem 36, tak si ani jedna nedovoli na povel sedni nebo lehni nesednout ci nelehnout Sml57. Je jim totiz naprosto jasne, kde je jejich misto ve smecce a ze jedinci vyse postaveni se poslouchaji ( i kdyz jsou mrnavi a vazi tretinu toho, co ony Sml22 ).

    superkarma: 0 16.06.2014, 18:40:00
  3. avatar
    [28] Altamora [*]

    Anime Otaku — #25 Asi máš pravdu. Tím spíš je na čase, aby u nás skončila falešná solidarita proti "těm nahoře" a aby si lidé uvědomili, že upozornit na daňový únik není bonzáctví. Nezajímám se o předpisy spojené s chovatelstvím, nevím tedy, jestli je přípustné živit se prodejem psů bez registrace chovatele. Mělo by to být regulované, pokud není.

    superkarma: 0 16.06.2014, 18:35:49
  4. avatar
    [27] DanaD [*]

    u nas na prehrade pobiha spousta bojových psu,  i bez kosiku z vody ven a zase zpatky.. litaji i po dekách, volali jhsme policii.. dorazili za hodinu a když je videlim vyparisli se a majitele  psu nam rekli, ze jim je jedno jestli nekoho pokoušou, ze mají dost penez  aby zaplatili pokutu.... Sml80

    superkarma: 0 16.06.2014, 17:14:51
  5. avatar
    [26] átéčko [*]

    ToraToraTora — #8 Mě pokousal maltézský pinč. Takový ten malý hajzlík bílý jako klubko vlny. Vyskočil mi na klín a prokousl mi rty.Sml74 Smála jsem se do chvíle, než mi to oteklo, pak už to nešlo. Venku mi vadí malí štěkající agreívní psi, ale nebojím se jich. Velký pes po mě ještě nešel. Ale nebojím se jich. Jo a plemena bojových psů neexistují, je to jen výraz z médií.

    superkarma: 0 16.06.2014, 15:14:18
  6. [25] Anime Otaku [*]

    Altamora — #19 Bohužel, většinou tito psi, co někoho napadnou nepocházejí z chovatelských stanic. Oni ti co si takového psa, kterého se lidi bojí, kupují jen na okrasu případně na posílení ega za štěně neutratí 20 a víc tisíc, ale vezmou si štěně od idiota, co chová na neuchovnitelných psech.

    Vlaďka Husárová — #24 S hlazením od cizích lidí jsem se setkala, ale s odlákáváním na pamlsky naštěstí ještě ne. To hlazení mi moc nevadí, čubina je vyloženě přátelský typ ke všem lidem, ale na druhou stranu musí ti lidi počítat s tím, že když si bez vědomí psovoda pohladí cizího psa, tak se taky může stát, že je to telátko na konci vodítka samou radostí povalí Sml57

    1. na komentář reaguje Altamora — #28
    superkarma: 0 16.06.2014, 14:51:41
  7. [24] Vlaďka Husárová [*]

    Rikina — #17

    Moc děkuji. Se až červenám z toho. Zrovna od tebe, chovatelky, mě to moc potěšilo.

    A myslím, že cvičit pod dozorem a starat se o psa pod dozorem, není pro ty děti vůbec špatný.

    Ono vůbec takový to makání na cizího psa... Silně mi to vadí. Třeba, když cvičíme za provozu, ruchu, atd. Snažím se odbourávat strach z hluku,  teď přijde někdo, kdo si mermomocí chce čubu pohladit a začne jí k sobě volat a lákat na pamlsky. Naštěstí si od cizích nebere. Ale nějak nechápu, co tím ti lidé sledují. Když jim slušně sdělím, že se snažíme cvičit, tak mi řeknou: „A proč, vždyť je hodná. Ty chudinko, ty musíš chodit na cvičák?“

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #25
    superkarma: 0 16.06.2014, 12:30:29
  8. avatar
    [23] helmar [*]

    Sml67 super článek i super diskuze! Sml59 Není co dodat, i když k této problematice se toho dá napsat strašně mooooc. Jsem také majitelka pejsků, takže nejen teorie, ale i praxe. Těším se na další povídání, resp. psaníSml16.

    superkarma: 0 16.06.2014, 12:06:40
  9. avatar
    [22] Suzanne [*]

    I když nejsem psí člověk, musím pochválit článek Sml67

    A líbí se mi ta zmínka o štěkání. Měla jsem kdysi uštěkance, který se mnou přišel z venkova do města. Co bylo dřív žádoucí (hlídat a štěkat), bylo najednou přítěží. Psi na sebe běžně štěkali přes silnici, lidi se pozdravili, zasmáli se tomu. Ale občas na mě začala štěkat nějaká majitelka psa. Vidím, že to je prostě tak Sml30

    superkarma: 0 16.06.2014, 11:50:11
  10. avatar
    [21] gerda [*]

    Rikina — #17 připojuju se. Je to tu teď opravdu jedna velká bída.Sml15

    superkarma: 1 16.06.2014, 11:26:05
  11. avatar
    [20] medulka [*]

    Velkého psa a obzvláště bojové rasy by si neměl pořizovat kdokoliv...jenže bohužel takto to chodí, kdokoliv si pořídí velké plemeno, o psa se pořádně nestará, nevěnuje se mu, nechává ho volně pobíhat atd. a pak na to doplatí ti, co se náhodou nachomítnou a je z toho průšvih. Ve většině případů to odnese pes, přitom by měl být nejvíce postižen právě majitel, který se o psa řádně nestará, nebo ho nedozoruje. Prostě když na to někdo nemá a psovi se nemůže dostatečně věnovat a cvičit ho atd, tak ať si ho nepořizuje.

    superkarma: 0 16.06.2014, 10:34:00
  12. avatar
    [19] Altamora [*]

    Odpovím na poslední otázku - myslím si, že chov ostřejších plemen by se měl regulovat. Možná by stačilo více dozorovat chovatelské stanice a neprodat psa komukoliv. Hlavně ne lidem bez zkušeností se psy a lidem, kteří už měli psa, který někoho napadl. Já vím, není to řešitelné.

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #25
    superkarma: 0 16.06.2014, 10:30:07
  13. avatar
    [18] evelyn [*]

    Rikina — #4 moje starsi dcera je ten vanek, kolem 50ti kil, jako mala mela panickou hruzu ze psu, proc netusimSml80Pak jsme si poridili bassetku, tak se jich bat prestala. Nabalila si  kolika s nekolikamesicnim stenetem krizence am. staforda a rottweilera a kdyz se rozesli, zustala cuba Kamile, ma ji vycepovanou (i kdyz je to uz starsi pani ted), ze poslechne na slovo, samo, ze zkousela jako mlada vydobit si vedouci misto ve smecce, ale to ji Kamila nedovolila. Takze o telesne konstituci to opravdu neniSml23

    superkarma: 0 16.06.2014, 10:22:45
  14. [17] Rikina [*]

    Jo a zapomněla jsem pochválit - konečně něco, co se dá číst, článek, co je zajímavý a přínosný. To mi ani není líto si kliknout víckrát, na všechny stránky. Sml67 Což se o řadě jiných článků zde nedá říct ani náhodou. Sml57

    1. na komentář reaguje gerda — #21
    2. na komentář reaguje Vlaďka Husárová — #24
    superkarma: 2 16.06.2014, 09:53:18
  15. [16] Anime Otaku [*]

    Díky za krásný čánek!Jen víc takových Sml16

    Rikina — #4 No v jednom ohledu by se mělo takto uvažovat. Nedávno se mi stalo, že si moje čbina ošklivě rozřízla packu a já jí musela odnést, protože jsem s sebou neměla botičku. Byla jsem moc ráda, že má jen 30 kilo, což je váha, kterou sice s problémy, ale unesu. Kdyby měla o 10 kilo ví, asi by to nebylo ak snadné.

    Ale u ovladatelnosti je to trochu jiné kafe, tam záležína hlavně na povaze psovoda. Na cvičáku máme holčinu, která váží asi 30 kilo i s postelí a má nádhernýho pitbulla, ale má takovou autoritu, že ten pes se bez jejího souhlasu ani nepodívá stranou. To jsou holt ti cvičákoví odchovanci. Ví jak se zvířaty zacházet. prvního pejska si cvičila už v první třídě - ukazovala jenou fotky. krásný pohled na malou cácorku s vlkošedým NO na zlouškách.

    superkarma: 0 16.06.2014, 09:42:05
  16. [15] Rikina [*]

    Ad jezevčíci - v dlouhé řadě mých psů byla i fenka jezevčice. Z útulku. Důra nedůtklivá, nesnášela cizí lidi, a neváhala se po nich ohnat, i když se jen - podle jejího názoru - divně koukali. Vlastně patřila exmanželovi, ale on často cestoval a dával mi ji na hlídání, protože věděl, že si s ní poradím a nebude průšvih, a hlavně ji všichni ostatní hlídat odmítali. Občas to dalo docela práci, protože ona bohužel byla hezkej pes. Takový ten, co se k němu lidi hrnou a chtějí ho hladit... "jé, ta má roztomilá očička a ty ouška, můžu si ji pohladit?" - v lepším případě se ptali, v horším se hrnuli rovnou. To jsem byla za semetriku a ječela NE! a lidi se divili, proč by si nemohli pohladit takového pěkného pejska... to je potom těžký. Sml80

    superkarma: 1 16.06.2014, 09:40:45
  17. [14] Rikina [*]

    Vlaďka Husárová — #7 OK, tam jsou důležitá ta slova "pod dozorem". Moje děti taky se mnou chodily poměrně často na cvičák a "cvičily" naše německé ovčáky, ale ten pes vždycky věděl, že za tím dítětem stojím já a veškerá moje autorita, a že ho sleduju zrakem ostřížím. Navíc teda potomkům bylo víc než 10 let a tudíž jsem už u nich předpokládala nějaký vlastní rozum, se čtyřletýma bych si to netroufla. Sml80

    superkarma: 0 16.06.2014, 09:33:06
  18. avatar
    [13] enka1 [*]

    http://tn.nova.cz/zpravy/psi-special/tento-pitbull-je-hrdina-zachranil-zivot-ctyrletemu-klukovi-ktery-zacal-kolabovat.html

    superkarma: 1 16.06.2014, 09:14:13
  19. avatar
    [12] Altamora [*]

    Jsem ráda, že tu Vlaďka píše o psech. Potvrzuje tím moje rozhodnutí nikdy si psa nepořídit. Živého plyšáka nepotřebuji a cvičit většího psa by mě nebavilo. Vím, že na to nemám.

    superkarma: 1 16.06.2014, 09:11:45
  20. avatar
    [11] rusalka2008 [*]

    Každopádně jedno je jasné, pán psa je plně zodpovědný a pokud /jakéhokoli/ svého psa nezvládá, má jít okamžitě od toho (venčit třeba morče) a né doufat, že se nikomu nic nestane...

    superkarma: 0 16.06.2014, 09:10:32
  21. avatar
    [10] ToraToraTora [*]

    Vlaďka Husárová — #9 jenomže pitbula jsemneměla ještě nikdy potřebu odkopávat, kdežto čivavu anoSml30

    superkarma: 0 16.06.2014, 08:54:35
  22. [9] Vlaďka Husárová [*]

    ToraToraTora — #8 A víš, že jsi se trefila? Jsou to 2 nejagresivnější plemena Sml30. jenže ty eventuelně odkopneš, že jo. Odkoupnout pitbula už není taková sranda.

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #10
    superkarma: 0 16.06.2014, 08:44:03
  23. avatar
    [8] ToraToraTora [*]

    V životě mě napadli jen dva psi: jezevčík a čivava. Brát to rychlým soudem společnosti, měla by být tato dvě plemena vyhodnocena jako agresivní a měla by být zakázána Sml57

    1. na komentář reaguje Vlaďka Husárová — #9
    2. na komentář reaguje átéčko — #26
    superkarma: 0 16.06.2014, 08:31:25
  24. [7] Vlaďka Husárová [*]

    Rikina — #3 Tak to přijeď k nám na cvičák, někdy Sml30. Ty naše kynologické děti jsou naprosto soběstačné. Povely ovládají a i ti psi je poslouchají. Dokáží psa navést přes překážky. Moje malá třeba i běhá s peškem. Nebojí se kontaktu se psem. Čuba má o 10 kg víc jak malá. Dcera cvičí čubu bez stahováku, EO. Někdy i na volno. Pod mým dozorem, samozřejmě.

    Stejně jako všechny ty děti jsou pod dozorem. Stát se může cokoliv a pes není blbej, aby věděl, kdo drží konec vodítka. Takže ano, ani ta holčička z článku nepřišla na cvičák sama, ale byla s rodiči.

    Jak už jsem tu psala pod jiným článkem. Svou 4 letou dceru bych samontou nepustila ani přes ulici do krámu a už vůbec ne se psem. A mohl by to být třeba pes mezi 2 chleby a prostě ne. Už z toho důvodu, že nás napadl několikrát pes. Většinou ti malincí. Ale i tak to byl chumel, že jsem nevěděla, kde mám holku, kde mám psa a kde je ten útočící.

    1. na komentář reaguje Rikina — #14
    superkarma: 0 16.06.2014, 07:32:56
  25. [6] Vlaďka Husárová [*]

    Rikina — #4 A s tím zase nesouhlasím. Znám dost lidí, kteří váží méně jak pes a psa prostě zvládnou. Na druhou stranu, někteří lidé nezvládnou ani kavalíra... Třeba moje čuba byla napadená kavalír kingcharles španělem. Způsobil jí poranění oka. Byl tradičně na volno a na paničky přivolání kálel.

    Nykyta - ta na vozíčku, má RTW 2 a zvládá je. Ti psi si prostě nedovolí neposlechnout. A holek, jak vánek, co mají třeba tibetskou dogu, německou nebo leonbergera, těch znám až až. A ke všemu většinou nemají jen 1 psa, smečku venčí společně.

    Co se týče dětí, vždy jsem měla asi hodné psy. Ačkoliv našeho jakéhokoliv psa dítě surově bouchlo (cizí dítě), tak pes prostě odešel. Měla jsem asi štěstí, že ti psi útočili vždy jen na povel nebo v rámci hry si kousli.

    superkarma: 0 16.06.2014, 07:23:33
  26. avatar
    [5] OlgaMarie [*]

    Pravdou je, že i ten nejhodnější pes zavrčí na dítě, které před chvílí láskyplně olizoval, pokud ho dítě šťouchne tam, kde to nemá rád.

    superkarma: 0 16.06.2014, 07:09:15
  27. [4] Rikina [*]

    Dodatek - vlastně bych to vztahovala obecně na všechny lidi - člověk by neměl mít psa, kterého nedokáže fyzicky zvládnout, kdyby bylo nejhůř, a to nemusí jít hned o agresivitu a útok. Sml80 Subtilní slečny, které odvane letní vánek, ale vedou si na vodítku 50kg rotvajlera, nebo 80kg dogu, to mě děsí, a držím se od nich radši dál. Sml57

    1. na komentář reaguje Vlaďka Husárová — #6
    2. na komentář reaguje Anime Otaku — #16
    3. na komentář reaguje evelyn — #18
    superkarma: 0 16.06.2014, 06:46:55
  28. [3] Rikina [*]

    Mno, článek má v mnohém pravdu. Osobně ale nesouhlasím s tím demonstrativním přístupem "koukejte, jak si to  údajně ošklivé zlé bojové plemeno hraje s malým dítětem!" Tím se nic užitečného nevyřeší. Podle mého čtyřleté dítě prostě nezvládne ani toho nejhodnějšího psa, je to dítě. Samo sebe má práci zvládat, natož aby cvičilo psa. Vždycky má být po ruce někdo dospělý. Malé dítě bych nechala hrát si maximálně s křečkem, a ne se producírovat, aby všichni viděli, jak mám hodné argentinské dogy.

    1. na komentář reaguje Vlaďka Husárová — #7
    superkarma: 1 16.06.2014, 06:43:33
  29. avatar
    [2] DanaD [*]

    gerda — #1 nekdy by bylo mozna efektivnejsi odstrelit majitele  Sml16

    superkarma: 3 16.06.2014, 06:16:17
  30. avatar
    [1] gerda [*]

    Zajímavé informace a děkuji za ně - já už těm hysterickým novinářským článkům ohledně napadení psy stejně nedokážu věřit. Článek mi to jen potvrdilSml67 Nechápu, proč autoři podobných příspěvku v černých kronikách nenapíšou všecko. Nebo si to ani nezjistí a stačí jim jen prostý akt pokousání člověka? Lehce vydělané peníze. Vždycky je mi líto, když čtu, že pes byl utracen. Sakra, pokud není viditelně nemocný se vzteklinou, proč nedostane šanci? Skoro vždycky to zaviní blbí či lajdáčtí majitelé. Někdo zas nadává na kočky, že roznášejí nemoci, smrdí a kdesi cosi...kdo si napřed něco zjistí o chovu a zvířeti dá, co potřebuje včetně láskyplného vedení, nemá si později na co stěžovat.Sml58 Třeba moje veterinářka, co k ní s kočkama chodím, mimo svou práci vede depozitum se zachráněnými kočkami. Teď bude rodit své třetí dítě. Do poslední chvíle chodí do práce se zvířaty.  Někdo v těhotenství zpanikaří a nechá kočku na pospas ulici, neb jedna paní povídala, že se těhotná žena nesmí ke kočce ani přiblížitSml15 Někdy si říkám, jestli má osvěta vůbec cenu, když nemá skoro žádný účinek a v době informací, internetu jsou lidi pořád zabednění.

    1. na komentář reaguje DanaD — #2
    superkarma: 0 16.06.2014, 05:50:11

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme