Bulvár

Arbeit macht frei!

            Už je tu podzim! Vítr fouká po strništi (Pohyb vzduchu vzhledem k zemskému povrchu, který vzniká působením tlakového gradientu tíhy, síly tření a Coriolisovy sily směrem ke spodní části stonků plodin, hlavně obilovin, které zůstávají po sklizni (po posečení porostu) na poli, kořeny dosud zakotveny v půdě. Výška strniště dosahuje 10–15 cm v závislosti na technologii sklizně.) Prostě něco jako klimatizace, ale daleko od nás… ještě dál než je průmyslová zóna… tam, kde se bere ta bílá tekutina do krabičky s nápisem Kravík.

 

Stařeček v semišovém sáčku  s barevným listím na klobouku se každého zeptá: „Copak jsi dělal v létě? Jestlipak jsi byl také na brigádě, abys mohl koupit rodičům hezký last minute u moře, babičce lékořici a křečkovi nový kolotoč?

 

            Zeptali jsme se několika studentů na jejich dojmy z letní brigády a už víme, kdo příští rok zůstane doma.

 

            Vašek 18:       Strávil hezkých pár týdnů v masokombinátě a teď jí jenom bílé jogurty. Za ušetřené peníze na xeroxu rozšiřuje petici za práva špekáčků na kus opravdového masa a prostřednictvím jedné agentury adoptoval několik krav na Hradecku, aby jim umožnil lepší stravu a důstojné stáří.

 

            Radka 22:      Po exkurzi v mlékárně se jí nepodařilo zapomenout na smrad související s pasterizací ani na paní v gumových rukavicích prohrabávající tuny tvarohu, takže na brigádu vůbec nenastoupila a ošetřující lékař zatím nedoporučil nahradit infuzní roztok běžnou stravou.

 

            Márty 26:       Celé léto mydlil do kláves s malou kapelou na zaoceánském parníku. Po prvních dvou týdnech přestal zvracet alespoň při pohledu do odtoku umyvadla a viděl břehy všech destinací nafocených ve výloze Fišera. (V jednom případě i chvíli postál na molu.) Zaplatil svoje dluhy u bratra a zbyly mu jedny lehce průhledné bílé plážové kalhoty, o kterých si myslí, že v nich vypadá fakt dobře. Říká si, že ještě jeden rok by tohle mohl vydržet, ale vyhýbá se kavárnám, kde také jede z repráčků GASTROJAZZ.

 

            Silva 35:         Mořskou nemocí netrpí, ale po dvou měsících na zámku Doudleby jí trochu mžiká levé oko při slovech Coloredo-Mansfeld a pozdně renesanční. Po dovolené v Chorvatsku se jí trochu podařilo zbavit nutkavé potřeby ujímat se větších skupin, stoupat si na vyvýšená místa a chrastit svazkem klíčů. I tak se rozhodla si příští rok raději přivydělávat prodejem točené zmrzliny v cukrárně na náměstí.

 

            Řada lidí má nějaké to volno ještě před sebou. Touha po přivýdělku je pochopitelná a stěží potlačitelná. Ale pamatujme na rizika, z nichž se nám podařilo zmínit jen některá! Mějme u sebe opalovací krém s vyšším faktorem, v kabelce pepřák i špunty do uší! Nepodceňujme v kapse lísteček s adresou maminky. Kdo zná psychiatra, má výhodu!

 

            Mnoho štěstí při jednání s vykořisťovateli. Mnoho štěstí vykořisťovatelům při dohledávání nevděčných pracovníků zcizivších firemní vozidlo nebo alespoň čest továrníkovy dcerky. Mnoho štěstí nám všem. :o)

   
24.08.2007 - Společnost - autor: Lenka Matušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [120] idiska [*]

    Vivian: no přesně...přece musíš poznat i jiné věci na světě, jiné lidi a tak...a souhlasím s tím, že z knížek se toho o skutečném životě nenaučíš

    takže si asi rozumíme ...i když přiznávám, že to přirovnání nebylo to pravé ořechové

    superkarma: 0 27.08.2007, 20:06:43
  2. avatar
    [119] Vivian [*]

    idiska: ale asi si rozumíme...

    Já myslím, že člověka může obohatit cokoli, tj. jakákoli práce, jakákoli zkušenost... pokud se k ní dokáže správně postavit a vzít si z ní to potřebné, to přínosné :) TO je osobní rozvoj.

    superkarma: 0 27.08.2007, 19:35:45
  3. avatar
    [118] idiska [*]

    Vivian: naopak...každá asi máme na mysli to samé, jen to jinak vyjadřujeme....s tou uklízečkou to byl jen příklad...prostě člověk nesmí být omezený a žít jen v tom svojem jednom světě...ale pokud to tak není, tak se asi opravdu navzájem nechápeme

    a taky nemyslím nic ve smyslu, že práce obohatí člověka o smysl dobře vykonané práce...to můžu doma sekat trávník...prostě se naučí, že když do té práce jde a maká, budou penízky...a hlavně se trošku otrká a bude vědět kam šlápnout a komu co říct, aby dosáhl, ceho chce

    superkarma: 0 27.08.2007, 19:22:13
  4. [117] E.H. [*]

    a....: ty jsi hustá. To jakože když má někdo vysokou školu tak je to záruka, že ten člověk je kvalitní, chytrý, zajímavý atd.? Holka, ty to v tý hlavě nemáš moc v pořádku.

    superkarma: 0 27.08.2007, 19:18:33
  5. [116] a.... [*]

    kacaba: Nemám problém to říct na rovinu Život je příliš krátky na to, abychom ztráceli čas s hloupými, nezajímavými a nudnými lidmi. Prostě svůj k svému. Někteří si jsou rovnější.

    superkarma: 0 27.08.2007, 08:55:54
  6. avatar
    [114] kacaba [*]

    Nyotaimori: Proc? No man is an island

    superkarma: 0 26.08.2007, 23:12:58
  7. [112] bruna [*]

    Nyotaimori: mno, tak to je asi presne ten typ brigady, o kterym a... psala

    superkarma: 0 26.08.2007, 17:24:33
  8. avatar
    [110] kacaba [*]

    a....: Pro pána, tak už nám tady pořád subtilně nenaznačuj, jak je styk s nižšími vrstvami pro každého absolventa VŠ bez jakéhokoliv přínosu. Dodnes jsem pyšná na své letní brigády na poště atd. a ze svého ročního au-pair-pobytu tyju od začátku své kariéry. Souhlasím se názorem dole, že lidské vztahy na různých stupních se zase tak moc neliší a i kdyby ano, tak se stejně někde musíš naučít zacházet i s těmi, co fungují jinak. P.S. jo a ten nadpis mne taky moc nenadchl.

    superkarma: 0 26.08.2007, 01:54:11
  9. [109] Luminar001 [*]

    Vivian - naprosto s tebou souhlasím když sem třeba na gymplu makala v té sámošce, tak sem dělala cca 6 hodin denně, takže i tak jsem měla čas trávit čas nad knížkama, odpočívat & šprtat slovíčka

    superkarma: 0 25.08.2007, 23:53:42
  10. [108] Luminar001 [*]

    já teda právě dokončuju druhou VŠ, přesto sem za svůj život absolvovala spoustu brigád, i manuálních a musím říct, že mě to fakt obohatilo sem třeba makala ještě na gymplu v kuchyni dělala jsem dotazníky, v cestovce, učila na základce, telemarketing, prodávala v obchodě....mě fakt každá taková zkušenost svým způsobem obohatila (jiný prostředí, než jsem zvyklá, nutnost vstát, dojít tam a pracovat, vycházet se šéfem, s kolegy, i prakticky sem se něco přiučila - až na té brigádě v kuchyni jsem poprvé umývala podlahu & loupala cibuli ).
    Je fakt, že mě k tomu naši nikdy nenutili, byla to vždy moje dobrovolná aktivita. Rozhodně jsem raději přes léto chodila prodávat zájezdy než být jen doma a odpočívat
    Jinak stíhám i to druhé - docela dost cestuju, chodím na všemožné jazykové kursy, koneckonců i tu druhou školu mám jako koníčka, protože mě to prostě baví. Jazykovky mi vždycky hradili rodiče (dvěma jazyky mluvím bez problémů, předloni jsem začala bojovat s fráninou). I na ty zahraniční cesty mi z větší části hradili (jezdila jsem pravidelně za známýma do Německa, do Ameriky, roční studijní pobyt ve Švýcarsku), nicméně mě to bylo už docela blbý za nimi pořád chodit

    Práva rozhodně nejsou škola, u které by člověk celý rok pravidelně dřel na výuku I s odpočinkem, jazykovkama & sportováním sem 2 dny v týdnu normálně zvládala pracovat

    Snad kromě mediků by si každý vysokoškolák měl nějak přivydělávat Už jen proto, že pak nepropadne takovýmu tomu "já sem studovanej a ty seš nula"

    superkarma: 0 25.08.2007, 23:51:13
  11. [107] bruna [*]

    No, trochu pravdu Acko ma...casto jsou ty brigady fakt jen ztrata casu a krome tech vydelanejch penez moc neprinesou. Nicmene...malokdo je v nakejch 18 tak cilevedomej, aby presne vedel, co chce a nechce delat, a misto poslouchani hudby a zvastani s kamosema pres prazdniny sprtal slovicka nebo si opakoval zaklady ucetnictvi
    Ja chodila na prazdninovy brigady od 15, neco z toho byla fakt pakarna a ztrata casu, ale postupne jsem holt volila brigady bliz mymu soucasnymu oboru a/nebo v cizine, diky tomu jsem si nejen vydelala naky prachy, ale i zlepsila ty jazyky. A jeste jedna vec: clovek zjisti, ktery prace by fakt delat nechtel a ze se studovat vyplati

    A nejhorsi casto nebyla ta dementni prace. Mnohem horsi byli ti kolegove a uplne nejstraslivejsi byli nadrizeni, to byli casto uplni debili

    superkarma: 0 25.08.2007, 19:56:12
  12. avatar
    [106] Vivian [*]

    idiska: (99) ty jsi mě ale taky nepochopila, já si fakt nemyslím ani nikde nepíšu nic ve smyslu, že i ředitel by měl na vlastní kůži poznat práci uklízečky, aby mohl být dobrým ředitelem
    Nikde nepíšu, že by měl člověk chodit na brigádu, aby poznal co nejvíc profesí Mám pocit, že asi mluvím jiným jazykem, protože obě reagujete na věci, které jsem nikde nepsala...

    a....: pro osobní rozvoj člověka má imho mnohem větší přínos, když jde mezi lidi a dělá nějakou smysluplnou práci, než když se válí doma u knížky. Nakonec vždyť to dítě nemusí promakat celé prázdniny den co den. Může chodit třeba jen na víkendy, 2-3 dny v týdnu... Ty píšeš, jako by nesmělo mít žádný volný čas :) Ale jenom z knížek a z vyprávění prostě život nepozná .

    superkarma: 0 25.08.2007, 19:49:08
  13. avatar
    [105] Vivian [*]

    a....: (97) nepochopila jsi, o čem píšu Znalost oboru není vše.

    superkarma: 0 25.08.2007, 19:38:37
  14. avatar
    [104] Ťapina [*]

    Smysl brigád je i v tom, že se pak člověk těší do opravdické práce, ve které je DOVOLENÁ My jsme na škole lítali furt - škola, praxe, stáže, brigády, učení na zkoušky. Když jsem pak konečně vylezla ze školy a měla první volný víkend v práci, tak jsem chvilku nevěděla, co mám vlastně dělat

    superkarma: 0 25.08.2007, 18:48:59
  15. avatar
    [103] idiska [*]

    risina: souhlasím...ted k nám nastoupila jedna dívčina po výšce...zřejmě byla brigádám taky ušetřena a když se jí ráno nechce, tak prostě nedělá s tím, že jí např. bolí hlava, břicho, není jí dobře apod. jóóó, sladké školní nicnedělání ...a známe lidi, kteří prochází výškou jen tak, aniž by věděli, co tyto vlasnosti znamenají ...o učení nemluvě...osobně znám jednu, která se nebojí říct: však to už nějak dopadne,a když táta chce, abych tu školu dodělala, tak at se stará...a hle...pomalu bude mít titul ...jo není nad šikovné rodiče

    superkarma: 0 25.08.2007, 17:55:27
  16. avatar
    [102] risina [*]

    a....: Já bych ty vysokoškoláky zas tolik nepřeceňovala... K "bežné výbavě" nejen VŠ studenta, ale ani absolventa, tyhle návyky a dovedsti fakt mnohdy nepatří - bohužel.

    superkarma: 0 25.08.2007, 17:33:10

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [101] dkd [*]

    vivian45: nevím, z čeho tak soudíš, já mám doma fotky z Terezína a ten nápis tam je

    superkarma: 0 25.08.2007, 17:21:59
  2. [100] a.... [*]

    Vivian93: Ty jsi nechodila na vysokou, viď? Jinak bys totiž věděla, že zvládnou to, co poisuješ v 87 patří k běžné výbavě vysokoškolského studenta. Bez těchhle vlastností nemá šanci uspět.

    Jinak na závěr..proti brigádám nemám vpodstatě nic,když jde mladý člověk pracovat, zaslouží si to jen a jen pochvalu. Jde mi spíš o to, že mladý člověk by měl především dbát na svůj osobní rozvoj, tedy se vzdělávat o prázdninách třeba v jazycích nebo si číst literaturu z oboru. A mnohé brigády jsou kromě toho pozitiva vydělaných peněz marnění času. A marnit čas se nemá !! A já fakt nevím, proč se tady v sobotu na netu vykecávám o takových ptákovinách!!!

    superkarma: 0 25.08.2007, 17:16:29
  3. avatar
    [99] idiska [*]

    a....: nejen Vivian má tentýž názor...je to pravda...i ředitel by měl vědět, jaká je práce uklízečky, aby mohl být dobrým ředitelem

    superkarma: 0 25.08.2007, 17:08:11
  4. avatar
    [98] idiska [*]

    K tomu článku mužu jen říct, že tak to v životě chodí ...je třeba se obrnit a jít do práce ...a z vlastní zkušenosti vím, že taková brigáda je pro studenta přínosem nejen finančním...naučí se, že nejen rodiče nosí domů penízky, a že někdy prostě nejde "jít za školu"...a v zájmu hesla co tě nezabije, to tě posílí....hurá na brigády....neseriozní zaměstnavatele byli, jsou a budou...to bychom radši do práce neměli jít nikdo

    superkarma: 0 25.08.2007, 17:06:28
  5. [97] a.... [*]

    risina: Já si fakt myslím, že ty samostatně vydělané peníze mohou klidně počkat až do první výplaty, mladý člověk tím nijak na svém vývoji neutrpí. Co se kdo kde naučí je do jisté míry individuální, spíš bych viděla velký vliv prostředí, proto bych ty mladé necpala do prostředí, které je hodnotově na konci řady.
    Vivian92: Ty si myslíš, že je třeba projít všemi zaměstnáními, všemi prostředími, abys zjistila, že tohle opravdu pro tebe nemá žádný význam a opravdu to dělat nechceš?

    superkarma: 0 25.08.2007, 16:48:39
  6. avatar
    [96] risina [*]

    a....94: Čím víc vlastních zkušeností máš, tím líp můžeš propojovat . A nechat si vyprávět o životech druhých (nebo do nich přímo nahlédnout) - k tomu jsou letní brigády tayk dobrá příležitost.

    superkarma: 0 25.08.2007, 16:43:22
  7. avatar
    [95] risina [*]

    a....: Zapomínáš na ten výchovný účinek - mj. držet v ruce samostatně vydělané peníze. Ovšem když si myslíš, že všechno se dá naučit v rodině nebo ve škole, tak asi fakt nepochopíš, jak to myslím...

    superkarma: 0 25.08.2007, 16:41:11
  8. [94] a.... [*]

    Vivian: Já si to radši nechám převyprávět Jo když jsem byla mladá, taky jsem si to chtěla všechno vyzkoušet, teď už ale se spíš zamýšlím nad tím, co lidé říkají a přeberu si to pro své poučení Jde o to, že své zkušenosti propojíš se zkušenostmi druhých a pak se můžeš vyvarovat chyb.Když si od někoho necháš vyprávět, jak žije blbě, můžeš si z toho vždycky vzít ponaučení, jak bys nechtěla nikdy dopadnou, takže nechat si vyprávět jaké je to žít je rozhodně velmi přínosné.

    superkarma: 0 25.08.2007, 16:39:59
  9. avatar
    [93] Vivian [*]

    a....: (91) tak tomu se můžu snad jen zasmát :)

    superkarma: 0 25.08.2007, 16:37:15
  10. avatar
    [92] Vivian [*]

    a....: asi máš opravdu velmi malou představivost, když si myslíš, že práce na kase pro člověka nemůže znamenat žádný osobní přínos :)
    Pro práci mikrobioložky možná ne, ale ani ta mikrobioložka nevystačí v životě jenom a pouze s mikrobiologií

    superkarma: 0 25.08.2007, 16:36:32
  11. [91] a.... [*]

    Vivian: Tohle všechno se přece naučí dítě ve škole, daleko lépe než v zaměstnání.

    superkarma: 0 25.08.2007, 16:34:21
  12. avatar
    [90] Vivian [*]

    a....: a k tomu "všechy špatné zkušenosti si nemusíš udělat na vlastní kůži" - Osobní zkušenost je nejcennější. Stokrát ti může někdo vyprávět, že je to tak a tak, ale teprve dokud to prožiješ sama, tak pochopíš a budeš vědět a nezapomeneš. A pokud se bavíme o práci, tak tam bych už vůbec na nějaké zprostředkované zkušenosti nehrála. Žiju proto, abych žila, a ne proto, aby mi někdo vyprávěl, jaké je žít

    superkarma: 0 25.08.2007, 16:33:58
  13. [89] a.... [*]

    risina: mám asi velmi malou představivost. Opravdu si nedokážu představit jak studentce, která pracuje na brigádě v Tescu na kase tato brigáda prospěje v tom, aby byla lepší a zdatnější pracovnící mikrobiologického ústavu AVČR.
    Jinak jsem individualista a pobývání v kolektivu mě rozhodně neobohacuje, naopak si myslím, že společnosti tak 90% lidí na této zemi se vyskytujících se mohu s lehkým srcem odříct.
    Je mi ovšem naopak dáno s lidmi velmi dobře vycházet, když už s nimi musím být, mám smysl pro korektní pracovní vztahy a jsem nekonfliktní typ. To jsou ovšem věci, které mi byly dány a nijak jsem se jim nemusela učit. A tyto věci ani naučit nelze...jen je možné ohrousi ty nejhrubší hrany.

    superkarma: 0 25.08.2007, 16:33:10
  14. avatar
    [88] Vivian [*]

    a....: a taky nechápu, proč pořád mluvíš o brigádách mimo obor.

    superkarma: 0 25.08.2007, 16:29:03
  15. avatar
    [87] Vivian [*]

    a....: pracovními návyky je míněna třeba schopnost práce v týmu, schopnost spolupracovat, podřizovat se nebo naopak umět udělat rozhodnutí, nebo vlastnosti jako dochvilnost, přesnost, spolehlivost, odpovědnost za svoji práci apod. Nemyslím schopnost umejt dobře dekl od záchodu nebo ukrojit od oka deset deka eidamu

    superkarma: 0 25.08.2007, 16:27:06
  16. avatar
    [86] risina [*]

    a....: Možná by tě překvapilo, kdybys poznala, že mezilidské vztahy dělnic v textilní továrně jsou velice podobné těm, které jsou v jakémkoli jiném kolektivu - a to by bylo určitě osobní obohacení, nebo ne? Pro mě tedy, ač jsem materiálně založená, je každé nové poznání obohacením...

    superkarma: 0 25.08.2007, 16:22:50
  17. avatar
    [85] risina [*]

    a....:
    A ty sis možná nevšimla, že já nikde neprosazuju manuální brigádu v nepříbuzném oboru za každou cenu.
    K povinným praxím - jsou i obory, kde se povinné praxe nekonají. A jak píše kasipea - kzyž nevíš, co chceš dělat, tak můžeš vzít každý rok brigádu v jiném oboru, abs pozanla, jaké jsou možnosti...

    superkarma: 0 25.08.2007, 16:20:50
  18. [84] a.... [*]

    Vivian: Já nebudu potřebovat nikdy pracovní návyky, které má prodavačka, stavební dělník či uklízečka atp. Pevně věřím tomu, že na tom nikdy nebudu tak zle, abych takovéhle profese musela vykonávat. V profesích, ve kterých jsem kdy pracovala jsou potřeba pracovní návyky diametrálně odlišné.
    K mezilidstkým vztahům, vztahy dělnic v textilní továrně znát nepotřebuju, neboť mezi nimi pracovat opravdu nikdy nebudu, zajímají mě jen vztahy lidí, mezi kterými žiji já. A kromě toho...všechy špatné zkušenosti si nemusíš udělat na vlastní kůži, stačí, když je poznáš zprostředkovaně z důvěryhodného zdroje
    Jak to v práci chodí to se člověk spíš naučí na povinných praxích než na brigádách mimo obor.

    superkarma: 0 25.08.2007, 16:12:39
  19. avatar
    [83] Vivian [*]

    a....: ad mezilidské vztahy - myslím, že při práci se ty mezilidské vztahy vyjeví trochu jinak než při pouhém běžném kontaktu s dospělými. Obecně to považuju za cennou zkušenost do života. Osobně jsem třeba byla při nástupu do práce ráda, že už z brigády trochu vím, jak to na pracovišti chodí, že už mám nějakou zkušenost a nejsem úplné ucho.

    superkarma: 0 25.08.2007, 16:01:37
  20. avatar
    [81] Vivian [*]

    a....: jak to myslíš, že pracovní návyky nebude nikdy potřebovat? Předpokládám, že po skončení studia do práce chodit začne...

    superkarma: 0 25.08.2007, 15:57:18
  21. [80] a.... [*]

    risina: Nikdy jsem na žádné brigádě nebyla a kvalitu mého života to opravdu neovlivnilo . Možná sis nevšimla, že nezavrhuji všechny brigády. Brigáda, která je v oboru, který student studuje, má smysl, Stejně tak jako brigáda, která se týká jeho koníčků a zálib např. když někdo dělá lyžařského instruktora, plavčíka, má rád koně..tedy jde na brigádu ke koním.

    superkarma: 0 25.08.2007, 15:50:00
  22. [79] a.... [*]

    Vivian: Mladýmu to rozhodně neuškodí, ale zároveň ani nijak zvlášť neprospěje ten význam manuální práce na zušlechtění člověka je u nás již po desetiletí přeceńován. Jinak jde o to, co je považováno za dražší věc, dítě má nárok na tak drahé věci, v jakých relacích žije jeho rodina, pokud má maminka bundu ze sekáče, nemůže si chlapec žádat 10tis. na bundu pro sebe. Pokud toto nechápe je opravdu vhodné, aby poznal hodnotu peněz.
    Já tady mluvím z pozice rodiče...chci tedy říct, že pokud dítě studuje měl by ho rodič zabezpečit tak, aby nebylo ekonomicky přinuceno chodit na brigády, které pro něj nebudou jiným přínosem než finanačním. Samozřejmě pokud je rodina chudá, je to daný tak, že dítě si nějak přivydělat musí.
    K těm mezilidským vztahům.Předpokádám, že ti mladí nejsou zavřeni doma, že s dospělými hovoří a chodí do cizích prostředí. Při takové zahraniční stáži se vysokoškolák o mezilidských vzazích určitě poučí líp, než při práci v masokombinátě. A osvojovat si pracovní návyky, které nebudeš nikdy potřebovat? K čemu?

    superkarma: 0 25.08.2007, 15:45:21
  23. avatar
    [78] risina [*]

    a....: Já se třeba na své nejhorší letní brigádě - to tedy byla nedobrovloná tzv. letní aktivita, kterou jsme na VŠ museli absolvovat dokonce 2 roky po sobě - poučila, že se hodí pžiznat, že umím něco víc než ostatní (tehdy to bylo psaní na stroji, díky kterému jsem nebyla zařazena k té práci u pásu), a zjistila o sobě, že jsem příliš ústupná a snažím se, aby mě měli lidi rádi za každou cenu (když jsem po dvou dnech podlehla poštěkávání kolegyň, že by přeci bylo spravedlivé, abychom se v té kancelářské práci střídaly, a pak další týden a půl u toho pásu skutečně trpěla, zatímco ta, která šla do kanceláře po mně, jedním prstem datlovala na stroji a už k němu nikoho nepustila )

    superkarma: 0 25.08.2007, 15:44:04
  24. avatar
    [77] risina [*]

    a....: Mně zas připadá, že jako trest a odstrašující příklad tu brigádu bereš ty...
    Ale máš pravdu, podle mě JE výchovný dopad studentských (a nemusí být jen manuální) brigád důležitý.

    superkarma: 0 25.08.2007, 15:35:28
  25. avatar
    [76] Vivian [*]

    a....: a nemyslíš, že není tak docela o.k., že když dejmetomu sedmnáctiletý klacek zatouží po nějaké dražší věci (lepší mobil, značková bunda, výlet do Alp), tak přijde za mámou a řekne "mami, kup mi"? I kdyby rodiče byli finančně za vodou a mohli mu to všechno dopřát, tak mu určitě neuškodí, když se bude trochu snažit i sám a nespadne mu všechno bez práce do klína, ne?
    Navíc v té práce se opravdu může naučit dost o lidech, o mezilidských vztazích, osvojit si užitečné pracovní návyky, poznat lidi... a až pak přijde do procesu naostro, nebude už jako vyoraná myš.

    superkarma: 0 25.08.2007, 15:27:38
  26. [75] a.... [*]

    risina: Všechny ty tvoje argumenty pro užitečnost manuálních brigád mě opravdu přijdou spíš takové, že brigáda je výchovný prostředek- trest za to, že si dítě nedokáže plnit své povinnosti, je nezodpovědné, fláká se atd. taková brigáda má pak tu výchovnou funkci: podívej se jak dopadneš, když tě vykopnou ze školy a budeš se muset živit rukama.
    Jinak já jsem ve svém životě opravdu nepocítila ten hendikep, že jsem nepoznala práci u pásu ani mytí poblitých záchodů. Tyto věci neznajíc žije se mi přesto skvěle a na můj pracovní výkon to nemá žádný vliv.

    superkarma: 0 25.08.2007, 15:20:38
  27. avatar
    [74] risina [*]

    a....: O práci jako trestu pro flákače píšeš ve svém 63 spíš ty..

    superkarma: 0 25.08.2007, 15:13:07
  28. avatar
    [73] risina [*]

    a....: Ale jo, ať ty peníze utratí za hovadinu, ale aspň bude znát CENU tý hovadiny...

    superkarma: 0 25.08.2007, 15:09:43
  29. avatar
    [72] risina [*]

    a....: "všechno, co tady popisuješ by mělo umět dítě z rodiny a ne se to učit na brigádě."
    - i to tváření se mile a poslouchání někoho, jehož inteligence je hluboce pod mou? To je fakt, tímhle utprením si musí projít každý puberťák .

    superkarma: 0 25.08.2007, 15:08:45
  30. [71] a.... [*]

    gentiana: Dítě je především nákladná záležitost, proto si má káždý pořídit jen tolik dětí, kolik dokáže zaopatřit. Ten, kdo nedokáže zaopatřit ani sebe, by neměl mít děti žádné.
    Na to, aby se člověk naučil pracovat stačí vstoupit hned po škole do procesu, ten kdo má jen krapet sociální inteligence, pochopí vpodstatě okamžitě, co se po něm žádá a nemusí se tudíž něčemu učit formou manuálních brigád. Co se týče zacházení s penězi...je velmi naivní myslet si, že ditě si za své první peníze založí stavební spoření, je daleko pravděpodobnější, že je utratí právě za nějakou děsnou hovadinu, kterou mu rodiče nechtěli koupit.
    Vivian: Ano, je určitě chvályhodné, když děti samy o své vůli jdou na brigádu, své dítě bych za to jistě pochválila. Nicméně když bude prázdniny trávit tak, že bude chodit k vodě, jezdit na kole a kolečkovkách, kecat s kamarádkama a něco si číst, pojede na výlet do Alp...tak bych své dítko nechala být a nekritizovala ho.
    risina: Já ti nevím, ale všechno, co tady popisuješ by mělo umět dítě z rodiny a ne se to učit na brigádě. V takovém případě mi připadá, že hlavní funkce brigády bude asi zasložený trest pro dítě-povaleče.

    superkarma: 0 25.08.2007, 15:02:04

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme