Reklama

Duben a proměnlivé počasí k sobě zkrátka patří. I letos příroda ukazuje, co umí, a během pár dní střídá všechna roční období. O tom, že se deštník stává takřka povinnou výbavou, není třeba mluvit. Příjemný pocit sucha však neohrožuje jen déšť, ale i pot, který rozhodně není jen otázkou letních dnů.

Proč řešit pot v době, kdy rtuť venkovního teploměru neatakuje třicítky? Možná si na odpověď samy vzpomenete odpoledne v plném autobusu. Ranní chlad, ne-li dokonce mrazíky, odpoledne často střídá slunná obloha a poměrně vysoké teploty, které ve stínu, a hlavně k večeru zase nepříjemně klesají. Vhodně se v dubnu obléci tak, aby vám ráno nebyla zima a odpoledne horko, je proto skutečné umění. Ne všichni máme možnost zastavit se během dne doma pro něco na sebe, a tak se častěji setkáváme s nepříjemnou mírou pocení pod zimním oblečením v jarním odpoledni. Co vyzkoušet, abyste měli pot pod kontrolou?

zápach

Péči zvenku…

Základem je samozřejmě pravidelná hygiena zahrnující u více se potících lidí sprchnu dvakrát denně. Chybět by neměly ani antiperspiranty nebo deodoranty, které však nemohou řešit problém celkového pocení. Působí totiž pouze v oblastech, kde se aplikují, tedy nejčastěji v podpaží. Při střídavých teplotách je lepší nosit více vrstev oblečení. Kvůli častějším dešťům a stále ještě chladnému větru je na jaře lepší počítat s tím, že nebudete vrstvy odkládat postupně. Právě bunda vás totiž před větrem a deštěm ochrání lépe. Pro zahřátí po ránu proto přidejte navíc tílko nebo tenký svetřík, který odpoledne snadno sundáte a zpět domů donesete v tašce. Pro omezení pocení jsou ideální svršky s co největším podílem přírodních materiálů. Nepodceňujte ani šátky, šály a módní čapky, které při chladu pomáhají udržet vaše tělo v teple, a přitom nezaberou v tašce tolik místa ve chvíli, kdy nejsou potřeba.

… ale i zevnitř

Zkuste omezit konzumaci pokrmů, které mohou přispívat k vyšší míře pocení. Patří k nim zvláště ty pikantní a výrazně kořeněné. Roli může sehrát i nikotin a alkohol. V rámci jídelníčku si hlídejte také suroviny, které samy o sobě sice nemusí přímo přispívat k většímu množství vylučovaného potu, ale mohou se postarat o jeho nepříjemný zápach. Patří k nim například česnek nebo cibule.

Dobrou zprávou je, že k potlačení nadměrného pocení mohou přispět bylinky. Patří k nim v přírodní léčbě hojně používaná šalvěj lékařská. V souvislosti s tématem jsou zajímavé tzv. fytoestrogeny, které tato aromatická trvalka obsahuje. Přispívají totiž ke zmírnění nadměrného pocení, a to i při stresových situacích. Užitečná je také méně známá bylinka, kterou je yzop lékařský ovlivňující pocení přímo přes centrální nervový systém. Její řecký název Hyssopus znamená v překladu Svatá rostlina, možná proto, že se yzop ve středověku pěstoval v klášterních zahradách. Připisován mu je posilující účinek na celé tělo. Příznivý vliv yzopu a šalvěje se v případě omezení míry pocení dobře doplňuje, a proto je dobré tyto byliny kombinovat.

sport

Oblíbenou formou, jak si bylinky dopřát, je čaj. V takovém případě však hodně záleží jak na způsobu přípravy, tak na kvalitě bylinek. Chcete-li mít jistotu a garantovaný obsah účinných látek, vyzkoušejte praktickou formu tobolek. V té kombinaci bylinek využívaných mimo jiné k potlačení nadměrného denního i nočního pocení nabízí doplněk stravy Liftea Šalvěj+yzop. Přípravek ryze české značky doplňků stravy založených na síle přírodních látek je vhodný také při návalech horka v období klimaktéria. Příznivě působí i ke zlepšení zažívání.

Více informací najdete na www.liftea.cz