Bulvár

Antikoncepce? Zaplaťte si ji samy!


Zdravotní pojišťovny přestaly od 1. ledna proplácet lidem mnoho výhod, kterými lákaly klienty. Týká se to například obrouček na brýle, příspěvků na antikoncepci či na bílé plomby nebo proplácení návštěv bazénu a sauny.

Nejedná se jen o VZP, na kterou je uvalena nucená správa, ale i o ostatní zaměstnanecké pojišťovny. Příkaz přišel z Ministerstva zdravotnictví ČR. Těm pojišťovnám, které jej nesplní, hrozí nucená správa též. Pan ministr Rath chce tak dosáhnout úspor ve zdravotnictví.

„V případě VZP se jedná dokonce o porušování zákona, když výše zmíněné výhody svým klientům poskytovala,“ uvedl Vladimír Dryml, šéf odboru kontroly ministerstva zdravotnictví. Úhrady antikoncepce z provozního fondu VZP jsou porušením vyhlášky ministerstva financí z roku 2003 a přímo porušením zákona o VZP z roku 1991. „Domnívám se, že placením prostředků na antikoncepci z jakéhokoli fondu dochází k porušování zákona. V této souvislosti jsme oznámili všem pojišťovnám, že porušují zákonné předpisy."

VZP každý rok na úhradu antikoncepce svým klientkám proplácela 110 miliónů korun. Letos tomu tak nebude. Jediné, co lze zatím hradit, jsou očkování např. proti klíšťové encefalitidě nebo chřipce. Dle ministra Ratha je očkování prevence, tudíž jeho proplácení je nutné. Obroučky na brýle a antikoncepce však prevencí nejsou. Peníze ze zdravotních pojišťoven nejdou prý na „zdraví“, ale optikům nebo fitcentrům.

Tzv. “plavenky“ od pojišťovny mít nemusím, i když vydat se občas zadarmo do bazénu není k zahození. Ale obroučky na brýle potřebuji a při dnešních cenách byla každá uspořená koruna navíc dobrá. O antikoncepci nemluvě. Ze soukromého průzkumu, který jsem provedla u svých kamarádek a známých, vím, že této výhody využívaly všechny. 1. lednem tohoto roku si antikoncepci budou hradit v plné výši. Třeba tak budou moci využít nových zákonů se zvýšeným porodným či rodičovským příspěvkem. Ale nejsem si tak úplně jistá.

Co bude následovat? Rovnátka? Kontaktní čočky? Příspěvky na ně jsou také porušováním zákonů nebo vyhlášek, páni ministerští úředníci?

   
10.01.2006 - Společnost - autor: Míra Šindrbalová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [173] Vivian [*]

    Meander: ale pomalejší

    superkarma: 0 12.01.2006, 21:14:40
  2. avatar
    [172] Meander [*]

    Vivian: Ale kostky jsou větší

    superkarma: 0 12.01.2006, 19:10:11
  3. avatar
    [171] Vivian [*]

    Meander: Sturmgewehr 44 má též dostatečně velký zásobník

    superkarma: 0 12.01.2006, 19:00:23
  4. avatar
    [170] Meander [*]

    Vivian: Ale já jich mám fakt hodně

    superkarma: 0 12.01.2006, 18:56:00
  5. avatar
    [169] Vivian [*]

    Meander: mám něco rychlejšího, než jsou dlažební kostky

    superkarma: 0 12.01.2006, 17:45:24
  6. avatar
    [168] Meander [*]

    Vivian: Klíďo, mám bohatou zásobu dlažebních kostek, sprostých slov a kleteb

    superkarma: 0 12.01.2006, 16:47:54
  7. avatar
    [167] Vivian [*]

    Meander: jen helmu? Ostatní Werkzeug si můžu nechat?

    superkarma: 0 12.01.2006, 16:35:40
  8. avatar
    [166] Meander [*]

    Vivian: Sundej helmu a pojď ven!

    superkarma: 0 12.01.2006, 16:31:10
  9. avatar
    [165] Vivian [*]

    Meander: vím, jen tě provokuju, žlučníkářko

    superkarma: 0 12.01.2006, 16:15:13
  10. avatar
    [164] Meander [*]

    Vivian: Nevěřím tomu, že nevíš, co to znamená Nicméně husu a knedlík tak nemůžu. To by mi žlučník vymlátil interiér

    superkarma: 0 12.01.2006, 16:03:38
  11. avatar
    [163] Vivian [*]

    Meander: HAK je co? Husa A Knedlík?

    traxina: souhlas.

    superkarma: 0 12.01.2006, 15:57:42
  12. avatar
    [162] Meander [*]

    Já do sebe HAK cpát nesmím ze zdravotních důvodů, a na Pharmatex mi nikdo nepřispěje. Tak ať cálujou všichni.

    superkarma: 0 12.01.2006, 09:58:24
  13. avatar
    [159] danca79 [*]

    tortora: jestli jsi darce krve, prejdi k pojistovne Ministerstva vnitra, maji pro darce dost vyhod, za asi sedm odberu proplati brylove obroucky do docela vysoke castky (uz bohuzel zas nevim do jake ale to je treba na webu)

    superkarma: 0 11.01.2006, 03:39:53
  14. avatar
    [158] Jeremi [*]

    medved: Z Tvého pohledu možná, ale zkus se zeptat svého lékaře. Věř, že mojí neuroložce není jedno, jestli má možnost předepsat na jednoho pacienta v péči za kvartál léky za 270,- Kč nebo za 540,- Kč. A mně jako pacientovi zas není jedno, že moji matku (pojištěnou u VZP) odmítl ošetřit ortoped bez doporučení praktika, které nešlo získat, neb praktik měl měsíční dovolenou a zastupování kolegou se vztahuje jen na neodkladné případy (což revmatické koleno není). A taky mi není jedno, jestli když se mi třeba objeví ekzém a objednávám se ke kožařce, tak mě vezme hned příští týden nebo až příští měsíc, protože už je dvacátého a limit od VZP již vyčerpala. Konkurence je užitečná všude.

    superkarma: 0 10.01.2006, 22:34:54
  15. avatar
    [157] medved [*]

    Jeremi: ja tedy myslim, ze pri SOUCASNEM systemu zdravotnictvi, kdy je tak tuha regulace, je vic pojistoven uplne zbytecnych
    ze je soucasny system na pytel, to je vec druha...

    superkarma: 0 10.01.2006, 22:02:07
  16. avatar
    [156] Jeremi [*]

    Já myslím, že pokud jde o brýle, tak tady trochu směšujete dvě různé věci - jednak příspěvek, který se automaticky odečítá od receptu jednou za x let (u dětí je to období kratší, u dospěláku jsou to tuším tři roky). Ten je něco kolem 150,- Kč za obroučky + něco na skla a je to cena, za kterou se dají opatřit takové ty nevzhledné brýle tzv. "na pojišťovnu". To bylo vždycky (např. příspěvek na mé první brýle v roce 1986 činil 26,- Kčs, zbytek do dvou stovek dopláceli naši) a myslím, že to zůstává i nadále. Kromě toho přispívaly některé pojišťovny ještě další o něco vyšší částkou ze stejného fondu, jako se přispívalo na HA. A to je to, co se teď ruší.

    A pokud jde o ten "úžasný" nápad, že by měla být jedna pojišťovna a stejné "výhody" pro všechny, tak na takovou možnost nechci pomyslet ani ve srandě. To jako, že bychom všichni byli povinně pojištění u VZP, která ze všech pojišťoven s vybranými penězi hospodaří jednoznačně nejhůř?

    superkarma: 0 10.01.2006, 19:19:35
  17. avatar
    [152] ratonito [*]

    damanka: Mám tu zmiňovanou štítnou žlázu, nosím brýle, mám vitiligo, padají mi vlasy ale nějak nic z toho mě nebolí. Takže podle tebe jsem úplně zdravá? Po doktorech chodím asi jen tak z nudy.

    superkarma: 0 10.01.2006, 17:54:45
  18. avatar
    [146] mumidlo [*]

    Smetanová: No, já jí taky pěkně dlouho neměla, tak jsem hledala, jak si smlsnout, ale přitom zhubnout. Necpala jsem se ale žádnýma práškama, koktejlama, atd. Normálně jsem si "hodila" dělenku od Kořínkové a šlo to v podstatě samo. Jenom jsem nesměla být líná si uvařit třeba pudink ze sojového mléka, nebo si udělat na druhý den oběd, i když jdu do práce po 7 h, vrátím se po 18 h a mám toho plné kecky. Ale musím říct, že mi hodně pomohli i v práci, "hlídali" mě - třeba co si nesu z kantýny a tak a přiznávám, že mě hodně potěšilo, když si všimli, že je zase nějaké to kilo dole. Po 4 měsících se ke mně přidal i manžel, když viděl, že to funguje. Předtím to byl naprostý skeptik v tomhle směru. No a to šlo samozřejmě ještě líp. Dětem jsem jídlo dávala samozřejmě "normální" - nedělený.

    superkarma: 0 10.01.2006, 17:27:29
  19. avatar
    [143] Smetanová [*]

    mumidlo: ale chce to jenom CHTÍT a nevymlouvat se: Já nemůžu, nemám čas, ... a já dodávám PEVNÁ VŮLE a tu já nemám ...............

    superkarma: 0 10.01.2006, 17:17:44
  20. avatar
    [142] Smetanová [*]

    No já jsem úplně v úžasu ,ani jsem to nevěděla co na nás od 1.1.06 připravili dcera si vloni nechala pporvé a taky naposledy nechala proplatit 500 kč za antikoncepci a já jsem objednaná na příští týden na oční ,že si nechám udělat nové brýle

    superkarma: 0 10.01.2006, 17:15:21
  21. avatar
    [141] mumidlo [*]

    lilithheta: Nejde o to, neléčit je, ale ať si platí víc, než lidi, kteří si nemoc nezavinili svými zlozvyky. To by taky pojišťovnám přibylo peněz. Myslím si, že pokud by to bylo takhle nastavené a jasně dané - pak by si lidé dali bacha, kdyby je to něco stálo navíc z jejich vlastní peněženky. A mimochodem - k těm přežíračům jsem patřila jednu dobu taky, klidně se k tomu přiznám, ale v okamžiku, kdy jsem začala mít zdravotní problémy (klouby, záda...) tak mě to pěkně nakoplo a mám o 25 kg míň a jsem v pohodě. Je v moci každého z nás s tím něco udělat, ale chce to jenom CHTÍT a nevymlouvat se: Já nemůžu, nemám čas, ... Já se takhle vymlouvala 2 roky.

    superkarma: 0 10.01.2006, 17:14:57
  22. avatar
    [139] mumidlo [*]

    damanka: samozřejmě, že nenutil, chtěla jsem je a mám je, taky si na to nestěžuju, naopak. Ale z okolí vím, kolik důchodců si chodí k doktorovi víceméně "pokecat" a půlku těch léků vyhodí. Bohužel to je tak.

    superkarma: 0 10.01.2006, 17:09:55
  23. avatar
    [136] lilithheta [*]

    mumidlo: A to jako někdo má rakovinu plic, ale nikdy nekouřil, tak dotyčnému to zaplatíme, O.K. Pak těžký kuřák, ten ať zhebne, když si to sám způsobil. A co takový člověk, který kouřil před 50 roky a vykouřil za život 5 krabiček - toho léčit nebo neléčit? A co takoví lidé s těžkou nadváhou (způsobenou přejídáním se), ti taky nikdo nenutil žrát, ty taky nechat, ať pochcípaj na cholesterol.

    superkarma: 0 10.01.2006, 17:00:48
  24. avatar
    [133] mumidlo [*]

    tortora: Tak až někdy budeš mít svoje děti a půjdeš jim do lékárny vyzvednout léky třeba na angínu - antibiotika, něco proti horečce,něco na kašel - všechno na předpis, ale necháš tam 300 a vedle Tebe dostane důchodce půl igelitky léků a doplatí 6,50 (to se mi stalo nejednou) tak se asi budeš hodně divit. A mimo jiné - já pro změnu nechápu, proč se platí léčba feťákům, kuřákům a alkoholikům - kdo je do toho nutil? Ať si to platí sami - to jsou Ti praví paraziti zdravotních pojišťoven.

    superkarma: 0 10.01.2006, 16:55:49
  25. avatar
    [132] rozpustna [*]

    proč nezačnou šetřit na preventivních prohlídkách? Z mé zkušennosti- dojdu si akorát pro razítko, za který si dr.inkasuje u pojišťovny penízky za něco, co neudělal

    superkarma: 0 10.01.2006, 16:48:34
  26. avatar
    [131] Landriel [*]

    Tak když už je tu ta burza, tak prodám nebo věnuji 3 balení Novynette, ale mají trvanlivost jen do dubna, takže by to muselo být honem.

    superkarma: 0 10.01.2006, 16:42:01

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [130] lilithheta [*]

    Suzanne: No tak ať tu částku, která je určená na jiné účely než léčba pacientů, sníží a hned bude na léky. Taky nejsem zastáncem těch zámku, co si staví, já bych je hnala.

    superkarma: 0 10.01.2006, 16:36:17
  2. avatar
    [129] Anouk [*]

    bacula: K cemu potrebuje mlada skolacka antikoncepci?

    superkarma: 0 10.01.2006, 16:35:49
  3. avatar
    [127] lilithheta [*]

    Nyotaimori: Mně gynekolog psal HA vždycky na celý rok, abych tam nemusela pořád běhat. Tak se s tím svým MUDr zkus taky domluvit, třeba bude vstřícný.

    superkarma: 0 10.01.2006, 16:33:24
  4. avatar
    [126] Suzanne [*]

    Lindusha: jenže ty paláce se staví z částky, která je zákonem určená na jiné účely než je léčba pacientů.

    superkarma: 0 10.01.2006, 16:31:36
  5. avatar
    [125] lilithheta [*]

    No tak to je jasné, ne? To je přeci ta důchodová reforma, kterou nám pořád vyhrožují Rodí se málo dětí, tak to vyřešili takhle, ještě čekám, kdy uzákoní, že HA můžou užívat jen ženy po 4 dětech.

    superkarma: 0 10.01.2006, 16:26:54
  6. avatar
    [121] Anouk [*]

    Priznam se, ze do toho moc nevidim, ale nejsou dluhy VZP zcasti zpusobeny tim, ze ma nejvice "drahych" pacientu?
    V CR je socialni system zdravotnictvi, takze prece nelze pocitat, kolik kdo zaplati a kolik se mu "vrati" zpet. Bohuzel nikdo si nemuze byt jisty tim, ze jednou svou pojistovnu nebude stat tolik penez, ze by na to za cely zivot neusetril
    Souhlasim s Kremzinou nekde kdesi nize, nez dostavat rocne par stovek, radsi chci mit jistotu, ze kdyby se mi stalo neco opravdu vazneho, bude o me postarano...

    superkarma: 0 10.01.2006, 15:23:40
  7. avatar
    [120] Kelly [*]

    ... já sice u VZP nejsem, ale i na ty vitamíny jim z vysoka kašlu ... cpát do sebe chemii .
    Šumáky z rodiny stejně nikdo nemůže, máme z toho akorát tak průjmy a břichabol, a z těch vitamínů jsme osypáni i na zadku .
    To si radši koupím kyselé zelí nebo citrón a mám vitamínu až až ...

    superkarma: 0 10.01.2006, 14:37:09
  8. avatar
    [119] tortora [*]

    jsem u VZP a platím na všechny ty důchodce,děti apod... nějak nevím ke které bych měla jít na mě pojišťovna tratí cca 3x do roka,když dostanu vitamíny za odběr krve,ev.preventivní prohlídky,vloni jsem musela neplánovaně navštívit očaře,tak jsem dostala 250,-Kč na obroučky jsem jim asi způsobila díru do rozpočtu a už to nerozdejchali

    superkarma: 0 10.01.2006, 14:29:56
  9. avatar
    [117] I-vet [*]

    nemá to s platbama nic společnýho, tyhle příspěvky se splatí ze speciálného fondu, který musí pojišťovny podle zákona tvořit - a on jim ho tak nějak jako k 1.1. zrušil

    superkarma: 0 10.01.2006, 14:18:03
  10. avatar
    [116] I-vet [*]

    Kelly: BINGO - on si totiž myslí, že už nastala vláda jedné strany a vše půjde po jeho - zákon - nezákon, tvrdá ruka srovná všechny, kdo vyčuhují a nedejbože aby se objevil někdo iniciativní a schopný....

    superkarma: 0 10.01.2006, 14:15:40
  11. avatar
    [114] Kelly [*]

    Nyotaimori: ... tý jo, tak hrozný to teda nemám , ale trémista jsem pořádný, vždy jsem tak rozklepaná, že bych mohla z fleku cukrovat buchty. Ale mistrně to kryju, to jo

    I-vet: ... je to přesně ... to všechno vím, ale nechápu ten plošný zákaz. Pokud VZP nestačí s platbami, chápu razantní restrikce, ale proč pro Boha samého zákazy všem? Ze strachu, že uteče klientela z VZP?
    Pokud mi to někdo rozumně nevysvětlí ... tak nabydu dojmu, že se vrací doba nedávno minulá. To už potom můžeme všechny pojišťovny zrušit a ponechat tu jedinou ...

    superkarma: 0 10.01.2006, 14:09:10
  12. avatar
    [113] I-vet [*]

    tím teda nechci VZP nějak omlouvat, určitě by mohli někde ušetřit...

    jen jde o ty souvislosti, tahle hurááá akce Ratha je úplně o ničem, nic neřeší, protože se ty ušetřený peníze rozfrcaj vesele jinde - nejlépe ve státních špitálech

    superkarma: 0 10.01.2006, 14:06:11
  13. avatar
    [112] I-vet [*]

    Kelly, s těma penězma je to tak:
    všechny pojišťovny mají jen to, co vyberou na pojistném i VZP.

    Problém je to, že VZP má hlavně důchodce, trestance, nezaměstnané a děti - a podle zákona za ně platí pojistné stát - asi 300,- Kč ze měsíc...a je jasný že důchodce stojí mnohem víc...proto jí naskáče každý rok ten děsný dluh...

    ...a zkus se jako důchodce přihlásit k jiné pojišťovně - odmítnou tě

    ...je to chyba systému spíš než vedení VZP, to jen dělá, tak jak zákon dovolí

    superkarma: 0 10.01.2006, 13:54:02
  14. avatar
    [111] Lilinka [*]

    Nyotaimori: co s tebou v dětství dělali, že máš takový fobie?

    superkarma: 0 10.01.2006, 13:46:35
  15. avatar
    [109] Žábina [*]

    burza antiko koukám je v plném proudu?
    prodám Pramino, koupím Jeanine

    superkarma: 0 10.01.2006, 13:36:52
  16. [108] tornado-lou [*]

    hlavne ze paralen za 8kc dostanete na recept. jezisi to sem se zase vytocila.

    superkarma: 0 10.01.2006, 13:22:39
  17. [107] tornado-lou [*]

    I-vet: nevolit nevolit nevolit. jinak to nejde

    superkarma: 0 10.01.2006, 13:20:28
  18. avatar
    [106] Kelly [*]

    Nyotaimori: už jsem myslela, že jsem s tou čekárenskou fóbií u doktorů jediná ...

    superkarma: 0 10.01.2006, 13:19:54
  19. avatar
    [104] zonan [*]

    V červnu jsou volby a jsem hodně zvědavá, jak dopadnou.

    superkarma: 0 10.01.2006, 13:14:00
  20. avatar
    [101] Kelly [*]

    tornado-lou: to jsem také nepochopila, proč regulace plošně, když kromě VZP jedou ostatní pojišťovny na vlastní triko? Tímto rozhodnutím se všechny pojišťovny dostaly na stejnou rovinu.
    Prostě nechápu, proč by moje pojišťovna mi nemohla proplatit cokoliv, když na to má? Nebo i ty ostatní braly nějaké státní dotace?

    superkarma: 0 10.01.2006, 13:03:45
  21. avatar
    [99] aha [*]

    sahleb: Ve Švýcarsku se za návštěvu lékaře neplatí? Já tam byla půl roku a návštěva zubaře se platila a když se člověk objednal a nepřišel, tak platil taktéž...

    superkarma: 0 10.01.2006, 12:52:06
  22. avatar
    [98] I-vet [*]

    tornado-lou : protože je to kokot, ani nemá tu pravomoc, nemůže jim to nařizovat, pojišťovny se zrizují podle zvláštního zákona a v něm je právě částka, kterou můžou použít na tyhle aktivity....

    a místo aby se šlo právní cestou, a změnil se zákon - tedy procenta z vybraného pojistného, které můžou pojišťovny probendit (ať už na paláce, časopisy, příspěvky nebo platy), jde se cestou zastrašování a vyřizování osobních účtů

    ...opravdu skvělý příklad pro veřejnost, jak je třeba dodržovat zákony!!!!!

    superkarma: 0 10.01.2006, 12:30:54
  23. avatar
    [97] ad.astra [*]

    Tak já bych taky odkoupila za rozumnou cenu antiko, k doktorovi to mám 30 kiláků, a plácat se tam každý čtvrtrok mě přímo deprimuje - nemá někdo na prodej? Jsem odolnej typ, snáším vše

    superkarma: 0 10.01.2006, 12:27:44
  24. avatar
    [96] Vivian [*]

    sahleb: myslíš, že se ČR může srovnávat se Švýcarskem? No nevím...

    Tinah: příspěvky byly určitě užitečné, ale je potřeba si uvědomit, že existuje i spousta mnohem důležitějších věcí, které se musí zaplatit, a že holt nemáme peníze na to, abychom je mohli takhle štědře "rozhazovat"...

    superkarma: 0 10.01.2006, 12:27:37
  25. [92] tornado-lou [*]

    on jak je rath magor, tak ma castecne pravdu. HA opravdu enni prevence, bile plomby opravdu nejsou prevence. ale treba plavani podle me prevence je. Vadi mi jina vec, proc to proboha zakazal vsem pojistovnam?!?!?! to podle me odporuje svobodnymu trhu a takovym vecem, pojisteni je prece produkt stejne jako cokoliv jinyho, tak proc nenechat pojistovny aby si svoje klienty lakaly cim uznaji za vhodny? kdo nenosi bryle tak mu bude jedno ze to jeho pojistovna neplati a vybere si takovou co proplaci bazen protoze chodi casto plavat. proc tohle proboha reguluje stat? je potreba si na to vzpomenout az pujdeme volit!

    superkarma: 0 10.01.2006, 12:18:11
  26. [90] sahleb [*]

    Ve Svycarsku se zadne poplatky za navstevu lekare neplati. A vubec, neplati se tamm tolik procent z platu na pojisteni jako v Cesku. KAzdy si vybere pojistovnu sam a palti si co nejmin. Nejsou proste povinna procenta z platu.

    superkarma: 0 10.01.2006, 12:13:14
  27. avatar
    [89] Vivian [*]

    Já myslím, že je fajn, že konečně začali přemýšlet o šetření. Ve zdravotnictví se prachy vyhazují přímo neuvěřitelným způsobem, to snad ví každý. Přiznávám, že jsem příspěvku na antiko taky využívala, ale dnes uznávám, že zbytečně, protože těch pár stovek mě opravdu nepoloží, když je dám ze svého . Takže mi vůbec nevadí, že to zrušili.
    Příspěvek na brýle jsem čerpala jen jednou, před 8 lety, brýle mě se vším všudy stály asi šest tisíc a pojišťovna mi dala sto padesát korun Takže si myslím, že než takovéhle srandovní příspěvky, tak ať si to radši nechají a dají to na něco opravdu důležitého.

    superkarma: 0 10.01.2006, 12:02:48
  28. avatar
    [88] Eva_CZ [*]

    Tulikraska: ja myslim, ze dobra zprava z Cech je, ze se konecne zacalo resit, na cem usetrit, protoze cumim jak vyr - plavenky, cocky, vitaminy, antiko....

    superkarma: 0 10.01.2006, 11:52:37
  29. avatar
    [87] Gabi [*]

    No comment, ale že se něco takového "koncepčního" stane s příchodem Ratha dalo čekat. Já jsem třeba příspěvek 500 Kč na HA nevyužila - nějak by mě to asi nevytrhlo, ale slevu na plavání jo a určitě bych využila (kdybych byla tenkrát u jiné pojišťovny) přispěvek na nadstandard v porodnici nebo na plavání s mimi nebo na předporodní kurzy apod. Jinak bych řekla, že počet nechtěných těhotenství to opravdu neovlivní - u nás je pořád k plánovanému rodičovství takový "přírodní přístup" .

    superkarma: 0 10.01.2006, 11:45:17
  30. avatar
    [83] I-vet [*]

    suny: měla jsem na mysli léky na recept. Prostě bych chtěla vidět seznam všech léků hrazených pojišťovnou s částkama kolik platí pojišťovna + kolik platím já. Někde na netu, třeba na stránkách Min. zdravotnictví, podle abecedy...přece nemůže být problém, kdyby se chtělo...ale ono ce nechce

    superkarma: 0 10.01.2006, 11:26:58

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme