Zdraví

Antikoncepce stále na recept, Postinor volně


Ústav pro kontrolu léčiv zanesl hormonální antikoncepci do navrhovaného seznamu volně prodejných léků s omezením. Návrh neprošel. Dlouhodobá hormonální antikoncepce se i nadále bude vydávat pouze na lékařský předpis. Bez lékařského předpisu v lékárně dostanete pouze „postykovou“ antikoncepci – Postinor. Ani ten však nedostanete jen tak. Ředitel Státního ústavu pro kontrolu léčiv Martin Beneš však prohlásil, že jednání s odborníky budou i nadále pokračovat.

 

Přestože se některé pacientky, když navštíví gynekologickou ordinaci kvůli předepsání receptu, se svým lékařem ani nevidí a celá záležitost se vyřídím prakticky jen mezi dveřmi nebo dokonce už v čekárně, nebude antikoncepce ani nadále volně k dostání.

 

Státní ústav pro kontrolu léčiv zařadil dlouhodobou antikoncepci do návrhu seznamu léků, které se budou vydávat sice s omezením, ale bez předpisu. Tento návrh ale schválen nebyl. Gynekologové se totiž ohradili tím, že pokud by pacientky nemusely pravidelně navštěvovat ordinaci, nechodily by ani na nutné preventivní prohlídky.

 

Bez receptu se bude vydávat pouze nouzová antikoncepce, jako je Postinor. Musí ale být splněno několik podmínek. Zákaznice tuto antikoncepci dostane pouze za předpokladu, že jí byla již v minulosti nejméně jednou předepsána, což lékárník bude muset najít v databázi. Navíc musí být žena či dívka starší šestnácti let.

   
21.11.2008 - Zdraví - autor: Eva Soukupová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [64] risina [*]

    Proč musí být na Postinor dívka starší 16 let, když souložit může od 15?

    superkarma: 0 16.11.2010, 08:21:39
  2. avatar
    [62] Lesana [*]

    Julča: no, to by ovšem poněkud lezlo do peněz. Netuším tedy, za kolik se postinor prodává, ale podle infa z Ordinace.cz je stanovený maximální limit prodejní ceny na 495,04 Kč (balení na jedno použití), tedy jen nepatrně víc, než je třeba limit pro tříměsíční balení Logestu Jistě, že lékárny nemusí prodávat za maximální ceny, ale i tak mi to přijde jako zbytečně drahá sranda pro zneužívání

    superkarma: 0 23.11.2008, 12:14:58
  3. avatar
    [61] Julča [*]

    Nyotaimori: tak nějak. Jakože nic se neděje, přece máme piluli

    superkarma: 0 23.11.2008, 11:46:13
  4. avatar
    [59] Suzanne [*]

    Julča: jako že by panáček nutil partnerku k užití?

    Meander: 4.možnost

    superkarma: 0 23.11.2008, 11:19:51
  5. avatar
    [58] Julča [*]

    psycho: Já si myslím, že kdyby měl možnost si koupit muž Postinor, víc by se zneužíval. Ale to je můj názor.

    superkarma: 0 23.11.2008, 09:49:56
  6. avatar
    [57] Lesana [*]

    Rikina: nj, jenže ono se to těžko uchovává do zásoby, když farmaceutické firmy krkavčí a do krabičky vkládají toliko dvě tablety, které se mu sníst obě (podle příbalového letáku, praktickou zkušenost z poslední doby nemám) Já před lety měla v balení čtyři a tehdejší přítel z ještě dřívější doby měl normálně celý velký platíčko

    Ale mohli by je výrobci kondomů přidávat jako bonus k velkým balením svého výrobku Beztak kdyby se tehdy neprotrhly gumičky, tak bych tabletky nepotřebovala

    superkarma: 0 23.11.2008, 09:20:56
  7. avatar
    [56] Meander [*]

    Jestli nebude problém v tom, že mužům Postinor nikdo v minulosti nepředepsal

    superkarma: 0 23.11.2008, 00:58:45
  8. [55] Rikina [*]

    psycho: muž by měl být předvídavý a mít takovou věc v zásobě. Teď jsem jen tak na zkoušku našla na netu dobrých 5 inzerátů typu "prodám tabletky Postinoru", takže chlap určité možnosti má. Nicméně souhlasím - když volně prodejný, tak i mužům.

    superkarma: 0 23.11.2008, 00:43:57
  9. avatar
    [54] Meander [*]

    psycho: Hele, to je dobrej dotaz

    superkarma: 0 22.11.2008, 22:37:48
  10. avatar
    [53] psycho [*]

    Ať dají Postinor úplně volně. Já ho jednou sháněl v sobotu dopoledne a byl to horor. Horší jak zážitek některých, které si ho vzaly.
    P.S. Proč ho nemůže koupit chlap? To je přece diskriminace. Nebo snad chtějí, abych absolvovat gynekologickou prohlídku?

    superkarma: 0 22.11.2008, 22:23:58
  11. avatar
    [52] Dante Alighieri [*]

    verlit: Tak nějak bych to řekla i já.

    superkarma: 0 22.11.2008, 22:17:04
  12. avatar
    [51] Meander [*]

    verlit: Hle! Antikoncepci neberu, ale na prohlídky chodím. Kazím jim průměr

    superkarma: 0 22.11.2008, 20:55:47
  13. avatar
    [50] verlit [*]

    "Gynekologové se totiž ohradili tím, že pokud by pacientky nemusely pravidelně navštěvovat ordinaci, nechodily by ani na nutné preventivní prohlídky."

    To jako opravdu někde vážně zaznělo?!
    V tom případě jdu lobovat za to, aby byly zrušeny všechny volně prodejné léky, protože jen tak donutíme všechny lidi, aby šli navštívit lékaře. Ačkoli pardon, to je vlastně zbytečné.
    To jen ženy jsou nesvéprávné slepice, za které musejí přemýšlet jiní, protože kdyby je moudří páni doktoři nedonutili pod záminkou napsání antikoncepce k návštěvě ordinace, tak by tam samotné nešly. Popravdě, pokud podobný názor podporuje můj gynekolog, tak už mě tam skutečně nikdy neuvidí. Z principu.

    superkarma: 0 22.11.2008, 20:50:58
  14. avatar
    [49] Meander [*]

    Suzanne: 4-lhali mi a nebyl to postinor

    superkarma: 0 22.11.2008, 20:03:50
  15. avatar
    [48] Suzanne [*]

    Já chci anketu!!!!!!!! Anketu s těmito možnostmi:

    1-po postinoru mi nebylo špatně
    2-po postinoru mi bylo špatně a den předtím jsem požila alkohol
    3-po postinoru mi bylo špatně a den předtím jsem nepožila alkohol

    Moc by mě zajímal výsledek

    superkarma: 0 22.11.2008, 19:49:54
  16. avatar
    [47] Lesana [*]

    Postinor jsem kdysi před 15 lety užila dvakrát - jednou mi po něm bylo dost blbě, jednou to se mnou neudělalo nic. Jednou jsme s přítelem v noční lékárně překecali lékárnici, ať nás nehoní po všech čertech a prodá nám ho, podruhé hrábl přítel do lékárníčky, kde měl nějaké zbytky z dřívějška.

    superkarma: 0 22.11.2008, 17:47:32
  17. avatar
    [46] Meander [*]

    Nyotaimori: Rikina: Onehdá jsem odmítla podepsat, aby byla moje dokumentace přístupná MUDrům po netu (zjednodušeně řečeno). A co myslíte? Je

    superkarma: 0 22.11.2008, 17:35:38
  18. [45] Rikina [*]

    Nyotaimori: různých databází, kde se člověk ocitne, aniž by to mohl nějak ovlivnit, je už takhle dost. Netřeba přidávat další.

    Tuhle po mně chtěli v personální agentuře podepsat souhlas s tím, že budou mít moje data následujících 10 let v databázi. I pravila jsem, že od renomované agentury očekávám, že mi najdou slušnou práci trochu dříve, že 10 let čekat nehodlám, a tudíž se obrátím někam, kde takové požadavky nemají.

    superkarma: 0 22.11.2008, 15:53:35
  19. avatar
    [42] KatherineDickinson [*]

    Manx 25: tak u me to psychicky urcite nebylo deti a ja to nejde dohromady..doufam ze me to nekdy nechytne a nebudu si nejaky prat byla jsem rada za tu moznost vzit si pilulku po, ale bylo mi po ni fakt zle jaxvina

    superkarma: 0 22.11.2008, 14:56:40
  20. avatar
    [41] Holly73 [*]

    ja jsem dostala asi neco podobneho v Nemecku, to bylo taky dost drsny, pojisteni na takove veci se nevztahovalo, tka to musela udelat za me kamoska - nemka.. muselo se to vzit dvakrat po dvanacti hodinach, no spatne mi bylo.... ale prezila jsem
    Manx: a treba to nebyl Postinor ale Pecko??? tzv. Placebo

    superkarma: 0 22.11.2008, 13:00:45
  21. avatar
    [40] Meander [*]

    Manx: Taky jsem ho kdysi užila (to jsem ještě měl před trombozou) a vůbec, ale vůbec nic to se mnou neudělalo

    superkarma: 0 22.11.2008, 12:50:27
  22. [39] Rikina [*]

    Ťapina: za prvé, kdo asi provede tu selekci typu vysoký tlak tam napíšeme, kapavku ne? Za druhé dobře, tak vysoký tlak dejme tomu, ale třeba informaci o tom, že někdo pravidelně bere antidepresiva, to taky nemusí vědět každej. Nebo že má někdo cukrovku.

    superkarma: 0 22.11.2008, 12:36:39
  23. [38] Rikina [*]

    Jinak tedy hlasuji všema čtyřma pro volně prodejnou antikoncepci. V situaci, kdy se nemůžu rozhodnout, že to vyřeším operativním zákrokem jednou provždy, protože už mám dětí dost a další doopravdy nechci (přitom každá kočka či fenka má v tomto směru kupodivu naprosto otevřenou možnost ) a jsem tedy nepřímo nucena investovat do antikoncepce nemalé peníze, je nutnost chodit si pro recept jenom další obstrukcí a buzerací.

    superkarma: 0 22.11.2008, 12:31:36

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [37] Ťapina [*]

    Rikina: No ono by to taky ledacos usnadnilo. Já fakt nevím, co je tak intimního na tom, že má někdo vysoký tlak. To, že se v pětaosmdesátém léčil na kapavku, v té databázi asi nebude.

    superkarma: 0 22.11.2008, 12:27:54
  2. [36] Rikina [*]

    Ťapina: ovšem to už by mohly být rovnou k dispozici celé zdravotní záznamy - z léků se přece dá přinejmenším odhadovat, co má ten dotyčný za nemoci, což já pokládám za velmi osobní informaci, kterou nepotřebuji sdělovat celému fóru lékárníků, zejména pak těch na druhém konci republiky, ke kterým v životě nepůjdu.

    superkarma: 0 22.11.2008, 12:25:32
  3. avatar
    [35] Ťapina [*]

    Rikina: No to by bylo snad jediné pozitivum. Že by lidi s dlouhodobě nasazenýma lékama nemuseli třeba časem kvůli každému balení k tomu jednomu svému doktorovi pro recept třeba přes půl republiky.

    superkarma: 0 22.11.2008, 12:18:54
  4. avatar
    [34] Ťapina [*]

    Manx: Já jsem ho měla dvakrát a ani jednou mi nic děsnýho nedělal.

    superkarma: 0 22.11.2008, 12:17:31
  5. [33] Rikina [*]

    "Zákaznice tuto antikoncepci dostane pouze za předpokladu, že jí byla již v minulosti nejméně jednou předepsána, což lékárník bude muset najít v databázi." - v jaké databázi? Ona snad existuje nějaká centrální evidence údajů, komu byly kdy jaké léky předepsány a do které má přístup kdejaký lékárník? To se mi jaksi z principu nelíbí, a vřele doufám, že tomu tak není.

    superkarma: 0 22.11.2008, 12:17:10
  6. avatar
    [31] Suzanne [*]

    RenataP: kdyby nastal průser, nepotřebuju ztrácet čas běháním k lékaři. Nota bene, když je to někde na vsi, popř. o víkendu. A lepší pozřít dryják než mít nechtěné dítě. O strašných příznacích čtu pouze na netu, samotné mi to kdysi neudělalo vůbec nic, rozhodně to mělo menší účinky na cyklus než výlet do velehor. Spolužačka to tenkrát použila vícekrát, taky bez následků. Když je někdo schopnej brát hormony pro to, aby měl děti, tak nevidím nic špatnýho na tom, že bere hormony, aby neměl děti. Každý svého života strůjcem.

    superkarma: 0 22.11.2008, 11:39:03
  7. avatar
    [30] RenataP [*]

    tý br´do, drogy bez předpisu, fíííha!!!

    jinak postinor je fakt driják....

    superkarma: 0 22.11.2008, 07:37:27
  8. avatar
    [29] Irena1 [*]

    ToraToraTora: potvrzuju...já kdysi taky potřebovala a poté, co se mnou doktor jednal jako se šlápotou a ještě chtěl 500 za prášek, jsem šla radši za známou. Ta mi poradila, že stejný účinek má víc tablet antikoncepce (tu jsem měla nějakou zbylou, ale už si nepamatuju dávkování, mám pocit, že nějak během tří dnů 3-3-1 prášek) a lezla jsem po stěnách, já snad měla i halušky - strašný strašný strašný...a Postinor prý účinkuje na většinu holek stejným způsobem - zle, zvracení, motolice

    superkarma: 0 21.11.2008, 19:57:08
  9. avatar
    [28] ToraToraTora [*]

    Manx: To nebylo od psychiky, bylo mi na zvracení a točila se mi hlava...promarněné příležitosti být v 18ti matkou jsem tedy nelitovala

    superkarma: 0 21.11.2008, 17:30:34
  10. [27] Rikina [*]

    Mno, osobně o účelnosti poněkud pochybuji. Když jsem uvážila, že už mi minulo 40 a že bych tedy možná mohla nyní mít jiný druh tabletek, než dlouhé roky předtím, doktorka se mě otázala, cože mi tedy má napsat? Ať si řeknu, že jí je to jedno. No tak, to už by to snad na předpis nemuselo být, že? Tlak mi změřila, pravda.

    superkarma: 0 21.11.2008, 16:58:28
  11. avatar
    [26] fructia [*]

    Raději spolknout několikrát v životě Postinor, než mít několik dětí.

    superkarma: 0 21.11.2008, 16:35:34
  12. avatar
    [24] Meander [*]

    Vivian: Naštěstí

    superkarma: 0 21.11.2008, 14:36:05
  13. avatar
    [23] Vivian [*]

    Nyotaimori: (5) to jo, ale zase lidí jako Meander není NIKDY dost

    superkarma: 0 21.11.2008, 14:25:17
  14. avatar
    [22] Suzanne [*]

    Aha, tak teď jsem si všimla té předposlední věty Takže když se někomu protrhne guma, je opět v průseru

    superkarma: 0 21.11.2008, 13:54:28
  15. avatar
    [21] Suzanne [*]

    Zaplaťpánbůh.

    superkarma: 0 21.11.2008, 13:53:14
  16. [19] janina01 [*]

    Nyotaimori: no kdyby náhodou... sežere tě hladovějící pes

    superkarma: 0 21.11.2008, 12:54:56
  17. avatar
    [16] Meander [*]

    janina01: Nejsem si jistá, jestli Nyo jí maso

    superkarma: 0 21.11.2008, 12:45:59
  18. avatar
    [15] Ťapina [*]

    ToraToraTora: Mně akorát rozhodil cyklus, jinak nic

    superkarma: 0 21.11.2008, 12:41:19
  19. avatar
    [14] ToraToraTora [*]

    Myslím, že komu byl již v minulosti Postinor předepsán a užil ho, tak si dává sakra bacha, aby ho nemusel vzít podruhé. Ta zkušenost je otřesná

    superkarma: 0 21.11.2008, 12:34:46
  20. [13] janina01 [*]

    Nyotaimori: ty ho jistě nebudeš potřebovat, když otěhotníš, dítě sníš k obědu, ještě ti zbyde k veřeři a pro přátelé, které pozveš na večeři zdarma, ne?

    superkarma: 0 21.11.2008, 12:26:24
  21. avatar
    [12] Ťapina [*]

    Nyotaimori: Jakýkoliv. Víš, jak často ho předepisujou na pohotovosti?

    superkarma: 0 21.11.2008, 12:16:13
  22. avatar
    [10] kareta [*]

    Aja: já ho slupla po flámu v domění, že je to vitamin C, ve stanu bylo ŠERO Neudělalo to se mnou vůbec nic

    superkarma: 0 21.11.2008, 12:11:12
  23. avatar
    [9] KatherineDickinson [*]

    bohužel jsem taky musela jednou vzit postinor -> hrůza a děs! nikdy víc!

    superkarma: 0 21.11.2008, 12:10:18
  24. avatar
    [8] Aja [*]

    Mně po něm bylo tak hrozně špatně, že jsem myslela, že zdechnu Doktorka mi říkala, že jediný zacvičí s játrama, cévama a tlakem, jak třicet let braná antikoncepce...

    superkarma: 0 21.11.2008, 12:07:10
  25. avatar
    [7] Ťapina [*]

    Meander: Spáchat sebevraždu volně prodejnými léky nebylo nikdy těžké, jen se musí vědět kolik a čeho

    Dlouhodobá antikoncepce - recept sice pacientky dostávají kolikrát v čekárně, ale než dostanou ten první, tak se s nima aspoň probere osobní a rodinná anamnéza a jednou ročně se jim změří tlak. Aspoň to, když už nic jiného.

    Postinor - když už ho někdo potřebuje, tak ho FAKT potřebuje, takže jsem ještě neslyšela o případu, kdy by doktor řekl "pro vás by to nebyl vhodný lék, vy si kdyžtak v nejhorším zajděte na potrat, nebo to holt donoste". Jenom aby to nesvádělo k používání Postinoru místo antikoncepce, to holt se bude muset nějak ošetřit. A zrovna podmínka, že byl už v minulosti jednou předepsán, mi nepřijde jako ta nejlepší cesta.

    superkarma: 0 21.11.2008, 11:53:37
  26. avatar
    [6] gerda [*]

    Postinor je pěkné svinstvo. Jen jedinkrát jsem ho musela použít a nikdy na to nezapomenu. Rozjela se mi strašná kvasinková reakce.

    superkarma: 0 21.11.2008, 11:50:21
  27. avatar
    [4] Aprilka1 [*]

    s tím souhlasím

    superkarma: 0 21.11.2008, 11:38:01
  28. avatar
    [3] Meander [*]

    Vivian: Zrovna sem jdu napsat, že pro mě bude takto velmi snadné spáchat sebevraždu volně prodejnými léky

    superkarma: 0 21.11.2008, 11:28:00
  29. avatar
    [2] Vivian [*]

    A až někdo umře na embolii, tak to bude čistě na jeho odpovědnost?

    superkarma: 0 21.11.2008, 11:24:05
  30. avatar
    [1] *modrá [*]

    Gynekologové mají pravdu, jen ať to zůstane na předpis.

    superkarma: 0 21.11.2008, 11:23:25

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme